Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Medvědí Galaxie


Medvěd

Recommended Posts

Po mnoha Peugeotech, které nás více-méně spolehlivě vozili jsme řešili potřebu nějakého většího auta - skok ze 406ky Break do 306ky Break byl sice ekonomicky jasně obhajitelný, ale ta velikost (MALOST !!!) prostoru mě štvala už od počátku a s rostoucím Pavlem čím dál víc. No a když nazrál čas (byly ve štrozoku nějaké ty korunky), tak se mi začaly zapalovat lejtka a koukal jsem za co je bude dobré utratit. Jako Pažouťáka mě samozřejmě lákala 807a nebo její kamarádi (C8, Ullyseé, Phedra), ale s tehdejším rozpočtem nějakých 100 tKč mi všichni znalí tvrdili, že jsou to extrémně problematická auta (hlavně 2,2 HDI 94 kW) a že budu jenom nešťastnej. O.K. - koukal jsem po 806 (Evassion, Ullyseé), ale to byla auta ještě starší než má 306ka a stav drtivé většiny byl prostě tristní. O.K. - kontaktoval jsem tedy předsedu Renault-clubu (známe se od vidění) s dotazem na Grand Espace - no a když Vám předseda fandovského klubu řekne, že Espace jedině s Nissan motorem a i tak se mám modlit, aby byla v cajku elektronika (a ty zjistíš, že s tím Nissanem začíná o 50 tKč výš než bys chtěl), začíná zasejc pátrání.
No a tak se při pročítání různých fór a FCB stránek najednou dočteš, že existuje MPV, kde stačí jen sklopit zadní 2 řady sedaček (NEMUSÍŠ NIC DEMONTOVAT, JENOM FAKT SKLOPÍŠ) a máš plochu 210 x 140 cm. A je jasno!!! Tyhle zázraky (fakt zázraky, páč vyndavání a zpětné nandavání sedaček mě u všech MPV spolehlivě děsilo - garáž nemám, takže bych se s nima tahal buď do sklepa nebo do 2. patra bez výtahu, každá váží hezkých X kg a co s nima, když se rozhodnu přespat někde na cestě ...) vyrábí Ford pod názvem S Max nebo Galaxy. S Max mi vadil nízkou střechou vzadu a často jen 5ti místnou konfigurací, tzn. že neměl tu rovnou plochu po sklopení), a tak jsem se zaměřil na Galaxy.
Je fakt, že jsem musel ještě něco přišetřit, ale v červenci 2018 nám jeden dovozce od Berouna auto dovezl - stálo nás 5600 € a za dovoz včetně prohlídek 2 aut před tím jsme platili 14000,- Kč, což mi přijde jako hodně dobrá cena. Auto mělo plnou servisní historii, najeto 232 000 km, ve 200 000 km měněny rozvody a DPF. Já hned po dovozu musel měnit komplet zadní brzdy, samozřejmě oleje, opravovoval jsem nějaký zkrat v displayi. Po roce provozu v létě výměna všech tlumičů (přední s horním uložením) a EGR, následně cesta do Bulharska bez jediného zaváhání.
Galaxa je jízdně velice příjemný kočár, já - ač jsem nikdy nebyl žádný pomalík - s ní jezdím kolem 7 l/100 km, což je podobné jako s o mnoho menší 306kou.Znám ale lidi u Forda, co jezdí i kolem 6 /100.
Moje auto je 2,0 TDCI 96 kW, výbava GHIA - tzn. dvouzónová automatická klima a vyhřívané čelní sklo, ovládání rádia, PC a tempomatu na volantu a pd. a má pro mě krásnou, pro mnohé nezvyklou modrou metlu. Jeden z parametrů, co jsem při nákupu auta řešil, byl - že NESMÍ BÝT ČERNÉ (paradoxně černých Galaxií je jak máku a mě připomínají rakev)462128112_Gestkab.thumb.jpg.21caee3c617b153b790e5033d18a1286.jpg

Galaxy hotel.jpg

G Šestka c.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tenhle Galaxy, společně s S-Maxem sem měl vždycky rád. Jak vzhledem, tak i velikostí auta, prostě celkově, srdce mě říkalo S-max, rozum zase Galaxy, a kdybych nebyl u Peugeotu, tak toto je jedna z voleb po čem bych se díval. 

Tak přeji hodně km bez poruch a ať auto dělá jen radost. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uvidíš jak bude šlapat,kolegyně z práce si nechala dovézt S-maxe chválila ho do nebe....do roka turbo, pak spojka, no a do svatý trojice odešlo čerpadlo vysypala se do toho přes 100 000Kč a kupovala to s nájezdem cca 180000km.Takze výhodný kup byl ta tam.....už teď říká,že kdyby při koupi dala o 100000Kc víc mohla mít auto o 4roky mladší a mělo by najeto o 100000km min....to je ta cenová hranice....však sám už vidíš co jsi do toho za ten rok nasypal 40000?ty finance jsou problém,taky když jsem rozbil svoji 406 tak jsem řešil co dál....našetřeno bylo max.200000 Kč,a už jsem nechtěl něco 8-10 let starýho s nájezdem 130000km a víc a jen do toho časem sypat, tak jsem koupil za 40000kc Peugeota 406 od zdejšího člena a zatím jezdíme bez investic😉 mezitím dosetrim penízky a pak koupím funglovku nebo něco do 2 let stáří a nájezdu do 30000km ,aby auto bylo v tovární záruce ještě do 5let....i chlap si někdy musí udělat radost,peníze jsou my nebudem😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Charlie - za rok a půl (20 000 km) se dělal prvotní servis s kterým každý normální kupec počítá (oleje, brzdy), pak se dělal jediný větší zásah před dovolenou (tlumiče, EGR) a před zimou jsem kupoval nové gumy. Velice podobné servisní nároky měla i 406ka po té, co jsem jí koupil. Já prostě nikdy nebudu ochoten koupit auto za půl mega - radši pořídím za míň a budu řešit opravy a doufat, že nepřijdou žádné fatální (ale holt to riziko tu je). Když vidím, jak se sypou nová auta tak nejsem přesvědčený, že by jejich servisní náročnost byla menší než u starších kousků a o tom, co se dá nebo nedá uplatnit v rámci záruky jsem toho taky četl spousty. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To si možná pleteš s 1,8 TDCI 92 kW. Ta 96 kW verze je prý jen softwarově upravená nejrozšířenější 103 kW varianta. Sice nechápu proč Ford má naftové motory s tak jemným rozptylem výkonů (85, 92, 96, 100, 103, 120), ale je to tak. 

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cim to asi bude? :D :D  No jinak @Charlie 1 ma pravdu, hlavne s tim, ze kdo chce premiovku, musi mit na nakup a pak teprve na banany. Zde je krasne videt to, co se deje na mondeou foru dnes a denne......s tim jak jeho znama koupila forda s najezdem 180 000 a desne vyhodne. Takovych vyhodnych nakupu je dost. Vetsinou to jsou do*neumím psát slušně*na auta za par korun, co si koupi zoufalci a pak breci na servisu, protoze turbo, dpf a cerpadlo a pak protoze to auto je do*neumím psát slušně*ene, tak i vstriky. Strasne to je videt u nakupu modelu Mondeo a Smax. Ja si presne priplatil a od 140 tis si auto resim sam, a jsem ted ve 190 a budu delat rozvody, ale rozhodne me neceka ani turbo, ani vstriky, mozna casem spojka....... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já přece neříkám, že s nějakým servisem výhledově nepočítám - až přijde, tak holt přijde. Auto jsem kupoval s 230 000 km, bylo po rozvodech a výměně DPF. Je reálně možné, že v dohledné době budu muset řešit spojku - zatím ale funguje bez nějakých náznaků, že by jako měla odejít. Turbo, vstřiky věřím, že ještě dlouho řešit muset nebudu - TDCI motory umí nájezd i 500 000 km s původními vstřiky a turbem, tak snad... Ale když odejdou, tak se to řešit bude - furt je to pro mě příjemnější varianta tahat peníze postupně než se vysypat dvojnásobně a pak nemít ani na ten běžný servis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jeden odpadlík se ozval, já jsem další. Už rok jezdím v C-Maxu 😁 Taková neplánovaná koupě, tuhle kategorii auta jsem vůbec nechtěl, ale byl to nákup typu "viděl jsem, projel jsem a koupil jsem". Auto po prvním majiteli, celou dobu servis Ford, celkově to auto na svůj věk a nájezd nevypadá (2007/akt. 207 tis. km). Ale na dlouho to není, jelikož 406ka byla před větším servisem tak jsem už potřeboval něco jiného. Počítám ještě tak rok, maximálně dva a bude náhrada v jiném stylu :)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Medvěd to je tim, ze jsi tu dlouho nebyl. Opet jsem to psal Charliemu, kdy se do me kdysi pustil, kdyz mi ve 170 zacala prokluzovat spojka (asi spatnej pritlacak, ktery se srovnal nejakym prujezdem diry, protoze je najeto aktualne 190 a je porad klid), s tim, ze kdyz chci premiovku, tak musim mit na banany. A ted napise o sve zname, ktera na tuti koupila to co se bezne nakupuje, auto pred smrti ale jinak vonavka. U tebe Medvede vim, a i jsi psal, ze to ma vymeneno to a to.... me DPF teprve ceka, ale ted byl zanesen na 110% a musel jsem za 7k koupit vaporizer, a pak pomohla staticka regenerace. JInak ty mas slabsi motor a podstatne levnejsi dily typu vstriky, DPF, turbo a spojka, takze v pohode..... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě se spíše líbí, jak se někdo diví, nebudu tady psát jména, je to všeobecně, i na netu to všude čtu, že si koupí auto, má to cca 180tkm, a píše, jaká to je  *neumím psát slušně*, protože musel měnit filtr, spojku, brzdy, turbo atd. To přece ale platí u všech značek, je to daň toho, že nekoupím auto za 700 tisíc ale za 200, a že do toho nacpu 100, je přece úplně v pohodě a samozřejmý, protože to odpovídá stavu km. Kdyby tohle někdo psal u auta který má 50tkm, tak to pochopím, že nebude rád když bu odejde spojka nebo fap, pokud tedy má ověřený km, že to není stočený. To stejný sem četl recenzi na jeden autobazar : Tam si auto nekupujte, koupil jsem tam 508, a za měsíc mě odešel fap a spojka. A pak tam napíše že auto má třeba 170tkm. Tak to se není čemu divit, ne? Je jasný že nikdo nechce platit 20 tisíc za spojku a podobně, ale kdyby si ten, kdo koupi auto za 200 tisíc, dával bokem to co by platil za leasing za nový auto, je to třeba 7 nebo 10 tisíc, tak má pořád kam sáhnout, a těch 20 se mu nebude zdát tak moc, protože jsou to jen 2 nebo 3 měsíční splátky. Takže pokud Medvěd na autě měnil cca to co psal, tak je to přece úplně v pohodě, a měnil by to stejně na každým autě, bez ohledu značky, protože je to daň za to že koupil ojetý auto, takže "ušetřil" cca 500 tisíc, že kterých když do auta dá během 5ti let třeba 150 tisíc, je pořád 350 tisíc v plusu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, Medvěd napsal:

Já přece neříkám, že s nějakým servisem výhledově nepočítám - až přijde, tak holt přijde.

Přesně tak! Není nutno sundávat gatě, když brod je ještě daleko.... Autí vypadá velmi dobře, tak ať dlouho slouží !

Mimochodem jestli budu mít na banány bych měl vědět ještě před nákupem vopice…. Ale to je myšleno všeobecně....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak znam jednoho co nesundal gate ani kdyz uz do toho nasypal 900k a v podstate ani po trech letech to stale nejezdi jak ma😎

Nevim asi mam stesti ja kupoval zatim 3x. prvni melo 150k,druhe 170k a treti 260k a v podstate jsem do toho nemusel ani nic moc nasypat.

Jo ta prvni me nechala asi po mesici stat na Rudne na benzine s EGR ,ale pak od te doby slape.

Tu druhou nemam tam mi cerstve po koupi odesel homokineticky kloub ale pak opet drzela a ted jsem ji videl v inzeratu kdy bylo najeto 360k a stale v provozu.Prodaval jsem ji asi s 230k dva roky zpatky..obe dve byly P407

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 hodinami, Driver napsal:

Jeden odpadlík se ozval, já jsem další. Už rok jezdím v C-Maxu 😁 Taková neplánovaná koupě, tuhle kategorii auta jsem vůbec nechtěl, ale byl to nákup typu "viděl jsem, projel jsem a koupil jsem".... 

 

Můj případ, od plánované 308 SW GT jsem skončil u Kugy. Neplánované auto, ale hned jak jsme si ho prošli v salonu u dealera, tak bylo jasno... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...