Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů


Tony Stark

Recommended Posts

Hoj fšem, nejsem až tak v obraze a proto se zeptám zde. Mám dva dotazy.

 

První dotaz na plášti trekingového kola mám vyraženo 28 x  1 3/8 x 1 3/8 / 37 - 622 ale když to hledám na heuréce nemůžu totožný plášť nalézt, je to nějaké hodně staré označení? Pokud lze najít, mohu poprosit o odkaz, děkuji.

 

Druhý dotaz, je hodně velký rozdíl mezi vidlicemi - Suntour XCR AIR RL 100mm vs. RockShox Recon RL, 100x15 mm QR, 100 mm zdvih (tady pozor - Výrobce od 1/2020 -na trhu jsou osazena pružinovou vidlicí RockShox Recon RL (model komponenty 2019). Od 01/2020 RockShox změnil označení řady Recon RL, a proto na oficiálních stránkách výrobce najdete údaj vidlice vzduchová.

 

Děkuji a pokud zde podobné vlákno je, tak prosím o sloučení a předem se omlouvám. Tony

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 11 měsíců později...

Ha - hluboko v historii cyklovlákno, tak nedostanu céres, že zakládám nové, když už tu podobné je. :D

Dneska jsme se jeli projet na kolách s výrostkem a ten syčák se za poslední rok tak vytáhl a zesílel, že jsem za ním jen vlál (ne - nevlál, ale prachsprostě jsem mu nestíhal :D ). Protože ale bych chtěl občas s ním na těch kolách vyrazit a chápu, že čekat co chvíli na zadejchanýho fotra není TOP, napadlo mě, že bychom přes léto našetřili a koupili něco v tomto stylu
https://www.sbazar.cz/dj.md/detail/139329267-elektrokolo-author-stratos-prestavba-apache
https://www.sbazar.cz/dj.md/detail/139329067-elektrokolo-author-linea-prestavba-zadni-motor
Výhodou je jednak CENA + skutečnost, že já mám Stratose v bezmotorové verzi a Helča Vistu, což mi přijde taky té Linei podobné.
Co na to cyklouši?
Vím, že se dá koupit kolo podstatně dráž, ale nevím jak moc bych takové kolo využil (v našom podání se bude jednat více-méně o výlety po asfaltu nebo polňačkách odhadem do 100 km (a to asi přeháním)

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 28 minutami, Péťa napsal:

Nekupoval bych elektrokolo s motorem v zadním náboji. To je opravdu dávno překonané. Jedině ve středu.

Jaký (teda mimo zjevné koncepce) je v tom vlastně rozdíl :myslim  Nemyslím pocitově, že mám něco "in".... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych se nebál toho zadního pohonu, je to sice překonaný jak píše Péťa, ale zase cena bude jednou taková minimálně.
Ty ceny co jsou v těch inzerátech jsou v podstatě ceny tý zástavby. Tím chci říct, že pokud nechceš zástavbu do svýho stávajícího kola, tak to ber.

Nebo další varianta - trénuj a ušetříš 15 000,- 😀
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 minutami, Hafity napsal:

Jaký (teda mimo zjevné koncepce) je v tom vlastně rozdíl

V krouťáku ;) A opravdu to je znát, v září na Moravu vždy půjčujeme pro moji Martinu elektrokolo a poprvé měla motor vzadu, další roky už ve středu, takže jsem si to vyzkoušel i já.

https://www.akumo.cz/valka-stredovych-motoru-velky-test-elektrokol

A ještě tady píšou:

Citovat

Který motor je lepší? Všude se píše, že středový ...

Na tuto otázku není jednoznačná odpověď. Vždy záleží na potřebách toho, kdo na kole jede.

Jiný motor je vhodný pro paní v důchodu, která chce jezdit na nákupy a na výlety a nemůže do šlapání dát velkou sílu. Jiný motor je pak vhodný pro člověka, který chce na kole aktivně sportovat a motor mít jen jako přípomocný.

Středový motor má pokročilejší a přesnější metody snímání šlapání a umí lépe poznat, kdy potřebujete pomoc a tím i šetří dojezd baterie.

Motor ve výpletu Vám naopak umožní jet na kole s minimální vlastní silou a má pocitově vyšší výkon.

 

Jak poznám, který motor je pro mě lepší?

 

••• Chcete na elektrokole aktivně sportovat, jezdit skoro jako na normálním kole a motorem si pomáhat jen málo, aby byl sportovní zážitek zachován?

Na kole pravidelně jezdíte, chcete pouze pomoc, radost ze šlapání si chcete zachovat a nechcete, aby za Vás motor udělal všechnu práci?

Pak volte elektrokolo se středovým motorem.

 

••• Chcete na elektrokole jezdit rekreačně a pohodově, při jízdě se spoléhat spíše na motor a jízdu si užívat s minimální námahou?

Na kole moc nejezdíte, protože je šlapání do kopců obtížné a namáhavé, a musíte hodně šlapata není to příjemné.

Pak je vhodný motor v zadním kole.

 

 

Jak je to s dojezdem? Je v tom nějaký rozdíl?

Podle způsobu přidávání pomoci motoru se všobecně dá říct, že středové motory jsou úspornější a dojezd je (při stejné kapacitě baterie) vyšší.

Vždy záleží na stylu jízdy, terénu, nastavené pomoci, vlastním šlapání, případně zda fouká vítr, jaká je okolní teplota atd.

 

Upraveno uživatelem Péťa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"volbou vhodného převodu ovlivňujete otáčky kola i motoru, proto je možné dosáhnout optimální cestovní rychlosti v jakémkoliv terénu při dosažení nízké spotřeby kola (to u nábojového motoru možné není)" 

Že by jádro pudla :myslim

 

Upraveno uživatelem Hafity
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,mám L.Fox 4tým rokem,zadní náboj.Jasně,ten středový jde vývojem dál,je lepší hlavně v těžkém terénu,trailech.

Kupoval jsem ho k 50tinám,protože zdraví.A tady samý kopec.Běžné ježdění,silnice,cesty,lesem.Nikdy nebyl problém,nikdy nevypnul,nemám -pocit,že by se hřál.Používám většinou 1. přípomoc ,Dojezd podle trati 70-90 km.Kdybys chtěl vyzkoušet.Kola 27,5

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 28. 3. 2021 at 19:00, Péťa napsal:

@Medvěd Nekupoval bych elektrokolo s motorem v zadním náboji. To je opravdu dávno překonané. Jedině ve středu.

A výhoda? Já mám vzadu a řekl bych že to je lepší. Když opomenu demontáž zadního kola z důvodu defektu (což v mém případě znamená zavolat odvoz autem) tak žádný důvod v kladném případě nevidím. Kdež to záporný ano. Síla z motoru se přenáší řetězem takže ztráty ve tření, díky vyšší síle na řetěz dochází k jeho vytahání a také nepřenášíš číistou sílu, ale přes převody. Kdež to u zadního náhonu, jde čistá síla bez ztrát přímo na kolo. 

Upraveno uživatelem MotoMoto
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...