Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 406 2.0 HDI - kolísání otáček na volnoběh a vypnutí motoru při jízdě


maro007

Recommended Posts

Dobrý den,

už delší dobu mám problém se svým Peugeotem 406 2.0 HDI, rv. 1999. Kolísají mi otáčky na volnoběh a zpravidla po 30 Km jízdy, motor se vypne. Auto jde po chvíli zase nastartovat, ale tímto se pro mě situace nemění. Po rozhovoru se známým automechanikem a pročítání internetu jsem vyměnil nádobku s palivovým filtrem samozřejmě včetně filtru a čerpadlo v nádrži. Příkládám zde i výpis z diagnostiky (EGR je odpojený). Odšrouboval a kontroloval jsem také DRV ventil jak mi bylo řečeno v BOSCH servise. Přijde mi že po zpětné montáži se kolísání otáček trochu zhoršilo. Už mě nenapadá žádné řešení tohoto problému. Nechci hned měnit vstřikovače paliva a vstřikovací čerpadlo jakožto pokus omyl, hledám spíš řešení kterým na chybu přijdu ...

 

Peugeot_diagnostika.PNG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

elektroventil egr ,deaktivator piestu na cerpadle a elektroventil turba a pravdepodobne aj elektroventil klapky egr   maju spolocnu poistku F34  (napajanie +12volt )  v poistkovke pod kapotou tak pozri na nu

ak bude ok tak treba na tych veciach merat 12 volt priamo moze byt chyba v privodnom kabli od tej poistky 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ok teraz musis merat piamo na tych  konektoroch  elektroventilov na prepazke na motore  a na konektore ventilu VT cerpadla  ktory ma oranzovy konektor ,

ci za chodu motora je na nich 12 volt (konektory musia byt zapojene)

konektory maju 2 piny jeden je ten napajaci  12volt  od poistky  ktory budes merat a druhy je ovladaci od RJ motora 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Dával jsem auto k autoelektrikáři. Zkoušel vše co jsem mu řekl, měl to i na svojí diagnostice. Naměřil nízký tlak, což je jedna z mých závad (P0230), měřil i vstřiky na přepad a prý dobré. Žádnou další chybu neobjevil. Bavili jsme se o repasu vysokotlakého čerpadla. Nechci však úplně bezhlavě repasovat součást aniž bych věděl jestli je problém právě zde. Vyzkoušení a případné repasování čerpadla nechávám až jako poslední možnost. Motor se při jízdě vypne zpravidla při vyšší zátěži -  vyšších otáčkách, při jízdě do kopce, při prudší akceleraci a jednou také při podřazení. Opět jsem pročítal forum a narazil jsem na podobný problém týkající se chyby P0243, který mám na diagnostice také (Obvod elektromagnetického tlaku turbokompresoru). Je možné že by to bylo právě tím?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

napoj cerpadlo v nadrzi napriamo  plusovym kablom ci zmizne hlaska P0230

normalne z pluspolu baterky kablom dozadu na steker cerpadla mas tam dva hrube kable jeden je zelenozlty ten je kostra  na ten nesiahaj a pripojis to na ten druhy hruby 

na ten tvoj klemovaci kabel si naletuj poistku 10A (cervenu)

a pokial mas nahradne dvojrele co je v kastliku rj Motora tak na skusku by som ho prehodil a skontroloval konektor dvojrele ci niesu  opalene   alebo zaoxidovane piny

 

 

alebo si vezmi merak a meraj napetie na poistke F34 a potom F25  (to je ta od cerpadlav nadrzi)  oproti kostre auta pri natocenom motore ci tam neni vyrazny pokles napetia od palubnych 14.5 volta 

dane poistky su v poistkovke pod kapotou 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no hej ale ten napajaci kabel pokraccuje od tej poistky(F34) dalej a rozvetvuje sa na jednotlive elektroventili turba, Egr , odpojovac piestu na cerpadle treba to pomerat komplexne cize priamo na niektorom ventile z vypisu diag lebo prechodak moze byt za poistkou ,tym padom na poistke bude napetie ok ,ale za prechodakom uz nie  a bolo by dobre pomerat aj napajanie rj motora a jej kostry ,tie hlasky su elektrickeho charakteru 

len mi nehraje do toho ten snimac tlaku ten je napajany z RJ motora cize  z ineho miesta  ako tie  spominane  ventily vyssie 

preto by som pomeral aj to napajanie rj motora a kostry 

skontroloval by som ci tie ventily vobec chodia naprr cez diag sa da zopnut aktivovat ten odpojovac piestu na cerpadle

elektroventil turba zase odsledujes tak ze po nastartovani ti potiahne tycku na turbe  na max(max je myslene tak ze ked na nu nu zatlacis tak je na doraze nepotlacis ju uz ani o milimeter ) ,ale z vrchu je na nu dost spatny pristup  treba si doslova vylomit a zodriet ruku ale od spodu sa uz da  na nu dostat ale na druhej strane ak by ten ventil nechodil vobec tak by to hadzalo pravdepodobne  hlasku nizky tlak turba lebo by bol  na turbe vkuse otvoreny obtokovy ventil a turbo by malo problem sa natlakovat 

taktiez elektroventil Egr  sa da odsledovat tak ze  zapojis naspet hadicku EGR , nastartujes a pridas a uberies plyn a tycka egr sa musi pohybovat ,ked pridas bude sa zatvarat 

 

a este ak mas odpojenu hadicku od EGR  tak by si mal odpojit hadicku aj od tej klapky egr co je v sani  pretoze ta klapka spolupracuje s EGR ventilom 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Neměl jsem v poslední době moc času, k autu jsem se pořádně dostal před týdnem. I přes to se mi podařilo problém vyřešit. Vypínání motoru bylo způsobeno vadným nebo spíše poškozeným kabelem (konektorem), který vede do vstřikovací rampy. Při této chybě se na diagnostice objevoval kod P0230 - Nízký tlak paliva, když se motor vypnul. Stačilo pouze přepájet jeden kablík. Za kolísání otáček mohl starý DRV ventil. Od opravy jsem najezdil něco okolo 600 km, zatím je vše v nejlepším pořádku. Nakonec bych ti chtěl poděkovat @krtek 2za všechny tvé rady a hlavně tvůj čas. Tak ať se daří a přeju spoustu najetých kilometrů bez nehod a oprav ! :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...