Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Zavěšení motoru


filoyof012000

Recommended Posts

Jak auto už dosáhlo skoro plnoletosti, trápí ho různé potíže... Teď řeším, že se odněkud zleva zepředu občas ozve mlácení, nebo nepříjemná ostrá výrazná rána. Dělá to ale jen někdy neumím to spolehlivě nasimulovat. Zběžná kontrola podvozku problém neodhalila. 

Aktuálně mám největší podezření na zavěšení motoru na levé straně (ono to je teda vlastně zavěšení převodovky). Vpravo u rozvodů jsou silentbloky OK, vlevo na to ale je blbě vidět, překáží filtrbox, ABS jendotka a tak.. .Zběžný průzkum i pomocí endoskopické kamerky na telefonu ale vede k následujícím závěrům:

- pružná uložení (silentblok) je IMHO popraskaný a poškozený

- držák motoru - plechový výlisek ve kterém je silenblok uložen je VELMI zkorodovaný

- podle obrázku ze serviceboxu má na tom držáku nad silentblokem být ještě nějaké závaží, v mém autě ale chybí. 

Je to 2,2HDi 94kW

V domácích podmínkách s tím nedokážu zacloumat tak, abych ověřil, jestli ty rány vycházejí odtud... zkusí to prověřit v servisu. 

Otázky:

- řešil někdo podobný projev a byl původ tady

- máte taky ten držák tak na kaši, nebo to je divné u mého auta (jinak je kastle OK, i když třeba nápravnice, kde jsou chycené silentbloky ramen tedy taky už nic moc... )

- ten držák už asi v Peugeotu není dostupný, není u něj cena. Na 2,0 HDi vypadá v podstatě stejně, ale nemá úchyt na to závaží, které tam stejně nemám... Neví někdo, zda to jde zaměnit? Part number je pochopitelně jiný. Vlastní silentblok je bez problémů dostupný v druhovýrobě. Pak tam je ještě čep a rozpěra, na které to vlastně visí, to jde vnitřkem  toho silentbloku a ví čert, v jakým stavu to je.. .rozpěra se správným part numberem taky v Peugeotu není, 2.0 HDi má jiný part number, ale rozměry zdá se sedí, silentblok je totožný... nevím, proč to je takto.. ale to je v nejhorším položka do 100Kč.

Stavím se na vrakáči, byla tam jedna C8, tak se mrknu, jestli tam není ten držák v lepším stavu, ale obávám se, že když je na kaši v jednom autě, bude i v jiném... 

Ještě nějaký nápad, nač se zaměřit při hledání problému?  

Honza

 

PS: Když už jsem otevřel téma tak ještě jedna věc.. indikace opotřebení brzdových destiček... na podzim mi auto začalo občas hlásit opotřebované desky, postupně to hlásilo skoro po každém startu při prvním zabrždění a pak už ne.. ale pak to ustalo a teď to nehlásí vlastně vůbec. Desky maj ještě tak cca 5mm, že to bude chtít výměnu i kotoučů je jasný, jen jak moc to je akutní (kam až se dají normálně sjet)_

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi jsem to tu už někde psal, ale od koupi tohoto vozu mne trápilo občasné klepnutí, až bouchnutí při přejezdu nerovnosti odněkud z přední nápravy (dělalo to spíše po přejetí prohlubně než hrbolu). Bylo to hrozně nepravidelné, někdy byl měsíc klid, někdy do dělalo každý týden. Trápilo mne to skoro šest let a nemohl jsem přijít na to v čem je problém (nemohli na to přijít ani v servisu), nikde vůle nebyla. Nakonec to přestalo dělat po výměně spojky, kdy musela dolů celá přední náprava, ale servis nic podezřelého nebo opotřebovaného nehlásil. Nyní mám rok klid. Snad budeš při hledání úspěšnější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Leo: Pod zátěží nebo je třeba vyvěsit kolo? Dneska jsem měl pocit, že to mlátí víc ale ono se to liší každou chvíli jinak. Servis tvrdil, že horní uložení kontroloval... Každopádně ty zvuky se nedějí v okamžiku, kdy točím volantem... spíš tak když se auto jakoby příčně zhoupne zleva doprava nebo opačně, případně když vjede oběma kolama do příčné "stružky"... ale je to jak kdy... s tím poslední dobou jezdím jak s paletou vajec, protože mě ten zvuk děsně znervózňuje a nevím co s tím... 

H. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přejdi obě přední péra. Zdvihni celej čumák auta aby byli kola v luftu a někdo ať točí volantem z jednoho konce na druhej pozorně sleduj jak se chovají péra pokud je to takhle vyvěšený tak to musí jít úplně volně 5 letej kluk to utočí na pérech nesmí být znatelné jakékoli pnutí nebo drhnutí. Pak to povol aby se kola lehce dotýkali podložky a opět točit z rejdi do rejdu a kontrolovat péra pak to povol aby byli kola zatížený tak na půlku a znova nakonec opatrně točit při plným zatížení kol a kontrolovat péra . Pokud je špatný ložisko horního uložení tak by to mělo při plném vyvěšení lehce trhat při lehkém zatížení to bude neznatelné ři plné zátěži bude  v horní části péra znatelné pnutí  jakoby se chtěla rozmotat.  Ale s ohledem na moji osobní zkušenost bych pokud má auto najeto xxx tisíc km a tímhle se nic nedělalo tak bych to vyměnil nebo nechal vyměnit i preventivně. Ložisko vrchního uložení je otázka pár stovek a péro něco kolem 1800 Kč Já jsem na ložisku najel něco okolo 40 000 km a teď když jsem měnil prasklé péro jsem dal i nové ložisko protože to co tam bylo se mi nelíbilo. A než jsem to vyměnil tak jsem měl podobné problémy. Neidentifikovatelné odkud rána a p ak zase x km klid a pak třeba rána párkrát po sobě a zase klid. A šacuju že s prasklým pérem jsem jezdil možná dva měsíce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 44 minutami, filoyof012000 napsal:

Leo: Pod zátěží nebo je třeba vyvěsit kolo? Dneska jsem měl pocit, že to mlátí víc ale ono se to liší každou chvíli jinak. Servis tvrdil, že horní uložení kontroloval... Každopádně ty zvuky se nedějí v okamžiku, kdy točím volantem... spíš tak když se auto jakoby příčně zhoupne zleva doprava nebo opačně, případně když vjede oběma kolama do příčné "stružky"... ale je to jak kdy... s tím poslední dobou jezdím jak s paletou vajec, protože mě ten zvuk děsně znervózňuje a nevím co s tím... 

H. 

Ne, normálně na stojícím autě s tím musí jít lehce potočit kousek tam a zpět. Je to tím, jak pružina pruží, tak jdou závity o kousek stáhnout a roztáhnout (to mám vyzkoušeno u nového uložení).

U mne šlo zadřené ložisko poznat na stojícím autě. Když mi někdo točil volantem na stojícím autě a dal jsem na horní část pružiny ruku, tak bylo cítit zda jde hladce nebo poskakuje. Bylo to i trochu slyšet v kabině (ale u jiného auta). Po mých zkušenostech bych při nájezdu 200000km už měnil pružiny preventivně (možná i dříve).

S tou výměnou uložení je to otázka. Já tam měl asi ještě originál nebo to někdo měnil, ale 100000km to mělo najeto určitě. Při výměně pružin jsem to taky nechal preventivně vyměnit, ale to nové bylo na jedné straně nějaké špatné a mělo vůli, takže další starosti. Možná jsem zvolil špatnou značku, ale zpětně si říkám, jestli jsem ho tam neměl nechat. Nicméně se mi po komplet výměně uložení + pružin + tlumičů zlepšil odklon kol a jak to vypadá, tak tím i zmizelo sjíždění pneumatik na vnější straně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,taky mě to dělá podobné zvuky jak vám,obě pružiny i s  horním uložením vyměněny a dělá to pořád.Auto mám už asi 10 let a ty zvuky jsou pořád dost podobný,už to neřeším.Na stk bez problému.Je to 2.2 hdi 94kw,cca 270t.km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...

Trochu tohle oživím... Vysledoval jsem, že se ty rány ozývají v době, kdy je auto mokrý... v zimě to dělá docela dost, zjara jak bylo sucho, tak to přestalo a ticho... a teď, když projedu nějakou bouřkou a zmáchá se to, tak to zas občas bouchne, jak to oschne, tak OK... 

Divný... 

 

Ještě k těm brzdovejm deskám... v zimě to hlásilo, pak přestalo, pka kzas hlásilo, že jsou desky opotřebovaný a teď to zas přestalo... to to je generátor náhodných čísel nebo co?

 

Honza

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...