Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

Malinky dotaz na motorový olej


Zdeněk 82

Recommended Posts

Komu se to bude hodit, tak to má v příloze (PDF a ofocené části ze servisní knihy). Jen dodávám, že základ informací vychází z dohodnutých norem, podle kterých se řídí všechny oleje, nejedná se o nějaký reklamní žvásty. Ale snad pochopíte, že pokud si PSA nechává vyrábět oleje u Totalu, podle svých požadavků, tak tam je značka Total a ne Mogul. Sám nejezdím na Total, ale když se teď dívám na ceny, tak jezdím na dražší olej, než kolik ten Total vlastně stojí. Konkrétně, léta jezdím na Q8 Formula Excel 5W-40 (cena 129Kč/l), a to, co předepisuje výrobce je Total Total Quartz Energy 9000 5W-40 (119Kč). Takže asi tak. Vše údaje z jednoho nejmenovaného e-shopu, kvůli porovnání.

IMG_20200117_134715.jpg

IMG_20200117_134831.jpg

IMG_20200117_134841.jpg

 

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono su to uz dost stare data. Neskor PSA zacalo pre motory s FAP povolovat uz len oleje so znizenym obsahom zostatkoveho popola (LOW / MID SAPS). To je napr. ta uz spominana norma ACEA C3. Cize idealne je do diesloveho motora s FAP vzdy liat olej splnajuci ACEA C3 (MID SAPS), prip. ACEA C4 (LOW SAPS). Obe uvedene normy maju neznizenu HTHS viskozitu, cize mazu vo vysokej zatazi lepsie ako oleje noriem ACEA C1 / C2 / C5, ktore vznikli v podstate len kvoli tlaku EU na emisne limity. Samozrejme sa da v motore s FAP pouzit aj klasicky FULL SAPS olej (ACEA A3/B4), ktory je vo svojej podstate pre motor najlepsi, ale v takom pripade sa FAP zanesie o nieco skor. O kolko skor, to si netrufam tipovat, ale vseobecne plati, ze cim viac oleja motor zerie, tym horsie pre FAP.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motor vzdy urcite male mnozstvo oleja spotrebovava. Z principu nemoze clovek po 15k km vyliat presne tolko kolko nalial, lebo mala cast oleja sa spali (piestne kruzky ho nemozu zotriet zo stien valca uplne bezo zbytku) a mala cast sa za 15k km odpari (odparnost sa pri olejoch uvadza v technickom liste - Noack). Ak olej zdanlivo neubuda, tak skor by som hladal vysvetlenie v nariedeni palivom. V pripade benzinakov typicky pri studenych startoch kedy bohata zmes kondenzuje na stenach valcov, v pripade dieslov s DPF/FAP typicky pri vypalovani filtra, kedy sa vstrekuje zvysene mnozstvo paliva do "vyfuku" a vsetko nezhori. Nastastie PSA dieslove motory su na tom s regeneraciou filtra relativne dobre a bezne nenastava stav, ze by "olej" pribudal. Niektore motory konkurencie maju na olejovej mierke aj dalsiu rysku nad maximom oleja a ked dostupa hladina az k nej, tak sa musi olej minimalne odpustit, ale samozrejme po spravnosti sa ma vymenit, lebo je v nom uz privela nafty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no, jsou tu lidi co píšou, že co nalejou to vypustí😯--což je opravdu nesmysl, důvody jsou popsané nade mnou..., jinak ideální stav je, když se naleje po MAX. a při další výměně po 15 tisících je olej na rysce MIN. :super, bohužel takových motorů je čím dál tím méně...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:D Hele, já to jdu zkontrolovat a napíšu, kolik ubylo od poslední výměny před rokem. Mám zapamatovaný, že oleje bylo 7 rysek od maxima (někde nad půlkou), protože jsem koupil 3l místo 3,25l, co tam má být (podle staré databáze byly 3l) a takhle to vyšlo. Tak schválně, kolik tam bude po roce, po cca 12K km. Minulej týden jsem to kontroloval na cestách, protože na mě řval palubák, ať zkontroluju hladinu (nevim, nějakej bug, protože oleje je tam na rozdávání, asi kvůli mrazům se zbláznilo čidlo). No a odpočítával jsem rysky a bylo tam to stejný, tak mě to vysvětli, jak je to možný... 

EDIT: Ok, něco drobnýho ubylo, místo 7 rysek, je to na 9.rysce od maxu (těsně pod půlkou). To bude něco okolo deci, takže 0,1l oleje na 12K km. Něco málo prolíná přes dekly a gufera vaček. Motor 1.6 benál NFU, nájezd okolo 225K km, euro 4.

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak u starých koncepcí TU motorů to zas takovej zázrak nebyl, že nežrali olej. I mezi EW, co máš ty, se najdou kusy, který olej neberou. Ale zase nutno říct, že ne všechny starý koncepce (bavíme se o 90.letech) nebyli všechny ok. Třeba Opel/GM žral snad každej, ale je fakt, že je zase nic moc jinýho netrápilo, než občas dolít. Ten benzín v oleji si neumím moc představit u mpi atmo, při teplotě oleje 100-130°C se nějaké minimální množství dokáže bezproblému vypařit odvětráním. U nafty naopak tento jev není ničím vyjímečným (resp. u dieselu s DPF nebo u PD). :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...