Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

3008 Hybrid - trakční baterie - balancér


Zoro1060

Recommended Posts

Zdravím, tak auto máme po malé odmlce zpět al závada je stále stejná a teď již jistá ---  v háji Hybridní baterii... nová stojí 300tis.

Ale je zde možná oprava formou -  Balancer trakční baterie.  Tohle mi to píše a dole je ta baterie..

Má někdo info ohledně této závady, sehnal jsem pár kontaktů ale zatím bez odezvi... Děkuji předem za každý nápad..

IMG_20200222_141926.jpg

GetFile 1.jpg

Upraveno uživatelem Zoro1060
Doplnění
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nějaké odkazy pro nastudování? . Pokud jsou vadné články, viděl bych to na rozborku, proměření článků a vyhledání vadných. Pak všechny články "vybalancovat" na stejné napětí, ale kombinace starý/nový článek v bloku je stejně cesta do.... Tak seskládat články tak, aby byly jen ze starých, nebo nových.  S jakým napětím vlastně ten hybrid pracuje. Tolik teorie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Vycházím ze staronové technologie KIA, kterou používají dva roky ... https://www.motormix.cz/clanek/nova-technologie-opravy-akumulatoru-elektrifikovanych-vozu/23212

Tuhle technologii používají naše české firmy na opravu baterií. Napětí baterie je 220V. Přesné hodnoty budu mít až ji vyndám a proměřím. S rozbalancováním baterií je možné dosáhnout i trojnásobné životnosti baterie. (baterie má na každém článku možnost zapojení) tady jsou buřty po čtyřech článcích a každý článek se balancuje zvlášť. Možná bude oprava velmi rychlá a bude lepší se zaměřit na výměnu celého buřtu - jestli bude k sehnání. Předpokládaná cena je cca2tis. za pak.. a nebo je vždy upravit na rozbalancování a po 30-50tis. vše opakovat. To je přibližný interval rozbalancování  trakční baterie. Info jsem vyčetl s různých zahraničních stránek jak jsem brouzdal do netu..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsem musel někam jet ... najel jsem 210km !! auto jelo bez žádných hlášek. na elektriku (ZERO mod) 75km/h skoro 2km!! úplně v pohodově pak to nabíjelo a bez žádných hlášek nebo chyb.. Tak nevím co se děje kdyby byla baterka pryč tak to takhle nepojede !!!  Ještě počkám s tou bateríí..

Upraveno uživatelem Zoro1060
Oprava textu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže jezdím normálně dál. Auto se jezdí na el. pohon 1.8km - 2.2km ( takže podle mně to baterky nebudou ).

Dnes se mi stalo že naskočila zase ta hláška (Hybryd Falut...)  - auto se z ničeho nic dostalo šmrnc prostě se rozjelo jako když máte zataženou brzdu a pak ji povolíte.

Normálně jsem jel dobíjeno přes alternátor (30km jsem se rozjížděl dobíjení baterie tři sloupečky) jen ta hláška !!.. (Škoda, že zde není možnost nějak změřit kolik to dobíjelo.) Zdá se mi že je to alternátor  - dobíjení nebo to může být i zadní náprava - elektromotor je zapojený a pak se odpojil .. nevím čím to byl ten náhlí rozjezd..

Ví někdo jak se nabíjí trakční baterie - nabíjecí proud - schéma případně jak se nabíjí 12V autobaterie. Má někdo v okolí LOUN diagnostiku -  Diagbox Lexia   abych se dostaldo počítače El. pohonu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsem jel na myčku a cestou bylo lehce namoknuto a bink !! hláška (Hybryd Falut) a auto se zase rozjelo jako když někdo povolí ruční brzdu... Mám podezření na elektro pohon. mrknu na olej v trakčním pohonu pak tam jsou nějaká čidla... Ví někdo jak to funguje??

Upraveno uživatelem Zoro1060
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když přidám plyn a současná rychlosti je 40-50 km/h tak mi to napíše chybu Hybridního pohonu prostě se to špatně přepne. Elektromotor ještě jde a již táhne spalovací motor, počítač to pozná hodí chybu a vypne na chvíli elektopohon. Tim se to rozjede a po zastavení a znovu nastartovaní je vše OK. Jen zapsaná chyba . Díval jsem se na olej ale nenašel jsem ale nalévací otvor bude asi pod baterkou...  Ví někdo funkci čidel a nějakou foto rozborku jak to funguje a co na mě bude čekat..

 

Upraveno uživatelem Zoro1060
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Zdravím po delší odmlce...

Závada odstraněna za obrovskou částku 400,- Kč a 30minu práce. Nepočítám cca měsíc hledání... původní cena ve značce za 300tis (výměna trakční baterie)  bez záruky !!

Stačí dolít 0,2l oleje do převodovky (REDUKTORU) Hybridního pohonu a vše začne fungovat !!! Jestli se Vám to stane někde na cestě je tu možnost nastavit režim (SPORT) při tomto nastavení nedochází ke kontrole stavu oleje a normálně jedete dál. Pozor na poplašné hlášení při vykřičníku a červeném nápisu STOP, nejde zvolit jiný režim než AUTO. Po několika nastartování hlášení pomalu mizí a až bude mít možnost přepnout na jiný režim tak je to OK. Při tom nouzáku Vás to ještě omezí na rychlost do 125km...

Olej se tam leje 75W-80 případně i lepší...  množství je 0,7L... při téhle chybě jsem dolil 0,2L...a stačilo to... Jen to nadávání bylo slyšet až v Francii velmi špatný přístup.

Jak nato. Auto dáme na zvedák (nejlepší možnost) vycvakneme  čerpadlo chlazení elektromotoru a tím máme možnost prostrčit ruku k vzduchové trubici, otočíme zárubu o třetinu otáčky a vytáhneme. Je tam otvor cca. 3-4mm vrazíme tam hadičku s stříkačkou a doplníme  buď 0,25l oleje (něco Vám odkápne.. ) nebo vypustíme všechen olej a doplníme 0,75L.

Vše záleží jak moc nadáváte...

V úterý jsem ještě naposledy navštívil servis Peugeot kde jsem to po nich požadoval.  Dopadl jsem následovně cena cca za 4-5hod. práce i s olejem 5800kč.... Ptal jsem se co je tak drahé na dolití 2-3dl. oleje ... Převodovka se musí podvěsit + diagnostika tu jsem ale nezapočítal do ceny..... Bez komentáře..

Dole je pár fotek s DiaBoxu... jo ten jsem koupil za 1450kč s ČÍNY,,

 

Reduktor_naplneni.thumb.jpeg.4b53e7f2742157276ff0267c345520e2.jpegReduktor_vypousteni.thumb.jpeg.2e6fb01775f7f1329fa3467d890cdc8a.jpeg

Upraveno uživatelem Zoro1060
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak paráda.👍

Já ty autorizáky stejně miluju.Jejich chloubou je nejlepší vybavení,maj veškerý školení,cena sice "trošku" mimo mísu,ale kvalita a rychlost opravy to prej vyváží.Tvl. zlatej Franta v ušmudlanej garáži.

Co ti řekli na to,že chtěli měnit baterku za 300 litrů a závada je nakonec jinde?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak gratulace vyřešení. Problém je, že těchto "starých" hybridů u nás moc nejezdí, takže s nimi není taková zkušenost. Musí se tedy trochu počítat s tím, že člověk bude tak trochu průkopník :myslim Se servisem je to těžké. Ne všude jsou prostě ochotní pátrat a koumat. "Obyčejných" kšeftů mají dost a když tam nemají žádného koumáka, který by si s tím dal tu práci, tak jdou prostě tou nejsnadnější cestou :( Ale není to všude a nedělají to tak všichni. Bohužel těch výjimek moc není...
Hezky se na tom ukázalo, že základem je pravidelný servis a správná hladina všech provozních kapalin :D :aut 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

-  Autorizák, statečně mlčí... "No a máte to spravený.. Tak buďte rád ..."

-  V převodovkách je samozřejmě doživotní náplň.

-  No a jestli to někomu pomůže tak to bude fajn ... třeba i on na něco narazí a podělí se o zkušenosti..

Na konec... auto parádně jezdí a jestli na LOUNSKU potkáte bílou 3008 s ploutví na střeše a v zadu 4X4 tak to jsem já...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...