Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Sání z KFW/KFX na KDX (306 1.4i)


ElektronikCZ

Recommended Posts

  • O 1 měsíc později...

S temi svody vyreseno? KFX i KDX jsou TU3 a maji shodne svody (OEN 034136) , 1.6 8v NFZ je TU5 a kdyz jsem se pokousel nasadit svody z KFX chybeli tomu asi 2-3 mm, 1.6 16v je taky TU5, ale ta ma katalyzator hned pod svody (tedy jinou prirubu) oproti NFZ ktera ma kat pod radici pakou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na chvíli jsem to odložil, ale už je to zase aktuální. Akorát se trošku přesunul záměr od svodů na výměnu celé hlavy, jelikož jsem zjistil že se vstřikovače neosazují do sání, ale přímo do hlavy, takže moje je k tomu nepoužitelná. 

Záměr je předělat motor na jeden vstřik pro každý válec, a zároveň ty nová sání mají stokrát lepší tvar a bude se na ně lépe napojovat přívod vzduchu, protože ten jednobod co tam mám má nesmyslný průměr.

KFW/KFX má jinou hlavu než KDX, ale měla by bez problémů pasovat. To by byla sázka na jistotu.

Pak tady jsou ty 1.6ky, u kterých bych na to úplně nesázel, ale za zkoušku by to stálo. 

Nakonec jsou tu 1.4 16v a 1.6 16v s proměnným časováním, ale ty by hádám nepasovaly, a musely by se upravit rozvody.

Samozřejmě nejjednodušší by bylo tam plesknout celou 1.6, ale účel byl aby se na STK dalo přehodit jen pár věcí a bylo to origo, a to už bych tam mohl rovnou dát ten 2.0 nebo 3.0 (když pominu rozdíl v ceně motoru 1.6 a 2.0). Taky nevím, co by třeba pojišťovna v případě nehody řekla na nesedící kód motoru, takže touto cestou bych se vydal nerad. V tomto případě bych měl 2 nápravnice, a na stk by se vlastně přehodila celá přední náprava v kuse i s motorem.

 

Upraveno uživatelem ElektronikCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja nějak nevím co teda řešíš, chceš stavět super swap na lítání po ulici a pak řešíš co ti na to řekne pojištovna v případě nehody ? Pojišťovna te pošle do haje i s jinejma kolama co nemáš v TP. Osobně jsem nad timhle taky uvažoval ale pojištovnu sem fakt neřešil, proto se snažim jezdit tak abych nehodu nezavinil ani nebyl jeji součástí . 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spíš jsem nad tím jen tak polemizoval, že původní projekt byl prostě origo motor, a že když už bych tam dával 1.6, tak jsem mohl rovnou udělat swap.

Ohledně pojištovny to vidím stejně, spíš jsem jen nahlas přemýšlel. Hlavně mi jde o to, aby se to dalo lehce vrátit do origa.

Takže projekt pokračuje směrem 1.4i, vyměním hlavu, předělám na Vícebod a namontuju turbo, a budu se na tom učit ladit motory ("""chiptuning"""), bude to běžet na aftermarket laditelné jednotce. Většinu dílů mám, jednotku, wideband o2, turbo, intercooler atd., Cívku použiju z nějakého VW (tu ještě nemám), budíky si k tomu vyrobím. 

1.4 je vhodná i z toho důvodu, že když něco pokazím, tak ten motor stojí celej pár šupů.

Pokud mi to už trochu půjde, můžu teprve přemýšlet nad dalším projektem, což bude pravděpodobně 406 2.0T.

Takže snad jsem ti mé úmysly trošku osvětlil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

U školy bohužel nabourala nějaká 206ka, co nedala přednost.

Pohotově jsem za okno hodil lísteček, a domluvili jsme se, že ji za 4 tisíce odkoupím :D Má v sobě motor TU3JP, konkrétně myslím KFX. Je trošku pomačkaná, ale motor šlape jako hodinky a jde za plynem, a vevnitř nejsou ani vystřelené airbagy.

Tudíž z toho plyne, že si použiju motor, a zbytek asi rozprodám. 

I kdybych radši použil díly z 1.6 (kvůli větším vstřikům), tak mi KFX hraje do karet tím, že už je to vícebod, a má mnohem lepší sání, nehledě na to že má pěknější víko ventilů. Jen se rozmýšlím, jestli použít jen hlavu, nebo přehodit celý motor, i když jednodušší bude varianta 2.

Zítra dělám technickou, tak se pak hned pustím do úprav.

P_20200929_140819.thumb.jpg.5e6c100faa4714576e6e3ba7ba3c9e95.jpg

P_20200930_153854.thumb.jpg.1ac77a7b8337ad91d64d262844e2c2e1.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže nakonec to udělám tak, že si nachystám druhou nápravnici na které bude ten nový motor, a na technickou prostě přehodím celou nápravnici, otázka chvilky.

Abych to tedy uzavřel, ano, sání z KFW nebo KFX na KDX pasovat bude, ovšem je to k ničemu, jelikož by nebylo kam dát vstřiky :D

Pokračování projektu bude časem v 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš pravdu, v Autodata je napsáno, že je to TU3JP KFW (Podle jednotky Sagem S2000), i když pro moje účely je to celkem jedno, má to to, co potřebuji :DJeště někde budu muset sehnat tu ECU druhou, abych měl z čeho použít konektory. Svoji laditelnou ECU jsem zabudoval do obalu od jednotky ke KDX, ale to mi je teď celkem k ničemu :D Buď musím zvandalizovat moji (nerad), sehnat jinou a nebo rozřezat svazek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...