VojtouNerCZ Odesláno 27. únor 2020 Sdílet Odesláno 27. únor 2020 Ahoj, máte tu někdo zkušenosti se zaslepením EGR u RFN? Co jsem našel nějaké info, byly to buď samý HDi, maximálně 1.6 NFU. Zajímaly by mě nějaký typy a zkušenosti co to u tohohle motoru obnáší (někde jsem se kdysi dočetl, že to pomůže na vlažnou reakci plynového pedálu). Samozřejmostí je potom i úprava v ŘJ. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
David 106s16 Odesláno 27. únor 2020 Sdílet Odesláno 27. únor 2020 @VojtouNerCZ no já v jednom autě motor RFN mám, ale nemám tam EGR ventil. Možná to u jiných typů vozů s tímto motorem je, ale můj jumpy to nemá. Co tam ale určitě je, je taková ta ptákovina s foukáním čistého vzduchu do výfuku, aby při studeném startu mohly dohořívat nespálené zbytky paliva a bylo to více eko. Ten kompresor ale pracuje jen chvíli po startu, odhadem do 20 sec a pak už to je neaktivní. Pokud to ale nějakým způsobem má vliv na reakci plynu (která je fakt k uzoufání, kdo není zvyklý má problém se vůbec rozjet), tak jsem velice zvědav na další rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VojtouNerCZ Odesláno 27. únor 2020 Autor Sdílet Odesláno 27. únor 2020 Jo, to čerpadlo na výfuk mám také. Jak říkáš, asi 20 sekund po startu fouká. Já právě o zaslepení uvažuji také proto, že mi škube při pouštění/přidávání plynu a egr má tohle také na vině. A než ho čistit... Radši se ho zbavím, stejně mi místo EURO4 napsali EURO3, takže na STK to vliv mít na emise nebude, jen aby to nebylo poznat v ŘJ. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 27. únor 2020 Sdílet Odesláno 27. únor 2020 1.6 NFU egr neměla, ani ten vháněč do výfuku. Egr není v činnosti pořád, otevírá kolem středního zatížení (např. když na to šlápneš, egr je zavřený). Zaslepit ho můžeš, ale jednotka to bude asi hlásit. Nezkoušel jsem to u RFN, ale pokud nemá váhu vzduchu, tak by to snad problem být neměl i bez přehrání jednotky. Tady je myslim jeste podtlakem řízený egr, tak můžeš nejprv odpojit hadičku z baňky a do hadicky šroubek jako záslepku a chvili jezdit co to bude dělat. Efekt je stejný jak se záslepkou, akorád třeba na emise to můžeš jednoduše zapojit zpět. RFN by ale mělo být original Euro3. Euro4 bylo EW az s jednim vanosem na sání. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VojtouNerCZ Odesláno 27. únor 2020 Autor Sdílet Odesláno 27. únor 2020 Tak kód motoru je EW10j4, v TP z Německa bylo uvedeno Euro 4 a podle SB je to také Euro 4 Ale to je jedno, tím líp pro mě. Zkusím tedy a uvidím Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 27. únor 2020 Sdílet Odesláno 27. únor 2020 Jo, máš pravdu, i bezVanos byl euro4 Teď jsem se díval na ten EGR a je to bohužel elektronika, takže jedině zaslepit přírubu a nechat egr zapojen. Má to jenom MAP senzor, takže by to problém být neměl (možná tam bude nahodilá chyba), ale musíš vyzkoušet. Jsou tady i další možnosti, ale záleží, co je povolené v jednotce motoru (možná by šel systém egru odkódovat přes diag). To by pro tebe bylo nejlepší i kvůli měření emisí atd. Když ani to, tak pak úprava map v ecu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie 1 Odesláno 27. únor 2020 Sdílet Odesláno 27. únor 2020 Není to u benzínu AGR ? Air gas recirkulation? EGR je jen u nafty a má jinou funkci? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VojtouNerCZ Odesláno 27. únor 2020 Autor Sdílet Odesláno 27. únor 2020 Jo, ono se tomu správně říká AGR, ale tak ve specifikaci peugeotu je napsaný EGR Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
velkybanan Odesláno 27. únor 2020 Sdílet Odesláno 27. únor 2020 Ono to obejit jen tak lehce nepujde. Funguje to tak ze hned po startu tam zacne vhanet vzduch a pokud se podivate na prubeh prvni lambdy tak pujde po chvilce dolu k nule a tam bude dokud nevypne cerpadlo a toto je hlidane RJ pokud to tam nebude tak prubeh neodpovídá a mate zde hned trvalou zavadu, mimo jine s touto chybou nemate ani splnene readiness code... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 27. únor 2020 Sdílet Odesláno 27. únor 2020 (upraveno) Možná jsem to někdy někde viděl v servisních listech. Jinak ne, jen třeba jako kód motoru u VWg. Zažilo se EGR, jako zkratka exhaust gas recirculation. Možná nějká automobilka používá jinou zkratku, ale princip stejný (jako třeba u motorů JTD, CRDI, CDI atd. ale je to všě CR motor). EGR funguje stejně u nafty i u benzínu (přepouští výfuk bordel do sání). Má to třeba různý provedení, ale princip je stejný (třeba turbo vs atmo se liší provedením, stupeň emisí- chladič výfukových plnynů atp.). Ještě musíte rozlišovat EGR (exhaust gas recirculation) a ten fukar do výfuku SAP (secondary air pump). 2 různý systémy. EGR AGR je to samý. Upraveno 27. únor 2020 uživatelem inoxing jarokare ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.