Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

2.0 HDI nemá výkon, tlak paliva


Sagic

Recommended Posts

Mám v 807 2.0HDI 88kw, vstřikování Siemens.

Před třemi týdny auto po přidání plynu začalo ztrácet výkon, jakoby nešlo palivo. Pokud přidávám pomalu pak otáčky vyrostou dejme tomu k 2tis a pak se celý motor začne třást, nereaguje na plyn a motor se dusí ale nechcípne. Někdy se to povede s pozvolným přidáváním plynu dostat i ke 3tis, jindy 1200ot a konec. Volnoběh drží celkem obstojně.

Začalo to dělat ze dne na den.

Podařilo se mi s tím dojet i 10km do servisu v Náchodě, ale musel jsem držet motor pod 2tis a pomalu akcelerovat.

V servise vyměnili palivový filtr-nepomohlo, dále regulátor tlaku na čerpadle a stále stejné. Říkali mi že by to mohl být nějaký vtřik nebo dva. Vzhledem ke stavu a stáří auta už se mi nechce moc investovat obzvlášť když výsledek je nejistý.

Na diagnostice to psalo ten regulátor tlaku a nízký tlak palivového systému. Kódy teď právě nemám, dám sem později.

Já mám spíše pocit, jako by se to zavzdušňovalo. Před palivovým filtrem je gumový balónek a celý přívod k fitru s balónkem byl chycen plastovou spojkou k motoru, která ale upadla a vlivem vibrací je dost velká vůle na připojení přívodu paliva k domku palivového filtru. Přijde mi, že tamtudy ve spoji sákne nafta. Dále když nastartuju, tak je balónek stále měkký, u starého TD byl tvrdý, že nešel zmáčknout pokud bylo nastartováno. Nevíte jak to je u 2.0HDI, má to podávací čerpadlo v nádrži? Je možné, že by nedávalo dostatek paliva čerpadlo v nádrži a následně to házelo chybu na VT čerpadle, že je malý tlak?

V servise mi řekli, že to tím není a že to čerpadlo nemá, když je tam balónek, ale u 306 taky byl a čerpadlo v nádrži bylo.

Pokud někdo poradíte, tak díky, jinak se s autem vzhledem ke stavu a stáří rozloučím a nechám ho ekologicky zlikvidovat.

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 ten úsek palivového vedení, který se ti nezdá (myslíš si, že to tudy bere vzduch), zkus obejít jinou hadičkou (palivová hadice naftová--různé průměry, koupíš na metry)

jinak když je čerpadlo v nádrži, není balonek (neměl by smysl), na té 306 si ho někdo domontoval...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes jsem si vyzvedl auto ze servisu - neopraveno. Vyměnili palivový filtr a regulátor tlaku paliva na čerpadle a stále stejný problém.

Pracně jsem s tím dojel domů. Několikrát jsem musel zastavit, auto úplně bez výkonu. Vždy jsem zkusil pumpovat balónkem na volnoběh a pak to zase chvíli alespoň trochu jelo. Stále mám podezření na zavzdušnění, za filtrem byla vidět bublina v hadici. Kompletně jsem vyhodil balónek a napojil přívod z balónku přímo na domek pro palivový filtr. Nastartoval jsem auto a šlo krásně do otáček, šel jsem to projet, na jedničku to šlo vytočit, to samé dvojka, krásně to táhlo na najednou škub od té doby zase to stejné. Nechápu.

Kontrolka MIL nesvítí, diagnostika vypisuje chybu P1198 Pump rotor underfueling - SID801 - Diesel high pressure monitoring. Flow regulator at stop.

 

Čas 0:03 - pomalá akcelerace, dosáhne 3800ot pak se začne dusit, spadne na 1800 a tam se třese.

čas 0:16 - rychlé sešlápnutí plynu, dosáhne lehce přes 2400ot  a to samé, spadne na 1800 a tam se třese

čas 0:25 - rychlé sešlápnutí plynu - nedosáhne ani 2000ot

 

Upraveno uživatelem Sagic
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

začni od nádrže--vytáhnout čerpadlo, vyčistit sítko, ideálně mít málo nafty--tu odčerpat a podívat se, jestli není bordel v nádrži, pak profouknout vzduchem potrubí až k motoru, nebo natáhnout hadici až k motoru a pak máš jistotu, že v nádrži a potrubí to není

jestli se s tím nechceš drbat, profoukni potrubí od motoru (filtru) k nádrži stlačeným vzduchem, možná to pomůže

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V nádrži mám tak 50 litrů tak musím nejdříve sehnat kam to odčerpat. Já si myslím, že tam je čerpadlo v nádrži, ale všichni mi tvrdí, že jak je balónek, tak není. Hlavně u 807 se asi nedá dostat k nádrži (čerpadlu pokud tam je) z kabiny a budu asi muset sundat celou nádrž nějak spodem :-(

Takhle se chová tlak paliva při pomalém nárustu otáček a rychlém. Na volnoběh je tlak asi 25kPa, ale pak když se to začne dusit tak to spadne až na 10kPa.

 

Rychlé přidání tlak paliva.jpg

Pomalé přidání tlak paliva.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je to 2-0 HDI 88 kw tak čerpadlo v nádrži  tutově není proto ten balonek.Nádrž se  sundává spodem to.je pravda.

Pokud to nebude  nečistota v nádrži  nebo díra v palivovém vedení tak  vysokotlaké čerpadlo , nepíšeš kolik to má najeto 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Dnes jsem se konečně k tomu dostal a profoukl hadici od filtru k nádrži stlačeným vzduchem. Žádná změna. Jste si fakt jistí, že tam není podávací čerpadlo v nádrži? Na autokelly mi vyběhne, že tam je. Je někdo schopen zjistit podle VIN?

VF3EBRHKH13315845

Tak už jsem se dostal do SB a vážně je tam jen měrka.

Na volnoběh motor trochu poškubává a jakmile začnu do toho pumpovat balónkem tak se zklidní a jde normálně.

 

Upraveno uživatelem Sagic
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cerpadlo v nadrzi nemas lebo mas balonik to je zakladny rozlisovaci znak 

ty mas podavacie cerpadlo integrovane priamo vo vysokotlakom cerpadle 

a reguluje  mu pritok nafty  ten dlhsi i ventil (valcoviteho tvaru  vola sa Flow regulator ,po nasom reglator prietoku  nafty  ) na vrchu  vysokotllakeho  cerpadla

a prave od toho ventilu mas hlasky  a nie od DRV ventilu respektive regulatora vysokeho tlaku nafty ktory uz reguluje vysoky tlak  v railu 

pozri sa minimalne na konektor toho flow reglatoru ci nema zaoxidovane alebo vymackane piny 

 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TO co tu řešíš jsme nedávno řešili na RHR (2.0 100kW) a bylo to nakonec čerpadlo ;) čerpadlo musí mít sací výkon okolo -0.3 baru.. dá se to i změřit, my jsme naměřili, na volnoběh to mělo správný tlak, v otáčkách to ztrácelo tlak.

Prošli jsme všechny přepady a nakonec sací výkon byl cca -0.1 baru a nestačilo... výměna čerpadla pomohla a auto už měsíc jezdí bez problému 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...