Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Rozvody Peugeot 607 2.2Hdi 125Kw


broukxx

Recommended Posts

Dobrý den, potřebuji poradit a tak trochu pomoct ohledně rozvodů. Jednou jsem jel takhle do práce a z motorového prostoru se ozval zvuk jako by proklouzl řemen a následně cinkání kov o kov. Zastavil jsem zvedl kapotu a to cinkání se ozívalo vzadu za motorem co jsou turba. Tak zřejmě odešlo turbo. Říkám nebudu nic pokoušet a vydal se směrem zpátky domů. Jenže jsem ujel ještě tak 3 km, hodně pomalou jízdou a najednou mi zhasl motor. Podotýkám, že žádná rána z motoru ani škubnutí nic takového se nestalo. Dojel jsem setrvačností naštěstí z kopce až na parkoviště co bylo u cesty. Tak jsem zkoumal co a jak a zavolal odtah. V době čekání jsem si všiml, že se mi kouří z kapoty a vidím, že expanzní nádobka je bez vody. Druhý den jsem zkoumal co to může být a přišel na to, že se mi vysypalo ložisko na vodní pumpě a vytekla tím všechna voda ven. Slezl mi rozvodový řemen z vodní pumpy, ale ne úplně.  Hřídel vodní pumpy se celá ohnula, proto ten řemen slezl. Zbytek řemenu zůstal normálně na kole vačkové hřídele i na kole klikové hřídele. A teď otázka jak poznám, že se to potkalo a nebo nepotkalo. Nebo zda nepřeskočil řemen na zubech. Prosím nemáte nějaké podrobné schéma jak rozvody popřípadě nastavit? Pro tento typ motoru. Jak má být nastavená klika vůči vačce. Nevím zda to není rozháraný. 

Všem děkuji za radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vodní pumpa u tohoto motoru je na rozvodovém řemenu. Na pomocném řemenu je pouze alternátor a klima kompresor. Rozvodové řemeny jsou zakryté plastovým krytem, ale i přesto se ložisko vodní pumpy seklo a konec. Řemen podle mě preskakoval o zubaté kolo vodní pumpy a tím pomalu sjížděl až k plastovému krytu. Když jsem sundal kryt tak řemen byl skoro stažený z pumpy. Proto nevím zda je to potkáme nebo ne. Jak jsem psal, za pomalé jízdy mi motor zhasl. Pumpu jsem vyměnil, ale nevím jak dál pokračovat. Zda sundat víko ventilů a podívat se na váčku a vahadla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vše je to polámané, zatím jsem sundal vačky a vybral ven polámané vahadla se zdvihátkama. Zítra sundám hlavu. 16 vahadel rozlámaných jak jsou na tom ventily a písty zatím nevím. Každopádně vahadla mají uprostřed jehličková ložiska a tyčinky z ložisek se povalují všude po hlavě v oleji. Žádnou ránu jsem za jízdy neslyšel, jen ztráta výkonu motor zhasl. A taková paseka. Přikládám foto.

IMG-20200115-WA0002.jpeg

IMG-20200115-WA0000.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...