Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Rezonance při jízdě EAT8


kimi2278

Recommended Posts

Ahoj všichni spokojení majitelé Peugeotu 308. Chtěl bych se zeptat, jestli máte někdo podobnou zkušenost. Mám 1.2 PureTech 96kW. 
 

- při klidné jízdě řadí příliš brzy a v nízkých otáčkách. V obci při 50km/h mi tam dá pětku, při 95km/h mimo obec už osmičku, hrůza. Údajně nastavené kvůli Euro normám.
- v různých otáčkách se mi line z motorového prostoru takový hrčivý zvuk, od motoru to není, stopro je to převodovka. V servisu mi říkali, že je to normální a dělá to u všech motorizací. Dělá vám to taky, co máte EAT8? V režimu Sport je to lepší, ale taky to občas dělá i při ustálené rychlosti na dálnici i mimo obec. 
 

Auto je nové a najeto jen 2500km. Děkuji za každý poznatek a připomínku. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co se týče brzkého řazení tak to je opravdu kvůli E normám na smrad z vejfuku. Protože čím menší točky motoru tím menší spotřeba PHM a čím menší spotřeba PHM tím méně smradu z vejfuku.  To rezonovaní by podle mě mohlo s tímto souviset. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě to tak je. Nižší otáčky by mi ani tak nevadily, ale ten zvuk mi hodně vadí. Před dvěmi lety jsem měl taky novou 308 šestistupňový manuál a při nižších otáčkách to žádný takový zvuk nedělalo.

Už jsem i uvažoval o SW úpravě motoru a optimalizaci řazení, ale nevím jestli by to něco vyřešilo. Ten zvuk je totiž slyšet i při vyšších otáčkách v rozmezí 2000-3000. A taky záleží na zatížení, rovinka nebo mírné stoupání.

Ještě taková zkušenost s jiným autem. Koupil jsem Volvo S80 2,4D5 s EAT6. Převodovka taky Aisin. Ze začátku mi to taky dělalo, ale začal jsem s ním jezdit svižněji a přijde mi, že se převodovka přizpůsobuje stylu jízdy a po cca. 5000km mi řadí při vyšších otáčkách a ty zmíněné rezonance a hrčení na 90% zmizelo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

doporučím ve městě jezdit v režimu Sport

převodovka se OPRAVDU přizpůsobuje stylu jízdy, nelechtej plyn a zkus trochu přidat, v některých hornatých úsecích cesty, nebo s přívěsem je lepší (pro motor) jet s MANUAL režimem (asi proto tam je)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, na ten Sport jezdím často. Jinak mi to fakt rve uši a taky motoristické srdce.

Přečetl jsem tady na fóru hodně příspěvku majitelů nových 308, 3008, 508, 5008 a je zvláštní, že si na to ještě nikdo nestězoval. 
 

Jo a svižně s tím právě jezdím, jen je potom těžké dodržovat rychlostní limity a když už musím zpomait, tak jsem zase tam, kde jsem byl 😂

Upraveno uživatelem kimi2278
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...

Ahoj, mam trochu podobny problem. Rifter, 1.5 8AT 130HP , 3/2019. Co se tyce prevodovky, vse co se tyce zvuku fungovalo perfekne, ale cca mesic zpet se pri zahratem motoru, nejcasteji ve meste projevuje, ze pri dojizdeni (napr. k semaforu) se pri zarazene 2 -1 pred seslapnutim brzdy a nekdy i po ozyva takovej nehezkej rezonujici zvuk. Prave to taky prisuzuji prevodovce, jak kdyby se prala s tim jestli vyradit, nebo prokluzovat atd. (Nejsem odbornik, pouze co mi rika pocit) Pri studenym motoru to nedela nikdy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...