Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Dvouhmota 1.6 hdi


glanc

Recommended Posts

Zdravím. Chtěl bych se zeptat zda někdo montoval dvouhmotnostni setrvak do 1.6 HDI. Klouze mě spojka a premyslim o výměně, tak jsem se koukal do knížky a v ní je, že je zapotřebí nějaký centrovací přípravek? Můj nazor je, že když všech šest šroubů postupně do kříže utáhnu tak by měl být setrvak vystredeny? Díky za zkušenosti. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmm asi jsi spojku ještě nemontoval. Centrovací přípravek (trn) nesouvisí s dvou nebo jednohmotou, ale s tím, aby se lamela sevřela ve správné poloze. Trn jsem používal už když jsem měnil spojku na Embéčku 1000MB i na Moskviči 408 🙂 Tenktrát jsem by ještě mladý a plný elánu a na autech jsem si dělal skoro všechno sám. Dnes s tím jezdím k mechanikovi. 😞 

Pro inspiraci jukni např. na

https://gazduj.etrend.sk/clanky-gazduj/vymena-spojky-bez-automechanika.html

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@glanc ahoj, když sundáš setrvačník, vyměň i gufero na klice (je za setrvačníkem)

pokud se tu budeš vyskytovat častěji, dej si do podpisu auto, motor atd., lépe se pak dá poradit, např. každé 1.6 HDi nemá dvouhmotu, nebo podle VIN se tady dají dohledat přesná čísla dílů atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 9 měsíců později...

Ahoj...lehce oživím...

Podle VIN objednána na mojí 307 spojková sada s dvouhmotou v sadě LUK. Když se to montovalo tak se přišlo na to že dvouhmota LUK má jiný počet zubů než původní v autě tudíž nesedí pastorek startéru a nestartuje.

Bylo mi telefonicky řečeno že mají jiný startér z jiné 307 a ten je ten co potřebuju a sedí.....zítra to budou montovat.

Už jste se s tím někdo setkal...?? Jiné zuby setrváku...???? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JJ...máš pravdu....změna, šlo o zuby starteru ne o zuby setrváku....pardon.. Nasadili novou sadu luk se setrvákem a startování tam pastorek starteru nešel...což mi trochu nejde pochopit...??  To mají jako setrváky různý ozubení.i když jsou na stejný typ..??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík.....Ještě se mě ptal zdali už se v tom někdo nehrabal , že by měl mít starter 11 zubů a ja tam mám starter 13 zubů..11 zubový prý má tak ho tam dá.... To by to v tom případě už musel někdo měnit a nedat tam co tam patřilo(zaměnit setrvák..??) což bych se divil. Jsem z toho jelen...Tak snad to zítra doskládá  a pojede to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

že by měl setrvačník (věnec setrvačníku) u stejného motoru různý počet zubů, tak s tím jsem se nesetkal

ale startery mají (pastorek starteru) různé počty zubů--z důvodu výkonu starteru a počtu startovacích otáček motoru..., např. o něco méně výkonný starter mívá i menší počet zubů (o jeden, o dva zuby), aby menší výkon dohnal lehčím převodem

ale většinou jde o houno--startery se normálně montují jaký máš zrovna k dispozici (ten rozdíl jednoho-dvou zubů je v praxi o ničem)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok..dík

Dnes jsem si vzal auto a bylo to takhle...(to je taky vyjadřovací dobrodruh ten montér).......setrvák LUK měl samozřejmě normální počet zubů jako má mít...po složení a startování mu tam totiž nechtěl zajet pastorek startéru, proto mluvil o jiných zubech a že musí dát jiný startér.....

Jinak vyndaný starý setrvák má na sobě vyraženo Sachs......je možné že by montoval Peugeot v prvovýrobě Sachs.....protože jinak už se v tom někdo hrabal....

Nakonec se prý ukázalo, že startér držel v přírubě pouze na dvou šroubech, t a byl vyosený tudíž nezapadal do věnce. Jestli je to pravda nebo ne nevím.....auto startuje.... jede...je od dost tišší...nic nebouchá. 

Jediné co mě zarazilo je zvuk který vydá motor po chcípnutí.......přirovnal bych to k něčemu jako vzduchový doběh válců naprázdno. To předtím nedělalo,jen zarachtal setrvák....teď to jakoby zapšouká....

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam na setu spojky najeto ca.100km a zarazili mě vibrace při rozjezdu když je auto zahřáté......vyjedu se studeným, párkrát se  na semaforech rozjedu a začne to při záběru spojky lehce vibrovat....další řazení nahoru už je v pořádku...i spojkový pedál jde lehce i když zabírá hooodně ostře a když chci rychle vyjet tak bych si držku rozbil....😂.  Mám takový dojem že Repset LUK nebude nic moc i když podobně se chovala i stará spojka....njn..co může člověk chtít ve 300 tisících..   až mě naštve tak zatáhnu ručku...dám jedna a trochu jí srovnám talíř....🤣🤣

Ale popravdě se auto strašně ztišilo....předtím to byl hučák od setrváku a dunělo to i do airboxu......teď ticho a šepot...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...