Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Rachtání od podvozku Peugeot 308 SW 2009


luky30

Recommended Posts

Ahoj,

 

Už asi 10 tis. kilometrů se mi od podvozku ozývá jakési rachtání:

- rachtá to jakoby pod řidičovýma nohama (pocitově)

- rachtá to hlavně při přejetí houpavých a malých nerovností - když vezmu velký kanál, tak to neslyším, ale když je silnice nerovná a houpe ze strany na stranu, je to slyšet

- je to takový plechový zvuk jak když někdě plandá kus plechu

Myslel jsem, že to bude klasicky jeden z tepelných štítů výfuku, ale nedávno jsem auto zvednul a všechny tři kryty drží jako přibité. Výfuk nemá vůle a plastový kryt motoru je taky bez vůlí.

V Best drive servise jsem nechal kontrolvat podvozek - vše ve velmi dobrém stavu.

Ve Federalu to zvedli na střední tepelný štít výfuku - že mu uhnily oka, což je běžné. Běžné to je, ale auto jsem zvedl a štít se ani nehne a ještě k tomu je na plastových torx podložkách, ne na těch klasických kovových se závítem, které jsou u krytu vzadu nad tlumičem..

 

Tak jen jestli někdo nemá podobnou zkušenost.. Díky.

Upraveno uživatelem luky30
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli mas silu, dej si rukavice, chytni predni kolo nahore obema rukama a zacloumej s nim od sebe a k sobe. Ucelem toho cloumani je rozhoupat karoserii "od podvozku". Pritom poslouchej, zda se ti ten zvuk neline z horniho ulozeni tlumice.

Pak jeste muzes zkouknout jak vypadaji horni misky ulozeni tlumice, jsou pod tim plastovym stitem co je pod oknem, jak skrze nej jde osa sterace. Na te misce musi byt po obvode guma. Ale uz jsem videl, ze ta guma byla vytlacena pryc a pak ta hola miska liskala na holo karoserii - plech na plech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně na první generaci praskla přední pružina. Začalo to lehounký poklepnutím při dobrždění/rozjetí, bylo to cítit ve volantu. Po pár stovkách/tisících km to začalo mlátit při přejetí větší nerovnosti. Co se hluku týče, vypadalo to, že to jde spíše zezadu a protože to bylo spojené s projetím výmolu, tak tohle ve volantu rozlišit nešlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já už jsem si hold myslel párkát, že jsem na to přišel.

Nejdřív jsem zjistil, že mám uvolněný filtr box z těch "háčků", na které se nasazuje a tudíž mi tam lítal sem tam. 

Poté jsem vzal za tepelný kryt katalyzátoru - turba (nejspíš to, co myslí @pajas502) a ten se hýbal a vydával podobný zvuk.

 

Bohužel ani oprava těchto dvou věcí nepomohla a teplné kryty výfuku to taky nejsou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poslední  dobou mi taky 308ma plechově vpředu rachtá - při volnoběhu a pak taky když bouchnu dveřma 🙂 . Zvuk jde zepředu z motorového prostoru,  Předpokládám, že to bude nějaký kryt kolem turba - to je ale ukryto až někde pod čelním sklem. Na ulici se k tomu nedostanu, ale olej mi hlásí 1200 km, takže zhruba do měsíce bude auto u mechanika na zdviži a tak tomu dáme rozum. 

Podobný zvuk jsem už jednou měl, ale zpod auta a byl to kryt nad FAP filtrem - tenkrát to vyřešily podobně jako u krytu nad tlumičem výfuku podložky z víček od piva. Prostě kombinace hliníkového krytu a ocelových podložek nedělá dlouhodobě dobrotu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 16. 12. 2019 at 8:20, luky30 napsal:

Ahoj,

 

Už asi 10 tis. kilometrů se mi od podvozku ozývá jakési rachtání:

- rachtá to jakoby pod řidičovýma nohama (pocitově)

- rachtá to hlavně při přejetí houpavých a malých nerovností - když vezmu velký kanál, tak to neslyším, ale když je silnice nerovná a houpe ze strany na stranu, je to slyšet

- je to takový plechový zvuk jak když někdě plandá kus plechu

Myslel jsem, že to bude klasicky jeden z tepelných štítů výfuku, ale nedávno jsem auto zvednul a všechny tři kryty drží jako přibité. Výfuk nemá vůle a plastový kryt motoru je taky bez vůlí.

V Best drive servise jsem nechal kontrolvat podvozek - vše ve velmi dobrém stavu.

Ve Federalu to svedli na střední tepelný štít výfuku - že mu uhnily oka, což je běžné. Běžné to je, ale auto jsem zvedl a štít se ani nehne a ještě k tomu je na plastových torx podložkách, ne na těch klasických kovových se závítem, které jsou u krytu vzadu nad tlumičem..

 

Tak jen jestli někdo nemá podobnou zkušenost.. Díky.

Ahoj trápil mě podobný problém , klepání při přejezdu nerovností at malé či velké.V žádném autoservisu po kontrole výfuku + chráničů výfuku, přední a zadní nápravy nic nezjistily.Pak jsem si prohlédl zadní nápravu , dle přiloženého fota a zjistil prasknutí asi torzní tyče .Musel jsem nápravu nechat vyměnit za použitou ze šroťáku a od té doby vše ok.Jinak mám peugeot 308 SW r.v. 2008 motor 1.6 16V 120hp najeto 160000 tis. km

IMG_20190826_153110.jpg

IMG_20190826_153228.jpg

IMG_20190826_153237.jpg

Upraveno uživatelem rade666
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Menší update, ač jsem byl přesvědčen, že to není podvozkem a hledal jsem problém všude jinde, opak byl pravdou, byly to kulové čepy vepředu. 

Byly původní přinýtované, nechal jsem v servisu odvrtat a vyměnit a zatím je ticho.

Upraveno uživatelem luky30
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak od výměny ujeto 50km a zvuk je zpět :D to že na 18kách kolách čepy odchází jsem věděl, ale že takhle.. :D 

Takže jsem to zvendul, čepy fakt vyměněný jsou, tahal jsem za vše rukama a žádný vůle tam nejsou, lomcování s kolama ani houpání autem žádne zvuky taky nedělá.

No, do léta se chystám měnit pružiny, tlumiče a silentbloky za Powerflex silentbloky, tak se uvidí.

Ještě mně napadlo, že by to mohlo být silentbloky motoru nebo převodovky? Na dálnici se mi kvedlá řadička když přidám plyn nebo sundám nohu z plynu a při chcípání se auto dost oklepe. Nemám tušení...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Menší update, v neděli jsem si vyměnil komplet tlumiče a pružiny na předku i zadku, horní uložení vepředu bylo rozžvýkané úplně na sra*ku. Myslím si, že zvuky byly způsobené tím, jelikož po výměně jsou konečně pryč a bylo to vlastně zmíněno i Honzou výše.

Udivuje mě, že si toho žádný ze servisů nevšiml a ke stavu podvozku měl vždy komentář, jak je moc v pořádku. :D 

Upraveno uživatelem luky30
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tedy nějaké extra zvuky nemám (kromě celkové hlučnosti), ale co se týká pohybu řadicí páky, tak při rozjezdu a na 3 pozoruji takový pohyb do předu asi 3-5 mm (u dolní řady ani moc ne). Příležitostně se mi hůř řadí 1 a 3 (bez ohledu na počasí, zahřátí vozidla atd.). Podle všech servisů je to v pořádku. Několikrát jsem i prosil, ať se kouknou na zavěšení. Ale je možný, že to VTi s pětikvaltem je prostě po všech stranách vymazlená konstrukce. To horší řazení pozoruji tak nějak bez výraznějších výkyvů posledních cca 80.000 km...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kéž by se dalo spoléhat na to, co ti řeknou :D mně to dělá hlavně na dálnici při přidání / sundání nohy z plynu.

Nech někoho nastartovat a koukej se na motor, jak moc se oklepe / jaký má vůle. Mně se klepe dost, což by neměl, ale netuším jak je to u VTi (všeobecně benzínů), diesely mají ty starty takové těžkopádnější bych řekl..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Dr. Taby Mám stejný problém s řazením, 1 a 3 jdou někdy hůř a též ten pohyb páky je někdy delší. Zatím jsem měnil jen akcelerační silentblok (ten spodní) ale asi mě čekají i ty dva zbylé. Četl jsem zde na fóru, že není vůbec okem znát jejich špatný stav.

Jen vozidlo mám jiné: 206 1.4HDi rv. 2005, najeto 310 tisíc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...