Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 207 SW 1,4vti 70 kw Emisná-KO


PepoLv

Recommended Posts

Ahoj.Auto má nabehané 235.000 km a všetko je OK.Len mám problém, že som pred pár dňami neprešiel emisnou.Pri prvej som mal na základné otáčky cca 700ot/min CO aj HC aj landu OK.Merané 2300 - 3500ot/min KO!.Zvýšené boli 4000+ OK.Chyba motoru žiadna.Zistil som, že bola netesnosť na spoji výfuku pri katalizátori a vzadu nad nápravou mám sponu pred zadným tlmičom a tá tiež fučala.Po utesnení som emisnú zopakoval ale výsledok bol horší ako s tými dierami..Pri jazdený som nepostrehol zvýšenú spotrebu cca 6,3 litra benzínu.Žiadne klepotanie ani kolísanie otáčok.Štarty sú OK.Olej papá liter cca na 2000-2500km Total Ineo ECS 5w30.Mením ho po 10.000km.Auto mám od 210.000km.Menené 1ks indučka, sviečky,nový vzduchový filter,termostat.Hodnoty z 1 emisnej CO pri voľnobežních otáčkach 0,000 Vyhovuje   / CO pri zvýšených 0,3900 nevyhovuje a norma je 0,2000 /  HC pri volnobežných 16 vyhovuje    Lambda pri zvýšených 0,9820 Vyhovuje ku ostatnému sme sa ani nedostali.Pri 2 emisnej HC volnobehu 72 a ostatné bolo horšie keď som ten výfuk utesnil.Bola mi doporučená Dekarbonizácia, zoštelovanie vačiek, výmena lambda sondy prvej čo reguluje alebo dokonca katalizátoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Základ je nemít díry ve výfuku. A seštelování vaček? To kdo ti řekl takovou blbost? Co dekarbonizovat, tohle nekarbonuje, je to MPI (oproti THP s přímým vstřikem). Oprav pořádně výfuk a pak do auta tankuj 100 vervu a pořádně to protáhni (italská údržba). Pak bys měl normálně projít, pokud není KAT v háji. Ale kvůli dírám ve výfuku neprojdeš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výfuk je utesnený.Pravdepodobne katalizátor nemá dostatočnú účinnosť.Na diagnostike sme pozerali vstreky ok, lambdy ok. Ku tej dekarbonizacii: čítal o motoroch čo papajú olej, že tam vzniká (fosfor)a ten upcháva katalyzátor a môj papá olej liter na cca 2000-2500 km.O zoštelovaní vačiek mi povedal jeden technik ktorý pripravoval autá na emisné a asi pred dvoma rokmi sa mu pod ruku dostalo auto s týmto motorom. Skúšali kade-čo ale nevedeli sa dostať na emisnú normu.Tak sa obrátil na bývalého technika z Peugeotu a ten to zošteloval.Po tom bolo všetko v norme. Tie vačky sú na kónus a nie na kajl(perko)tak sa môžu povoliť (zriedkavo).Neviem konkrétne či tomu niečo predchádzalo (chybná hláška alebo či svietila kontrolka, či bežala Sahara) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, špatně nastavený rozvody. No tak to by bylo vidět na diagnostice, kde obě vačky jsou snímaný. A nejsou na kónusu, je to jenom dorvaný na prasácký momenty, tak to drží. Povolit se to normálně nemůže. Není tam co dekarbonovat, není to přímej vstřik. Jasně, KAT může být špatnej, ale tam nepomůže nic jinýho, než výměna. Ale i to opotřebování katalyzátoru musí být vidět v motorové jednotce jako chyba. Musí se s tím najet pár kilometrů klidnou jízdou (taková normální projížďka 100km), nesmí se na to moc šlapat a chyba se musí projevit. Jestli tam žádná chyba není a neprochází to emisema, tak je někde pořád díra ve výfuku (i malá to ovlivní) nebo ten KAT. Samozřejmě vše za předpokladu, že je nahraná originální mapa v motorové jednotce a někdo do toho nehrabal. Záleží, od koho to auto je a jestli je jasná historie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kupoval som to v Trnave spoločnosť Auto Begam je to koncesionár Peugeotu.Servis bol vykonávaný u nich a v Peugeote.Dá sa vyčítať aká mapa je nahratá cez neoriginálnu diagnostiku (DELPHI)?Ako zistím čo tam má za mapu byť? Môžem poskytnúť vin.č VF3WE8FSC34160770 a číslo motoru 10FGAH0178393.Žiadna diera tam už nieje.Máme podozrenie na ten katalizátor, predsa má niečo už za sebou aj so spotrebou oleju.(malá účinnosť katu)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, bez originální diagnostiky nemůžeš pořádně zjistit co tomu chybí. Pokud je nedostatečná účinnost katalyzátoru měla by se tam objevit chyba P0420. Musí to ukázat taktéž závadu na rozvodech, lambdě atd. Nechej si v autorizovaném servisu nahrát do ŘJ nový soft. a nemusíš řešit, co tam máš za mapu. Jinak můžu doporučit benzínový čistič VIF do minimálně plné nádrže a pojezdit pár kilometrů.  Do tohoto motoru beru výhradně aditivovaný benzín.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyloženě špatnej kat bys mohl poznat i podle zápachu z výfuku, je to takovej silnej smrad po benzínu a zkaženech vajec (při zahřátým motoru, ne u studenýho). Normálně zahřátý auto nesmí bejt cítit vůbec z výfuku- benzín. Většinou se kat sype zvrchu, takže se i ucpává , pak se auto dokáže dusit. Ale tak či tak, opotřebování katu prva hlásí kontrolka motoru- chyba v jednotce motoru. Musíš to ale vyčíst přes origo diag- Diagboxem.

Pokud tam nic není, tak zajeď někam jinam na měření, protože tenhle systém řízení motoru řve jako první, že je něco s emisema. Kolikrát auto řve a emise jsou pak dobrý- vlezou se do normy na emisích.

Mapy nevyčte diagnostika

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.Dnes sme skúsili odpojiť výfuk od katu a nešiel žiadny zápach-smrad z katu, skúšali sme to v uzavretej garáži.Skúšalo sa to na voľnobeh,  zvýšené otáčky, aj prudké pridávanie plynu.Po napojení výfuku sme znovu motor zahriali a po niekoľkých pridaniach plynu sa nedalo vydržať v garáži.Vetralo sa pol hoďku, rovnaký smrad ako na emisnej.Smrad z výfuku ako keď je bohatá zmes. Skúsili sme pripojiť ku katu auta ešte jeden kat z feldy 1,6 ( kat+kat) a po zohriatí aj druhého katu nešiel žiadny zápach.Čiže kat bez výfuku a kat+kat bez výfuku bez zápachu ale po napojení a utesnení výfuku bol smrad späť.Výfuk od katu smerom ku zadnému tlmiču sme prefúkli záhradným fukarom a má dobrú priechodnosť.Toto vôbec nechápem.Vie to niekto vysvetliť? Ďakujem.

Upraveno uživatelem PepoLv
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sundej celej kat (tady je to i se svodama v kuse) a zakvedlej s ním. Pokud z něho bude padat bordel od vstupu (takový jemný keramický plástve), rovnou ho můžeš vyhodit a sehnat druhý. Ale jak říkám, špatnej KAT hlásí jednotka. Jak dlouho auto máš?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto mám asi 1,5 roku.Dnes som bol na origo diagnostike a žiadna chyba.Všetko bolo v poriadku.Technik mi poradil 5-6km držat auto v 5000ot/min.Potom mu mám naliať do nádrže (ja som mal 3/4) RETECH čistič palivového systému.Pobehať aspoň 50km v kuse a jazdiť 4000ot/min.Auto prestalo tak neskutočne smrdieť. Vyčití to vstreky aj katalizátor sa vyčistil.Zajtra skúsim tú emisnú zopakovať.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po naliatí RETECHU a mordovaní auta na 4000-5000ot/min cca 30km auto prestalo smrdieť po benzíne a pokazených vajec, na druhý deň emisná no neúspěšná, hodnoty emisií oveľa lepšie skoro v norme (ak by sa nesprísňovali emisné normy všetko by bolo OK, ďakujem EU) lamda bola v norme, tak sa objednal nový kat. Po demontáži starého katu a následenej obhliadke cez otvor hornej lamdy pred katom je vidieť, že na jednom mieste sa začína prepadať mriežka katu. Po namontovaní nového katu som konečne prešiel emiskou. Takže verdikt KAT bol KO. Ďakujem všetkým za rady a možno toto niekomu pomôže.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aj pôvodný kat funguje,  ak by u nás vlani nesprísnili emisné normy tak by sa po starom auto zmestilo do noriem v pohode na prvý krát s pôvodným katom, takže nemá prečo hádzať chybu. EU a naša vláda nám pomáha chcú aby sme mali nové autá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...