broukxx Odesláno 12. leden 2020 Sdílet Odesláno 12. leden 2020 Dobrý den, potřebuji poradit a tak trochu pomoct ohledně rozvodů. Jednou jsem jel takhle do práce a z motorového prostoru se ozval zvuk jako by proklouzl řemen a následně cinkání kov o kov. Zastavil jsem zvedl kapotu a to cinkání se ozívalo vzadu za motorem co jsou turba. Tak zřejmě odešlo turbo. Říkám nebudu nic pokoušet a vydal se směrem zpátky domů. Jenže jsem ujel ještě tak 3 km, hodně pomalou jízdou a najednou mi zhasl motor. Podotýkám, že žádná rána z motoru ani škubnutí nic takového se nestalo. Dojel jsem setrvačností naštěstí z kopce až na parkoviště co bylo u cesty. Tak jsem zkoumal co a jak a zavolal odtah. V době čekání jsem si všiml, že se mi kouří z kapoty a vidím, že expanzní nádobka je bez vody. Druhý den jsem zkoumal co to může být a přišel na to, že se mi vysypalo ložisko na vodní pumpě a vytekla tím všechna voda ven. Slezl mi rozvodový řemen z vodní pumpy, ale ne úplně. Hřídel vodní pumpy se celá ohnula, proto ten řemen slezl. Zbytek řemenu zůstal normálně na kole vačkové hřídele i na kole klikové hřídele. A teď otázka jak poznám, že se to potkalo a nebo nepotkalo. Nebo zda nepřeskočil řemen na zubech. Prosím nemáte nějaké podrobné schéma jak rozvody popřípadě nastavit? Pro tento typ motoru. Jak má být nastavená klika vůči vačce. Nevím zda to není rozháraný. Všem děkuji za radu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mmartinkovic Odesláno 13. leden 2020 Sdílet Odesláno 13. leden 2020 Vodna pumpa by mala byt na pomocnom remeni, a nie na rozvodovom. Rozvody su na 99% zakryté a nevidno na nich nič bez demontáže krytov. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
broukxx Odesláno 13. leden 2020 Autor Sdílet Odesláno 13. leden 2020 Vodní pumpa u tohoto motoru je na rozvodovém řemenu. Na pomocném řemenu je pouze alternátor a klima kompresor. Rozvodové řemeny jsou zakryté plastovým krytem, ale i přesto se ložisko vodní pumpy seklo a konec. Řemen podle mě preskakoval o zubaté kolo vodní pumpy a tím pomalu sjížděl až k plastovému krytu. Když jsem sundal kryt tak řemen byl skoro stažený z pumpy. Proto nevím zda je to potkáme nebo ne. Jak jsem psal, za pomalé jízdy mi motor zhasl. Pumpu jsem vyměnil, ale nevím jak dál pokračovat. Zda sundat víko ventilů a podívat se na váčku a vahadla. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mmartinkovic Odesláno 14. leden 2020 Sdílet Odesláno 14. leden 2020 Tak sa ospravedlňujem, aj tak to budeš musieť odkrytovat a pozrieť aretacne body či to sedí. Je to najspoľahlivejšie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
broukxx Odesláno 15. leden 2020 Autor Sdílet Odesláno 15. leden 2020 Vše je to polámané, zatím jsem sundal vačky a vybral ven polámané vahadla se zdvihátkama. Zítra sundám hlavu. 16 vahadel rozlámaných jak jsou na tom ventily a písty zatím nevím. Každopádně vahadla mají uprostřed jehličková ložiska a tyčinky z ložisek se povalují všude po hlavě v oleji. Žádnou ránu jsem za jízdy neslyšel, jen ztráta výkonu motor zhasl. A taková paseka. Přikládám foto. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.