Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Závady, poruchy Peugeot Rifter


Lukypa

Recommended Posts

Zdravím všechny.

nejdříve jsem objednal Riftera po faceliftu, teprve pak si přečetl toto vlákno se závadami 🙆‍♂️. Ale asi je to dobře, měl bych větší dilema, ale nakonec bych stejně asi neměl jinou alternativu k PSA a mým požadavkům na 7 míst a velký kufr a ne "autobus". Tak budu asi doufat, že to dobře poskládají a Rifter bude min tak spolehlivý jako dosavadní Lodgy :).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nerozmyslal si nad VW touran? Neviem ako v CR, ale na Slovensku sa da objednat do 30 000€ v celkom slusnej vybave(adaptivny tempomat, 3zonova klima, keyless+elektricky otvarany kufor, IQ led svetla s vytienovanim premavky, vyhrievany volant, vyhrievane celne sklo, ergoactive masazne sedadla vpredu, hordy asistentov...) je tam 1.5TSI 110kW s manualom(ktory je dynamicky oproti 1.5HDI tiez raketa...)

 

Co pozeram tak cena je vpodstate rovnaka ako pri rifterovi, pricom touran je pohodlim aj jazdnymi vlastnostami uplne ina liga(na touranovi mam odjazdene 100 000 km, na proace city verso asi 10 000km)

Upraveno uživatelem abgx1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Upřímně řečeno, neuvažoval. Touran je co se týká prostoru na úrovni mé Lodgy a já chtěl o něco větší auto. Navíc ty sedačky ve 3. řadě jsou u Tourana nouzovka, byť ve sklopeném stavu vůbec nepřekáží. Ale na ceníky jsem nekoukal - Berlingo v dieselu a MAN a nejvyšší výbavě bych pořídil po 700t, ale nakonec jsem chtěl vyzkoušet EAT. 

Poslední dny jsem hodně pročítal fóra ohledně problémů s AdBlue, což je imho nejčastější neduh. Ale naleji tam hned po koupi aditivum a třeba tím tomu předejdu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jo no, oproti dlhemu rifteru ma touran kufor snad polovicny...

Ale ako alternativu ku kratkej verzii by som si ho predstavit kludne vedel. Tam uz je to priestorovo vyrovnane...

 

Sedadla posudit neviem, pri 195cm je mi uz aj v druhom rade celkom tesno...

 

Upraveno uživatelem abgx1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

3. řada sedaček Touranu a Riftera se opravdu srovnat nedá - Rifter má plnohodnotné jako moje Lodgy. A kufr Rifteru je opravdu o dost větší, ale Tourana jsem neměřil. Jediné jeho plus je, že sedačky sklopíš do podlahy a nezabírají pak místo. Ale tohle mi nevadí ani u Lodgy. Jinak Lodgy má kufr cca 115x115 (bez 3. řady) a rifter cca 135x120.

Už jsem se probral vlákny a trochu je to jak na houpačce. Budou u mě, tedy spíše u manželky dominovat jízdy kolem komína na odvoz dětí a do práce, 6km tam a 6 zpět, 3km do potravin. Cca jednou za 14 dnů rodinné výlety nebo min 25 km Praha po D5. Ale jak jsem to tak četl, ani názory na motorizaci na krátké tratě tu nejsou jednotné. Budu to prostě muset občas protáhnout. Navíc 1,2 u Long verze už nelze, takže vyřešeno - stejně už jsem objednal. SDI jsem také honil kolem komína, ale to byl nesmrtelný motor.  Rifter bude v garáži, tak aspoň něco, Lodgy se bude stěhovat pod venkovní přístřešek. Tankovat budu diesel u Čepra a přidám VIF nebo koupím jejich aditivovanou naftu s VIFem, která je o korunu levnější. Zatím u Čepra vše bez BIO, takže ok. Připlácet za Vervu 3 kč za litr se mi moc nechce. Aditivum pro AdBlue mám v plánu, naleju hned, jak bude auto, jen netuším, kolik tam mé močoviny bude.

Potěšilo mě, že ventilky nejsou TMPS, zimní kola koupím 16ky, aby nebyl problém s řetězi, koupím nějaké dezenty a Goodyeary nebo Continentály. 

budu pak ještě řešit vanu do kufru - nějakou neorigo a počítám, že udělám výřezy pro 3. řadu. Nějaký tip? předpokládám, že s faceliftem zůstal kufr stejný. Pak ještě parkovací kameru, u Lodgy má "zrcátkovou" a jsem spokojen, hlavně díky tomu, že v ní koukám na rychlost, tady díky vytaženému cockpitu asi budu rychlost sledovat na cockpitu. A jsem zvyklý mít dost osvětlený zavazadlový prostor, takže asi vyřeším nějakými led lištami s napojením na osvětlení v kufru - pokud nebude protestovat elektronika a CANBUS.

Pak ještě příčníky  - líbí se mi ty co nepřesahují, ale to časem a asi i nějaký vlastní střešní box 450 plus. Nosič na kola mám na tažné od Atery na 4 kola, posuvný, takže počítám, že i u riftera se do kufr podívám.

Vystříkávat dutiny a spodek také nebudu, Lodgy po 6 letech bez problémů. Možná bych se pustil do prolisu vany.

A asi do roka dokoupím nějaký baliček optiway - buďto servis nebo ten nejvyšší - u Lodgy jsem díky předplaceným servisním prohídkám dosti ušetřil.

A budu zvědav na všechny ty novoty, co jsem doteď neměl a myslel jsem si, že jsou naho.no. Ale to jsem si kdysi myslel i o parkovací kameře a tempomatu u Lodgy. Ale EAT mi celkem učarovala.

Ještě mě napadlo - trvalé vypnutí SaS  - nejde náhodou odpojit přímo na baterce odpojením konektoru? Nebo to pak prudí hláškama?

Upraveno uživatelem Cheetah1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Cheetah1 ...mno ty dutiny a spodek bych u Riftera r.v. 2020 a novejsi rozhodne osetrit nechal - viz vlakno o mem aute. S 1.5 BHDI bez predehrevu Webastem kvuli pojizdkam kolem komina bych menil olej urcite kazdy rok - bude ho redit nafta. Vanu do kufru mam tuhle - https://www.autohotarek.cz/gumova-vana-do-kufru-peugeot-rifter-2018-5-mist-dlouha-verze-rigum a vyrezy pro 3 radu sedacek jsem si udelal sam....  Optiway se vyplati - uz me chipnul vstrikovac AdBlue a ted antena keyless do kufru....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

-Na jazdy po meste urcite radsej dizel ako benzin. Ten benzin je priamovstrekovy a zaroven ma rozvodovy remen ponoreny v oleji. Pokial motor nie je nahriaty, tak sa benzin kondenzuje na studenych stenach valcov a steka do oleja. Tam pride do vztyku s remenom, rozplepta ho a kusky nadroleneho remena nasledne upchaju olejove cerpadlo... 

image.thumb.png.d81f125cbeed9f2d4cb93c8e523aa6ad.png

 

-S adblue aditivom kludne pockaj do prveho adblue tankovania... Tak ci tak je ho tam z vyroby tak maximalne na 3000km... Nechcem to zakriknut ale pride mi ze celkom velke % problemov s adblue si uzivatelia sposobia sami tym ze nedodrziavaju pokyny... Adblue musi byt stale cerstve a tiez treba dolievat az ked je prazdna nadrz(aby tam neostavali zbytky stareho...) Ak niekto susi adblue 2roky v garazi alebo tam dolieva po 5l tak ma problem hned... 

 

-TS870 budu na zimu fajn :)

-Co sa tyka rohoze do kufra odporucam TPE verziu od rezaw plast, je trocha tensia a lahsia ako rigum, lepsie vyzeraju a tiez sa to lepsie cisti ako ta rigumacka mriezka... https://www.autohotarek.cz/gumova-vana-do-kufru-peugeot-rifter-2018-l2-5-mist-3-rada-sklopena-rezaw-plast

 

-Priecniky: Ak nechces aby ti to na dialnici hucalo tak ostavaju ti len thule alebo original peugeot(co su preznacene thule) 

IMG_20230925_153818(1).thumb.jpg.645515884953be2076aef447ed9ddd1d.jpg

-Start stop sa mi este vypnut nepodarilo, ak by niekto vedel ako na to tak sem s tym. 

Upraveno uživatelem abgx1
Opravena vetna skladba
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@BubakGS Ok, tak já to ošetření zvážím, ale moc se mi to sám dělat nechce a nemám nikoho, komu bych to svěřil a důvěřoval. Naposledy jsem takto ošetřoval Felicie. Před 6ti lety jsem to řešil i u nové Lodgy a nakonec se na to vykašlal. když se kouknu na spodek, vypadá stále v pohodě a to s ní parkuji v garáži, takže trpí...

Počítám, že mi ročně vymění olej v servisu, ideální, kdyby to odsáli, ale odsáli i ty 3 dcl, ale asi nemohu čekat zázraky - pokud si nepohraji s tím prolisem (řeší to hodně na fóru Berlinga), ale nevím, jak by se na to tvářili. U Dacie bylo na dodělej doma zvyklí :).

Optiway určitě dám, jen nevím jestli servis nebo komplet (tuším garance). Servisní prohlídky budou čím dál dražší, takže myslím, že neprohloupím - mám v plánu si těch 7-8 let auto nechat. Nejvíce se bojím problémů s AdBlue - poté, co jsem zde pročetl.

 

@abx Díky za info, o těch motorech jsem přečetl dost, ale od počátku jsem chtěl naftu. Jen to občas hlodá - prostě zažitá poučka na krátké trasy benzín... Ale dnes to asi obnáší jiné problémy při krátkých trasách - karbonizace... Njn, Lodgy s  nepřímým vstřikováním si budu ještě hýčkat. 

Takže nechat dojet AdBlue až třeba k hodnotě dojezd 1000 km, netankovat hned při 2400 km dojezd? Natankovat u pumpy, kde se to více točí a třeba 10l , aby častěji doplňovala a byla "čerstvá" nebo do plna? A každopádně přidat aditivum.

Rifter má teď integrované hagusy, tak budu muset asi pátrat, co za příčníky tam půjde... Mě se nejvíce líbí ty, co nepřečuhují hagusy, ale jsou dražší a nevím, jestli vůbec na integrované hagusy půjdou. Budu asi řešit někde, kde si je vyzkouším.

SaS - není k plusovému pólu baterie přiveden kabel se šedou svorkou? Pokud ano, zkusil bych ho odpojit - vyzkoušeno na více autech - jen někde to pak prudí a stále hlásí, že SaS není funkční. Ale je možné, že dnes je tohle už řešeno jinak.

P.S. ještě k tomu suchému filtru bez potřeby aditiv - několikrát jsem četl, že tam někdo doplňuje aditivum EOLYS - to se netýká Riftera?

 

Ještě mě zaujalo, že u Berlinga někteří si nechávají dodělávat ledku, které je napojena na vyhřívání zrcátek, aby věděli, kdy auto regeneruje. Tady jsem to u Riftera nezaznamenal.

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O tom nástřiku jsem přemýšlel, mám teda rok výroby 2019. Ještě tehdy v autosalonu jsem se na to ptal, říkali mi, že ta ochrana z výroby je vyhlášená a že to za to nestojí..

A to se tam oddělávají nějaké krycí plasty aby se to stříklo pod to? Neměl jste strach, že to nějaký (matla) při té manipulaci spíš oprasí, než by tomu pomohl?

před 12 hodinami, Cheetah1 napsal:

SaS - není k plusovému pólu baterie přiveden kabel se šedou svorkou? Pokud ano, zkusil bych ho odpojit - vyzkoušeno na více autech - jen někde to pak prudí a stále hlásí, že SaS není funkční. Ale je možné, že dnes je tohle už řešeno jinak.

Já se letmo ptal v servise, co by na to říkali a co by říkalo auto. V podstatě mě od toho zradili. Přestane fungovat nezávislý topení a jiné věci co hlídají stav baterie, auto do ŘJ zapíše chybu a když bude problém, tak se na tom budou vozit, že jste to odpojil a neměl..

 

Upraveno uživatelem pavelu96
Nepiš další příspěvky po sobě - použij "Upravit"
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano, plasty musíš odstrojit - celý podvozek.

Já ten SaS vyzkouším - zatím se mi nebude chtít zvykat jít do panelu a vypnout. btw. jak je to a vypínáním asistentu jízdních pruhů - ten se také před každou jízdou musí vypnout?

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud jde o asistenta jízdních pruhů, tak si nejsem jist, myslím, že se musí vypnout před každou jízdou, pokud ho chcete mít vypnutý, ale přiznám se, že spíš ho nechávám zapnutého. Jsem s ním spíš spokojený. V případě provizorních pruhů na dálnici je lepší a bezpečnější ho vypnout, na rovným úseku mi auto čas od času pípne "držte volant" i když ho držím, ale to si nejsem jist, jestli souvisí s tím asistentem, nebo jiným. Většinu času funguje v pořádku.

Jinak, když se připojí vozík, nebo cokoli ho simuluje, tak asistent pruhů a asistent brzd nebo jak se to jmenuje, to varování a samočinné brždění před překážkou, se deaktivují.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Brzdenie pred prekazkou sa da ubrat citlivost na minimum... Potom to uz funguje len pri vazne ostrych manevroch 

Asistenta jazdy v pruhoch musis vypnut pri kazdej jazde. Ja s nim nedokaze spravit ani kilometer. 

Start stop je tiez strasny - To auto startuje dlho, tak dlho ze auto dokaze cuvnut o pol metra dozadu kym stihne nastartovat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě že u asistenta pruhů jsem četl obě tvrzení - že se musí stále před jízdou vypínat jako SaS, i že ho lze mít stále vypnutý.... Proto se ptám - ale přišlo by mi logické, že je možné ho mít vypnutý - neumím si představit, jak se ve městě při provizorních značeních přetahuji s volantem.

SaS se pokusím vyřadit odpojením konektoru, uvidím, jak to bude prudit. Plus jsem našel, žeu Opela laborují s překlemováním na baterce. Uvidí se. Ale když jsem viděl při předváděcích jízdách, jak prodejce před každou jízdou jde do menu na panelu a vypíná SaS 🙄

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asistent jízdy v pruzích - aby fungoval musí být rychlost mezi 65 a 180 km/h, takže ve městě nefunguje (kromě okruhů).

Dále musí být výrazně vidět minimálně jedna bílá čára a nesmí být zaplé blinkry a 20s po jejich zapnutí.

Osobně ho nevypínám, jen občas musí být člověk připraven - hlavně když je práce na silnici a méně viditelné žluté pruhy vedou mírně přes bílé 😉 (v současné době to "testuji" na stavbě D4 😄 )

Jo a vypnout (u mé 3008 SUV z roku 2018) natrvalo jde (opraveno dle manuálu)

Upraveno uživatelem RichVa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mě tedy funguje už od 30kmh.. nevím.. každopádně ve městě nebo na okresce jsem s ním nikdy problém neměl. Na dálnici na provizorním značení, zúžení pruhů, je opravdu dobré ho vypnout nebo být připraven na všechno, tam opravdu dokáže způsobit nehodu. Na většině dálnic při dobrém značení občas pípá držte volant, jak jsem psal, ale ve výsledku funguje dobře a je na něj spolehnutí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...