Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

olej z automatu po 60000km


Pe.Tr

Recommended Posts

ad doživotní náplně automat. převodovky.jen pro zajímavost (není to peugeot ale o to nejde) , 

foto zleva

 olej po 60tkm (1.první naplň z fabriky)

2.náplň

3.náplň

nový olej, a na videu je pak vidět už stav aktuální 4. náplně

-zapomněl jsem vyfotit magnetický výpušťák , nějaké piliny tam fakt byli

jinak PSA i Hyundai ma integrované filtry , nevím přesně jak PSA ale hyu ma hrubý filtr a výpušták je silně magnetický.😉

tohle bylo na ix35 2.0 crdi 136kw 4wd 6rychlostí , rv 2015 při 61000km jizda 20%dalnice 80% město

- pro představu přikládám tabulku kolik výplachů = obměna náplně v % (sorry za kvalitu obr)

 

https://youtu.be/f7s0EL_nqHE

IMG_20200418_150701.jpg

IMG_20200418_142522.jpg

IMG_20200418_142448.jpg

IMG_20200417_231533.jpg

Upraveno uživatelem Pe.Tr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na videu to říkáš trochu jinak, ale dle popisu jsi tedy 3x doléval a olej by měl být na 80% "čistoty" :myslim
Tak snad to pomůže v rozhodování těm, co si sem přijdou pro radu, jestli olej v automatu vyměnit, nebo ne :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No po zkušenosti se 407mou, kdy mi začal automat kopat ve 170tkm budu už taky měnit 🙂 (njn když člověk věří autorizáku)

Bylo mi doporučeno ve 120tkm a pak po 60tkm (ne teda v autorizáku)

 

Btw.: otcova X5 najela na původní olej 330tkm a pořád hezky řadila

Upraveno uživatelem Ajdamek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kdyz to vemu podle sebe a aktualni udavanych zivotnosti aut (tzn po dobu zaplnění servisni knizky zaznamy o servise, tedy plus /minus 180000km....

- u hyundaie je předpis v 90000km dolít 0,7-1l oleje do automatu ( asi by to do tech 180tkm dala ) - kazdopadne nenarazil jsem na pripady ze nekomu umrel automat, driv auto umrelo na neco jineho  nez na automat.- jinak autorizáky olej v AT nemeni. Coz moc nechápu, je to servisni ukon jako kazdy jiny a v servisnich postupech postup uvedeny je .Original hyu olej se prodava v litrovce za 800,- 

- u mercedesu je to podle kvaltovych prevodovek , nejbeznejsi 5 a 7 kvalty se meni pri 40 az 60 tkm podle provozu auta u 9kvaltu je prvni vymena pri 120 tkm a pak kazdych 40-60tkm-(jeste existuji CVVT automaty A a B třida) dneska defakto 95% novych mercedesu ma jenom AT a pokud nekomu umrela prevodovka tak bud diky stylu jizdy (hydromenic 15-20tisic oprava) , nebo diky neudrzbe nebo mu umre elektronicka deska ( cca 20tisic oprava) -v podstate se meni olej a filtr v automatu s kazdou druhou vymenou oleje v motoru. takze autorizak meni oleje i 10x denne. Mercedes ma 4 typy oleju do prevodovky litrovka od 600-900,- ale na vymeny oleje v AT ma ruzne programove pausaly takze cely servisni zasah (vymena oleje a filtru ) vyjde od 7500,- do 13000,- 

u PSA se olej taky neměnil , v serv planu bylo jen kdyz vykazoval automat anomalitu ve svem chovani a inicializace pres diag nepomohla. A to jeste ne vsichni v autorizacich se do AT pustili, vetsina spise odkazuje jako hyundai na specializovane opravce automatu. PSA pouzival dva typy oleju a litrovky byli okolo 800,- 

- vyse uvedene vychazim z toho ze jsem se  v tech autorizacich pohyboval ci stale pohybuji (hyu a peugeot a citroen 2006-2012 a mercedes 2012-do ted )

jinak já měl v rodině pár aut s automatem

-C8 3.0l 4kvalt ZF rv 2003, koupil jsem ho jako 6leté s 200tkm lehce mezi 3 a 4 kvaltem prokluzovali lamely vymenenil jsem olej a makala jak mela, prodal jsem ji s 250tkm a aktualne ma najeto 350tkm* , za mne byl provoz 70%okresky-15%mesto-15%dalnice

-207 1,6vti 4kvalt rv 2007,kupil jsem ho jako dvoulete s 50tkm v 52tkm zacal padat dik AT do nouze, v deniku zaznam mnoho zaznamu od 40 tkm ohledne vady automatu 🤦 , diag psal nejaky vystup el mag ventil, dle SB tam byli dva , objednal jsem oba , cca 1200,- ks , s Pepečkem205 3hodiny prace na heveru ,automat zustal v aute jen se rozebral predni mozek, novej olej a slapala jak hodinky. prodal jsem ji v 107tkm , aktualne ma tusim okolo 140tkm* moc to nejezdi a uz je tam treti majitel po mne.- , za mne byl provoz 70%okresky-15%mesto-15%dalnice

ix35 2.0 crdi 100kw 4*4 6kvalt rv 2014 meli jsme to od novoty a ve 40tkm sla do sveta-takze oil jsem nemenil a fungovani jasne bez vad, aktualne ma 120tkm* ale servisni historii matu neznam.-, za mne byl provoz 70%okresky-15%mesto-15%dalnice

ix35 2.0 crdi 136kw 4*4 6kvalt 2015 - tchanovo, ma to od novoty , automat se choval normalne, vymena oleje viz prvni příspěvek.

Grand Santa Fe 2,2crdi 147kw 4*4 rv 2016 , mam ho od novoty a asi od 5000km je tam chip na 171kw a z 440Nm posun na 515Nn aktuálně mám 45000km , automat se chová jak má, výměnu oleje plánuji zřejmě kolem léta., za mne je provoz 70%okresky-15%mesto-15%dalnice

 

*zdroj kontrolatachometru.cz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...