Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Závady, poruchy Peugeot Rifter


Lukypa

Recommended Posts

Alarm-pisi sem par poznatku ohledne alarmu. Auto mi zacalo jednoho vecera na dvore zniceho nic houkat,pri odemceni a zamceni znovu,nechal jsem odemceno do rana a zacal to resit. Zjistil jsem,ze vsude se jevi vse v poradku,jen v motoru stopy po kune,zacal jsem hledat prekousany ci naruseny kabel a prisel na skutecnost,ze spinac na kapotu je prilepeny nejakou obyc oboustranou paskou vedle zamku kapoty na kastly a paska v techto teplotach nevydrzela a cidlo se houpalo pred vrtuli chladice. Takze prozatim to mamut vyresil. Tak kdo ma alarm, budte opatrni a zkontrolujte si jej,nez bude pozde... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 1. 4. 2020 at 21:18, Vajaj napsal:

GT Line 196KW EAT8 - 360km: Po dvoch tyzdnoch sa mi stalo toto:

  • Sobota vecer: parkujem doma.
  • Nedela rano: odomykanie bezklucovo nefunguje, otvaranie cez dialkove OK, pokusam sa nastartovat - vsetky kontrolky nahodne svietia a nic - setriaci rezim. Volam Peugeot assistance, odporucanie pockat do pondelka (kvoli servisu)
  • Pondelok rano: Nejde odomknut ani dialkovym, islo klucom (retro), pri pokuse o startovanie auto nerobi nic, ani kontrolky. Volam Peugeot assistance, za 30 min prisli, pokus o start cez ext bateriu a tiez nic. Po pripojeni na startovacie kable s druhym nastartovanym autom cca po 5min Rifter ozil, po cca dalsich 5min zacalo ist aj bezklucove otvaranie . Vsimol som si, ze zacala svietit kontrolka, ze zadne dvere nie su zatvorene, ale pritom bolo auto predtym zamknute. Odniesol som do servisu.
  • Utorok rano: V servise vsetko OK
  • Streda rano: Nepodarilo sa nic zistit. Bateria OK, odber ziadny. Evidentne sa nejako vybila bateria. Technik spominal, ze sa im uz cosi stalo, ale uz sa to neopakovalo. Ak sa to stane znova, tak budu dotazovat Francuzov, Auto uz mam doma, zatial ide.

Stalo sa niekomu nieco podobne?

 

Já sem měl něco podobného a celé to bylo jen z důvodu  nového systému dobíjení (jezdil jsem malé vzdálenosti)  pak jsem auto projel cca 200 km v kuse  a vše ok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte. Veril som,ze sa do tohto vlakna tak skoro nazapojim,ale Rifter mal iny nazor.. Pred casom zacal hadzat chybovu hlasku v suvislosti s radarom nudzoveho brzdenia,ktore bolo tym padom neaktivne. Mal som za to,ze len zblbla elektronika. Ale nie. Dnes som s tym bol v autorizovanom servise,kde zistili,ze je vadna predna kamera. Takze ju objednali a pojdem ju dat vymenit ked dorazi. Vsetko v ramci zaruky samozrejme. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsme si odpoledne zajeli na výlet. Auto jsem nechal u lesa zaparkované v kopci - čumák nahoru. Když jsem přišel po cca 1.5 hodině k autu, odemkl jsem a na palubce blikala olejnička. Otočil jsem klíčkem a napsalo to "Upravte hladinu oleje" + svítil oranžový klíč "servis". Vypnul jsem zapalování, znovu otočil - už nic nesvítilo/neblikalo. Hledal jsem tuto kombinaci v manuálu, ale tam píšou jen "trvalé svícení" je závada na mazacím okruhu. Co vymyslíš večer u lesa s rodinou? Po znovuotočení již nesvítilo, tak jsme odjeli. Po cestě v pohodě, doma jsem zkontroloval měrku (v tom kopci to nemělo smysl) a tam je hladina na 80%. Neměl jsem teda motor odstátý (ještě večer na to kouknu). U mého minulého auta jsem si s olejem užil až dost, tak doufám, že u tohoto to bude v pohodě ... Podle té hlášky mi teda přišlo, že spíš než málo oleje senzor vyhodnotil, že je ho tam příliš ... Nyní mám najeto 7000, olej jsem měnil ve 2500.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem volal do servisu (specifikace tazneho), tak jsem se na ten olej ptal a bylo mi receno, ze jestli bylo auto takto v kopci, tak at hlasku neresim. Hlavne, ze je tam dost na merce na rovine ... takze tak. Kazdopadne dnes auto psalo, ze "olej v poradku". Tak to davam ledu ...

Nevim jestli to nekomu z vas taky dela, ale u levych zadnich dveri jsem si uz mnohokrat vsimnul, ze je odskocena cast plastoveho madla, ktrera se pri otevirani nehybe (takovy ten kousek na strane ke prednim dverim, nevim jak to jinak popsat). Zatim jsem to vzdy rukou zacvaknul zpatky, ale mam obavu, abych to jednoho krasneho dne neztratil ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U skoro všech starších Peugeotů je to takto:

V rámu je zálepka, tu odlep a torxem přitáhni šroubek, který tam zajišťuje tento "kousek".

Dám i fotku, ale je nekvalitní, vystřižená z "filmu" a ještě potmě.

01.png

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim mam dotaz ohledne volani, stava se vam nekomu ze kdyz nekomu volate nebo on vam tak cca 30 vterin slysi sam sebe? Hroznou ozvenu mne se deje tak kazdy 5 az 8 volani a po cca 30 vterinach uz ok, zkousel jsem i jiny telefony a porad stejny, muj sparovanej ve 3 roky starym partneru s dotykouvou obrazovkou a v pohode, takze telefonem to neni. V servisu mi rekli ze se jim zavada neprojevila a sotva sem odjel tak treti telefon jsem to chtel rozflakat☹️ diky za info

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemam s S9 problem, telefonovanie funguje.

Zato vcera sa mi stalo pri zastaveni na krizovatke, a naslednom vychadzani (z kopca) - "chyba automatickeho brzdeni", nasledne som dosiel bez vykonu ku krajnici, vypol motor, zapol motor a uz to zasa slo. To su mi zasa veci.. EAT8 HDI

Upraveno uživatelem Vajaj
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě velmi zřídka (ale stává se to stále) při otočení klíčku auto zapípá, na displeji se objeví nějaká chyba, ale než ji stihnu přečíst, tak zmizí. Ale co jsem si vždy všimnul, tak je to nějaký asistent. Někde na fóru jsem četl, že je u auta z továrny nastaveno, že neukládá chyby (nechápu proč), tak až pojedu montovat tažné, tak se s nimi zkusím domluvit, aby to zapnuli. Byl jsem s touto chybou v servisu a tam mi řekli, že pokud se to neprojevuje aktuálně, tak nic nezjistí a pokud mi to napojí na diagnostiku, tak za to v případě neoprávněné reklamace budou chtít 4500 ... ať se na mě ale nezlobí, ale připojení kabelu a načtení chyb je práce max na 10 minut, to by pak hodinová práce vycházela na 27 000. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 4. 5. 2020 at 13:59, Packy napsal:

Mě velmi zřídka (ale stává se to stále) při otočení klíčku auto zapípá, na displeji se objeví nějaká chyba, ale než ji stihnu přečíst, tak zmizí. Ale co jsem si vždy všimnul, tak je to nějaký asistent. Někde na fóru jsem četl, že je u auta z továrny nastaveno, že neukládá chyby (nechápu proč), tak až pojedu montovat tažné, tak se s nimi zkusím domluvit, aby to zapnuli. Byl jsem s touto chybou v servisu a tam mi řekli, že pokud se to neprojevuje aktuálně, tak nic nezjistí a pokud mi to napojí na diagnostiku, tak za to v případě neoprávněné reklamace budou chtít 4500 ... ať se na mě ale nezlobí, ale připojení kabelu a načtení chyb je práce max na 10 minut, to by pak hodinová práce vycházela na 27 000. 

Co vím já tak diagnostika je věc která se účtuje paušálně a ne hodinově. A tahle úvaha že připojení kabelu a načtení chyb je práce na max. 10 min a z toho pak vyvodit takový hausnumero je dost mimo mísu.  Proč myslíš že číňan vydělává takový peníze na tom že seká svoje verze diagnostických přístrojů? Protože oficiální diagnostický přístroj se vším příslušenstvím stojí desítky tisíc korun a samozřejmě že ten přístroj má nějakou " trvanlivost" takže jeho připojení k autu musí být náležitě zpoplatněno aby tam byl nějaký ekonomický efekt navíc a to si myslím že potvrdí většina lidí který se v automotive pohybují další spoustu peněz stojí to aby servis měl člověka který je schopný s tím přístrojem efektivně pracovat ono to tvoje připojení a načtení za deset minut maximálně to dokáže udělat i Lojza kterej bude mít na klávesnici barevnejma nálepkama označený co má kdy zmáčknout a bude vědět kam ten kabel připojit ale z těch dat který ta diagnostika z auta vytáhne umět poskládat něco smysluplného podle čeho by mechanik závadu odstranil nebo auto přimět k tomu aby s diagnostikou komunikovalo a ty data pouštělo smysluplně tak to každej Lojza nezvládne. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

4500,- je hodně no.   
Asi bych se poohlídl po jinym servisu.
Ovšem jak píše @Vena garážmistr .  
Diagnostika není výměna píchlýho kola.
Můj soused kterej spravoval za komárů televize a dycky říkal. 
TV je plná součástek za korunu až dvě, ale zjistit a vědět kterou součástku vyměnit to stoji stovku.

Upraveno uživatelem Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ono všeobecně dneska servisy musí na něčem ty fixní náklady které mají na provoz na něčem "nahonit". Z prodeje aut mají pořád menší marže a tak je holt musí uživit služby s provozem auta spojené. Taky je jeden paradox servisáka:

Komu raději zaplatíte např. 2 000 korun? Mamlasovi který bude dva dny pobíhat kolem Vašeho vozu a měřit, měnit, objednávat zbytečné ND,  tvářit se ustaraně, zjišťovat problém? Nebo odborníkovi který zjistí závadu za 5 minut a opraví do půl hodiny?

Vy jako laik nemáte šanci poznat složitost opravy a ještě mamlasa politujete co s tím měl práce. A o machrovi si v lepším případě pomyslíte že je to zloděj když chce takové hříšné peníze za tak krátkou dobu, v horším mu ještě vynadáte. Tak to chodí.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No mě tady jde spíš o to, že jako věrný zákazník přijdu do svého servisu s autem v záruce, s tím, že mi auto hlásí chybu. U pultu mi víceméně arogantně sdělí, že pokud se závada právě teď neprojevuje, že nic nezjistí (moje minulé, 13 let staré auto od VW veškeré chyby logovalo) a pohrozí mi, že pokud na připojení auta na diagnostiku budu stále trvat, tak si zaplatím 4500. Prostě to na mě dělá dojem, že se tím nechtějí zaobírat a ta vysoká částka mě prostě měla odradit od toho, abych na kontrole trval. Na druhou, s minulým autem jsem objel více servisů - a vždy byla diagnostika nějakým způsobem zahrnuta v ceně opravy, ale na takováto pálka. 

Já jsem ve svém oboru špičkový odborník, pracuji s celkem unikátními a drahými technologiemi, ale pokud by za mnou přišel věrný zákazník s nějakým problémem/dotazem, tak ho neodkážu na položkový ceník odpovědí, protože vím, že příště by se už nemusel vrátit a já bych kvůli "pár drobným" ve výhledu přišel o mnohem více ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Pravdou je že i to oznámení, že nic nevyčtou pokud se závada zrovna neprojevuje jde říct i jinak než arogantně.
Elegantně by ti zavřeli "hubu" kdyby to napojili, za 15 minut ti dá vytištěnej log ze systému bez závad. Hotovo, co chcete řešit? Máte to dneska zdarma, příště když budete trvat na diagnostice, připravte si 4 500,-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...