Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

806 HDI 16V RHW špatně startuje


lumajr

Recommended Posts

Ahoj, mám 806 HDI 16V RHW 2001 a špatně startuje, minimálně napotřetí a pak už běží, i když zvuk motoru je trochu nepravidelný. Na přístrojovce střídavě svítí oranžové "K". Taky se mi opakovaně stalo, že po přeřazení na vyšší rychlost a sešlápnutí plynu mi auto chcíplo, pak zase nastartovalo a jelo dál. Teď jsem s ním týden nejel a vůbec nenastartovalo, čerpadlo slyším, žhavení ukazuje, že žhaví a nic, točí a nechytne. U předchozího evasiona jsem měl problém s červeným tlačítkem v motoru - byl tam špatný kontakt toho odpojovače baterie při nehodě, tak jsem ho vyřadil z provozu (červený a zelený drát co jde k tlačítku přestříhnout a spojit), ale tady to nepomohlo. V autě je půl nádrže nafty. V servisu při výměně oleje vyměnili olejový filtr, palivový filtr je nový, předchozí majitel říkal, že měnil i čerpadlo v nádrži. Poradíte co s tím? Díky!  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď mám auto na zahradě, kde jsem ho už nenastartoval, ale asi před týdnem při výměně oleje mi vymazal mechanik chyby a říkal, že z diagnostiky nic nepozná, že tam toho bylo hodně, a jedno ovlivnilo druhý, tak jen si vybrat :(. Napadlo mě, že teď stojím zadkem ze svahu, předtím jsem stál obráceně a sice nechtělo chytit, ale nakonec naskočilo, jestli to nemůže být tím, že když je teď pod půlkou nádrže a ještě trochu z kopce, že tam nejde nafta, viz tento problém: 

 

No vyzkouším dolít 15 l nafty kanystrem, rozhoupat auto a budu se asi modlit :)

 

     

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele a za to chtěl peníze : " ale asi před týdnem při výměně oleje mi vymazal mechanik chyby a říkal, že z diagnostiky nic nepozná, že tam toho bylo hodně, a jedno ovlivnilo druhý, tak jen si vybrat "  To se mi asi zdá. V první řadě vyměň mechanika a v druhé řadě to dej někomu kdo umí s diagnostikou.  Protože právě 806 je z pohledu diagnostikování vcelku jednoduché auto. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to tam měl jen na standardní výměnu oleje, to mi to ještě sice blbě, ale chytalo. Tak jsem ho požádal, ať mi řekne, co by to mohlo být, on vyměnil olej, filtry, vymazal ty chyby v diagnostice a chyby hlásilo hodně věcí, že to můžou být od žhaviček, po vysokotlaký čerpadlo nebo vstřiky ... Já bych asi začal od nejjednodušších věcí - zkusit jestli podává čerpadlo v nádrži, slyším ho jak spíná. V který hadičce v motoru to poznám, jestli dává nebo ne? Ještě mě napadlo, jestli není problém v imobilizéru,  v průběhu startování se ozve pípání, ale ne vždy a po stejné době od začátku startování.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkontrolovat baterku zátěžákem, projet všechny kostry, i kabely od + pólu.... Nápadně se to podobá poklesu napětí, které může mít, samozřejmě, mnoho příčin....

Upraveno uživatelem Hafity
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tohle bych videl na DRV ventil na cerpadle, zvlast to chcipani za jizdy po seslapnuti plynu, to by mohl byt spatnej tlak nafty. Na diag se to ukaze jednoznacne, staci pri startovani mrknout na live data a na rozdil mezi pozadovanym a skutecnym tlakem v railu.

Bratrankovi jsem dovezl ulysse s timhle motorem z D, kde bylo inzerovany jako nepojizdny, ze nestartuje a stacilo vymenit DRV ventil (dal jsem mu jen starsi, z jineho motoru) a hned slo natocit na drc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, baterka je skoro nová, před každým startováním ji nechám plně nabít a před startováním v autě ukazuje 12.8V a nikdy jsem jí při startování nenechal jít níže než 11.8V, pak jí zase nabiju. Kde je prosím ten DRV ventil - je tam k němu nějak podomácku přístup, nebo to musí do servisu a půl motoru ven? Bych aspoň zkontroloval a prostříkl kontakty k tomu ventilu, případně mrknul na vrakáči, jestli tam nějaký není. Tátu ještě napadlo, jestli nepadá nafta - dolil jsem naftu kanystrem, aby bylo více než půl nádrže. Otočil jsem klíček do polohy 1 asi 15x, nechal vždy načerpat naftu Venku bylo 9 stupňů a žhavení normálně probliklo. A ono to asi po 4 startovní chytlo. 

Za hodinu jsem pokus opakoval - načerpal naftu 7x klíčkem do polohy 1, žhavení probliklo, a napoprvé nastartoval.

Večer (6 stupňů venku, baterka asi 12,6) přijdu k autu, načerpám naftu asi 10x a kontrolka žhavení nic - neproblikla a auto nenastartovalo vůbec. Zkontroloval jsem pojistky v motoru - poklepal a domáčknul relátka, odpojil a zapojil baterku - opět nic, kontrolka žhavení neproblikla a auto vůbec nenastartovalo.

Dnes ráno (6 stupňů) baterka plně nabitá 12,8, klíček do polohy 1, načerpám naftu 7x, žhavení problikne, jako že OK, auto stejně nenastartuje.

------------------------------------------------------------------------------------------------

806 2001, 250 000 Km, RHW 16V, VIN: VF3AFRHWB12831113  

Auto zakoupeno 01/2020 v Rakousku, podle majitele: neuer raildrucksensor, neuer dieselfilter und neue vorförderpumpe

12.2. Nový olej 5W 30 + filtr olejový + vzduchový (nebyl tam prý olej), palivový je prý opravdu nový - ponechán.

 

Tak teď nevím, co to způsobuje:

DRV ventil - není to ten raildrucksensor, který byl již vyměněn?  

Špatný žhavičky - co s tím, aniž by se vyměňovali - je k nim myslím blbý přístup. A nastartuje to za teplého počasí i se špatnými žhavičkami? 

Relé žhavení - je tam nějaké a kde? Jak můžu zkontrolovat?

Bordel v nádrži, který brání podávání nafty? Podávací čerpadlo slyším, že dává.  

Nějaká chyba v palivovým filtru - četl jsem tady na fóru něco o ventilku?

Váha vzduchu?

Vstřikovače a vysokotlaké čerpadlo

Cokoliv jiného? 

 

 

 

   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vies pustit bufik aj bez motora? Skusil by som nastartovat teply motor.

Tlak nafty ti diagnostika ukaze a mozes tuto moznost vylucit.

Tym opatovnym nacerpavanim nafty ti zhavice uz pravdepodobne odisli.

Moze byt zle aj rele zhavenia,

Este je na motory snimac polohy klukoveho hriadela, a ten ked blbne nepusti ti davku, lebo asi nedosiahnes dobre otacky. Pri tom nepravidelnom chode sa to aj tak javi.

Spolahlivy a pravdepodobny start ale dosiahnes sprayom. Ja pouzivam cistic brzd. Najlepsie ked ti niekto strieka do sania pocas startovania alebo aj ty mozes nastriekat plny filter a rychlo nastartovat. Nastartujes aj bez zhavicov v mrazoch aj bez nafty len na ten spray. Rozne auta a rozne motory som tak staroval. dokonca aj skocene rozvody na kangoo 1.5dCi ale po vydychani spreja zdochol.

 

Skus prekostrit motor s bateriou a odmerat napatie na starteri ale to je v tomto aute asi nemozne.

Upraveno uživatelem mmx
doplnenie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, tak auto na sprej vstriklej přímo do sání dokážu nastartovat pokaždé, to je dobrá zpráva. Když je motor zahřátý, tak krátce po vypnutí naskočí i bez spreje. Trochu jsem to podpořil benzínem, dal jsem 3 litry na plnou nádrž 75l nafty, snad jsem tomu neublížil. Druhá věc: když jedu, držím motor v otáčkách a dávám pozor, abych do kopce nepreradil příliš brzy, tak je to Ok, ale když motor před přeřazením speciálně na 3 nevytocim více, dám 3 a sešlápnu hodně, tak chcípne. Když ho trochu výtočím více a opatrně a pozvolna přidám plyn, je to ok, tak nechápu. Hlavně bych chtěl vyřešit to startování, co s tím? Nemůžu startováním na sprej něco poškodit? Když se nastartuje na sprej, je to jinej start - hlučnější, jakoby větší naráz, než normálně. Díky!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...