Driver Odesláno 5. prosinec 2019 Sdílet Odesláno 5. prosinec 2019 (upraveno) Může mi někdo vysvětlit důvod proč je na motoru 1.6 Vti pohon vodního čerpadla přes další "připojovací" kladku? Tzn. že vodní čerpadlo se za chodu z nějakého mě neznámého důvodu připojuje/odpojuje. Jediné co mě napadá je z důvodu rychlejšího ohřevu motoru, ale na druhou stranu dělat tam kvůli tomu takovéhle "kur**tko" mě přijde zbytečně komplikované Upraveno 5. prosinec 2019 uživatelem Driver Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 5. prosinec 2019 Sdílet Odesláno 5. prosinec 2019 Presne tak, kvuli ohrevu motoru. Vsechny motory to nemeli, stejne tak rizeny olejovy cerpadlo. Ty motory jsou slozity zkratka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Sale Odesláno 5. prosinec 2019 Sdílet Odesláno 5. prosinec 2019 Když se podíváš, jak to funguje, tak to není ani kvůli ohřevu motoru, ale možná spíš kvůli nepatrnému snížení emisí. Zhruba při teplotě -2°C už je to sepnuté okamžitě po startu, takže je to rozepnuté od nějakých -1 do asi +20, to jsem už nevysledoval, ale při větším mrazu to jede od startu, prostě ten teplotní management je hodně složitý. Pravý smysl toho je někde v hlavách těch konstruktérů co ten motor navrhovali. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Driver Odesláno 5. prosinec 2019 Autor Sdílet Odesláno 5. prosinec 2019 No i kvůli emisím mi přijde, že by to mělo fungovat naopak. Řekl bych, že u studeného motoru jsou emise vyšší takže by mi přišlo logické, aby to bylo při nízkých teplotách rozpojené, aby se motor rychleji zahřál. Podívat se bohužel nemůžu jak to funguje, řeší to kamarád u svého auta kde mu to od té kladky začalo klepat tak se také divil k čemu to tam je. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest StibTo Odesláno 5. prosinec 2019 Sdílet Odesláno 5. prosinec 2019 (upraveno) Přesně tuhle připojovací jebku pardon kladku máme u C4 měněnou při 66.000km na tachometru https://www.peugeot-club.com/topic/114463-citroen-c4-16vti/?page=4&tab=comments#comment-1907519 Upraveno 5. prosinec 2019 uživatelem StibTo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dr. Taby Odesláno 5. prosinec 2019 Sdílet Odesláno 5. prosinec 2019 Také měněno... Můj známy, kterého neskutečně štvu zvídavými dotazy, byl z toho motoru úplně vytočenej. Několik naprosto zbytečně složitých řešení, aby se ušetřilo nepatrně něčeho... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdeník Odesláno 14. prosinec 2019 Sdílet Odesláno 14. prosinec 2019 hm, hm, niekedy sa fakt cudujem, preco sme my zamilovaní do tych francuzskych potvoriek, ked tí frantíci dokazu vymysliet taketo chujoviny. Lebo tu velakrat vidim, ze ludia maju tri az styri PSA kusky za sebou. Tak ako ja...... Péťa ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dr. Taby Odesláno 14. prosinec 2019 Sdílet Odesláno 14. prosinec 2019 Já už do toho nepůjdu. Na poprvé to je vti a to je dost pro nepřipraveného. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ajap Odesláno 14. prosinec 2019 Sdílet Odesláno 14. prosinec 2019 Já nevím, vy si pánové snad myslíte, že si nějaká "chytrá hlava" v automobilce řekne - "Tak co, jak ten motor udělat složitější a přitom vydělat míň. Hm... Tak uděláme odpojitelnou vodní pumpu! Vyděláme na každém autě o 20E míň a zvýšíme složitost a snížíme spolehlivost - jupí! A když prodáme těch motorů 10 miliónů, tak budeme mít o 200 miliónů euro nižší zisk - joooo, jdeme do toho!" Ne, prosím vás, všechny tyhle věci navíc tam jsou z důvodu eko norem. Není to jen o xx gramech NOx, CO, CO2, ale jsou tam třeba požadavky na to, jak rychle po zapnutí studeného motoru musí začít fungovat eko blbinky a kdy je třeba dosáhnout normovaných emisí - na což je třeba zahřátý motor. Proto jsou motory čím dál tím složitější a ano, mají to všichni... A ne, tuhle součástku nevyvinul Peugeot a na 100% ji najdeme i u jiných značek. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Driver Odesláno 14. prosinec 2019 Autor Sdílet Odesláno 14. prosinec 2019 No tak vypadá to, že závada vyřešena. Kamarád to rozebral a kladka bude v pořádku, to cvakání způsoboval kamínek, který se z vnitřní strany "zapíchl" do řemenu a vydával ten zvuk. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.