Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Zadymené turbo + tečenie oleja Peugeot 308


michal1111svk

Recommended Posts

Ahojte,

mám Peugeot 308 1,6 HDi rok vyroby 2010 a mam ansledovny problem ktory vidite na obrazkoch. ide o slzenie resp tecenie oleja v okoli turba + ako keby je zadymene co je pekne vidiet. Vo februari bolo turbo menene za repasovane odvtedy som navstivil dvoch mechanikov ktory nedokazali zistit o co ide, resp. len dotiahli maticu na nasavani nad turbom.

 

Preto to davam sem ci s tym nemate skusenost a nestretli ste sa s tym. Pred vymenou turba len slzil olej z hornej nasavacej hadice po vymene to zostava aj zadymene a žere to podstatne viac oleja. nasavacia hadica bola taktiez zosadena dole a tesnenie bolo vymenene.

 

Ďakujem pekne za vsetky postrehy.

 

Michal

IMG_20200126_135439.jpg

IMG_20200126_135500.jpg

IMG_20200126_135504.jpg

IMG_20200126_135540.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tezko rict odkud ti tece olej. Kdo ti to menil? Ty sam, nebo to je prace servisu?

Protoze co je na prvni pohled zjevne:

1. Trubka na vystupu z turba je vyosena - vypada to, ze tam chybi druhy sroub, ze ktery se ta trubka ma zahaknout. Sundava se sice jen ten na prave strane, kdyz koukas na motor, ale trubka musi by zajistena z obou stran. To ze je tedy zesikma muze zpusobovat ten olejovy unik, protoze pravdepodobne ti to ne vystupu z turba netesni. Pokud ti tam ten olej netece jeste z neceho jineho. K tomu vsemu ti tam na te vystupni trubce chybi drzak, ktery je normalne uchyce pod skrtici klapkou.

2. To ze to tam je cele od sazi bude pravdepodobne tim, ze nekdo spatne nasadil katalyzator na vystup z turba. Bude tam skvira a proto to tam mas cele zacouzene.

netesnost16hdi.png

Upraveno uživatelem HonzaC2
narani obrazku
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dakujem velmi pekne, velmi si mi pomohol, i ked to kde to zle sedi som videl aj ja nakolko je tam najvacsi unik oleja (škvíra) a dnes som ti hadicu chytil a porovnal s originalnym motorom a cela sa mi hybe.....nie je to originalny diel....dakujem ti este raz velmi pekne :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sundej zaruvzdorny kryt a uvidis to lepe. Nejspis to fouka tam (bude zevnitr cely cerny). Nevim jestli mas FAP, ale v mem pripade servis nejdriv uchytil fap do drzaku a potom prisrouboval k prirube turba. To je spatne. Nejdriv se musi pritahnout FAP k turbu a az pak v drazcich aby to tesnilo. 

Upraveno uživatelem popest
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 měsíce později...

ahojte,

no bol som za mojim mechanikom s tym,že povedal mi resp. odporucil ma na pana co repasuje turba nech idem za nim ze v pripade ze je to turbo nech to cele spravia oni ze nebude sa do toho montovat....a tak som isiel popisal problem a pan mi povedal ze pokial mi auto nedymi, nemam stratu vykonu tak v turbe problem nie je a nie je potrebny repas, ze nech skusi mechanik dotiahnut trysky, alebo nech dam dole celu olejovu vanu a pozriem ci nie je zanesena resp preplach olejovej sustavy celej🙄....vcera som tak isiel za mechanikom mojim s tym ze som sa objednal a teda nech da dole ziaruvzdorny kryt a vtedy nech prida, pekne bude urcite vidiet odkial unika dym...nasledne co vsetko bude treba spravit ani len netusim😑 takze toklko len taky update k tomu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja to teda napisu otevrene. Ten co to repasoval, by zaslouzil nejakyme velkym klicem pres hnaty. Je to s nejvetsi pravdepodobnosti cele zdupane od repase. A znovu zopakuju:

 

- spatne nasazena trubka na vystupu z turba. Proste je to krive. To, ze to je krive, bude nasladne zpusobovat netesnost, bude tam maly unik - ale ne spalin, ale vzduchu a olejove mlhy z odvetrani klikove skrne. A proto to tam mas takove mastne. Pan od repase turba bude mist nejspise pravdu v tom, ze turbo jako takove bude v poradku. Trochu mne zarazi, to, ze trubka na vystupu je zajistene jen z jedne strany sroubem. Z druhe strany je cep a ten nedokazu posoudit z tech fotek, zda tam je nebo neni. Do toho cepu se ta trubka pootocenim zaklesne takovym hackem co ma na sobe. Dale ta trubka musi na bloku motoru sedet na cepu (je pod tou trubkou) a dale celou tu trubku by mel jeste skrze objimku drzet drzak jak je naznaceno na obrazku nahore.

- to ze to tam je cerne bude nejspise tim, ze je blbe nasazeny katalyzator s FAPem. (Opet od repase turba). 

Jak rikam, pretahnout pres hnaty. Udivuje mne, kdes s tim vsude byl a ze se nikdo nemel k tomu to napravit.

Upraveno uživatelem HonzaC2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ako vrvaim sam som videl na mechanikovi ze s amu nechce do toho, ako sam povedal "do bádania" lebo envie co vlastne treba spravit...ine je ked pridem si vymenit brzdy a vie ze vymeni brzdy a hotov....ale tuto nevie asi co ocakavat preto som povedal nech da dole zairuvzdorny kryt a prida na otackach a uvidi unik a to utesnit...verim ze to tak aj bude a nepojde sa do vacsej opravy😑

@HonzaC2 co myslis pokial by robil a opravoval to co ty vravis tak cena by bola aka ? viem blba otazka ale vidim ze si fachmajster 😇

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 11 měsíců později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...