Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 3008, 2.0 HDi 110 kw, 2016 (ne SUV) – ztráta výkonu


Kabiczek

Recommended Posts

Dobrý den,

prosím, nesetkal se někdo se ztrátou výkonu u tohoto motoru? Když přidávám plyn, tak při zařazené 4,5 nebo 6, mi kolem 2000 tis. otáček začne poskakovat ručička na otáčkoměru a auto se chová, jak kdybych pustil plyn a zase hned přidal – viz video. Pocítí to hlavně řidič, v místě spolujezdce zas tak spozorovat nejde (že by třeba cukalo celé auto výrazně). Nemáte s tím někdo zkušenost prosím? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj, když na 4-5-6 rychlost při 2000 otáčkách přidáš plyn a otáčky motoru se zvyšují (vidíš na otáčkoměru), ale auto nezrychluje (vidíš na tachometru), bude to vadnou spojkou

doporučuju nechat projet tvým vozem zkušenějšího řidiče a budeš vědět hned 😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 minutami, ozzy56 napsal:

ahoj, když na 4-5-6 rychlost při 2000 otáčkách přidáš plyn a otáčky motoru se zvyšují (vidíš na otáčkoměru), ale auto nezrychluje (vidíš na tachometru), bude to vadnou spojkou

doporučuju nechat projet tvým vozem zkušenějšího řidiče a budeš vědět hned 😉

I podle přiloženého videa to vypadá, že rychlost neustále roste – i přes cukání na otáčkoměru. Spíš to vypadá, jak kdyby se tam něco ucpávalo nebo tak. 🤔 (palivový filtr vyměněn cca půl roku zpět). 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jen doplním, že prokluzující spojka se NA ZAČATKU projevuje jen někdy-nepravidelně, právě při zařazené 5 a 6ce a při přidání plynu v otáčkách kolem 2000

prokluzující spojku diagnostika neukáže--je to mechanická porucha

samozřejmě jen teoretizuju--takhle podle videa nevím co tomu je 😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám názor stejný jako @ozzy56. Přesně tak se mi chovala před výměnou ve 150 kkm na mé 308 s 2.0 HDi 100kW

Motor má nejvyšší kroutící moment těsně pod 2000 otáček. Zde dochází k prokluzu. Proklouznutím se zvýší otáčky a poklesne kroutící moment. Spojka se chytne, motor jde do tahu a otáčky poklesnou pod 2000. A je zde opět nejvyšší krouťák. Spojka ho nepřenese a proklouzne a jsme opět na začátku. A Ty to vnímáš jako nepravidelný chod motoru, který za to vlastně nemůže 😉 

Postupně bude klouzat čím dál tím víc. Pokud budeš v době prokluzu přidávat plyn, tak může nakonec dojít k vyhřátí setrvačníku. Ale on se doporučuje měnit stejně se spojkou. 

Dvoulitry motory jsou známé malou výdrží spojky.

Další projev, když je spojka více načatá, je vypadávající tempomat.

Doporučuji mírné táhlé stoupání přibližně 85km/h, zařazená 6ka a zapnout tempomat. Pak mu přidat na páčce (např na 105). Tempomat začne motoru nakládat. Jakmile proklouzne spojka tempomat to vyhodnotí jako špatnou adhezi (např. aquaplaning) a neodpovídající otáčky pohybu vozidla a vypne se.

A to už je čas spojku vyměnit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 roky později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...