Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Nový olej eni - asi nejen pro VTi


Dr. Taby

Recommended Posts

Tak máte v životě některé jistoty. Jako když vaše VTi má určitou spotřebu oleje. A s tím spojený olej Total Quartz Ineo Ecs 5W-30. Tak jsem si dnes zajel do Peugeotu pro nový kanystřík a jaké bylo moje překvapení, že jsem dostal ENI I-SINT TECH P 5W-30, s tím, že už to mají i v sudech a že to můžu normálně dolévat. Trochu mě to rozhodilo.

IMG_20200124_074017.jpg

IMG_20200124_073958.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, ten motor je vyrobeny tak presne, ze za 10k km nezozerie ani kvapku oleja. :D

Samozrejme je to len kvoli tej ekologii (uspora paliva / nizsie emisie). Ale ten Mobil 1 ESP ma normalnu HTHS viskozitu a zaroven splna PSA eko normu, takze je do VTi mozne naliat akykolvek olej s neznizenou HTHS viskozitou. A to by som urobil ako prve aby aspon o nieco ta spotreba oleja klesla. Neviem kolko to realne pomoze, ale hadam aspon trochu ano.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já myslím, že si PSA vydupalo lepší podmínky u EFI. Jinak u toho motoru ani tak nejde o použitý olej, ale o to, že je to prostě celkově špatný motor. A to je ještě lepší než jeho turbobrácha. Na druhou stranu vydržel 8 let a 110 tisíc v podstatě jen s novou cívkou a pumpou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, vagi napsal:

Trošku mi to připomíná vozový park značky Ford, kde jsou majitelé "nuceni" lít do svých motorů (benzín\nafta) ekovodičky Ford ACEA A5/B5.

Vím o dvou firmách, které jdou "proti Fordu" a doporučují do motorů oleje s normální HTHS a ACEA A3/B4

Kdo uhodne ty dvě firmy, má u mne pivko! :super

Děláš do olejů, že tady se vyjadřuješ v těhle tématech nejvíce? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 minutami, Dr. Taby napsal:

Já myslím, že si PSA vydupalo lepší podmínky u EFI. Jinak u toho motoru ani tak nejde o použitý olej, ale o to, že je to prostě celkově špatný motor. A to je ještě lepší než jeho turbobrácha. Na druhou stranu vydržel 8 let a 110 tisíc v podstatě jen s novou cívkou a pumpou.

Jináč si nemusí nic vydupat, je to jako jinde, kdo nabídne na to množství cenu, tak třebas rok, dva či tři dodává. Toť vše. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 minutami, MJSytic napsal:

Přesně tak. Nevím, jak je to nyní, ale kdysi mi bylo v autorizáku řečeno, že záleží na nich, od jaké značky budou brát olej :myslim

Já měl za to, že Peugeot tohle bere centrálně. Nebo prodávali i oleje jiných značek?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 já oleje neřeším, naleju co je v knížce a jezdím , neřeším ani FAP a nějaké Bluecosi, neřeším olej v převodech, rozvody, kapaliny, kotouče a obložení atd., myju jen v myčce, já už se v tom jen hrabu jak gynekolog v penzi 🤣, třeba vystříkám dutiny, když mě chytne nuda, ale je to úplně k hov-nu, protože to po 5 letech a cca 50 tisících vyměním za nové, připadám si jak starý Voda, co jezdil už se vším, co mělo čtyři kola 😂, i když na vojně byly i pásy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Dr. Taby Taky jsem si myslel, že když Peugeot doporučuje Total, mají u všech dealerů Total. Ale tenkrát mi bylo řečeno, že oni berou snad Castrol (nebo Shell - teď už nevím), protože jim nabídl lepší podmínky. Ale to by potvrdili/vyvrátili klubáci, co dělají/dělali v autorizáku :myslim 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...