Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Nezávislé autoservisy Peugeot


Guest Espero

Recommended Posts

no a to si představ, že po mě chtěl autoriz. servis při garančce zvlášť peníze za to, že rozhýbávali třmen brzdy, protože zjistili, že se dobře nevrací, na autě starém 1 rok a najeto 9 tisíc KM, (peu 207 1.4 55kw), tak jsem ho poslal někam, zaplatil jen garančku a od té doby tam nejezdím

pan technik to ukončil slovy: tak dobře, napíšem to na záruku 😂, takže zkoušel, jestli to zaplatím...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to o tom, na čem se zákatník a prodejce domluví- co je psáno, to je dáno. Záruka platí za těhle X a za těhle Y podmínek (s ohledem na zákony ČR, potažmo EU, který jsou vždy nadřazeny). Už to nakousl sám autor Espero, existuje bloková vyjímka pro EU, takže by neměl být problém se servisem mimo autorizovanou síť. Ale sám si musí přečíst podmínky, které podepisoval při koupi auta.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, pagot napsal:

…...    takže to není jednoduché ať každý dělá jak umí ale rozhodně nesouhlasím s těma co chtějí na vše slevu a ještě tomu vůbec nerozumí a obdivuji třeba "vénu garažmistra mit na tyto lidi trpělivost :)  

           

 
  •  

však nemysli si já taky nemám na všechno trpělivost. Ve středu než jsem jel na výdělek na Vysočinu volá pán že má P306 1,4 a že mu jde asi voda do oleje a jestli bych se na to mohl podívat a já říkám pane a co na tom uvidím pokud jde voda do oleje tak se to musí dostat na dílnu porozebírat co je třeba a teprve pak špekulovat pokud nebude jasně proražený těsnění pod palicí co dál. A on a kolik by to tak mohlo stát  já říkám no z hlavy olej + filtr , minimálně rozvodovej řemen, pak nějaký těsnění mimo toho pod palici nějakej spotřební materiál nějaká práce tak říkám od voka 5 - 6 tisíc a říkám to když to bude všechno dobrý a bude v háji jen to těsnění a hlavu bude stačit líznout. A on a nešlo by to levněji to auto už má STK jen na 13 měsíců a další dělat nebudu tak se mi do toho nechce cpát tolik peněz a já říkám jo šlo za litr vám to odtáhnu na vrakoviště ale až po neděli. A on že jsem hrubej a nevážím si zákazníka apod. Jenže když je takovej zákazník xx tej v řadě tak člověk musí ufouknout. Pak mi volal kamarád že to měl na dílně ale že to jen prohlídnul a chlápka poslal pryč že za ty peníze a tak jak mu chlápek nastínil že by to chtěl opravit to že je nesmysl tak abych si prej nenaběhnul a já no volal asi 10 minut zpátky a číslo určitě našel u tebe na vratech. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, inoxing napsal:

Je to o tom, na čem se zákatník a prodejce domluví- co je psáno, to je dáno. Záruka platí za těhle X a za těhle Y podmínek (s ohledem na zákony ČR, potažmo EU, který jsou vždy nadřazeny). Už to nakousl sám autor Espero, existuje bloková vyjímka pro EU, takže by neměl být problém se servisem mimo autorizovanou síť. Ale sám si musí přečíst podmínky, které podepisoval při koupi auta.

 

ale no tak😉 Vždyť asi všichni víme ,že ty jako koncový malospotřebitelský zákazník nikdy nebudeš v pozici abys mohl licitovat o podmínkách záruky. Jako prodejce ti může dát falešný pocit jak ti vyšel vstříc třeba s cenou a jak jsi to dobře ukecal. Ale dost pochybuju ,že s tebou bude diskutovat o podmínkách záruky. To je podle mě nastaveno globálně. Asi by se o tom dalo diskutovat v rámci nějakého fleetu...

Nicméně v záručních podmínkách je to uvedeno celkem jednoznačně...

https://media.peugeot.cz/file/46/4/6499-851cf7.97464.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@rhinos

:)  Nemáš tam jednoznačně uvedeno, že musíš navštěvovat pouze a jen autorizovaný servis Peugeot, abys neporušil Smluvní záruku v případě běžné údržby.

 

"Je třeba nechávat provádět údržbu a pravidelné prohlídky vozidla zcela v souladu s pokyny společnosti Automobiles PEUGEOT a mít důkazy o jejich uskutečnění (listy se zápisy potvrzujícími provedení údržby, faktury..) "

A dále pak je řeč o odborném automobilovém opravci, který provádí běžnou údržbu a to nemusí být autorizovaný servis Peugeot. V rychlosti jsem to projel celý a nikde tam o tom není zmíňka, v opačném případě mě vyveď z omylu. :papa

Ale co, z tohoto stejně nic nevyplývá, to je servisní knížka, ne smlouva/podmínky. Zákon je vždy nadřazen smlouvě (kdyby např. výrobce rozhodl, že nová auta budou bez záruky a napsal by si to do smluvních podmínek, není to zkrátka legální a tudíž je to neplatné).

https://media.peugeot.cz/file/46/4/6499-851cf7.97464.pdf 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

taky je tam uvedeno...

Dodržování programu servisních prohlídek PEUGEOT je po dobu trvání záruční lhůty na Vaše vozidlo nebo nebo při sjednání servisní smlouvy PEUGEOT povinné.

A to neni text smlouvy ale jen servisni knizka. Ale v podstate je to jedno. Ja jen vyjadril udiv nad standartnimi zarucnimi podminkami pri koupi novych aut.

Chapal bych ze mam jezdit na garancni prohlidky ,ale uz moc nechapu proc bych za ni mel platit.

Druha vec je pokud je tam oprava v zaruce. Tam moc nevidim duvod jezdit jinam nez do garancniho servisu pokud je to oprava na kterou se vztahuje zaruka.

Chapu ,ze kdyz auto v tomto pripade zavezu do "servisu" Frantovi z prasecaku ze se pak prodejce bude cukat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

inoxing měl zřejmě namysl , že je možné v rámci prodeje nového vozu např místo TZ zdarma , nabídnout klientovi první servis zdarma. ;)

rhinos já taky třeba nechápu , proč když jsem si u firmy koupil kotel , proč musím každý rok platit za revizi , a to je v poměru cena kotle a revize stejné jako nové auto vs prohlídka. 

zkus mi říct jaký adekvátní produkt když si koupíš , ti někdo servisuje po čas záruky zdarma? 

Každý ti maximálně garantuje nějakou životnost , samozřejmě na její délku má vliv mnoho faktorů. Takže výsledek reklamace je nejistý.

A protože jak píšu v minulém příspěvku , rozhodnutí reklamace v peugeotu je závislé v podstatě na tom jak se garanční technik vyspí a jak už má naplněný měsíční/roční limit. A nedělám si iluze , že tam jsou i jiné "vlivy" . Já se pak nedivím , že specializovaných servisů Peugeot je tak málo. Popravdě já znám asi jen fakt ten Zábřeh a to ještě jen díky Oldovi607 . A to jsem v peu autoizáku dlouho pracoval , ale vyloženě servis speciálku neznám. Myslím ty co mohou "razítkovat servisky".

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

prosim te a kolik platis za revizi?

Me revize stoji zhruba 0.5% ceny kotle.

Ale tohle neni fer srovnani protoze povinnost revize kotle,kominu atd je dana zakonem pripadne ji po tobe muze pozadovat pojistovna v ramci pojisteni majetku.

Nevzpominam si ze bych musel platit za garancni prohlidky domacich spotrebicu,telefonu,pocitacu,tabletu atd😉

Pripadne za servis i rocni prohlidky stroju co mame ve firme.

A tam je to dle me klicove. V dobe zaruky vzdy prijede technik a behem tydne kontroluje stroj. Pripadne vymeni nektere dily. Vse v ramci puvodni kupni ceny a uznavam ze neni nizka.

A je pravda ze po zaruce uzavirame jeste smlouvy na stejnou sluzbu ,ale tam uz samozrejme za opravy platime.

Porad tam proste vidim ten nepomer mezi strojem kdy v zaruce i pri garancni prohlidce neplatim nic a platim az po zaruce a autem kdy platim vlastne porad😎

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kotel cca 40 , revize litr ....je dana zakonem ano , taky dle mne zbytecne po roce. kor u noveho kotle. 

muj primer neni fer a tvuj primer s telefonem a domacimi spotrebici ano? ale no tak. oon ti nekdo kazdorocne serizuje/kontroluje telefon , lesnicku apod?

u vas v praci to je trosku jinak, vissi porizovaci cena bude diky te bezplatne sluzbe. nebo pak je varianta ze levne nakoupis a pak platis mesicni pausal za drzeni servisu. popr platis servis kdybje potreba ale ve vyssi taxe.

hele u mercedesu taky nemusis platit garancni prohlidky 6let , ale ta sluzba stoji tusim od 60000,- , stim ze je odstupnovana , cim mensi balicek sis zaplatil tim vic na prohlidce platis. tzn pokud 60tis tak zdarma mas olej ,praci a filtry, pokud vic tak neresis ani spotrebaky jako brzdy apod, a kdy si zaplatis all inclusive tak platis jen palivo a dz.

nikdy nic neni zadarmo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@rhinos

Jasně, věta" Dodržování programu servisních prohlídek PEUGEOT je po dobu trvání záruční lhůty na Vaše vozidlo nebo při sjednání servisní smlouvy PEUGEOT povinné. " sděluje uživateli, že program servisních prohlídek je povinný- ne, že program servisních prohlídek musí provádět autorizovaný servis Peugeot :) Samozřejmě, že program servisních prohlídek je povinný, protože oleje/filtry a kontrola musí být prováděna v určitých intervalech, aby záruka nezanikla (třeba měnit pravidelně olej atp.). 

----

"Protože pracovníci servisní sítěPEUGEOT dokonale znají vozidla této značky, doporučujeme Vám svě-řit provádění údržby Vašeho auto-mobilu některému z autorizovaných opravcůPEUGEOT."

I z kontextu jde částečně odvodit, že aurizák není povinnost. Přeneseně- Doporučujeme, ne povinně nařizujeme navštěvovat autorizovaný servis Peugeot.

----

Z celé té servisní knížky mě vychází následující:

-povinnost dodržovat výrobcem předepsané úkony pro servisní prohlídky/výměny provozních kapalin atd. , vše musí provádět odborný opravce (pravděpodobně se tím myslí opravce, který má řádné podnikání v autoopravárenství, může vystavit fakturu a dát razítko do servisní knihy jako důkaz údržby- to vše jako důkaz údržby dle podmínek Peugeotu)

-povinnost přistavit auto, v případě poruchy (ne údržby) do autorizovaného servisu pro bezplatnou opravu v rámci záruky

----

Tedy, zatím nikde nic o povinnosti navštěvovat autorizovaný servis Peugeot kvůli běžné údržbě. Povinnost dodržovat program údržby, povinnost dát auto do autorizáku v případě opravy v rámci záruky....

Pokud mám tedy jasně doloženo (faktury, razítko v servisní knize), že pravidelné servisní prohlídy se prováděly dle programu Peugeot v neautorizovaném servisu- u odborného opravce, tak nemůže být problém s uznáním záruky. Vyplývá ze toho něco jiného? :) Můžeme o tom diskutovat.

Je jasné, že pokud by někdo lil do motoru olej specifikací maximálně do Felicie a pak by reklamoval výrobci/prodejci, že se mu rozletělo turbo, tak že je to blbost takovou reklamaci nelze uznat. Ale pokud doložím, že vozidlo dostalo přesně ten olej, který tam patří, že byl měněn přesně, jak nařizuje výrobce atp. a hlavně mám od toho ofiko papír/razítka/podpis, tak nemůže být snad žádný problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Pe.Tr napsal:

kotel cca 40 , revize litr ....je dana zakonem ano , taky dle mne zbytecne po roce. kor u noveho kotle. 

 

A na tohle jsi přišel kde?že musíš dělat revizi kotle každý rok?pro mě novina,moje pojišťovna to nevyžaduje....to by jsi mohl dělat revizi všeho každý rok elektrorozvody,El.spotrebice, hromosvody apod.neni to povinnost jen pro firmy?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

me kotel jede taky cely rok.

Vychazi mi to vyrazne levneji jim ohrivat vodu nez elektrinou.

Mam teda asi 3x drazsi kotel nez ty😉

Ale protoze u nas ve vidlakove ma hodne lidi stejny kotel od stejneho prodejce tak funguje hromadna objednavka revize i toho kominika na spalinove cesty.

Jinak k tematu...

Tady je to celkem fajn popsany...nehledal jsem to.Hledal jsem vymenu spojky se setrvakem a na tehle strankach maji popsane i ty garance.

https://www.autoservis-garant.cz/garancni-prohlidka/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Upřímně autorizovaný servis (konkrétně Domanský - stodůlky) u mě skončil hned na 1. garančce.
Mám rád vše písemně, protože co se řekne do telefonu "neplatí". Tak zjišťuji kdy mohu  auto zakoupené u nich dovézt a kolik stojí 1. garanční prohlídka. Je mi sdělen termín a cena. Auto přivážím na daný termín a ejhle objednávka neexistuje, ať přijdu jindy. Tak hledám v mobilu potvrzený termín co mi poslali mailem. Sklopili uši, že to nějak dají a večer to bude.

Když si dojdu pro auto dávají mi fakturu kde je částka o 80% vyšší než byla psaná v mailu. Ptám se tedy co se vše s vozem dělo nad rámec prohlídky? Odpověď - nic jen olej a filtr a kontrola. Tak opět ukazuji na mobilu mail kde je cena co mi napsal přímo vedoucí servisu která je o dost nižší. Pracovník odejde a při návratu přijde s cenou +/- stejnou jako je v mailu (liší se lehce časem práce) s tím, že neví kde nastala chyba.

Druhá zkušenost byla s reklamováním zatékání přes dveře spolujezdce kdy při každém dešti jsem mel rybníček na koberečkách. 1. reklamace - vše v pořádku (dle jejich slov), ale teče stále, 2. reklamace kde jsem dal malou nálepku přes těsnění a v protokolu byla výměna těsnění, ale asi našli stejnou nálepku a nalepili ji na stejné místo 🙂 a do vozu stále zatékalo, 3. reklamace přijel jsem v velkém slejváku a vytáhl jsem člověka co přijímá zakázky do servisu v dešti ven, ať se sám podívá na rybníček a jak je vidět cestička vody. Řekl jsem mu,že už po 3. reklamuji stejnou závadu a pokud to neopraví chci auto vrátit. Asi to pomohlo, protože opravdu s dveřmi něco udělali a už neteklo.

Od té doby i když to servisy "zdržuje a otravuje" chci znát cenu opravy předem (+/-) a kdo neodpoví tam nejedu.

Upraveno uživatelem Mosquito
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...