Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Pohon vodního čerpadla 1.6 VTi


Driver

Recommended Posts

Může mi někdo vysvětlit důvod proč je na motoru 1.6 Vti pohon vodního čerpadla přes další "připojovací" kladku? Tzn. že vodní čerpadlo se za chodu z nějakého mě neznámého důvodu připojuje/odpojuje. Jediné co mě napadá je z důvodu rychlejšího ohřevu motoru, ale na druhou stranu dělat tam kvůli tomu takovéhle "kur**tko" mě přijde zbytečně komplikované :D

 

pripojovaci_kladka.jpg

Upraveno uživatelem Driver
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když se podíváš, jak to funguje, tak to není ani kvůli ohřevu motoru, ale možná spíš kvůli nepatrnému snížení emisí. Zhruba při teplotě -2°C už je to sepnuté okamžitě po startu, takže je to rozepnuté od nějakých -1 do asi +20, to jsem už nevysledoval, ale při větším mrazu to jede od startu, prostě ten teplotní management je hodně složitý. Pravý smysl toho je někde v hlavách těch konstruktérů co ten motor navrhovali.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No i kvůli emisím mi přijde, že by to mělo fungovat naopak. Řekl bych, že u studeného motoru jsou emise vyšší takže by mi přišlo logické, aby to bylo při nízkých teplotách rozpojené, aby se motor rychleji zahřál. Podívat se bohužel nemůžu jak to funguje, řeší to kamarád u svého auta kde mu to od té kladky začalo klepat tak se také divil k čemu to tam je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Já nevím, vy si pánové snad myslíte, že si nějaká "chytrá hlava" v automobilce řekne - "Tak co, jak ten motor udělat složitější a přitom vydělat míň. Hm... Tak uděláme odpojitelnou vodní pumpu! Vyděláme na každém autě o 20E míň a zvýšíme složitost a snížíme spolehlivost - jupí! A když prodáme těch motorů 10 miliónů, tak budeme mít o 200 miliónů euro nižší zisk - joooo, jdeme do toho!"

Ne, prosím vás, všechny tyhle věci navíc tam jsou z důvodu eko norem. Není to jen o xx gramech NOx, CO, CO2, ale jsou tam třeba požadavky na to, jak rychle po zapnutí studeného motoru musí začít fungovat eko blbinky a kdy je třeba dosáhnout normovaných emisí - na což je třeba zahřátý motor. Proto jsou motory čím dál tím složitější a ano, mají to všichni... A ne, tuhle součástku nevyvinul Peugeot a na 100% ji najdeme i u jiných značek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...