Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

306 1.6 65kW hlava


martin.ondruch

Recommended Posts

Zdravím jdu si za vámi pro radu.

na jaře budu dělat těsnění pod hlavou, protože to neskutečně chlemtá olej a aby to bylo na 100% nechám na hlavě udělat nové gufera a ventily (mám to přes známého co se tím zabývá a za přijatelný peníz) no a jelikož chci auto i nadále používat jako každodenní vozítko zajímá mě o kolik tak cca slíznout tu hlavu tak aby to tomu motoru neuškodilo a zároveň aby se trošku projevilo na kompresním poměru. Nejde mi o to mít z toho raketu spíš hlavně o to aby se nic nestalo motoru

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky


Problém je ten, že jestli motor nemá čidlo klepání, tak ti při velký kompresi a nízkooktanovým benzínu (95) bude klepat motor (detonační hoření). A kde není rozdělovač (vše řídí ecu), tam se nedá jednoduše seřídit předstih. A pak by auto muselo jezdit jenom na 98 nebo 100 oktan.

Většinou se bere 0,1-0,15mm, ale taky záleží, jestli už to nebylo broušený a pak musíš dát vyšší těsnění. Vždycky hlavu brousit nemusíš, pokud je rovná. Měří se to přesným hranolem a spárovkama.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za rady, určitě mrknu jestli je tam to čidlo klepání, protože na to jsem uplně zapomněl 😂😂😂 to moje má najeto necelých 130 000km a předemnou to měl nějaký dědeček 15let takže tipuju že hlava broušena nebyla, ale přinejhorším tam budu muset dát vyšší těsnění no...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těch pár desetin není žádný problém, může tam přijít i běžný těsnění, ale kdyby to vzali třeba 1mm dolů, tak už to bude problém. Vyšší komprese chce i vyšší předstih atd. Nějaký 0,1mm dolů neudělá nic, troufám si tvrdit, že i 0,3mm ještě není nic extra a pořád tam může přijít normální/nezvýšený těsnění. Většinou bývají těsnění běžné tlouštky (to, který tam jde z fabriky, standartní tloušťka) a pak opravný (záleží, jaký výrobce, ale např. 0,1mm+ / 0,15mm+ / 0,3 mm+). Při lehkým brusu (do 0,15mm) je to jedno a můžeš dávat běžný těsnění/neopravný.

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ale hlavně, tou lehkou změnou komprese si nijak nepomůžeš . Bez dalších úprav to nemá žáden smysl, ničemu to nepomůže. Kdysi jsem s tím hodně laboroval na závodní motorce a při měření na brzdě to bylo bez efektu, někdy i do mínusu. Více se to hřálo a výkon šel dolů.Aby to mělo nějaký efekt, něměla by se ta komprese měnit líznutím hlavy, ale změnou tvaru spalovacího prostoru. Při velkém zbroušení hlavy se navíc rozhazuje časování ventilů, takže pak seřizovatelné kolo na vačku.....

  Tohle prostě jsou takové povídačky, asi už z dob ladění pionýrů, kdy to prostě bylo to nejjednodušší co se dalo udělat, tak to každý na soustruhu nebo na fréze líznul. No a pak se zdálo, že to jede líp, ale nejelo, akorát to dříve umřelo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...