Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 308 II 12/2013 1.6 THP 92kw


Rudyment

Recommended Posts

Ahojte ,

 

pred nejakým časom som narazil na problém s autom.

Prvý krát to bolo počas jazdy na dialnici ,cca 130kmph ,auto zrazu stratilo výkon  a keď som dal pedál az na podlahu tak akcelerátia bola slabá + (check engine light on). Zastavil som auto na pumpe a vypol a zapol auto ,následne bola akcelerácia normálna a zmizlo aj check engine light ,tento problém sa neobjavil následne 2 mesiace.

 

 Druhý krát to bolo asi 3 týždne dodozadu ,znova rovnaký problém ,alebo chyba. Auto bolo počas večera odstavené na ulici (mohli byt cez noc 3 stupne).Ráno som auto normálne naštartoval ,žiadna kontrolka motora ani nič a po 300 metroch jazdy som zastavil na križovatke a snažil sa rozbehnúť ,ale auto začalo cukať a trhať so sebou ,išlo pomaly ,akcelerácia v podstate nulová a zároveň trhalo + kontrolka check engine light. Zastavil som a auto vypol ,zapol ,stále išlo rovnakým spôsobom ,to znamená ,že trhavý spôsob jazdy a akcelerácia na 1tke v podstate nulová ,na plný pedál išlo 10-15km/h. Pár krát som takto auto vypol,zapol a nakoniec už išlo normálne ,kontrolka ostala ,ale auto už malo ťah. Aj keď je to benzín ,vždy nechám auto ráno zohriať 2-3 min a potom idem až ,keď sa táto chyba udiala auto malo menej ako 70"C.

Medzičasom som bol na diagnostike ,kde našli kódy P1336,P1340,P1338 and P0131 ,vraj zlé 3 cievky alebo sviečky + vadná lambda.

 

Po tejto diagnostike a zmazaní kódov som jazdil normálne znova a zaviezol som auto k dalšiemu mechanikovi keď sa závada prejavila znova P1336 -engine torque montirong value above upper control limit + P1340 camshaft position sensor G40 + P1338 Bank 1 + P0087 Fuel/rail system pressure too low.

 Tu sme znova kódy zmazali a jazdil som znova. Ešte predtým sme zamenili cievky na valcoch ,aby sme zistili či sa závada presunie na iný valec. Kód zostal aj tak na na rovnakom mieste.

Čiže následne sme vymenili všetky sviečky a cievky ,sviečky na druhom a tretom valci boli opálené,čierne po 10 000km (asi kvôli zlému pomeru benzínu)

Následne po výmene auto neukázalo check engine light asi 4 dni ,auto stale za chladného motora trhalo ale check engine light sa neukázal.

 

Trretí krát a zároveň aj aktuálny stav ,auto ukázalo po zmazaní a výmene cievok/sviečok kódy P0087 Fuel rail system pressure too low a P1337 Bank1 ,ale teraz sme v slepej uličke ,zapalovanie sme vybavili ,čiže teraz sme sa dohodli ,že spravíme kompresnú skúšku na studenom motore a odrazíme sa odtial.

 

Zhrnutie

Auto má problém len za studeného motora ,vždy keď auto dlhšie stojí v chladnom priestore (cca 10+ hodín) ,auto má trhavý chod ,cuká pri rozjazde ako by auto nevedelo či ísť alebo stáť. Akonáhle sa auto zohreje nad 70"C tak už netrhá ,necuká ,ide plynulo a aj akceleruje ako by malo.Ak odpojím baterku tak sa chyba už neukáže až do dalšieho dňa ak je splnená podmienka dlhého stánia auta v chlade.

 

Cievky -vymenené všetky (bosch)

Sviečky -vymenené všetky (bosch)

 

Palivový filter nebol menený od výroby (ale neviem či toto auto ho vôbec má) Olej a filtre mením každých 10 -15 tisic km alebo po roku. 

Auto má aktuálne najazdené 126 000km a 3 krát bola menená rozvodová reťaz :) Tento motor bol ohodnotený ako najväčší prepadák roka. Tankoval som skoro vždy len 95oktan a občas 100oktan ,po druhom objavení tohto problému som natankoval 100oktan plnej nádrže ,aby som vylúčil možnosť zlého paliva.

Taktiež som si všimol mláčku z výfuku (voda alebo benzín? ,možno dôležité?)

 

Neviem či táto chyba je nejaká častá ,lebo nechcem do toho auta naliať peniaze ,to to radšej predám lebo furt je s tým problém.

 

Plus som kúpil aditívum na prečistenie vstrekov a neviem či ho tam naliať.

 

 

IMG-6603.JPG

IMG-7313.PNG

IMG-6613.JPG

IMG-6771.PNG

IMG-7293.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, THP... Aditivum urcite nalej - neublizi a teoreticky moze pomoct. A over aj ten palivovy filter, lebo ak tam je, tak ta chyba P0087 by davala zmysel kedze bezne sa palivovy filter meni v rozmedzi 15-30 tisic km a teda 125  tisic je uz slusna porcia. Ta mlacka pod vyfukom je samozrejme kondenz (voda), to mozes ignorovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

P1336-1340 není kvůli vadným cívkám ani svíčkám. Kdyby byla chyba osamoceně, tak tato varianta možná je. V této kadenci ani omylem. To tě ujišťuju.

A nepoužívej na to neoriginal diagnostiku, jinak na nic nepříjdeš. Tyto chyby jsou vyčítány neoriginal diagnostikama špatně a zobrazují něco jiného, než tam je.

Chyby P1336-1340 je vynechávání spalování ve válcích 1-4. A určitě neodešli 3 cívky naráz.

Zkontroluj stav katu, jestli není ucpanej a podívej se na sací ventily, kde u THP to zakarbonovalo totalně a podpálili se sedla. Pak nezbyde, než zhodit hlavu a udělat generálku hlavy. Řetězem to není.

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motor klepe ,trasie ako o život ,vyzerá to ,že sa to zhoršuje...podľa najnovších kódov neautorizovaný servis myslí ,že buď znova rozvody ,alebo čidlo vačkového hŕídele.

 

Prikladám pekné videá. a chybové kódy z dneška.

Autorizovany servis po telefone a po podrobnom popise myslí ,že na vine je vysokotlakové čerpadlo ,že tie kódy tomu nasvedčujú.

90153346_562517797698265_6414348715284234240_n.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na jednom videu je vidno prejavenie chyby a na druhom volnobeh motora.

V podstate je v tom tento motor.

https://www.auto.cz/motory-1-4-a-1-6-vti-1-6-thp-nejvetsi-francouzsko-nemecky-motorovy-prusvih-105912 :D 

Ale ako hľadám tak vysokotlakové palivové čerpadlo neviem nikde nájsť na to auto.

Upraveno uživatelem Rudyment
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, inoxing napsal:

P1336-1340 není kvůli vadným cívkám ani svíčkám. Kdyby byla chyba osamoceně, tak tato varianta možná je. V této kadenci ani omylem. To tě ujišťuju.

A nepoužívej na to neoriginal diagnostiku, jinak na nic nepříjdeš. Tyto chyby jsou vyčítány neoriginal diagnostikama špatně a zobrazují něco jiného, než tam je.

Chyby P1336-1340 je vynechávání spalování ve válcích 1-4. A určitě neodešli 3 cívky naráz.

Zkontroluj stav katu, jestli není ucpanej a podívej se na sací ventily, kde u THP to zakarbonovalo totalně a podpálili se sedla. Pak nezbyde, než zhodit hlavu a udělat generálku hlavy. Řetězem to není.

Každopádne cievky ,sviečky už mi naspäť nevezmú ,to už je v pase ,takže navrhuješ aby technik pozrel katalyzátor a sací ventil viem aj ja nejak pozrieť? Sací ventil =egr ventil?

Myslím bez nutnosti rozobrania polky auta. Takže odporúčaš dať tam to aditívum? to čo som kúpil UNIK+ ?

V podstate moja lacna diagnostika za 15€ ukazuje rovnaké info ako v neautorizovanom servise diagnostika na citroen a peugeot. 

Volal som do autorizovaného a možno by na to prišli skôr a hneď ,teraz mi povedali ,že diagnostika samotná vyjde na 2000-3000kc a garantuju zistenie závady.

Neviem ,asi je to lepšie ako takto blúdiť a skúšať..

Upraveno uživatelem Rudyment
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, slimboy napsal:

No, THP... Aditivum urcite nalej - neublizi a teoreticky moze pomoct. A over aj ten palivovy filter, lebo ak tam je, tak ta chyba P0087 by davala zmysel kedze bezne sa palivovy filter meni v rozmedzi 15-30 tisic km a teda 125  tisic je uz slusna porcia. Ta mlacka pod vyfukom je samozrejme kondenz (voda), to mozes ignorovat.

Keď to tam nalejem to aditivum a natankujem plnu 100 oktan mam to nejako špeciálne vyjazdiť? napr 40km drsnej jazdy do vysokých otáčok?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naliat aditivum, dotankovat doplna. Nemusi byt nutne 100 oktan, ale je to lepsie. Samozrejme najrpv motor dobre zahriat, tzn. aspon 15 km normalnej jazdy, az potom vytacat.

40 km drsnej jazdy asi nie. :) Odniekial sa ku mne dostali instrukcie ako postupovat pri dieslovych motoroch, tak prikladam a mozes sa inspirovat. Samozrejme otacky pre benzinove motory su vyssie, ale v principe plati, ze maximalne tocit k cervenemu polu.

HDI_termicke_cisteni.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, pokud ti v autorizáku za 2-3tKč garantují zjištění závady, tak bych jim to asi dal. Pokud to tedy je dobrý autorizák, zjistil bych si nějaké recenze.

Přímovstřikové motory obecně jsou náchylné na zakarbonování. Špatný chod za studena tomu odpovídá - karbon "pohltí" část benzínu vstříknutého do válců a auto pak má příliš chudou směs. Chudá směs => vyšší teploty ve válcích => podpálení ventilů.

Blbý u přímovstřiků (mám ho taky) je, že benzín (s aditivy) neproudí sacími kanály a přes ventily a tím pádem je ani nečistí od karbonu, kterým se to zanáší zpětným vedením spalin přes EGR ventil (tedy dpověď sací ventil není EGR ventil).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ani se neobtěžuj s neorigo diag. Ztráta času. Jenom ten výpis je samá blbost, kódy chyb možná sedí, ale popis závady je blbost pro tento motor. Na tomhle pohoří dost lidí, protože bmw/psa si to značilo po svým a tohle jsou popisy pro VWg atd.

Výpis chyb není všechno. Malej tlak na railu ok, ale je to nahodilá chyba, která tam může být kvůli tomu, že motor jede po dvou valcích na 500ot ne kvůli tomu, že je čerpadlo ko.

Změř tlaky na válcích a bude se vědět, kam dál.

Pak se podívat se na sací ventily, třeba endoskopem a podívat se na kat přes díru od lambda sondy, ale zvrchu, ne zespod.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...