Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

3008 Hybrid - trakční baterie - balancér


Zoro1060

Recommended Posts

Já se akorád divím jedné věci- že s origo diag ti nikdo nedokázal vyčíst nízkou hladinu oleje v trakci. To, co se ti zobrazuje na displeji auta chápu, to je obecná hláška, nicneříkající, když se ti něco pokazí atd., ale že to nedokázal/nechtěl nikdo vyčíst s origo diag, to fakt nechápu. Vždyť to tam muselo být napsáno, co a kde je za problém. A pokud to má plovák (nebo snímač hladiny oleje), tak to hlásí tohle a ne problém s baterií, jako takovou. Toť můj názor. A taky by mě zajímalo, jak si došel k závěru, že málo oleje a dolít zrovna 0,2 deci. :D Pokud jsi si tu diag pořídil a vyčetl to ze závad na trakci, tak se jen potrvrzuje to, co píšu výše. A pokud to přes diag vyplyvne jen obecná závada, dejme tomu "chyba elektrického pohonu trakce" s obecným kódem, který někde na googlu vyhazuje neurčitý informace, tak je to na pováženou- Ale o tom dost pochybuju, že by výrobce na tohle nemyslel a firmware neodladil už do série takovýmto způsobem. Skoro si troufám říct nereálné, ale už jsem zažil pár zvěrstev v sérii, tak nedávám 100%, že to tak být nemůže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V origo diag bylo spoustu věcí od  minula i několik hlášek nízké hladiny oleje v trakčním pohonu... přerušené napájení od alternátoru atd....  asi 30druhů upozornění na nějaké závady. Bohužel jsem to všechno nestihnul přečíst. No a z toho zjistily, že je špatná baterie i když auto na ni jede dobíjí a normálně funguje. Proti téhle závadě jsem se ihned ohradil že to není možné - auto jezdí dobíjí atd...  Bylo mi řečeno že se takhle může chovat ale ty závady vedou k tomuto závěru.  Víte technik má tak 30min. nato aby analyzoval závadu. A vůbec mu to nemám za zlé 👍...

Dia box jsem koupil nedávno abych věděl co to přesně píše, proto když se ty závady ozvali znovu tak jsem se díval také v jakém pořadí se zaznamenali a co se přesně stalo když jsem autem jel. No a když se tam několikrátt psalo (nízká hladina provozních kapalin ) tak jsem se začal po tom dívat - voda, servo, brzdy a veškeré olejové náplně...  proto došlo i ke kontrole množství oleje v zadní části H. pohonu. Nejdříve jsem chtěl olej vyměnit celí ale napadlo mně kudy se tam ten olej vlastně leje?? A když jsem zjistil jak!!  Tak jsem ho tam jenom doplnil. Nevěděl jsem kolik ho mám doplnit tak jsem to jen tipnul že by 2-3deci mohlo stačit.  Možná že by ho tam vešlo i více, nevím ale hlavně že jak jsem tam olej dolil tak mám od té doby klid....

Snímač hladiny_? No nevím jestli tam je nebo ta hláska s důvodu, že se někde něco musí dolít je zakódovaná... To Vám nikdo neřekne..

No a ohledně toho servisu a jejich zjištěné závady -  trakční baterie za (300 papouchů) bych to již nechal spát....

Upraveno uživatelem Zoro1060
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavý. Ono je fakt, že jestli se tam objevovalo 30 závad najednou, tak se v tom malokdo vyzna. Tim spis, kdyz se jedna o elektro, s kterym se moc nikdo nesetkava zatim.

Ohledne snimace oleje- jsou dve moznosti, bud ma nejaky snimac a staci dolit a chyba odpadne sama a nebo snimac neni a pocita se to z probehu (ktery se musi resetovat pres diag). Pak by bylo defacto jedno, jestlo se  neco dolije nebo ne, jelikoz by se to nemelo jak zmerit. Tezko rict. Z projevu bych rekl, ze to snimac ma, jinak by se trakce odmlcela hned po prvni zavade a neprojevovalo se to jednou funguje, podruhe ne. Škoda, že nemáš výpis z diag, co se tam vše objevovalo. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsem tam loni přijel tak to auto viděli podruhé v životě..... tak se jim vůbec nedivím a hlavně byl to čtvrtý servis kde jsem s autem byl.

První tři mi rovnou řekli že s tímto autem a druhem závady nemají žádné zkušenosti.. Což beru jako Fér jednání s jejich strany. Něco podobného bylo i zde leč dost později a až při mé apelaci že to nebude baterií. 

I když jsem rozebíral jak závada vznikala tak jsem se přikláněl k mechanické závadě a to pozdnímu odpojení elektromotoru nad rychlost 70km a více. Při této rychlosti se stávalo že auto se chtělo rozjet ale jako by ho něco brzdilo a pak to povolilo a ozvala poplašná hláška o závadě H. pohonu a pak se auto se rozjelo.....

V zadní převodovce je zubová spojka, která mechanicky odpojí elektropohon. Rekuperace je zde zvlášť, vlastní cívky.. vinutí a přívod.. Po dolití oleje se již tahle závada neprojevila.

Zadní pohon teď funguje velmi dobře na auto s el.pohonem  jede i 70-80km prostě auto jezdí parádně....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, to je fér jednání. No je hlavní, že se to podařilo vyřešit, celkem banální závada naštěstí pro tebe. No a když do budoucna bude někdo chtít diagnostikovat trakci, tak musí umět hledat v diag, ale najde. Možná :). Jedno z málo Peu, který má 4x4. To mě trochu schází v nabídce, že se stále nevyrábí sériové 4x4 u Peu. V nové P2008 by to bylo zajívavý. Ikdyž hybrid, jako máš ty je vlastně taky fajn.

A jak to máš vlastně starý auto s nájezdem cca? Opravdu by mě zajímalo, kolik reálně trakce vydrží. 10-20let? Já jsem o tomhle konkrétním autu, co máš ty, nikdy nic bližšího nestudoval, takže by mě zajímalo, kolik jde na trakci ujet a tak. Dík.

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako hybrid mně auto dost zklamalo. Potřeboval jsem na elektro dojezd alespoň 20km ale ouha i při nejlepší vůli max 2.5km víc ne ... Může za to spousta věcí jako například malá kapacita baterie 5.2 AH/220V která se velmi rychle vybije a zase nabije... normální dnešní H mají okolo 13-15AH/220V s dojezdem okolo 30-50km. Jinak se s tím právě moc dobře jezdí !!!

Proto si jej chci nechat spotřeba je různá od 3,5l - 7l podle toho jak jezdíte průměr je cca 5l...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Zoro1060 napsal:

Jako hybrid mně auto dost zklamalo. Potřeboval jsem na elektro dojezd alespoň 20km ale ouha i při nejlepší vůli max 2.5km víc ne ... Může za to spousta věcí jako například malá kapacita baterie 5.2 AH/220V která se velmi rychle vybije a zase nabije... normální dnešní H mají okolo 13-15AH/220V s dojezdem okolo 30-50km. Jinak se s tím právě moc dobře jezdí !!!

Proto si jej chci nechat spotřeba je různá od 3,5l - 7l podle toho jak jezdíte průměr je cca 5l...

Tak to snad v roce 2012 bylo známo, že se jedná o hybrid jen s velmi malým dojezdem na ele. Srovnávat to s dnešními plugin-h vozy je dost nefér :nevim 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...
  • O 7 měsíců později...

Měl jsem Forda Focus 1.8 TDCi.

Auto přestalo táhnout, ale jelo. Cestu do Francie přes Alpy jsem myslel, že to budu muset tlačit. Jel jsem do značkového servisu Ford. Udělali diagnostiku, dali mi výpis v angličtině, kdybych nenašel překlad ne internetu, bylo to tak na použití na záchodě, řekli mi, že mi nepomůžou. Pak jsem zvedl kapotu, , hned na první pohled jsem si všiml hadičky orosené od oleje. Hadičku jsme stáhl, centimetr uřízl, navlékl zpět a pojistil elektrikářskou plastovou páskou. Focus od té chvíle jezdil jak vyměněný. Stejně jsem opravil Felicii, kde auto zastavovalo nahodile, kdy se mu zlíbilo. Mechanik to přešel odzadu do předu a nic nenašel. Nechal jsem vyměnit na své riziko čidlo otáček motoru a od té doby v pohodě. Vadné čidlo dávalo povel k zastavení přívodu benzínu...

Asi si říkáte, proč to tady píšu. Je to všude ve značkových servisech stejné, snaha vše najít diagnostikou, měnit celé komplety, mechanici nemají na svou práci čas, protože na ně tlačí servis i zákazníci, protože hodinová sazba je přemrštěná. většina z těch lepších stejně končí na volné noze a založí si svou dílnu. Nakonec se mají líp, nikdo je nehoní a na práci mají čas a ty peníze jsou také lepší.

Kolikrát  je to drobnost, která způsobí nefunkčnost auta a mění se jeden komponent, druhý, třetí, čtvrtý a nakonec se vymění drobný díl za pár korun a auto jezdí. Jsem rád, že jsi neinvestoval zbytečných 300 000. 

Myslím, že dnešní auta jsou zbytečně přetechnizovaná a nahrazení otvoru na kontrolu hladiny oleje, případně měrky na kontrolu hladiny oleje v motoru čidlem a zobrazením na displeji je něco zbytečného, vkládá se tam další člen, který může selhat a nemusel by tam vůbec být. Jenže s tím nic nenaděláme. Zdá se mi, že při výrobě nikdy nikdo už nemyslí na to, že se něco bude opravovat a vyměňovat. Viz výměna žárovek u některých aut, ten kdo to takto pustil do výroby by měl být potrestán. To jsou ale jen zbytečné vzdechy. Jsme postaveni všichni do stejné role, než se auto koupí, tak obchodníci slibují, přesvědčují a až to člověk koupí je pro ně nejzbytečnější člověk na světě.

Teď mám 3008 1,6 HDi, jen těch informací k autu je nějak míň. Na auta co jsem měl před tím (Felicia, Citoren Xsara, Ford Focus) byly informace dostupnější a na Focuse bylo snad úplně všechno na netu. Frantíci všechno tají a tutlají až za hrob. To je můj dojem.

Radek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...