Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Únik oleje


Wimpi

Recommended Posts

Zdravím,

 

řeším únik motorového oleje u mé 306 1.9TD z roku 97. K úniku dochází mezi převlečnou matici a olejovou trubkou mazání turbodmychadla (dole na bloku motoru, turbo je suché). Vytočil jsem ji a na konci byla pokroucená a prasklá měděná podložka, jako kdyby kuželového tvaru. Jinou jsem nenašel ani na internetu a tak jsem použil O-KROUŽEK 8x3mm s teplotní odolností do 200°C. je to výrazně lepší, ale pořád to trochu teče. Nevíte, kde sehnat originální těsnění? Novou trubku už neseženu.

Další únik je na převodovce. Obě gufera poloos a výpustný šroub. Budu dělat ložiska na kolech a měnit olej v převodovce, tak to chci udělat. Výměna by po úplné demontáži pools měla být v pohodě ne? Těsnění pod šroub převodovky je stejné jako to pod šroub vany? Děkuji 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozměry gufer jsem si zjistil. Prvně zkusím gufera, když už budou venku poloosy. Místo styku zkusím zalapovat, ať to dosedá. Jen by mě zajímalo co s tím těsněním na trubka oleje k turbu. To mě trápí víc...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevím jaké máš možnosti, já bych tu přetočenou trubku řešil se soustružníkem (v práci),  vadný kousek trubky bych vyřezal a nastavil novou, ten konusek pod převlečnou matkou by utočil soustružník nový a já ho naletoval mosazí (tvrdou pájkou), takhle na koleně doma nevím

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale já nemám vadnout trubku. Ta je v pořádku. Pouze se na tom konusu rozpadlo těsnění. Potřebuji ho něcím nahradit. Trubku vydávat nechci. Tady to znamená rozebrat půl motoru než bych trubku povolil na turbu!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak gufera hotový a netečou. Pořad mě ale někde na zadní straně uniká olej. Celé to utřu a po 30km je pravá strana převodovky od oleje a na zemi 3 kapky. Kde tam může téct olej? Turbo a víko jsou suché. Může téct přes čidlo otáček na domečku na převodovce?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, to je ten problém. Já už 15 let čich nemám. Mám diagnostikovanou anosmii. Pravdou ale je, že utírám černý olej. Takže asi motorák. Pořád trošku sákne ta olejová trubka k turbo. Nedaří se mě to úplně utěsnit. Jako zdroj toho úniku mě to ale nepřijdu. Je to velmi slabé a navíc by to mělo po převodovce jak stékat :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě doplním dotaz k těsnění olejové trubky mazání turba. Tohle na mě vypadlo, když jsem trubku vyšrouboval z bloku motoru. Nikde to není k nalezení. O-Kroužek do 220st netěsní zcela dokonale a pořád trochu rosí.

F4EC22F9-4B9F-485C-9C69-DC925B53B556.jpeg

56A7E404-2EAB-452F-817B-7360219599A9.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měřítko chybí, to je pravda. Venkovní rozměr to mělo cca 8mm, vnitřní cca 3,5mm. Výška asi 2mm. Proto jsem zvolil O--KROUŽEK 8x3mm. Ale přijde mě, že to tam vůbec nepatří a je to nějaký bastl minulého majitele. Na obrázku je to číslo 9? 6,4x1,9mm? Ještě přidám foto, jak vypadá konec trubky. Nebude to přímo z mého auta, ale pro představu. 

81KLZw4hL4L._AC_SL1500_.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli ještě mohu poprosit někoho, kdo má přístup do servisboxů. Stejně těsnění na trubku k turbu bych potřeboval najít i pro renault Clio II 1.9dTi 2001. Mám tam taky 8x3mm a taky trochu teče. Trubka je na oko úplně stejná. Hádám, že tam bude taky něco jako 6,5x2. Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Video jak to vypadá ze spodku motoru. Olej je vidět na domečku převodovky, pk o kousek víš na čidle otáček klikové hřídele a nakonec nahoře je kapka na stříbrné hlavičce šroubu. Nad ní je už jen roh bloku motoru a pak víko ventilů (suché). Takže jsem to zůžil na 2 věci. Buď to teče mezi víkem ventilů a vakuovou pumpou přes gufero (bylo to tam špinavé) a nebo na horu nad tím stříbrným šroubkem skrz těsnění hlavy :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavé. Na mobilu mě to jde pustit přímo na stránce. Na PC to musím prvně stáhnout a pak to jde pustit. Nicméně jsem zdroj úniku nalezl. Uniká to opravdu mezi vačkou a vakuovou pumpu. Vypucoval jsem to do lesku a pak to projel. Bylo vidět, jak to tam pomalu stéká přímo do těch míst, která jsou na videu. Pravděpodobně to bude gufero. Ale jsou dva rozměry 50x35x8 nebo x7. Na výkresech jsem našel oba rozměry na straně vačkového kola. Na protější jsem to nenašel. Koupím obě, a vyzkouším které tam sedí. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...