Jump to content
Brizan

seřízení lyží vs pojišťovna

Recommended Posts

Ahoj lidi, chystáme se letos hory do Rakouska a nejsem si jistý jestli je potřeba mít pro pojišťovnu (cestovní pojištění) doklad o seřízení lyží pro případnou škodní událost. Pro děti to samozřejmě děláme každý rok, ale u nás s manželkou kde se žádná váha nemění si tím jistý nejsem. Resp lyže máme seřízeny vloni a nevím jestli je mám i letos nechat seřizovat. Vyžadují pojišťovny toto potvrzení, nebo jak se v případě nehody na sjezdovce k tomu staví? Jen bych chtěl upřesnit že manželka má vloni nové lyže a já je mám cca tříleté, takže se nejedná o žádný starý střep, který by byl opotřebovaný a vypínací síly by se nějak měnili vzhledem k únavě materiálu. Což samozřejmě chápu že pojišťovnu zajímat asi nebude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myslel jsem jestli to není obecné pravidlo. Já konkrétně uvažuji o ČSOB pojišťovně a tam jsem to v pojistných podmínkách nenašel. Jen se obávám abych to nepřehlédl a pak neměl zbytečné starosti...

Každopádně díky za reakci na můj dotaz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obecne to byva vyzadovano an organizovane akce pro deti a mladez... ale pojistovny to casto nechteji. Ale opravdu je potreba si to projit. 

Ja treba dceri i sobe serizuju lyze na vypinaci sily sam... U svych mam na jednech "flakacich" nastaveno mene nez kolik nastavuje servis, a vpohode tostaci, na druhy, GSach, mam naopak nastaveno vice, protoze ze standardniho nastaveni ala servis jsem byl schopny v oblouku z vazani vypadnout... 

Kamaradka loni padala, nakonec se zlomeninou na operaci... ze sjezdovky ji svazela horska, do nemocnice sanitka, par dni ve spitale... Pojistovna se po nejakych papirech od lyzi (mimochodem z pujcovny) vubec nezajimala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hlavne taky bacha na to kde serizujete. Nechal jsem si seridit lyze v bikero protoze jsem tam kupoval boty a hlavne protoze muj dvorni serizovac a kamarad co delal na strojich montana, uz na nich nedela......  a dozvedel jsem se ze moje nerozbitne mechanicke vazani tyrolia je v prdeli a taky mi pan ukazoval jak mam malo tuhou lyzi, tim ze ji prohybal, misto aby s ni kroutil...... takze nenechat se nachytat. Po mem upozorneni, ze v tom nejsem uplny blbec, mi prestali nakup novych lyzi nabizet........

Share this post


Link to post
Share on other sites

obcas holt provize z prodeje je vic, nez ocenit ze lyze na obrak jsou lyze na obrak a kdyz se kafka chyti na prohnutou lyzi kdy se tomu dementovi klepe ruka....... jak to prohyba..... je holt vec jina....

Share this post


Link to post
Share on other sites

hele abych se přiznal, tak toto slyším poprvé. Jako asi by člověk měl mít nějaký servis ale není to povinné. Vím o tom, že je potřeba používat třeba ochranné pomůcky (helma) v cizích státech, kde by teda měla být povinná tak v případě nějaké události by to mohl být problém, ale jen tak letmo jsem koukal do pojistných podmínek a pojem seřízení jsem tam nenašel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Střelím od boku: V drtivé většině pojistných podmínek to asi výslovně nebude, ale i tak to argument pojišťovny být může, ovšem nejspíš jen ve zcela krajních případech na úrovni hrubé nedbalosti stavu/seřízení (nebo nevhodného typu) výzbroje... 🤔

Share this post


Link to post
Share on other sites

zachvilku se můžem bavit ,že pojištovna šetřením zjistila že jsi styl a techniku sjezdu nepřizpůsobil povaze povrchu , nebral si v potaz sílu větru a typ nasněženého sněhu a proto nebudeme plnit. Tvl kam ten svět spěje....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky si myslím, že pojišťovna toto nevyžaduje. Každopádně to vyžadují při školou organizovaných zájezdech, kdy mají nějaké kolektivní pojištění. Ale jinak jsem se s tím při řešení události nesetkal a to už jsem zažil řešení mnohých (naštěstí zatím ne vlastních). Nevím o žádném případě, kdyby někdo měl problém s "certifikovaným" nastavením vázání.

Jinak nastavení doma (odhadem) může být ošidné, protože nastavení je plus mínus, hodně záleží v jaké části stupnice se pohybuješ a též opotřebení vypínací pružiny může změnit vypínací síly tak, že neodpoví´dají stupnici. Proto je fajn to čas od času nechat zkontrolovat na stolici, kde se vypínací síly reálně simulují. Také jsem při nastavení obvykle skoro přesný, ale čas od času není od věci si to ověřit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Většina pojišťoven to nevyžaduje, každopádně ale není od věci se zeptat - snad každá pojišťovna má bezplatné online poradenství (případně se dá zavolat).. Nezabere to tolik času a člověk má víceméně jistotu :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...