Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Zimní pneu 17 na disky Detroit 18?


Ondrys75

Recommended Posts

Především podívej, co je v TP. Já, např. (5008 SUV) tam mám 18 anebo 19. Tzn. 17 jsou proti předpisu, nemluvě o tom, že 17 pneu na 18 disk absolutně nepůjdou.

Já jsem to po zkušenostech řešil tak, že jsem při koupi přiobjednal naprosto totožné disky, úplně stejné, jako jsou na autě. Bohužel, tady se už moc neušetří. Pak mohu kombinovat kola tak, abych je sjel až na zákonem předepsanou mez.

Mám tato kola Detroit

Mmch, ty zkušenosti spočívají v tom, že jiné disky často vyžadují jiné šrouby. Kvůli rezervě je ale nutno mít sebou i ty origo šrouby, a někdy dokonce dva klíče na kola. To bylo na 4007 (Outlander), kde jsem se s tím pěkně trápil. image.png.7377464436c8a7be3847faf882ed6efa.png

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rezerva je zřejmě maličká, dojezdová. Max rychlost povolená 80 km/h. I kdybys tam nouzově dal tu 18, dojedeš v nouzi, volant bude táhnou do strany.

Ještě bys měl možnost koupit dvě sady 17, a ty 18 prodat. Kdybych tu možnost měl, byl bych to tak určitě udělal, ještě když bylo auto nové. Mně to TP nedovolil.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za info. Stávající 18 disky prodávat nebudu, jednak se mi líbí a druhak ty Micheliny Primacy 4, co jsou tam obuté, mi subjektivně vyhovují. A i v recenzích si je lidí chválí. Ještě mám pár měsíců čas na rozhodnutí, jestli zimní 17 i s disky nebo zimní 18. V horizontu cca. 8 let to vyjde finančně asi nastejno

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 hours ago, Ondrys75 said:

A ještě jeden možná debilní dotaz. Pokud budu mít zimní 17 a píchnu, je možné na to jedno kolo nasadit na dojetí 18 rezervu? Nebude se auto kolíbat jak kačena? 

To co napisal P607Olda neplati. Samozrejme mozes pouzit pri 17" diskoch aj 16" alebo 18" rezervu a pri 18" diskoch aj 17" aj 16" rezervu. Auto nebude tahat do strany ani nic podobne, pretoze velkost kolesa zostava rovnaka bez ohladu na rozmer disku. Meni sa totiz vyska pneu, nie vyska / obvod kolesa. A aj dojazdova rezerva musi mat rovnaku velkost, cize ani auto s dojazdovkou nemoze tahat do strany, ale pri dojazdovke je obmedzenie rychlosti kvoli tomu, ze ta guma ma polovicnu sirku a teda nedokaze preniest tolko sily na vozovku ako ostatne tri normalne siroke a tym padom hrozi väcsie riziko smyku so stocenim do strany pri prudkom brzdeni v kritickej situacii a to je velmi nebezpecne (ani ESP to nemusi zvladnut pri vyssej rychlosti, preto to obmedzenie na 80 km/h).

Btw. ak Ti nejde o imidz, tak lepsia volba su mensie disky s vyssou gumou (viac komfortu + teoreticky aj o kusok nizsia spotreba). A specialne na zimnu prevadzku je to este vhodnejsie, pretoze v zime casto nemusis zbadat vytlk zaliaty vodou a je väcsia sanca, ze to prezije 17" disk s vyssou gumou, ako 18" disk s nizsou gumou (vyssia guma viac stlmi naraz, disk nestlmi samozrejme nic).

Upraveno uživatelem slimboy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naopak, Olda to napsal správně, není to proti předpisům,  že dojezdová rezerva je v jiném rozměru (dle TP), ale cítit to být může, rozhodně je potřeba na to brát ohled. To, že se mění (procentuálně) výška pneu je pravda, každopádně odchylka v řád procent tam vždy je. Dle selského rozumu se odchylka obvodu pneu musí vejít do 10% u všech povolených rozměrů(spíš to bývá mezi 3-7%), protože jinak by ses nevešel do tolerance tachometru. Omezená rychlost na úzkém profilu je spíš kvůli hmotnosti, především na řízené nápravě, kde je riziko, že se guma žvejkne (lepší je přehodit kolo zezadu dopředu, dofouknout a rezervu dát na zadek, dá se s tím dojet i dálniční rychlostí, jen plášť je tak po tisíci km na odpis - vyzkoušeno).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olda napisal, ze ked Ondrys na auto so 17" kolesami obuje 18" rezervu, tak to bude tahat do strany. S tym nemozem suhlasit. Napr. rozdiel v obvode medzi mojimi kolesami 195/65 R15 a 205/55 R16 je 0,4 %. Taketo male rozdiely nie je mozne zbadat. Ved aj maly rozdiel v tlaku medzi jednotlivymi pneu spravi väcsiu odchylku  a auto kvoli tomu nezacne tahat do strany. Proste preto sa to vola plnohodnotna rezerva, lebo spravanie auta na ceste sa nezmeni a teda netreba ist obmedzenou rychlostou. Samozrejme plati, ze ak ma ta pneu z rezervy uplne iny dezen, tak hlavne na vode treba byt opatrnejsi. Na suchu sa to strati ak clovek nejazdi rally.

P.S. Dojazdovka je nieco ine a tam prehodenie na zadnu napravu je naozaj viac nez vhodne, lebo na riadenej a viac zatazenej prednej naprave je v kritickej situcii dojazdovka radovo nebezpecnejsia ako na zadnej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky všem. Uvažuji asi takto. Koupím-li zimní 17 alu sadu za cca. 12.000, pak budu mít větší výběr při nákupu 17 zimních pneu (a co jsem se tak díval, jsou levnější o cca. 700 - 1000 Kč/kus). Takže měnil-li bych zimní pneu po 4 sezónách - (v zimě najezdím tak 5-7.000 km) a ušetřil 2.000/rok za přezouvání, zhruba po 5-6 letech by byla investice do disků zpět. Je ta úvaha aspoň trošku rozumná?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Slimboy: já mám mezi rozměry 215/50R17 a 215/55/R16 1%. Když bude některá z nich sjetá, bude se rozdíl zmenšovat/zvětšovat. Větší rozdíl může být i cítit. Třeba u mne je vždy šířka 215, ale vlastní zkušenost s autem obutým 225/45R17 rezerva 195/65/R15 nebylo nic příjemného. Rezerva byla na předku, protože přehodit zadní dopředu s jedním nůžkovým heverem jde dost blbě, když je guma úplně prázdná, provoz a ještě je to do silnice...

Ozzy: Právě tomu přezouvacímu stresu se chce člověk vyhnout. Do pneuservisu zajedu v klidu si nechat sadu převážit. Hodit ji na auto je chvilka, víc práce dá ji pořádně umýt 😄. Zvlášť u zimní.

 

Ondrys: Zimní sadu 17" za 12 tis. myslíš jako 4x (disk + pneu)?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doplnam este realne cisla k tym rozdielom medzi velkostami kolies. Nezohladnujem rozdielnu znacku pneu, rozdielne zjazdeny dezen, ani rozdielny tlak v pneu, lebo v tom momente sa bavime o ovela väcsich odchylkach a napriek tomu auta bez problemov jazdia. :)

rozdiel medzi 195/65 R15 a 225/45 R17 je 0,03 % (0,63 mm na obvode)
rozdiel medzi 195/65 R15 a 205/55 R16 je 0,41 % (8,16 mm na obvode)
rozdiel medzi 215/55 R16 a 215/50 R17 je 0,61 % (12,25 mm na obvode)

Z uvedeneho je myslim zrejme, ze rozdiel pri pouziti inej velkosti disku v podstate neexistuje. Sirka pneu je samozrejme tiez faktor ktory treba zohladnovat ak niekto jazdi agresivne, ale pri beznej jazde to nepredstavuje ziadny problem. Ked, tak jedine pocitovy, lebo o rozdiele viete.

P.S. A este pre zrealnenie - rozdiel medzi novou 195/65 R15 (hlbka dezenu 8 mm) a zjazdenou 195/65 R15 (hlbka dezenu 2 mm) je 3,78 % (75,36 mm na obvode). A aj tak by ste si to pri jazde na suchej ceste asi nevsimli. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, slimboy napsal:

To co napisal P607Olda neplati. Samozrejme mozes pouzit pri 17" diskoch aj 16" alebo 18" rezervu a pri 18" diskoch aj 17" aj 16" rezervu. Auto nebude tahat do strany ani nic podobne, pretoze velkost kolesa zostava rovnaka bez ohladu na rozmer disku.

Máš to vyzkoušeno? Když tak sebejistě píšeš, že nemám pravdu.

Já mám vyzkoušeno, že do strany táhne, když na předek dáš nejen jiný rozměr, ale i stejný rozměr, jinak sjetý (např na jedné straně 4 mm a na druhé nové), a dokonce je poznat, když jedno kolo je sjeté zvenku a druhé zevnitř.

Výpočty jsou bezva, takže prosím, výslovně napiš, co z toho jsi osobně vyzkoušel a s jakým výsledkem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 hodinami, Ondrys75 napsal:

Nene, jen disky. Pneu jsem do rozvahy nepocital, zimní musím koupit ať 17 nebo 18, byť jsou srovnatelné 17 o pár set levnější (každé jedno) 

Jasně. Já mám taky letní 17 a zimní 16, ten vyšší profil gumy je na zimu příjemnější, auto je pocitově méně tvrdé. Třeba Olda má zase raději dvě sady na stejných discích, že v případě nutnosti můžeš kombinovat nebo použít disk jako náhradní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:D Jj, máš pravdu. Stejné disky preferuju. Ale z nutnosti, vezmu to pozpátku:

5008 SUV když jsem koupil novou, tak měla v techničáku jen 19 a na autě 18. Prý ať si to na registru vozidel vyběhám sám. to jsem nesouhlasil, takže paní z autorizovaného servisu se mnou vystála ty dvě hodiny na registru. Chyba se stala u dovozce, pokud to někoho zajímá, mohu doložit COC i TP. Takže 18 mám z nutnosti, mnohem raději bych měl 17 - byl bych to takhle vyměnil s někým, kdo chce větší, nové kus za kus. (Kdysi jsem to takto měnil u nové Fabie, kde jsem chtěl taky menší kola).

5008 stará - v TP byly jedině 16, takže jsem neměl volbu.

607 tam jsem měl zimní menší liťáky snad Dezent, docela mě to štvalo, že je nemohu kombinovat - při prvním našroubování zimních bylo hrozné bouchání - šrouby byly moc dlouhé, kola se nechtěla točit - odbrousit šrouby

4007 kolega, taky zimní Dezent menší, byly potřebné jiné šrouby a jiný klíč, a mít sebou několik šroubů kvůli rezervě. Řeknu vám, když je auto na zvedáku, kola sundaná, a servisák řekne: pane Novák tak kde máte ty druhé šrouby? No, jsou ve skladě, 10 km daleko, půjčte mi kolo nebo auto - a zvedák na půl hodiny zablokovaný.:myslim

Mám na starosti asi 22 aut, včetně přezouvání...

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...