Zdeněk 82 Odesláno 12. leden 2020 Sdílet Odesláno 12. leden 2020 Dobrý den ahoj. Jen se chci zeptat jaky olej patri fo meho auta. Dle Total planu bych tam měl mit asi toto : Quartz Ineo MDC 5W-30 ale v peugeotu mi tam dle servisky daly Quartz 9000 Energy 5W-40. Co je správné? Příští olej a filtry si uz budu měnit sám. Diky všem za odpověď. Zdeněk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 12. leden 2020 Sdílet Odesláno 12. leden 2020 auto máš červené, nebo bílé?? brutall a sefi779 ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vena garážmistr Odesláno 12. leden 2020 Sdílet Odesláno 12. leden 2020 No asi tak máš něco přes 90 příspěvků takže by jsi mohl znát pravidla. Pokud se ptáš na technické věci tak by jsi měl mít auto v podpisu. Nebo aspoň to auto specifikovat v příspěvku pokud třeba není Tvoje a jen se ptáš na tu věc pro kamaráda. Takže podle mě v duchu položené otázky. By asi nevadilo kdyby ti tam dali fritovací olej. ozzy56 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdeněk 82 Odesláno 12. leden 2020 Autor Sdílet Odesláno 12. leden 2020 (upraveno) Vsem se omlouvam. Myslel jsem si ze se staci kouknout do profilu. Jde o 307sw 2.0hdi 100kw 2005 r.v. po faceliftu. Naletano cca 180000km. Upraveno 12. leden 2020 uživatelem Zdeněk 82 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vena garážmistr Odesláno 12. leden 2020 Sdílet Odesláno 12. leden 2020 (upraveno) No ono když by měl každý kdo chce poradit nakukovat do profilu. Tak tu nebude za chvilku odpovídat na tyhle dotazy nikdo. Opravdu lepší dát si auto do popisu. Někteří mají i VIN podle mě dostačující pokud by byl kromě auta specifikován motor a r. výroby. Upraveno 12. leden 2020 uživatelem Vena garážmistr inoxing ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 12. leden 2020 Sdílet Odesláno 12. leden 2020 (upraveno) ten olej, co ti tam dal servis, se vždycky dával do tvého motoru, od novoty ho doporučuje Peugeot pak Total vymyslel a vyrobil nové oleje, které podle svých mazacích plánů teď doporučuje jako náhradu, takže oba oleje jsou OK, já bych zůstal u toho 5W40, už proto, že je dostačující a je taky levnější, lepší je taky olej častěji vyměnit (cca 10-15 tisíc) když koukneš do toho plánu, doporučuje třeba nový olej 0W30 už pomalu do všech svých motorů..., dokonce i do těch cca 20 let starých, což je asi blbost--do motorů, co mají něco najeto, se dává spíše hustější olej http://total-dnk.lubricantadvisor.com/advice.aspx?lang=eng&br=total&type=7bcae2d950b62445414438a49ce962a0 Upraveno 12. leden 2020 uživatelem ozzy56 Vena garážmistr a inoxing ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdeněk 82 Odesláno 12. leden 2020 Autor Sdílet Odesláno 12. leden 2020 Ok. Dekuji za odpověď. Ja jen ze u tech olejů píšou ze ten quartz9000 je pro auta bez filtru a ten druhy je pro auta s filtrem a tricestnym katakem... https://dufy.cz/motorovy-olej-total-quartz-ineo-mc3-5w-40-5l https://dufy.cz/motorovy-olej-total-quartz-9000-5w-40-5l-1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slimboy Odesláno 12. leden 2020 Sdílet Odesláno 12. leden 2020 Ano, novsie odporucanie je do motorov s FAP filtrom pouzit olej splnajuci normu ACEA C3. Ma mensi obsah niektorych aditiv a teda menej zanasa filter. Ten Total Ineo MC3 5W-40 co si nasiel mam v motore aj ja. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdeněk 82 Odesláno 12. leden 2020 Autor Sdílet Odesláno 12. leden 2020 Diky. Tak ja ho tam priste taky lupnu. Ceka me to na jare. Jeste si do oleje pridavam aditivum od Metabond. Nevim zda to pomáhá nebo je to jen placebo ale prijde mi ze bezi lépe. Do nafty davam vif. A jaky nebo zda vubec davate aditivum do oleje vy? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slimboy Odesláno 12. leden 2020 Sdílet Odesláno 12. leden 2020 Do oleja sa odporuca nic nepridavat, moze to negovat ucinnost z vyroby dodanych aditiv a teda zhorsit vlastnosti oleja. Radsej ten olej castejsie menit ako pridavat don nieco. Ak sa jazdia kratke trasy, tak menit po 10k km, ak len dlhsie tak staci po 15k km. ozzy56, inoxing, pavelu96 a 2 další ohodnotil 5 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 12. leden 2020 Sdílet Odesláno 12. leden 2020 Třícestný KATy mají už auta od 90.let, benzíny. U dieslu s FAPem by měl být olej tzv. low saps. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kratales Odesláno 12. leden 2020 Sdílet Odesláno 12. leden 2020 Pamatuji jak jsem četl vyyjádření nějakého odborníka na petrochemii a ten jasně říkal, že aditivace paliva je vždy žádoucí, ale aditivace motorového oleje je nežádoucí. Správně by měl od výrobce aditiva do motorového oleje být list kompatibility, který zaručí kompatibilitu s aditivy od výrobce motorového oleje. Nevím k aditivu do oleje, který by toto měl. Ostatně spousta těchto aditiv funguje na bázi chlornanů. Chlornany jako takové opravdu velmi velmi dobře mažou a pak samozřejmě u laika dojde k dojmu, že aditivum do oleje fakt funguje. Bohužel ale chlornany mají i své velmi negativní vlastnosti, jako například to, že vyvolávají korozi. A pokud někdo jezdí na olej 15tkm a více, kdy dojde k vyčerpání TBN oleje (často mnohem dřív než při 15tkm), pak je na problém zaděláno. A bohužel i další negativa ty chlornany mají ... inoxing a brutall ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 16. leden 2020 Sdílet Odesláno 16. leden 2020 @vagi Ty oleje se tak značí- jako low saps, obecně, ikdyž se do nich zahrnujou i ty, o kterých píšeš. Jakože označení pro skupinu olejů se sníženým obsahem popílků/síry (aspoň když začínaly tyhle oleje pro FAP/DPF) Můžu ti poslat prospekty od Peugetu, kde je velkej nadpis LOW SAPS oleje a pod tím kategorie rozdělení 1,2,3 (high,mid,low).Ten motor překousne i motorový olej "No low saps", to není problém, jde o FAP, který to víc zanáší. Takže když tam naliješ high saps, mid saps nebo low saps, tak to bude ovlivňovat jenom životnost FAPu. A obecně do dieselů nejde dávat mid saps nebo low saps, liší se to dle emisní normy, technologie atd. prostě co předepisuje výrobce. EURO 4 a EURO 6d je rozdíl. A mimochodem, ACEA A3 je označení pro benzínový motory, ne diesely. Takže když naliješ ACEA A3/B1 do CR s turbínou, tak to bude velký špatný. U dieselů se řídíš normou ACEA B1/2/3 (bez FAP) nebo C1/2/3 (s FAP), ne normou ACEA A. Samozřejmě, mimo jiné, protože je nutno se řídit hlavně podle norem výrobce (PSA B71 xxxx, VW 50501...). Přemýšlím, že jsem postu prospekty z Peugeotu, kde je o olejích krásně psáno, dobře vysvětleno (co je 5W40, co značí normy SAE, API ACEA atd...). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brutall Odesláno 16. leden 2020 Sdílet Odesláno 16. leden 2020 Tak že, kdybych shrnul celý vlákno, tak do motoru DW10BTED4 se může vlastně nalejt i ten výše zmiňovaný fritovací olej, když to schroupne i 10w40 a nemá tento motor zvláštní PSA normu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brutall Odesláno 16. leden 2020 Sdílet Odesláno 16. leden 2020 (upraveno) Vlákno je o oleji, né o emisích. Upraveno 16. leden 2020 uživatelem brutall Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kratales Odesláno 17. leden 2020 Sdílet Odesláno 17. leden 2020 (upraveno) Jenže emise, resp. zelená politika EU ti nutí olej, který není pro motor vhodný ;-). A nejhorší je, že to ani není globální. Spousta automobilek má "normální" olej pro Asii, Ameriku ... a akorát pro ten stejný motor v EU předepíšou mrchu jako ACEA A5 nebo C3. Důvod je jednoduchý, nepatrně nižší spotřeba = nižší CO2. To, že ten olej v motoru zejména při větším zatížení nemaže jak má a neplní funkce ochrany jako "normální" olej už nikoho nezajímá. To, že ve výsledku to úplně EKO nebude, protože motor kvůli tomu se podstatně dříve opotřebí a začne papat (spalovat) olej už nikoho moc nezajímá, tak daleko už nikým nevolená úřednická svoloč z EU nedohlédne. Upraveno 17. leden 2020 uživatelem kratales slimboy ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brutall Odesláno 17. leden 2020 Sdílet Odesláno 17. leden 2020 Nikdo nikomu žádný olej nenutí. Nenutí ho ani výrobce, ani servisy. Jedině snad myšlenkové pochody každého jednoho. Zrovna výše zmiňovaný motor, o kterém toto vlákno je, nemá předepsanou žádnou konkrétní normu PSA a jede i na 10w40 stejně tak na 0w30. Norma na doporučený (né nařízený) 10w40 je PSA B71 2300, norma na alternativní 0w30 je PSA B71 2290. A ano, rozumný člověk si udělá obrázek sám. Jako příklad, olej Mobil 1 ESP Formula 5w30 se může dávat téměř do všech motorů PSA. Má hned dvě normy. PSA B71 2297 a PSA B71 2290 a dokonce normy ACEA C2 a C3. inoxing ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slimboy Odesláno 17. leden 2020 Sdílet Odesláno 17. leden 2020 2 hours ago, kratales said: ... a akorát pro ten stejný motor v EU předepíšou mrchu jako ACEA A5 nebo C3. Len opravim, ze v pripade noriem pre diesle su mrcha oleje hlavne ACEA C5 a v tesnom zavese za nimi C1 a potom C2. Oleje ACEA C3 a C4 su praveze OK, C4 je pre motory s FAP naj. P.S. Brutallom spominany Mobil ESP 5W-30 je jedna z mala vynimiek, ktora je napriek C2 OK. Splna totiz ACEA C2 aj C3 sucasne (C2 ma za "fuel economy", C3 za HTHS viskozitu). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VojtouNerCZ Odesláno 17. leden 2020 Sdílet Odesláno 17. leden 2020 Co mi povíte na tento olej? Leju to do RFN xD https://jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE-OLEJE-C54/OSTATNI-NORMY-C219/Porsche-A40-C224/Total-Quartz-9000-5W-40-5L-P208/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slimboy Odesláno 17. leden 2020 Sdílet Odesláno 17. leden 2020 Pre benzinak spravne zvoleny olej (ACEA A3/B4). Urcite by sa nasiel aj kvalitnejsi / drahsi, ale to nie je nutne. Radsej lacnejsi castejsie menit, ako drahsi nechavat dlhsie (cenovo to vyjde +- rovnako, ale cerstvy lacnejsi olej je vzdy lepsi ako drahsi jazdeny). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.