Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

EAT8- problém v zime


Romeo2006

Recommended Posts

Ahojte,

Od júna mám 3008. Teraz, jak sa ochladilo, mám problém s prevodovkou, ak je vonku pod 8 stupňov. Servise mi povedali, že to nie je závada, že sa s tým nedá nič robiť. Tak chcel by som vedieť, či má ešte niekto okrem mňa podobný problém:

Ako by sa prešmikovala spojka, už pri malom pridaní plynu otáčky vyletia, ale rýchlosť sa ledva navýší. Prikladám fotky a video. Cca po prejdení 5km sa to dá d60o poriadku, ale neviem si predstaviť že pojdem na lyžovačku a budem musieť vyjsť na kopec ( od ubytovania od kamaráta ) jak to dám, však budem mať 6000 otáčok zo stedným motorom.... 

Potešila by ma aj nejaká rada, ako by som na nich mohol niečo vymyslieť, aby sa mi s tým začli niečo robiť. 

Pred zohriatím:

IMG_1827.jpeg

 

Cca 1km neskoršie 

 

IMG_1828.jpeg

 

 

Upraveno uživatelem Romeo2006
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevidím tam nic v nepořádku, motor se nijak netočí do otáček, prokluz tam je, ale to je automatu s hydroměničem naprosto normální a je to cílené. Při konstatním zrychlování automat drží motor v ideálních otáčkách a postupně upravuje míru prokluzu až do uzamčení a teprve pak začnou růst otáčky motoru. Vůbec bych se nebál, že to kopec nevyjede, ono si to poradí ;) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, předpokládám, že vlastnosti všech EAT8 jsou stejné. Mám ji v P508 a pro auto s mým VINem byla vydána Peugeotem TSB, kde popisují že je to vlastnost převodovky, kdy nedojde k přemostění měniče dokud nedosáhne olej v převodovce teploty 15 st. C. Deaktivace přemostění je prý z důvodu rychlejšího ohřátí katalyzátoru a co nejrychlejšího ohřátí převodovky. Takže v servise měli pravdu, nedá se s tím nic dělat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne to robí to isté. Prevodovka EAT8 1.5 BlueHdi. Pokiaľ je vonku pod nulu a mínusová teplota správa sa automat presne tak isto ako u @Romeo2006.

Po prejdení pár kilometrov cca 5 už sa olej v prevodovke zohreje na vyššiu teplotu a radi to normálne, ale rýchlo sa vždy snaží aj v meste narvať čím vyšší prevodový stupeň a otáčky si drží pri 1500. Radšej prevodovku zohrievam buď v polohe M alebo Športe. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 minutou, forumikus napsal:

Mne to robí to isté. Prevodovka EAT8 1.5 BlueHdi. Pokiaľ je vonku pod nulu a mínusová teplota správa sa automat presne tak isto ako u @Romeo2006.

Po prejdení pár kilometrov cca 5 už sa olej v prevodovke zohreje na vyššiu teplotu a radi to normálne, ale rýchlo sa vždy snaží aj v meste narvať čím vyšší prevodový stupeň a otáčky si drží pri 1500. Radšej prevodovku zohrievam buď v polohe M alebo Športe. 

Takže sme traja 😀.

Vyskúšam  v režime S, snáď to pojde rýchlejšie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Romeo2006 mňa prevodovka netrápi. Počítal som s tým, že je to klasický hydromenič a nie DSGčko. Ja momentálne riešim na aute skákajúcu kapotu na ľavej strane pri diaľničnej rýchlosti. Nastavenie nepomohlo, takže predajca objednal diely, ktoré sa montujú na tu kapotu od roku výroby 2019 aby neskákala. Je nato vydaný aj od Peugeotu TSB takže vedia o tomto probléme. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jen pro info (asi jsem objevil USA) :)

mám sice EAT 6 a jen na začátku (bez zkušeností) jsem nechal převodovku přeřadit v celkem malých otáčkách motoru, pak jsem si všiml, že když razantněji přidám plyn, převodovka nechá motor vytočit o dost více, než přeřadí 😯, takže není třeba jezdit s podtočeným motorem, určitě tak pracuje i EAT 8 :myslim

jinak taky jezdím první kilometry než se zahřeje olej a voda na Manual

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No díky těm ekoteroristům jsou všechny převodovky od nějakého roku výroby stavěné tak aby motor s ní spřažený se držel v co nejnižších hodnotách emisí a to znamená že ty převodovky budou řadit ve spektru otáček který normálnímu člověku přijdou zcestný a že se motor podtáčí ale takhle to fabričtí inženýři nastavili tak to tak funguje. A aby to tak mohlo fungovat tj. motor točil co nejmenší otáčky tak je nejlepší montovat převodovky s hodně kvaltama. Však donedávna velké většině běžných automatických převodovek stačili  čtyři kvalty a taky to s tím jezdilo ale kolik ty motory točili otáček a kolik žrali a s tím souviseli i emise takže dnes se nacpe k  jedenapůllitrovýmu motoru osmikvaltová skříň protože to bude jezdit v běžném provozu do 1700 otáček za minutu a bude to žrát o tři možná pět litrů méně než když by to mělo jen čtyřkvaltovou skříň která by se okolo 1700 otáček teprve probouzela k životu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no já nemám s automatama žádné zkušenosti, ale EAT 6 řadí podle toho, jak chce řidič--přeřadí i do 2000 otáček, když jedeš v klidu, ale když chceš a šlápneš na plyn, nechá motor roztočit i přes 3000 než přeřadí, to všechno se děje samozřejmě v modu D :super,  záleží jen jak máš stlačený pedál plynu...:super

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, HonzaZ napsal:

Ahoj, předpokládám, že vlastnosti všech EAT8 jsou stejné. Mám ji v P508 a pro auto s mým VINem byla vydána Peugeotem TSB, kde popisují že je to vlastnost převodovky, kdy nedojde k přemostění měniče dokud nedosáhne olej v převodovce teploty 15 st. C. Deaktivace přemostění je prý z důvodu rychlejšího ohřátí katalyzátoru a co nejrychlejšího ohřátí převodovky. Takže v servise měli pravdu, nedá se s tím nic dělat.

prikladam TSB

 

před 3 hodinami, forumikus napsal:

@Romeo2006 mňa prevodovka netrápi. Počítal som s tým, že je to klasický hydromenič a nie DSGčko. Ja momentálne riešim na aute skákajúcu kapotu na ľavej strane pri diaľničnej rýchlosti. Nastavenie nepomohlo, takže predajca objednal diely, ktoré sa montujú na tu kapotu od roku výroby 2019 aby neskákala. Je nato vydaný aj od Peugeotu TSB takže vedia o tomto probléme. 

Na kapotu bolo vyvojovo viac rieseni, od plastovych podloziek pod panty na kapote, cez nastavenia kapoty, tiez 10cm tesnenia nad svetla. Bolo niekolko TSB mne pomohlo posledne a nakotovane 20cm tesnenia a podla TSB od 17.10.2019 je v uz aj to v serii a dane TSB uz od toho datumu neplati.

1.jpg

2.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hej je to úplne normálne. Mám tiež EAT8 a robí to. Ešte ďalšia vec, ktorej sa nezlakni:  tomto režime keď pridáš plyn tak vyletia otáčky a keď pustis plyn tak to spadne pod 1000, čiže neutral. Na pristrojovke to ale stále píše kvalt. Robí to kvôli tomu aby ohrialo rýchlejšie motor, keďže zo zaradeným kvaltom bez plynu to od určitých otacok nevstrekuje palivo. Všetko to je ale normálne a nebál by som sa toho. Proste ochrana motora a prevodovky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...