Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Nové přibližovadlo je doma


MotoMoto

Recommended Posts

Dokáže mi někdo logicky zdůvodnit proč na automatické převodovce se volí dopředu zpátečka a dozadu jízda vpřed? Má to nějakou historickou spojitost a nebo proč? Logické bz bylo, chci jet dopředu, pohnu pákou dopředu, chci jet dozadu pohnu pákou dozadu.

Děkuji za vysvětlení, třeba důvod je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U C4 to máme pod volantem a tam to je zleva doprava. Už si nevybavuji jak to bylo u Octavie, ale tady mě to dost štve. Už jsem párkrát stal a dával dopředu a jel dozadu. Nic moc. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@MotoMoto  Z místa pohoda... Ale mě se když jsem Superba s automatem měl první rok jednou stalo že jsem v cca 70kmh rychlosti z mírného kopce chtěl z plezíru vyřadit na neutrál tak jsem to udělal, auto plachtilo a pak místo abych tam kopnul "D" (tedy k sobě) jsem kopnul "R"... no ukázalo se, že ty moderní převodovky jsou na to připravené, DSG se nestalo nic ani motoru prostě se to nezařadilo akorát se mi aktivovaly parkovací senzory 😃

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se právě vrátil z technické a kromě toho že je vše OK (což mi spadl kámen ze srdce) tak i pracovník technické tam stále cpal zpátečku když chtěl jet dopředu. Takže nejen mě to připadá nelogické.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@MotoMoto   Sorry už jsem pár automatů v životě řídil a všechny naprosto všechny do jednoho to měly takhle. Takže Ti to může klidně připadat nelogické ale nezbude Ti než se s tím smířit. Mimochodem předpokládám, že článek který jsem v předchozím svém příspěvku citoval jsi nečetl, protože pokud bys to četl nelogické by Ti to nejspíš nepřišlo, je to tam vcelku pěkně vysvětleno...

Upraveno uživatelem StibTo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, máš pravdu nečetl. Přeci jenom to v angličtině nedávám tak dobře abych to celé přelouskal.

Já vím, že mi nezbývá se s tím než smířit. Ale nikdo mi nevymluví, že u elektronické volny, ne u táhla jako měla Octavia, to nejde jinak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale tak jasně že by to asi šlo jinak... Jsi si neměl kupovat auto s automatem když Ti taková blbina nevyhovuje ;)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

image.png.7100250f9611e4b640741f81979ef83e.png

Je to kvůli tomu aby když někdo do auta narazí nemohla být páka přehozena z "P" (park) do "D" (drive)

Také to brání zařazení "P" (park) pokud je auto v pohybu.

image.png.a8ec0c01bc49f4b95d246db31d107e17.png

Většinu času je couvání první věc co udělám po nastartování auta - abych se dostal z parkovacího místa.

A pro "N"/neutrál dává smysl být mezi "R"/reverse a "D"/drive jelikož převodovka přepíná mezi pohybem dopředu a dozadu a neutrál je přesně mezi tím...

Upraveno uživatelem StibTo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, StibTo napsal:

@MotoMoto  Z místa pohoda... Ale mě se když jsem Superba s automatem měl první rok jednou stalo že jsem v cca 70kmh rychlosti z mírného kopce chtěl z plezíru vyřadit na neutrál tak jsem to udělal, auto plachtilo a pak místo abych tam kopnul "D" (tedy k sobě) jsem kopnul "R"... no ukázalo se, že ty moderní převodovky jsou na to připravené, DSG se nestalo nic ani motoru prostě se to nezařadilo akorát se mi aktivovaly parkovací senzory 😃

jako fakt jsi za jizdy hodil N a pak zase D? Se divim, ze ti ta prevodovka nenafackovala :D 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Scratch     a proč by měla? Samozřejmě když to budu dělat denně DSG od_kur_vim nicmene kdyz to jednou za cas zkusim nedeje se vubec nic, samozrejme to nemuzu na "N" vytocit do cervenych a pak tam kopnout "D" to by asi byla pekna pitomost.

Upraveno uživatelem StibTo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlavní důvod je ten, že změna režimu mezi pohybem a stáním - tj. mezi P, R, N a D, je pro převodovku náročnější než běžný chod a jako taková by se měla dělat co nejméně. Měla by také probíhat jen když vozidlo stojí a motor běží na volnoběh, nikdy ne za jízdy. Ono plachtění (coasting) byste si tedy měli nechat jen pro vozy s automaty, které jsou na takové použití stavěné. A to dnes většina zdaleka není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fajn :) Většinu času co používám N je po zastavení a před vypnutím motoru. Zařadím nejprve N, zatáhnu ruční brzdu, sundám nohu z normální brzdy, auto si "sedne" (zvlášť je-li trochu z kopce) a až potom dávám P. Je to proto aby pak šlo z Park páku snadněji vyřadit. 

Upraveno uživatelem StibTo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to delam i s manualem, nejdriv rucka, sednout, a pak teprve jako kvalt. Zbytecne by se tim vytahaval rozvodovy remen/retez :)

ale to vyrazovani za jizdy opravdu nedoporucuju, resil jsem to kdysi kdyz jsem automat mel a pro ty stary vrany to byvaly smrtici rany....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...