Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Motor RHR 120kw


hans667

Recommended Posts

Ahoj,

mám dotaz. Máte někdo Experta nebo např. Citroen Jumpy s 120 kw motorem ?? jak to auto jede po dálnici ? měl jsem doteď RHR 100kw a šestka tahala jak ďas  z 90Km/h až do omezovače a byla schopná zrychlovat dost i do mírného stoupání, teď jsem koupil tuhle 120 kw verzi  ,že si udělám radost s pár koníkama navíc a ještě jsem si pořídil obytný přívěs,tak aby to auto tolik netrpělo a šestka je tady docela líná.. Na to že to má o 20kw musim podřazovat a při lehčím stoupáku jít na 5tku, ikdyž jedu třeba už na 2500ot. (samozřejmě myslím prázdnej) . U té 100Kw verze auto opravdu tahalo ve spodku perfektně,tohle se musí točit ...je to dané konstrukcí motoru ,nebo mám někde hledat závadu ?..Diag vše ok.. Je to takový teoretický dotaz, spíš na majitele tohohle auta...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Ahoj mám sice Jumpy 120kW, ale nemůžu nějak srovnávat s jiným motorem či jiným autem. Každopádně na šestku auto má tah a zrychlení. Težko tak hodnotit a srovnávat na dálku. Pokud nemáš někoho poblíž, zkus třeba se projet s autem s bazaru udělat si projížďku a uvidíš. Mě auto klape, ale co mě trápí při určitých otáčkách-vibracích motoru jde takový kovový zvuk cinkání od motoru a to zmizne přidáním či ubráním plynu. Zatím jsem nezjistil co to je a tak musím něco vymyslet a mám obavy ze servisu že budou tahat prachy a zkoušet možnosti ale bez úspěchu, tak nevím zda čekat jestli se co stane, ale každopádně trvá to už cca půl roku vlastně od začátku co to auto mám a žádný jiný projev to nemá jako kouřivost, horší starty, úbytek oleje, atd. tak nevím co to je a zda ti to taky náhodou nedělá necinká. Každopádně zapnutím rádia je to vyřešeno jelikož pak to nejde slyšet :-) díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...

ahoj,

já mám verzi 120kW s automatem. ten při cca 85 - 90km/h přeřadí z 5 na 6. podle toho jak na to šlapeš... Respektive při ustálených 85km/h na tachometru (tempomatu) nechává šestku (dobré ve omezeních) Pokud zrychluji klidně ani nepodřadí.

Nevím jakej převod má manuál. já mám pro 110km/h(tacho) 2000 otáček.

Pokud táhnu přívěs tak samozřejmě se vytáčí více zejména když je těžší tak do na dálnici při předjíždění podřadí. ale to už musíš mít nějakou tu tunu za sebou. a nebo velkou krávu (aero odpor) což nepochybně karavan je...

Napadá mě porovnej si obě výkonové křivky ve spektru otáček které nejčastěji využíváš a pak zjistíš jestli je ten přídavek i tam. Mě automat lítá při normální jízdě od 1500 do 2000ot/min. (do 110km/h)

abych to shrnul výkon 120kW je dostupný cca ve 4000otáčkách takže to je asi jedno... tam to nehoníme. ale krouťák (tuším 340Nm) určitě už ve 2000. Kolik má 100kW nevím, ale velkej rozdíl to nebude. Já bych těch 20kW nazval výkonová rezerva 🙂  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...
  • O 3 týdny později...

ahoj,

v příručce je 180 000km nebo deset let. ale tak dlouho čekat nechci 🙂 

případně ti naskenuju přiručku (servisní knížku) ale není tam všechno... Kdyby se našel někdo z odborníků od fochu co by dokázal vytisknout nějaký podrobnější seznam kdy a co dělat bylo by fajn.

Upraveno uživatelem martg
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 11 měsíců později...

Tak ono taky bylo kdysi 20tis dva průměrné platy a teď je to půlka jednoho...

Nicméně koukám na ty časy a přijdou mi trochu zvláštní. Výměna řemene altíku skoro hodina, kde by se vzala, samotný vyměním za 5minut, když už je to zvedlé, za čtvrt hodinky i s tou napínací kladkou. D/M řemenice kliky 2 hodiny nechápu, k tomu ještě 2,5h řemen a pak jsou tam zvlášť ještě kladky, a naopak chybí výměna vodní pumpy???. Celkem skoro 5 hodin na samotné rozvody, k tomu hodina na chladící okruh, další hodina na řemen altíku a hodina na přípravu (auto na zvedák atd.) mi přijde na servis trochu úsměvné, to udělám na tomhle motoru před garáží na zemi za zhruba poloviční čas i s kafíčkem a pindáním se sousedem, sorry... Nevím, co tam teda chybí či přebývá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je jasné, to by ale mělo být zohledněno v hodinové sazbě. Mně spíš vrtá hlavou ten samotný rozpis hodin, když i já amatér to udělám o tolik rychleji, přitom normované hodiny jinak zpravidla sedí, nebo jsou naopak spíš dost drsné - typicky třeba výměna spojky, která nepočítá s utrháním matic uchycení nápravnice...  U starých RHZ byla tuším norma na rozvody snad 3,5h, což jsem dělal +- zhruba tak, šly by i rychleji, když to člověk zná a má všechno po ruce, ale tady u RHR vycházejí na těch asi 5 hodin, a přitom se dělají líp, je to celé přehlednější, lepší přístup, nemusí se sundavat držák, kladka má jednoduché napnutí... Fakt záhada, pro mě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

není to záhada--servis má k dispozici i ,,vícepráce''--když něco nejde standardně povolit, demontovat atd. podle rozpisu hodin, technik tě u staršího auta upozorní na tyto vícepráce při sepisování zakázky, případně se zavolá zákazníkovi a obeznámí se se situací..., pak se díl uřeže, odpálí (nahřeje) autogenem nebo laserem atd. atd. a dojde k objednání tohoto dílu, nikdo se s ním nebude cmrcat tři hodiny, aby ho zachránil jak to děláme doma běžně..., takové spojky, rozvody jsou zpravidla na jednu směnu (8 hodin), obvykle se ještě něco ,,najde'', ale tak, aby zákazník odpoledne odjel s opraveným autem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 8 měsíců později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...