Wimpi Odesláno 2. duben 2020 Sdílet Odesláno 2. duben 2020 Zdravím, řeším únik motorového oleje u mé 306 1.9TD z roku 97. K úniku dochází mezi převlečnou matici a olejovou trubkou mazání turbodmychadla (dole na bloku motoru, turbo je suché). Vytočil jsem ji a na konci byla pokroucená a prasklá měděná podložka, jako kdyby kuželového tvaru. Jinou jsem nenašel ani na internetu a tak jsem použil O-KROUŽEK 8x3mm s teplotní odolností do 200°C. je to výrazně lepší, ale pořád to trochu teče. Nevíte, kde sehnat originální těsnění? Novou trubku už neseženu. Další únik je na převodovce. Obě gufera poloos a výpustný šroub. Budu dělat ložiska na kolech a měnit olej v převodovce, tak to chci udělat. Výměna by po úplné demontáži pools měla být v pohodě ne? Těsnění pod šroub převodovky je stejné jako to pod šroub vany? Děkuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 2. duben 2020 Sdílet Odesláno 2. duben 2020 ahoj, někdy výměna gufera poloosy nepomůže--třeba když ta část poloosy, po které klouže gufero je tak sjetá (zmenšená na průměru), že je pak nutné vyměnit i poloosu rozměry těsnění pohledej tady v sekci ,,306'', někde to tu je dýzl ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wimpi Odesláno 2. duben 2020 Autor Sdílet Odesláno 2. duben 2020 Rozměry gufer jsem si zjistil. Prvně zkusím gufera, když už budou venku poloosy. Místo styku zkusím zalapovat, ať to dosedá. Jen by mě zajímalo co s tím těsněním na trubka oleje k turbu. To mě trápí víc... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 2. duben 2020 Sdílet Odesláno 2. duben 2020 nevím jaké máš možnosti, já bych tu přetočenou trubku řešil se soustružníkem (v práci), vadný kousek trubky bych vyřezal a nastavil novou, ten konusek pod převlečnou matkou by utočil soustružník nový a já ho naletoval mosazí (tvrdou pájkou), takhle na koleně doma nevím Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wimpi Odesláno 2. duben 2020 Autor Sdílet Odesláno 2. duben 2020 Ale já nemám vadnout trubku. Ta je v pořádku. Pouze se na tom konusu rozpadlo těsnění. Potřebuji ho něcím nahradit. Trubku vydávat nechci. Tady to znamená rozebrat půl motoru než bych trubku povolil na turbu! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 2. duben 2020 Sdílet Odesláno 2. duben 2020 aha, jestli seženeš nějakou měděnou podložku a přizpůsobíš ji tvým rozměrům, tak ji pak vyžíhej ! podložka změkne a lépe těsní víc už asi neporadím Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wimpi Odesláno 6. duben 2020 Autor Sdílet Odesláno 6. duben 2020 Tak gufera hotový a netečou. Pořad mě ale někde na zadní straně uniká olej. Celé to utřu a po 30km je pravá strana převodovky od oleje a na zemi 3 kapky. Kde tam může téct olej? Turbo a víko jsou suché. Může téct přes čidlo otáček na domečku na převodovce? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 6. duben 2020 Sdílet Odesláno 6. duben 2020 je to na 100% olej převodový? přes čidlo tachometru olej může jít, je na něm velký O kroužek, ale nemyslím, že by to tudy teklo tak moc, jak píšeš Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wimpi Odesláno 6. duben 2020 Autor Sdílet Odesláno 6. duben 2020 Fakt nevím. Přijde mě, že to kape někde z vrchu, kápne na převodovku a pak na zem. Jen nevím odkud. Je mě to záhadou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 6. duben 2020 Sdílet Odesláno 6. duben 2020 mno, převodový olej je cítit jinak než motorový, dá se to nosem poznat hned Hafity ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wimpi Odesláno 7. duben 2020 Autor Sdílet Odesláno 7. duben 2020 No, to je ten problém. Já už 15 let čich nemám. Mám diagnostikovanou anosmii. Pravdou ale je, že utírám černý olej. Takže asi motorák. Pořád trošku sákne ta olejová trubka k turbo. Nedaří se mě to úplně utěsnit. Jako zdroj toho úniku mě to ale nepřijdu. Je to velmi slabé a navíc by to mělo po převodovce jak stékat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wimpi Odesláno 7. duben 2020 Autor Sdílet Odesláno 7. duben 2020 Ještě doplním dotaz k těsnění olejové trubky mazání turba. Tohle na mě vypadlo, když jsem trubku vyšrouboval z bloku motoru. Nikde to není k nalezení. O-Kroužek do 220st netěsní zcela dokonale a pořád trochu rosí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 7. duben 2020 Sdílet Odesláno 7. duben 2020 Chybí měřítko.... Trochu to připomíná těsnění, které bylo na starých zapalovacích svíčkách.... Pamětníci jistě vědí o čem píšu.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarokare Odesláno 7. duben 2020 Sdílet Odesláno 7. duben 2020 Zkus hledat podle OEM čísel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wimpi Odesláno 7. duben 2020 Autor Sdílet Odesláno 7. duben 2020 Měřítko chybí, to je pravda. Venkovní rozměr to mělo cca 8mm, vnitřní cca 3,5mm. Výška asi 2mm. Proto jsem zvolil O--KROUŽEK 8x3mm. Ale přijde mě, že to tam vůbec nepatří a je to nějaký bastl minulého majitele. Na obrázku je to číslo 9? 6,4x1,9mm? Ještě přidám foto, jak vypadá konec trubky. Nebude to přímo z mého auta, ale pro představu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wimpi Odesláno 7. duben 2020 Autor Sdílet Odesláno 7. duben 2020 Jestli ještě mohu poprosit někoho, kdo má přístup do servisboxů. Stejně těsnění na trubku k turbu bych potřeboval najít i pro renault Clio II 1.9dTi 2001. Mám tam taky 8x3mm a taky trochu teče. Trubka je na oko úplně stejná. Hádám, že tam bude taky něco jako 6,5x2. Děkuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wimpi Odesláno 7. duben 2020 Autor Sdílet Odesláno 7. duben 2020 Video jak to vypadá ze spodku motoru. Olej je vidět na domečku převodovky, pk o kousek víš na čidle otáček klikové hřídele a nakonec nahoře je kapka na stříbrné hlavičce šroubu. Nad ní je už jen roh bloku motoru a pak víko ventilů (suché). Takže jsem to zůžil na 2 věci. Buď to teče mezi víkem ventilů a vakuovou pumpou přes gufero (bylo to tam špinavé) a nebo na horu nad tím stříbrným šroubkem skrz těsnění hlavy IMG_2484.MOV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wimpi Odesláno 7. duben 2020 Autor Sdílet Odesláno 7. duben 2020 Zajímavé. Na mobilu mě to jde pustit přímo na stránce. Na PC to musím prvně stáhnout a pak to jde pustit. Nicméně jsem zdroj úniku nalezl. Uniká to opravdu mezi vačkou a vakuovou pumpu. Vypucoval jsem to do lesku a pak to projel. Bylo vidět, jak to tam pomalu stéká přímo do těch míst, která jsou na videu. Pravděpodobně to bude gufero. Ale jsou dva rozměry 50x35x8 nebo x7. Na výkresech jsem našel oba rozměry na straně vačkového kola. Na protější jsem to nenašel. Koupím obě, a vyzkouším které tam sedí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wimpi Odesláno 14. duben 2020 Autor Sdílet Odesláno 14. duben 2020 Únik oleje byl mezi vačkou a vakuovou pumpou. Na pumpě byli dva o-kroužky. Oba tvrdé a placaté. Dal jsem nové, přidal trochu silikonu a je sucho. ozzy56 a Hafity ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.