martin.ondruch Odesláno 5. leden 2020 Sdílet Odesláno 5. leden 2020 Zdravím jdu si za vámi pro radu. na jaře budu dělat těsnění pod hlavou, protože to neskutečně chlemtá olej a aby to bylo na 100% nechám na hlavě udělat nové gufera a ventily (mám to přes známého co se tím zabývá a za přijatelný peníz) no a jelikož chci auto i nadále používat jako každodenní vozítko zajímá mě o kolik tak cca slíznout tu hlavu tak aby to tomu motoru neuškodilo a zároveň aby se trošku projevilo na kompresním poměru. Nejde mi o to mít z toho raketu spíš hlavně o to aby se nic nestalo motoru Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 5. leden 2020 Sdílet Odesláno 5. leden 2020 nechej ji JEN srovnat--kolik to bude chtít, určí ten, co to bude dělat martin.ondruch ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martin.ondruch Odesláno 5. leden 2020 Autor Sdílet Odesláno 5. leden 2020 No jako nechci úmyslně nijak moc snižovat spíš by mě zajímalo, kolik je max snížení oproti originálu ať potom nezjistím že budu muset shánět jinou hlavu, to bych se na to potom rovnou vykašlal a rovnou sháněl druhý motor Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 6. leden 2020 Sdílet Odesláno 6. leden 2020 pak postupuj podle bodu 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 6. leden 2020 Sdílet Odesláno 6. leden 2020 Problém je ten, že jestli motor nemá čidlo klepání, tak ti při velký kompresi a nízkooktanovým benzínu (95) bude klepat motor (detonační hoření). A kde není rozdělovač (vše řídí ecu), tam se nedá jednoduše seřídit předstih. A pak by auto muselo jezdit jenom na 98 nebo 100 oktan. Většinou se bere 0,1-0,15mm, ale taky záleží, jestli už to nebylo broušený a pak musíš dát vyšší těsnění. Vždycky hlavu brousit nemusíš, pokud je rovná. Měří se to přesným hranolem a spárovkama. Hafity a David 106s16 ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martin.ondruch Odesláno 6. leden 2020 Autor Sdílet Odesláno 6. leden 2020 Děkuji za rady, určitě mrknu jestli je tam to čidlo klepání, protože na to jsem uplně zapomněl to moje má najeto necelých 130 000km a předemnou to měl nějaký dědeček 15let takže tipuju že hlava broušena nebyla, ale přinejhorším tam budu muset dát vyšší těsnění no... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 6. leden 2020 Sdílet Odesláno 6. leden 2020 (upraveno) Těch pár desetin není žádný problém, může tam přijít i běžný těsnění, ale kdyby to vzali třeba 1mm dolů, tak už to bude problém. Vyšší komprese chce i vyšší předstih atd. Nějaký 0,1mm dolů neudělá nic, troufám si tvrdit, že i 0,3mm ještě není nic extra a pořád tam může přijít normální/nezvýšený těsnění. Většinou bývají těsnění běžné tlouštky (to, který tam jde z fabriky, standartní tloušťka) a pak opravný (záleží, jaký výrobce, ale např. 0,1mm+ / 0,15mm+ / 0,3 mm+). Při lehkým brusu (do 0,15mm) je to jedno a můžeš dávat běžný těsnění/neopravný. Upraveno 6. leden 2020 uživatelem inoxing Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
David 106s16 Odesláno 6. leden 2020 Sdílet Odesláno 6. leden 2020 No ale hlavně, tou lehkou změnou komprese si nijak nepomůžeš . Bez dalších úprav to nemá žáden smysl, ničemu to nepomůže. Kdysi jsem s tím hodně laboroval na závodní motorce a při měření na brzdě to bylo bez efektu, někdy i do mínusu. Více se to hřálo a výkon šel dolů.Aby to mělo nějaký efekt, něměla by se ta komprese měnit líznutím hlavy, ale změnou tvaru spalovacího prostoru. Při velkém zbroušení hlavy se navíc rozhazuje časování ventilů, takže pak seřizovatelné kolo na vačku..... Tohle prostě jsou takové povídačky, asi už z dob ladění pionýrů, kdy to prostě bylo to nejjednodušší co se dalo udělat, tak to každý na soustruhu nebo na fréze líznul. No a pak se zdálo, že to jede líp, ale nejelo, akorát to dříve umřelo. ozzy56, inoxing a Hafity ohodnotil 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 6. leden 2020 Sdílet Odesláno 6. leden 2020 taky jsem ladil Pionýra když mi bylo 12 let, snížil jsem hlavu tak, že po minutovém běhu motoru vyletěla svíčka z hlavy i s káblem , takže celá ,,úprava'' skončila novou hlavou (stála 25 Kčs) Hafity, JJ, trucker1245 a 1 další ohodnotil 4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.