Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Pár otázek před nákupem RIFTERa


Karlositoo

Recommended Posts

Já se při výběru taky rozhodoval, zda GT nebo Allure - nakonec to dopadlo na Allure + výbava a ve výsledku to vyšlo dobře. Jenže před rokem toho bylo na výběr více (myslím motoricky) a byly různé rozměry kol v TP. Já jezdím hodně do hor, takže potřebuji nasazovat řetězy - dle manuálu na 17" nandat nejdou. K Allure jsem doplatil zatmavená skla (+výklopné zadní), vyhrívané sedačky, automatickou klimu, rezervu, vyhřívané přední sklo (což byla zbytečnost) a dělené zadní sedačky (nevím, jestli se aktuálně k Allure ještě dají objednat). Dostal jsem tak skoro na výbavu GT Line - bez 17" kol, bezklíčkového startování (které nemusím) a GT designových prvků (ale dost jsem ušetřil :)). 

Digitální rádio znamená, že přijímá digitální vysílání, které by v (daleké) budoucnosti mělo nahradit současné analogové. Třeba v Norsku už je jen digitální ... ale u nás nečekám v příštích letech změnu.  

V Allure jsou standard zadní senzory - jsou mnohem víc opatrné, než jsem měl na Touranu - tady řvou a ještě mám 20 cm místa. Kameru jsem nedával - ale možná by se hodila, nicméně jsem stejně zvyklý parkovat a hlídat si to "přes zrcátka". Přední jsem chtěl na poslední chvíli dodat, ale už jsem to nestihl ... každopádně bez toho žiju a zatím jsem nic neodřel :) 

Jestli long nebo krátký bylo i mé dilema, ale nakonec jsem vzal krátkého a za mě spokojenost (s dlouhým bych měl problém s parkováním na zahradě). Když už je více věcí, tak dám na střechu rakev.

Někdo psal, že Rifter na 16" vypadá divně ... podle mě to docela jde :)

DSC_9218_Prisecnice_20200102.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ozzy56  @Kpetr Panove, jsem cil dal tim vic rozpolcenejsi, na to Webasto asi kaslu, pravda je,ze bych jej vyzil jen v zime, slo mi hlavne o zdraví motoru, abych nestartoval pod nulou

 @P607Olda Pokud vynecham webasto tak je pravda, ze za minimalni prilatek bych mohl mit tu long verzi, s tim co jste mi poradili mi to vychazi na 625 500kc. To neni zas tak hrozny, 10000 kc pres rozpocet...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Packy Allure nebo GT Line byl taky muj problem, vybava kterou chci je povetsinou v GT line v zakladu ale stejne i tak usetrim temer 30 000 kc kdyz vemu Allure, krasotinky kolem a handsfree klic ozelim:) .

Diky za informaci o radiu, digital opravdu nepotrebuju. 

Vyhrivane sedadla nepotrebuju, mam s tim zkusenost z jineho auta a "vlka" nechci 😂 

To ze jsou zadni senzory trosku nervoznejsi je jedine plus pro manzelku.

Short nebo Long je dilema, nekdo tu psal, ze Long je komfornejsi co se jizdnich vlastnosti tyce, to se jeste rozhodnu az se s nim projedu u dealera.

Do hor nejezdim ale mustni cesty jsou dost otresne,takze ty 16tky by bodly (jsou v zakladu allure) do budoucna mozna dokoupim vetsi a stare 16" kola necham na zimu.

Kryt motoru je asi taky povinnost?

Jinak nadhernej kousek na fotce😍

 

@ozzy56 priplatkovou vybavu vybiram peclive, proto se tu s vama radim. Ted uz jsem se dostal pod rozpocet pokud vemu Short verzi.  

 

Ted uz jen doresit barvu metalizy a asi mam nakonfigurovano...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K barvě ti můžu ještě poradit, zvaž kombinaci odstínu a toho oplastování. Že jsou na boku auta ty docela velké a tmavé plastové panely jsem si uvědomil až když jsem své auto viděl naživo - mám tu pískovou. Ale zvyknul jsem si nakonec 🙂

podle mě nejkrásnější barva na riftera je ta katalogová zrzavá, ale tu má většina lidí, málo fantazie 😉 ne dělám si legraci

ale ty světlý odstíny taky nejsou špatný nakonec...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě bych doplnil, že výhřev předního skla je kromě pod střeračema ještě na řidičově straně na kraji. Celkem je to vyhřívání na prd, ale hodí se v zimě na dálnici nebo meziměsto, aby ti nepřimrzli štěrače. Webasto ti nahradí vyhřívání čelního skla - přijdeš do částečně odmraženého auta - na sklo pak stačí pár sekund po nastartování foukat a doodmlží se celé... Webasto bych i přes nepochopitelné chování a taky mě občas štve neměnil a připlatil znovu - auto neví co to je startovat studené - ještě jsem nežhavil :)))

A pro manželku bych popřemýšlel o poloautomatickém parkování - získáš sledování mrtvého úhlu, boční senzory a hlavně zaparkuješ tam, kde by sis mnohdy ani sám nelajznul :))) Nevýhoda je, že je nutno povinně přidat navigaci, která je... divná :)

Upraveno uživatelem perito
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

spodní plechový kryt motoru jsem měl, protože jezdím na chatu po lesní cestě, ale není vůbec nutný, výhodou je, že je v něm origo otvor pro vypouštěcí zátku vany motoru, takže při výměně oleje nemusíš kryt sundávat atd., navíc je motorový prostor čistý..., kola 16'' jsem měl origo a protože upřednostnuju pohodlí před dizajnem, byl jsem za ně rád--pneu mají vyšší profilové číslo a tím pádem je jízda měkčí :super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já tedy nevím ale moje origo montované webasto bez problému funguje.  sice nepoužívám časové nastavení v autě  ale mám odzkoušeno že je přesné a funkční a pokud nikdo jezdi opravdu pravidelně ráno  tak super věc.  já tedy jen přes dálku prostě zapnu topení  a  po cca 10 min když přijdu do auta tak nic neškrabu nic nečistím nastartuji předehřátý motor  což si myslím že asi pro tu moji 1.5  blue 130  je velice dobré.  Když přijdu do auta cca po 15 min tak už  se mi divně zdálky kouří z čelního skla a já se až cítím trapně před ostatníma co už 10 min škrabou nastartovaný promrzlí auto že sedám do auta pomalu v triku. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kamera v autě je super když máš tažný  a jezdíš sám (couvání na kouli 😉)  nebo třeba jako orientační ale určitě sní nemám problém z prodlením  max 2s a jede.  samozřejmě couvám podle  zrcátek protože jsem tak naučen  ale u takového auta jsem za ní rád když zajíždím do garáže nebo k nějaké překážce  (Vysoký patník zeď tyč a cokoliv co se ztratí z pohledu a ty můžeš přitom  min 50 cm dozadu) hlavně když mam automaticky pohled  a ona se sama přepne na pohled z vrchu třeba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, ozzy56 napsal:

čelní sklo topí jenom ten spodek u stěračů :(, podle mě nic moc

Nevím zítra se schválně kouknu ale já myslím že to hřeje jen úplně nalevo po celé délce cca 8 cm  což je opravdu k ::::  Když jsem si objednával auto tak mně fakt vůbec nenapadlo se zeptat jak je to řešené. Prostě vyhřívání čelního skla má vyhřívat čelní sklo. Určitě by tam měli dát VYHŘÍVÁNÍ LEVÉ STRANY ČELNÍHO SKLA CCA 5 CM .😀 to už by si to asi ale nikdo neobjednal že.  Hlavně tedy pokud by mi to hřálo jen pod stěrači tak bych to asi ocenil mnohem víc než tu levou stranu protože při mrazech bych věděl že mi nepřimrznou a krasně je odlepím neutrhnu od skla.  😉 jenže já mám webasto tak to  nikdy asi nepoužiji.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, HonzaZ napsal:

Vyhřívání předního skla by mělo být stejné jako u 508. Vyhřívá levou stranu u sloupku a pod stěrači ve spodní poloze.

By mě zajímalo co konstruktéry vedlo k takovému "na nic" řešení a k čemu vlastně taková fičura je potom dobrá?
Mě u mého auta hřeje okno celý a už bych se zpátky ke škrábání vracet asi nechtěl (a to i s vědomím, že mě letošní zima ani neumožnila si ten výhřev zapnout)

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hele byly doby kdy se skrabalo i zadni okno takze bych se vyhrivanym prednim moc nechlubil - je to jen lenost ridice

to samy jako ty ruzne kontrolky ve voze
na co je vlastne v aute merka oleje - na co je sledovani vypalenych zarovek kdyz stejne to hovado za volantem tu prdel nezvedne aby olej skontroloval - popripade praskou zarovku vymenil ??

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, Medvěd napsal:

By mě zajímalo co konstruktéry vedlo k takovému "na nic" řešení a k čemu vlastně taková fičura je potom dobrá?

Tak je to určitě levnější varianta, než okno s drátem :myslim Mělo by to napomáhat k rychlejšímu rozmrazení/odmlžení okna a mělo by to zabraňovat námraze stěračů. Jak to funguje v praxi by museli napsat ti, co to mají :nevim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Havlicek.Lukas To nevyužíváš žádnou fičuru v autě nebo jinde? Že je tak zatracuješ. Proč bych měl koukat na měrku oleje, kontrolovat žárovky, tlak v pneumatikách,... když to lze dělat nějakým automatickým způsobem? Pokud mi praskne žárovka, dozvím se to hned, třeba i za jízdy a hned to řeším. Lenost je matka pokroku, to bysme jinak mohli opravdu ještě žít v jeskyni a čekat, až nám mamut spadne do jámy :P

Já třeba vůbec nepoužívám tempomat, nepřišel jsem mu na chuť. Absolutne něchápu, co na něm ostatní vidí. Ale přesto jsem k jeho existenci tolerantní, když se teda někomu hodí ;) Dřív jsem nechápal, proč jsou parkovací senzory, když přeci zajedu do díry, která je jen o pár cm větší než auto. Teď jsem si na ně tak zvykl, že když mám auto bez nich, musím se opravdu hodně hlídat :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...