jaslov Odesláno 14. únor 2020 Sdílet Odesláno 14. únor 2020 Môžem natankovať 98 Oktánový benzín do 95 Oktánového keď mi už svieti rezerva?Mám Puretech 96 Kw/ 130 koní s Turbom.V techničáku mám napísané 95 Oktanové palivo.Nepoškodím tým niečo? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lkomarek Odesláno 14. únor 2020 Sdílet Odesláno 14. únor 2020 Ano. 95 znamená minimální oktanové číslo. Nepoškodíte nic, naopak. Obecně u těchto turbo motorů je doporučováno tankovat minimálně 98. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarokare Odesláno 14. únor 2020 Sdílet Odesláno 14. únor 2020 Klidně můžeš , nic se nestane Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zzipCZ Odesláno 14. únor 2020 Sdílet Odesláno 14. únor 2020 možná ti to i lépe pojede Mirek D ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jaslov Odesláno 14. únor 2020 Autor Sdílet Odesláno 14. únor 2020 Srdečná vďaka chalani za odpovede Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kemir Odesláno 14. únor 2020 Sdílet Odesláno 14. únor 2020 (upraveno) Mám stejný motor. Když jsem auto vloni přebíral, ptal jsem se v servisu na to, zda není lepší brát benzín 98. Řekli mi, že není třeba. Nicméně raději do něj přidávám aditivum VIF. A asi nejsem sám. Upraveno 15. únor 2020 uživatelem Péťa Odstraněno formátování Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek D Odesláno 17. únor 2020 Sdílet Odesláno 17. únor 2020 Já tedy beru benzín u Benziny a nebo OMV,většinou obyčejnou 95,sem tam natankuji 100 oktanový. Aditiva jsem nikdy nedával a s motorem nebyl problém. Máme doma ještě Swift 1.0, C2 1.1, C3 1.4 a Mazdu 1.8 kde jsou aditiva celkem zbytečná ale začínám o tom uvažovat, přímovstřikový turbomotor v 2008 je přece jen k usazování karbonu náchylnější než letitá a nezničitelná 1.8 Mazda nebo ta skvělá stará osmiventilová 1.4 od Citroenu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirka1982 Odesláno 13. duben 2020 Sdílet Odesláno 13. duben 2020 najeto téměř 15k (příští týden musím na garančku) a od počátku tankováno (až na pár výjimek) OMV 100MAX. Musím konstatovat, že je to na "živosti" vozu docela znát. Párkrát jsem na cestě natankoval obyčejnou pětadevadesátku u nějaké místní benzinky a auto dost znatelně zlenivělo. Hlavní důvod ale je, že se díky té stovce údajně minimalizuje proces zakarbonování motoru. Tak jsem zvědavej, až pojedu na odkarbonování (v nějakejch 80ti k, nebo kdy se na to jezdí) tak jestli to bude znát Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Markusenka Odesláno 14. duben 2020 Sdílet Odesláno 14. duben 2020 (upraveno) Ahoj. V současné době snad už není třeba ani řešit. Verva u Benzina se slevou 0,80,-Kč bratru za 28,80,-Kč . Stále beru plnou, dlouhodobá spotřeba je na 6,1l/100Km. Odkarbonování? To si vyčetl kde? Stačí pravidelně měnit olej, žádný long interval, brát kvalitní palivo, točit motor, nedusit ve 2000 ot/min, platí všeobecně pro přímovstřikové benzínové motory. Mára Upraveno 14. duben 2020 uživatelem Markusenka MilanF1 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 14. duben 2020 Sdílet Odesláno 14. duben 2020 auto v podpisu mám rok a kupuju benzín 95--přes zimu dávám VIF, auto jede, necuká, stěrače stírají Péťa ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirka1982 Odesláno 14. duben 2020 Sdílet Odesláno 14. duben 2020 (upraveno) tak teď se přiznám, že jsi mne s tvou reakcí na zakarbonovávání přímovstřikových motorů docela zaskočil. Skoro to na mne působí jako kdyby se mělo jednat o nějakou konspirační teorii. Četl jsem o tom v několika článcích, také jsem viděl nějaká videa kde se o tom mluvilo. Např o tom mluví Martin Vaculík v jednom videu, kde komentuje přímovstřikový tříválec Škoda Rapid (přikládám link). No a v neposlední řadě nás na to upozorňoval i servisák přímo v Peugeotu, když jsem se ho na rovinu ptal, co si o těchto motorech myslí, tak mi říkal, že s jednou věcí se musím smířit a to že u těchto motorů prostě dochází k zakarbonovávání a že pokud s tím autem budeme chtít najezdit 150tisíc, tak alespoň jednou to odkarbonování budeme muset absolvovat. Otázka je, jestli nám chtěl zase jen něco nakukat, abychom byli od začátku smíření s tím, že budeme muset v servisu nechat další peníze? Ale také pak dodal, že pokud budeme do auta tankovat kvalitní vysokooktanový benzín, tak je možné to zakarbonování zmírnit do té míry, že se s tím dá jezdit až do smrti (vozu). To mi ostatně potvrdil i další mechanik v servisu, kam jsem vezl na opravu zahradní traktůrek. Pustil jsem se s ním do řeči a debata přešla na přímovstřikové motory. Taktéž mi doporučoval tankovat kvalitní vysokooktanový benzín, zejména se vyvarovat palivům s příměsí biosložek (vím že už se to tu někde na foru řešilo). Podle nařízení EU je dnes údajně v každé pětadevadesátce alespoň malá příměs biopaliva. To ovšem údajně neplatí pro prémiová vysokooktanová paliva. Takže z toho jsem tak nějak vycházel.. Jinak o tom "dušení" motoru na nízkých otáčkách vím a snažím se tak nejezdit (i když občas tu tendenci mám jako pozůstatek z předchozího nafťáku). Ale popravdě, ono to s motorem PureTech 82 ani jinak nejde, než jezdit ve vyšších otáčkách, jinak je to lenivé. AutoMoto - motory HTP.pdf boj s usazeným karbonem.pdf video - Martin Vaculík - test přímovstřikového motoru Škoda Rapid Upraveno 16. duben 2020 uživatelem Jirka1982 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
masmil Odesláno 14. duben 2020 Sdílet Odesláno 14. duben 2020 (upraveno) : Ahoj, kontaktoval jsem Pugeot CZ a zde je odpověď: Ve Vašem vozidle je již motor nové generace, u kterého výrobce nevyžaduje tankování paliva s vyšším oktanovým číslem. Do Vašeho vozidla tedy můžete tankovat i benzín s oktanovým číslem 95 avšak výrobce doporučuje používat kvalitnější, aditivovaná paliva, která snižují tvorbu usazenin na ventilech a válcích Upraveno 14. duben 2020 uživatelem Péťa Odstraněno formátování Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bohm007 Odesláno 15. duben 2020 Sdílet Odesláno 15. duben 2020 Ahoj, mám motor 1.2 82k bez turba a v Peugeotu mi řekli, že stačí tankovat 95. Několikrát jsem zkusil natankovat 98 i 100, ale nebylo to znát. Od prosince přidávám aditivum VIF a motor se hodně ztišil a auto líp táhne. Na spotřebu to ale vliv nemá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Markusenka Odesláno 15. duben 2020 Sdílet Odesláno 15. duben 2020 Ahoj. No ukazoval mi tady v Peugeotu motor bez turba s nájezdem 20 až 30 tKm a byl zadělanej až běda. Tankováno kdoví kde, nejspíš Tank ONO, cena za litr velí jasně a paní s tím jezdil na nákupy, takže studené, nevytáčené, dušené ve vlastní šťávě. Ale, když se k tomu motoru bude řidič chovat racionálně, problém nebude. Dekarbonizovat motor u PureTechu v Peugeotu znamená sundat hlavu, vyčistit vodítka a ventily, tam se lepí nejvíce. Je to spíš než klasický karbon, lepenice právě z biosložky. Není úplně pravda, že ve 100 oktanovém benzínu není biosložka, ta tam je, dokonce procentuelně ve stejném zastoupení jako u 95 (5%), má ale jiné složení a technologii výroby a tak není tolik problematická, zjednodušeně. Prostě to chce péči v podobě výměny oleje, filtru, kvalitní palivo, prohřát a točit v otáčkách = nebát se tomu šlapat na krk, nerespektovat pomocníka k řazení rychlostí, aby se motor nepotácel ve 2000 otáčkách. S turbem to sice motor dá a z těch otáček se ochotně zvedá, ale dělat to tak stále, to tedy ne. Čeká nás serviska s výměnou svíček, tak jsem zvědavej, jak budou vypadat a taky první STK s měřením emisí, tam jsem zvědavej na hodnoty. Mára Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.