Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Vti 1,4 140 tis. km.


zingali

Recommended Posts

Mám Vti 1,4 s asi 82000km. Olej předloni měněn myslím ve 72000. A několik měsíců mi po startu hlásí: check oil level. Ale ten je mezi ryskami. Někdy má nepravidelný chod po startu na volnoběh a při malých otáčkách. Po zahřátí je vše ok. S výměnou rozvodů ještě čekám.

Upraveno uživatelem aitos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ad Clio. Kamarád se s ním svezl, nadával na nový typ ač má 3. Generace. Špatný výhled dozadu. Moc elektronických prvků, které se mu zdají matoucí a nepotřebné. Méně místa na hlavu určitě vzadu. Půjde asi po Dácii, nebo zkusí  nového Pugeota 208. Ty nahuštěný tříválce s turbem jsou fakt sázka do loterie. Ne všechny se povedou a obvykle konstrukce jen na 100 000km a zásadní opravy moc drahé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 26. 3. 2020 at 21:33, zingali napsal:

Ne plechovce je návod. Přidat do starého oleje ohřátého na provozní teplotu a nechat běžet na volnoběh tuším 20 minut - lovím z paměti. určitě nejezdit.

Pýtam sa pretože na návode je napísané aj to, že podľa špecifického problému sa predlžuje čas čistenia od 20 do 60 minút a otáčky zvýšiť na 2000-2500 ot/min. Z vlastnej skúsenosti Vám poviem, že toto čistenie som vykonal 60 minút jazdy na aute a motor funguje bez problémov. Išlo hlavne o to, že to tlakovalo asi cez krúžky, takže značnú časť oleju papal motor cez odvetranie motoru ktoré ústí priamo do sania.Momentalne testujem otvorené odvetranie motoru. Sanie zaslepene. Ďakujem Zingalimu za odpoveď 🙂

Upraveno uživatelem PepoLv
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aitos - elektronická měrka oleje funguje podivně. Od začátku někdy hlásí chybu systému, v záruce bylo vyměněno čidlo a chová se pořád stejně. Např. při vypuštěném oleji při výměně hlásila "oil ok. Na to se vůbec nedá spoléhat, používám jen mechanickou měrku. Clio se mi moc líbí, zvlášť když bude 1,3 čtyřválec s manuální převodovkou. Elektroniku bych taky omezil, ale s tím nic neudělám, prostě se to lidem líbí...

Upraveno uživatelem zingali
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ze zvědavosti jsem si zaběhnul změřit olej, má to lehce přes 2 tis. km od výměny doma  do plna. Je důležité měřit pořád na stejném místě. Auto mám pod přístřeškem  na předzahráce s mírným sklonem dopředu. Na tomhle místě měrka ukazuje pořád plný stav.  Na parkovacím místě v práci - rovné není, ale jak, to nezměřím - ukazuje úbytek asi 3mm. I ve služební garáži je mírnej sklon dopředu (menší než mám doma) a je to znát na měrce.  Je opravdu příjemný po letech mizení oleje řešit po cca 2 tis. km  milimetry na měrce...A ještě ke všemu to ato jede opravdu dobře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 28. 3. 2020 at 10:23, zingali napsal:

aitos - elektronická měrka oleje funguje podivně. Od začátku někdy hlásí chybu systému, v záruce bylo vyměněno čidlo a chová se pořád stejně. Např. při vypuštěném oleji při výměně hlásila "oil ok. Na to se vůbec nedá spoléhat, používám jen mechanickou měrku. Clio se mi moc líbí, zvlášť když bude 1,3 čtyřválec s manuální převodovkou. Elektroniku bych taky omezil, ale s tím nic neudělám, prostě se to lidem líbí...

Tak jsem taky přeměřil a jsem už pod limitem malinko. Tak dokoupím nový olej. Ale brácha mi rychle vymluvil ten hustší, že nemusí dobře protéct všude kde má. Takže opět stejný 5w30. Pokud úbytek není fakt už veliký, což u mě zatím pohoda. Tedy kontrolka plašila dost dopředu, ale není vadná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hustší jako méně tekutý jsem myslel. Což je asi viskóznější.? Ale ono se to pojí s teplotou, koukám zimní zaručují startování do nízkých teplot, vyšší číslo znamená teploty bližší nule. Druhé číslo je zase do tepla. To jsem netušil.-)

...Tak přilil jsem skoro litr totalu. A nejsem jistý stavem. Zdá mám to teď těsně nad minimum a nebo jak je na jedné straně mokrý flek do půlky? Ona je ta měrka tak blbě zahlá, že se otírá... Nicméně to stále po otočení klíčku nahlásí  na 5s: Oil check level.

Upraveno uživatelem aitos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prečo dolievaš len na minimum? To ti chýbal liter do minima?! Veď mierka je min. - max. 1 liter cca.Oil check level hlási keď máš minimum.

Upraveno uživatelem Péťa
Necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky, ještě jsem dolil pár deci, tedy celkem 1,5l po 10 tis. Km. Ale už se hlásí při startu Oil Ok. A riska ta spodní míra od oleje kolem dokola je teď na půlce. Tedy to jak je na jedné straně měrky více je zřejmě jen otěr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 12. 4. 2020 at 14:22, PepoLv napsal:

Voda v pleji?!  Veď kôli tomu je odvetranie hlavy valcou.Ústí priamo do sania. Dve gulicky min-maxreceived_3005159482832177.thumb.jpeg.1822ba2b00fd622185e7d6a1c2c9e61b.jpeg

Zdravim @PepoLv, kde si splasil takyto dip stick? kolko stoji a odkial je? vyzera super a urcite aj spravne mera. 

Mas p207 rok 2008 ako ja. je to 1.4 70kw VTI? ak ano aky olej pouzivas, aby si zabranil spotrebe oleja? Dik za  odpoved

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...
V 15. 4. 2020 at 20:05, sopranonaj napsal:

Zdravim @PepoLv, kde si splasil takyto dip stick? kolko stoji a odkial je? vyzera super a urcite aj spravne mera. 

Mas p207 rok 2008 ako ja. je to 1.4 70kw VTI? ak ano aky olej pouzivas, aby si zabranil spotrebe oleja? Dik za  odpoved

Ahoj.Mierka meria úplne na pi..u (presne).Je to asi origo.Mam 207SW 1,4 vti 70Kw a olej použivam 5w30 ineo Total.Je tam spotreba oleju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...