VojtouNerCZ Odesláno 17. leden 2020 Sdílet Odesláno 17. leden 2020 Tak já měním po 10k. Navíc tenhle total je doporučený. Jo, můžu ten total koupit i za 1500, ale proč to delat, když ho seženu za 500 úplně stejný. inoxing ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slimboy Odesláno 17. leden 2020 Sdílet Odesláno 17. leden 2020 Ked som pisal o drahsom oleji, tak som tym samozrejme nemyslel ten isty olej kupeny za viac. Ale tento meneny po 10k km je uplne v pohode. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 17. leden 2020 Sdílet Odesláno 17. leden 2020 (upraveno) Komu se to bude hodit, tak to má v příloze (PDF a ofocené části ze servisní knihy). Jen dodávám, že základ informací vychází z dohodnutých norem, podle kterých se řídí všechny oleje, nejedná se o nějaký reklamní žvásty. Ale snad pochopíte, že pokud si PSA nechává vyrábět oleje u Totalu, podle svých požadavků, tak tam je značka Total a ne Mogul. Sám nejezdím na Total, ale když se teď dívám na ceny, tak jezdím na dražší olej, než kolik ten Total vlastně stojí. Konkrétně, léta jezdím na Q8 Formula Excel 5W-40 (cena 129Kč/l), a to, co předepisuje výrobce je Total Total Quartz Energy 9000 5W-40 (119Kč). Takže asi tak. Vše údaje z jednoho nejmenovaného e-shopu, kvůli porovnání. Upraveno 1. únor 2020 uživatelem inoxing Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slimboy Odesláno 17. leden 2020 Sdílet Odesláno 17. leden 2020 Ono su to uz dost stare data. Neskor PSA zacalo pre motory s FAP povolovat uz len oleje so znizenym obsahom zostatkoveho popola (LOW / MID SAPS). To je napr. ta uz spominana norma ACEA C3. Cize idealne je do diesloveho motora s FAP vzdy liat olej splnajuci ACEA C3 (MID SAPS), prip. ACEA C4 (LOW SAPS). Obe uvedene normy maju neznizenu HTHS viskozitu, cize mazu vo vysokej zatazi lepsie ako oleje noriem ACEA C1 / C2 / C5, ktore vznikli v podstate len kvoli tlaku EU na emisne limity. Samozrejme sa da v motore s FAP pouzit aj klasicky FULL SAPS olej (ACEA A3/B4), ktory je vo svojej podstate pre motor najlepsi, ale v takom pripade sa FAP zanesie o nieco skor. O kolko skor, to si netrufam tipovat, ale vseobecne plati, ze cim viac oleja motor zerie, tym horsie pre FAP. inoxing a kratales ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 17. leden 2020 Sdílet Odesláno 17. leden 2020 (upraveno) @VojtouNerCZ Tenhle tam patří (Quartz 9000), ale můžeš tam nalít i jiný, dle specifikací ACEA... Jasně, data jsou z doby výroby 307, ale normy značení se nezměnily za tu dobu. Takže 10W40 je pořád 10W40, stejně tak ACEA A3/B4 bude to jisté. Upraveno 17. leden 2020 uživatelem inoxing Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Havlicek.Lukas Odesláno 17. leden 2020 Sdílet Odesláno 17. leden 2020 před 2 hodinami, slimboy napsal: vseobecne plati, ze cim viac oleja motor zerie, tym horsie pre FAP. a ted si polozme nerudovskou otazku kam s nim ?? ne kecam ale jak je mozny je mam olej cca 6 tis km stale ho je dostatek i presto ze se obevuje v turbu a hadicich za turbem ? inoxing ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 17. leden 2020 Sdílet Odesláno 17. leden 2020 To je normální do určité meze, záleží kolik toho je. Bere se to z odvzdušnění motoru, něco i prosákne turbínou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slimboy Odesláno 17. leden 2020 Sdílet Odesláno 17. leden 2020 Motor vzdy urcite male mnozstvo oleja spotrebovava. Z principu nemoze clovek po 15k km vyliat presne tolko kolko nalial, lebo mala cast oleja sa spali (piestne kruzky ho nemozu zotriet zo stien valca uplne bezo zbytku) a mala cast sa za 15k km odpari (odparnost sa pri olejoch uvadza v technickom liste - Noack). Ak olej zdanlivo neubuda, tak skor by som hladal vysvetlenie v nariedeni palivom. V pripade benzinakov typicky pri studenych startoch kedy bohata zmes kondenzuje na stenach valcov, v pripade dieslov s DPF/FAP typicky pri vypalovani filtra, kedy sa vstrekuje zvysene mnozstvo paliva do "vyfuku" a vsetko nezhori. Nastastie PSA dieslove motory su na tom s regeneraciou filtra relativne dobre a bezne nenastava stav, ze by "olej" pribudal. Niektore motory konkurencie maju na olejovej mierke aj dalsiu rysku nad maximom oleja a ked dostupa hladina az k nej, tak sa musi olej minimalne odpustit, ale samozrejme po spravnosti sa ma vymenit, lebo je v nom uz privela nafty. ozzy56, trucker1245, inoxing a 1 další ohodnotil 4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 18. leden 2020 Sdílet Odesláno 18. leden 2020 no, jsou tu lidi co píšou, že co nalejou to vypustí--což je opravdu nesmysl, důvody jsou popsané nade mnou..., jinak ideální stav je, když se naleje po MAX. a při další výměně po 15 tisících je olej na rysce MIN. , bohužel takových motorů je čím dál tím méně... inoxing a Hafity ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 18. leden 2020 Sdílet Odesláno 18. leden 2020 (upraveno) Hele, já to jdu zkontrolovat a napíšu, kolik ubylo od poslední výměny před rokem. Mám zapamatovaný, že oleje bylo 7 rysek od maxima (někde nad půlkou), protože jsem koupil 3l místo 3,25l, co tam má být (podle staré databáze byly 3l) a takhle to vyšlo. Tak schválně, kolik tam bude po roce, po cca 12K km. Minulej týden jsem to kontroloval na cestách, protože na mě řval palubák, ať zkontroluju hladinu (nevim, nějakej bug, protože oleje je tam na rozdávání, asi kvůli mrazům se zbláznilo čidlo). No a odpočítával jsem rysky a bylo tam to stejný, tak mě to vysvětli, jak je to možný... EDIT: Ok, něco drobnýho ubylo, místo 7 rysek, je to na 9.rysce od maxu (těsně pod půlkou). To bude něco okolo deci, takže 0,1l oleje na 12K km. Něco málo prolíná přes dekly a gufera vaček. Motor 1.6 benál NFU, nájezd okolo 225K km, euro 4. Upraveno 18. leden 2020 uživatelem inoxing Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 18. leden 2020 Sdílet Odesláno 18. leden 2020 Tak u starých koncepcí TU motorů to zas takovej zázrak nebyl, že nežrali olej. I mezi EW, co máš ty, se najdou kusy, který olej neberou. Ale zase nutno říct, že ne všechny starý koncepce (bavíme se o 90.letech) nebyli všechny ok. Třeba Opel/GM žral snad každej, ale je fakt, že je zase nic moc jinýho netrápilo, než občas dolít. Ten benzín v oleji si neumím moc představit u mpi atmo, při teplotě oleje 100-130°C se nějaké minimální množství dokáže bezproblému vypařit odvětráním. U nafty naopak tento jev není ničím vyjímečným (resp. u dieselu s DPF nebo u PD). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.