Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Teče olej z poloos


Dziiira

Recommended Posts

Ahoj a přeju krásný den.  Mám problém u mého Peugeota 206 1.1 44kw 2005.  Včera jsem si všimnul olejových loužiček pod motorem. Když jsem koukal zespoda na motor, všimnul jsem si, že to teče pravděpodobně z poloos protože nad nima je to suché. (přiložím fotkyChtěl bych Vás tedy poprasit o pár odpovědí..  Vypadá to opravdu na poloosy?   jaký díl koupit přesně na moje auto?  A bych bych opravdu moc štastný, kdyby mi někdo napsal a nebo poslal link na přesný popis demontáže a montáže (za předpokladu, že je montáž stejná jak demonáž, ale v opačném pořadí, tak se obejdu bez návodu na montáž samozřejmně :-D ) a na co si dát pozor?

Předem děkuju za případné rady

 

 

peugeot 1.jpg

peugeot 2.jpg

peugeot 3.jpg

peugeot 4.jpg

peugeot 5.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

Potřebuješ obě nové Gufera a matice poloos (přesný typ ti mohu říci, pokud sem dáš VIN).

Demontáž je složitější:

Musíš vypustit olej z převodovky (pokud si ho neměnil, tak rovnou vyměnit i ten .. jsou tam 2 litry Total 75W80)

a pak povolit matky na poloosách, povolit čepy na ramenech, vyndat rameno z těhlice , odklonit celou těhlici bokem a vytáhnout z ní poloosu a poté povytáhnout poloosu z převodovky (platí pro řidičovu stranu).

U spolujezdce je stejný postup, ale navíc je tam ložisko v uložení silenbloku motoru, takže tam jsou 2 šroubky M6, které musí povolit a otočit pacičky a pak dostat ložisko poloosy z toho domečku.. pokud to dlouho nebylo venku, tak to jde dost blbě, ale kladivo si s tím poradí. Pak už normál zase odklonit těhlici, vytáhnout poloosu z těhlice a celou poloosu povytáhnout ven.

Vyměníš gufera, pozor, ať si je hned nezničíš, pomažeš gufero olejem, poloosu olejem a opatrně je tam vrátíš.. složíš vše do původního stavu a vrchem pod baterií naleješ ovzdušňovákem 2 litry oleje do převodovky... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen doplnim, ze zrovna u 206 se kulove cepy z tehlice vyndavaji dost blbe a jeste hur nandavaji zpet, casto, kdyz neni zkusenost, se podari poskodit prachovky kulovych cepu a je to pak na vymenu celych ramen, takze ac to vypada jednoduse, z vlastni zkusenosti - bez poradneho servisniho zazemi bych se do toho nepoustel (pri spatnem podlozeni a zabezpeceni auta taky hrozi, ze pri paceni ramen spadne dolu) .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za sebe musím říct, že i když mám nějaké zkušenosti se servisem auta, do tohohle bych se bez kámoše který to fakt umí nehrnul... Ono už jen vrátit tam tu poloosu dobře aniž by se něco poškodilo není snadný. A v mém případě když jsme po 18 letech provozu dělali spojku byl i problém vyrazit čepy z ramen. Mlátili jsme do toho přes hodinu, pomohl až autogen a rozpálit do ruda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

6 hours ago, ChouLu said:

Ahoj,

Potřebuješ obě nové Gufera a matice poloos (přesný typ ti mohu říci, pokud sem dáš VIN).

Demontáž je složitější:

Musíš vypustit olej z převodovky (pokud si ho neměnil, tak rovnou vyměnit i ten .. jsou tam 2 litry Total 75W80)

a pak povolit matky na poloosách, povolit čepy na ramenech, vyndat rameno z těhlice , odklonit celou těhlici bokem a vytáhnout z ní poloosu a poté povytáhnout poloosu z převodovky (platí pro řidičovu stranu).

U spolujezdce je stejný postup, ale navíc je tam ložisko v uložení silenbloku motoru, takže tam jsou 2 šroubky M6, které musí povolit a otočit pacičky a pak dostat ložisko poloosy z toho domečku.. pokud to dlouho nebylo venku, tak to jde dost blbě, ale kladivo si s tím poradí. Pak už normál zase odklonit těhlici, vytáhnout poloosu z těhlice a celou poloosu povytáhnout ven.

Vyměníš gufera, pozor, ať si je hned nezničíš, pomažeš gufero olejem, poloosu olejem a opatrně je tam vrátíš.. složíš vše do původního stavu a vrchem pod baterií naleješ ovzdušňovákem 2 litry oleje do převodovky... 

Páni, mockrát děkuji. Zní to dost složitě, tak doufám, že se mi to povede.  

VIN: VF32CHFXA44012026

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

5 hours ago, Ferry said:

Jen doplnim, ze zrovna u 206 se kulove cepy z tehlice vyndavaji dost blbe a jeste hur nandavaji zpet, casto, kdyz neni zkusenost, se podari poskodit prachovky kulovych cepu a je to pak na vymenu celych ramen, takze ac to vypada jednoduse, z vlastni zkusenosti - bez poradneho servisniho zazemi bych se do toho nepoustel (pri spatnem podlozeni a zabezpeceni auta taky hrozi, ze pri paceni ramen spadne dolu) .

Děkuju za upozornění. Zázemí mám dobré. A ty zkušenosti.. To auto jsem si kupoval kvůli tomu, abych je nabral. Takže doufám, že se to nejak povede.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

4 hours ago, ozzy56 said:

ten olej na foto vypadá okem na motorový , nebo je olej v převodovce nový...,dobře okolí gufer poloos vystříkej waapkou a pak kontroluj, jestli to jde z gufer--okolí gufer je totiž vždy trošku od oleje, ale nesmí to kapat na zem, to je jasné

 

Dobrá, ještě se na to kouknu děkuji

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...