Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Sání z KFW/KFX na KDX (306 1.4i)


ElektronikCZ

Recommended Posts

Dobrý den, zajímá mne, zda by pasovalo sání z KFW/KFX (TU3JP), popřípadě z 1.6 na motor KDX (TU3M). Zkoušel to někdo ? Hlavně mě zajímá, jestli budou pasovat šrouby a díry. To sání z KFX je mnohem lépe tvarované, a je pro mě výhodnější i z pár dalších důvodů. A jestli se nepletu, tak KDX má toaletovej jednobod, a KFX už je vícebodové s jedním vstřikem pro každý válec ?

Ještě jako bonusová otázka: Pasovala by zapalovací lišta z KFX, a pokud ano, je to jen hloupá cívka nebo má v sobě zabudované spínání?

Jsou nějaké rozdíly mezi hlavou KFX A KDX?

Předem děkuji za odpovědi. 

 

Upraveno uživatelem ElektronikCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, jestli to pasuje nebo ne ti neporadim, ale mam ve 106ce KFX , 1vstřik na 1válec a zapalování zajištuje jedna cívka plus rozvedení kabelama ke svíčkám, na cívce je myslimže 5pinů , KFW má zapalovací lištu :) 

to zapalování bylo u starších typů cívkou mimo svíčky, u novějších už se davala lišta :) 

Upraveno uživatelem Háček
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pochybuju o tom, že 16V hlava z 1.6 NFU by pasovala na 1.4 KFX. Jsou to jiný koncepce bloků, 1.6 má celolitinu blok, 1.4 má hliníkovej blok s litinovýma vložkama. Typologicky jsou si příbuzní TU1 a TU3 motory, ale TU5 je jiná. Kdybys měl v PEU 306 motor 1.6 8V NFZ, tak ta má stejnej blok, jak 1.6 16V NFU a problém by to asi nebyl.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem zase slyšel, že 1.4 je jenom 1.6 s menším vrtáním, a i na pohled mi přišly ty motory dost podobné. Ale nemám možnost si to nijak ověřit a proto se tady radši ptám moudřejších.

Radši ještě počkám, kdyby někoho napadlo něco dalšího, ale asi tam hodím to sání z asi KFX a předělám to na vícebodové vstřikování, což by spolu s lepším tvarem sání mohlo snad přinést i koníka či dva.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To nevím, ty motor nejsou podobný. Jak jsem ti psal, TU1-TU3 je s mokrýma vložkama a hliníj, TU5 je celolotina blok a pochybuju, že by rozměrově seděli díry. Nezkoušel jsem to, takže určitě to říct nemůžu, ale motory jsem měl rozdělaný.

S tím překopáním na MPI tě ale čeká dost práce. Ideálně mít druhý stejný auto vedle a přehodit co potřebuješ. Jednotka motoru jiná (immo s klíčema), kabeláž jiná, možná další odchylky (impulzní kolo je na setrváku?, to bude taky jiný pro mpi patrně- sundat převodovku/spojku).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spojku mám stejně v plánu měnit, nová valeo čeká v kufru, tak si s tím budu moct pohrát :D Jediný co mi dělá vrásky jsou ty palivový části, jestli bude potřeba vyměnit i pumpa a tak. Regulátor tlaku chci dávat jiný tak či tak. Zbytek mě moc netrápí.

Jen by mě zajímalo, jestli mají všechny ty 8V starý 1.4 čidla jenom na setrváku, nebo některy na setrváku+vačce.

Ohledně té 1.6 zkusím ještě něco pozjišťovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Žádný TU nemělo čidlo na vačce. Existovala chvilku 1.4 16V KFU, ta tam to čidlo má kvůli vanosu, ale nebyla to povedená hlava. A pak N6A vycházející z NFU 1.6, taky kvůli vanosu. To jsou motory, který už jezdili na EURO 4 a 5. Základ byl TU, ale už to tak neznačili (ikdyž N6A je jak přes kopírák NFU, ale s vanosem na sání).

Můžeš poshánět těsnění pod hlavu z 1.4 a 1.6 a dát na sebe a bude asi jasno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to čidlo na vačce asi zatím řešit nebudu, co jsem četl tak ta 1.4i 16v hlava stejně nepasuje a jak říkáš, není nejlepší. Pro začátek udělám novou technickou, a pak zkusím někde zalevno sehnat to sání se vstřikama z KFX. Až bude víc chuti a financí, zkusím zalaborovat ohledně té hlavy z 1.6. 

Další možnost by byla tam prostě nějakou  tu 1.6ku hodit, sice na pohled vypadá hodně podobně a dá se sehnat kolem 3tis. ale zas tolik výkonu navíc to není, leda bych sehnal nějakou lepčejší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teorie je jedna věc, praxe druhá, bohužel dokud to někdo před tebou nezkusí tak to nikdo nebude vědět, ja ted laboruju s napravama .. :D .. kdybych měl řešit něco s motorem tak asi jedině už swap z gtička .. 

jen pro orientační pohled

TU3jp 

 image.thumb.png.30309656560df3268dd2f70c3580eb7b.png

TU5JP4

image.png.9c5ca894c41a33e08cb7f3fe2ce4c99b.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmm, tak fakt stejný nejsou, kéž by se zakhle pěkný obrázky daly najít ke všemu :D Ale když se tak dívám, ty díry a výřezy vypadají na dost podobných místech, asi fakt leda naživo zkusit hlavu nahodit 🤔

Já se rozhodoval mezi pár variantama:

1. swap 2.0i - poměrně jednoduchý, ale za podobnou cenovku se dá sehnat následující varianta:

2. 3.0V6, ty už jsem párkrát v 306 taky viděl, ale to je práce na celou zimu a hodně shánění, ale pořád je to můj dlouhodobý cíl, třeba časem :D

3. Turbo - Tahle varianta nakonec zvítězila :D Ty TU3 jsou nesmrtelný motory, a dají se sehnat leckdy i za 1000, takže na vyzkoušení nejlepší varianta. Mám už jednotku, turbo, intercooler a pár dalších drobností, proto se nebojím toho přestavění na MPI, a na to sání mi budou i líp pasovat trubky od turba :D . První start na jednotku už proběhl, ale za 3 měsíce mi končí STK, tak ji prvně pořeším a pak si to na víkend ve stodole rozhodím. Nejlepší je, že většina investic se dá kdykoliv přendat na jiný auto, nebo motor, takže to nejsou peníze hozený úplně do větru, a na technickou jen přehodím pár drobností a nebude problém.

Ano, silnější 306 se dá sehnat za pár korun, ale tady se aspoň dost naučím a přecejen už má to auto sentimentální hodnotu po tom všem co jsem do něj vyráběl a dělal. A mám i silnější auta, ale ta 306 s blbou 1.4 mě stejně baví nejvíc :D

Navíc, neslyšel jsem o nikom kdo by měl 306ku 1.4 turbo :D

Upraveno uživatelem ElektronikCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:D taky jsem špekulovával . :D jako rád bych někdy postavil nějakou zrůdnost třeba s v6kou ze 406ky ale bohužell :D . finance čas atd atd ... ted jsem po dlouhý době singl a tahnu nájem sám .. :D na druhou stranu obědy večeře jan pro jednoho .. :D  většinou .. :D 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se prvně pořádně naučím sváření na bugině co budu stavět a nějakým vybavení co budu dělat, jako gauč ze zadních sedaček do garáže, něco našetřím, a pak se do toho můžu pustit :D

Ale potřeboval bych na to další 306ku, nejradši 3dvéřovou, takže to zvedá cenu o dalších 10-30tis :D

A s přihlášením nevím jak, prý to jde udělat tak že se "prodá" do polska, tam se přihlásí, a pak se tady udělá dovoz, ale to by chtělo poradit od někoho kdo to už dělal. Známé v polsku mám. Přinejhorším na technickou bude prostě druhá nápravanice i s motorem a jen se to tam zapustí, to by byla výměna na dvě hoďky před stk.

Kdybys bydlel na vysočině tak jsme si mohli pomoct nebo něco vymyslet společně :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

No, tak jsem nakonec koupil tu 406 s V6 celou :D Ovšem 1.4 turbo se stále koná, jen jsem teď neměl moc finance. Dnes jsem zběžně koukal po inzerátech, a vypadá to, že u toho KFX nejsou vstřiky v sání, ale v hlavě, no to je zrada :D Zajímalo by mě, jak je to u těch ostatních verzí, ale to chce vidět někde naživo 😕 Asi to skončí tak že koupím celou 306ku s tím KFX na díly, teď jsem jednu viděl za 2500, což je cena za kterou se prodávají ty motory :D Ale je mi hrozně líto nedat autu druhou šanci brázdit silnice :(  Asi bych tam jen prohodil hlavy a jednotky, a nechal si to třeba na rallycross nebo něco. A k tomu mi teď na 306 propadla STK, tak musím pořešit i tohle.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...