Permer Odesláno 20. listopad 2019 Sdílet Odesláno 20. listopad 2019 (upraveno) Zdravím Uvažujeme o koupi Rifteru v krátké verzi a rozhodujeme se mezi benzínem 1.2 PureTech 130 S&S s automatickou převodovkou a dieslem 1.5 BlueHDi 130 s manuální převodovkou. Všude čtu, že se diesel vyplatí při vyších ročním nájezdu. Ale úplně mi není jasné jestli je to z důvodu úspory, nebo využitelnosti motoru. Vzhledem k nižší ceně Rifteru s dieslovým motorem MAN6 oproti benzinu EAT8 mi ekonomicky výchází ta nafta. Ale pokud je pak potřeba najet určitý počet kilometrů za rok, aby se motor “zajel”, nebo je potřeba jezdit delší trasy, přesně řadit atd., tak pak je asi výhodnější ten benzin s automatickou převodovkou. Jen nevím jestli výkon bude dostačující pro plně naložené auto (2 dospělý, 3 děti + kola popřípadě lyže, zavazadla na 14 denní dovolenou) Díky za případné postřehy Upraveno 20. listopad 2019 uživatelem Permer Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radim.1008 Odesláno 20. listopad 2019 Sdílet Odesláno 20. listopad 2019 Poradím jediné, navštivte prodejce a svez se. Taky záleží co preferuješ, zda manuál/automat, benzín/naftu, jezdíš městské/delší jízdy... Na tohle si musíš odpověď sám a dát na svůj pocit z předváděcí jízdy. Raďous007, pavelu96 a ozzy56 ohodnotil 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
perito Odesláno 21. listopad 2019 Sdílet Odesláno 21. listopad 2019 Benzín bude mít jemnější projev a na krátkých trasách mu to bude více sedět a má vyšší maximálku, díky automatu bude pohodlnější hlavně ve městě (na automat jsem si rychl zvyknul a už bych do kvedlačky nešel). Na dovolenou apod. bych ovšem s benzínem jet nechtěl - měl jsem v září srovnání na 1800 km: jeli jsme nejprve v srpnu 1.0 EcoBoostem a potom tu samou trasu novým Rifterem 1.5 a opravdu velký rozdíl. Ale jak často budeš takové cesty podnikat...? Benzín se v zimě rychleji zahřeje, pokud ovšem přidáš k naftě nezávislé topení (což k benzínu nejde), tak motor nebude nikdy startovat studený Taky bych popřemýšlel, jak dlouho si budeš auto nechávat, pokud 3-5 let, tak je to asi jedno, ale pokud déle, zvážil bych životnost 3válce v takovém autě. Bude to, co člověk, to jiný názor... Charlie 1 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie 1 Odesláno 21. listopad 2019 Sdílet Odesláno 21. listopad 2019 No nevím do města se nehodí moc jedno ani druhý....do města jediné atmosféra,která netrpí na karbonizaci.....jinak už i ta nafta je vhodnější do města než ten primovstrikovy benzín ,který bude trpet na karbonováni jak prase.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Permer Odesláno 21. listopad 2019 Autor Sdílet Odesláno 21. listopad 2019 Co se týká tras, tak minimálně 2x do roka trasy kolem 1600 km. Jinak město a o víkendech trasy okolo 100 km. Teď máme Opel Meriva v benzinu s ručním řazením 1.4/66 Kw bez turba a cesty jsme zvládali celkem v pohodě. Auto máme 10 let, tak minimálně stejně dlouho bych chtěl i to nové Jestli jsem tomu dobře rozumněl, tak delší trasy + delší doba vlastnictví = nafta, kratší trasy spíše benzín? A výkon té 1.2 je na tak velké auto dostačující? I když asi pořád to bude výkonější než máme teď Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie 1 Odesláno 21. listopad 2019 Sdílet Odesláno 21. listopad 2019 Pojed se v tom a uvidíš,na tvé trasy nafta nebude trpět,filtr regeneruje s v pohodě ,když to prozenes a spotřeba bude taky nižší... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Packy Odesláno 21. listopad 2019 Sdílet Odesláno 21. listopad 2019 Já volil benzín 1.2 (81 kW) hlavně s ohledem na cenu. V době objednávky šel vybrat k GT Line i Allure - po městě nejezdím (bydlím v centru a všude dojdu pěšky), na víkendy jezdíme dál i nejdál a auto naložený 3 lidi a plný kufr ten motor utáhne v pohodě a ještě má nějakou dynamiku na zrychlení. Po dálnici s naloženým autem 250km za 6.1 l/100 není úplně špatný a to ten motor není zajetý. Tankuju do toho Vervu100 abych trochu předešel karbonizaci (snad to pomůže) a doufám, že za 5 let ho pošlu dál a koupím si slušný auto na alternativní pohon Ale je pravda, že moje Allure (s dovýbavou na "GT-line" - 3 sedačky vzadu, zatmavený okna, klima, rezerva, vyhřívaný sklo a sedačky) stálo na jaře 450 tisíc ... za což bych teď už takový nekoupil ... Charlie 1 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Permer Odesláno 21. listopad 2019 Autor Sdílet Odesláno 21. listopad 2019 Tak nafty není potřeba se bát? My právě měli vždy jenom benzin, s naftou jsem nikdy nejezdil (tak trošku mám obavu). No ale benzínku je v nabídce pouze 1.2 (96kW) s automatem (který jsme také neměli). No a verze s naftovým vychází levněji, tak můžu rozdíl dát do výbavy. Jen jsem se bál že ten motor s naftou bude trpět, když nejezdí pravidelně dlouhé trasy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie 1 Odesláno 21. listopad 2019 Sdílet Odesláno 21. listopad 2019 Dnešní nafty už umí regenerovat i při nízkých rychlostech,možná se tady ozve člen Ozzy 56 ,který už měl několik naft v Berlingu a jezdil s nima město a nikdy problém.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kratales Odesláno 21. listopad 2019 Sdílet Odesláno 21. listopad 2019 Já osobně měl také vždycky jen benzín a letos jsem se poprvé rozhodl, že vyzkouším naftu. A proč? Protože jsem vybíral oturbený tříhrnkový benzín a všude jsem narazil na hromadu problémů. U všech značek co jsem prolezl se řeší převážně problémy s benzínem, navzdory tomu, že před lety to bylo naopak. A to ať se to týká PureTechu, TSI, Ecoboostu, TGDI ... Věnoval jsem pročítání a studování dlouhé týdny a nakonec jsem zjistil, že prostě vhodnější a jistější bude ta zlá, poruchová nafta. V týdnu povětšinou jezdím jen 2x12km/den do práce a z práce a o víkendu dám tedy pravidelně mezi 200-800km. A ačkoliv jsem z toho měl původně strach, tak v současné době jsem rád, že jsem se tak rozhodl. Vlastně jsem vždycky patřil ke skupině, která neřešila spotřebu, ale nakonec i tu spotřebu si užívám, páč mi měsíčně v peněžence zůstane zhruba o 1500Kč více a to je fajn, na ulici to člověk nenajde. Já osobně počítám se spotřebou jako u předchozího atmo benzínu a ušetřené kačky si ukládám a už mi to ušetřilo na sadu letních a sadu zimních pneu Charlie 1 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 21. listopad 2019 Sdílet Odesláno 21. listopad 2019 před 3 hodinami, Charlie 1 napsal: Dnešní nafty už umí regenerovat i při nízkých rychlostech,možná se tady ozve člen Ozzy 56 ,který už měl několik naft v Berlingu a jezdil s nima město a nikdy problém.... nechtěl jsem tu psát, protože můj názor je tady známý, ale donutil jsi mě --já bych si auto velikosti Riftera na benzín nekoupil, ale myslím, že nejlépe odpověděl @radim.1008 a proto jsem mu dal zelený bod radim.1008, kratales, Theonemold a 1 další ohodnotil 4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pískáč Odesláno 10. leden 2020 Sdílet Odesláno 10. leden 2020 Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda se vyplatí raději benzín, nebo nafta. Rozhoduji se mezi 1.2 PureTech 130 S&S EAT8 a 1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8. V týdnu by auto jezdilo po městě, většinou jen krátké trasy do pěti kilometrů. Někdy ani to ne. Děti do školy, nakoupit, děti ze školy, někam zajet. O víkendech (asi tak jednou za dva týdny) by auto sloužilo k delším výletům po ČR (i dálnice). A několikrát do roka větší dálka po dálnici tak 6x 500 km. Děkuji a přeji pěkný den. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jemhadar Odesláno 10. leden 2020 Sdílet Odesláno 10. leden 2020 A roční nájezd? Na konci minulého roku jsem řešil totéž, podobný způsob užívání, nájezd do 15.000 ročně, a šel jsem do 1.2 PureTech 130 S&S EAT8, zejména kvůli tomu krátkému poskakování po městě, kterému bude čelit prakticky každý den. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brixtr Odesláno 10. leden 2020 Sdílet Odesláno 10. leden 2020 @Pískáč s takovýmhle nájezdem bych osobně raději volil benzín. Diesl by se ani nezahřál při takových popojížďkách. Takže by hodně trpěl Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pískáč Odesláno 10. leden 2020 Sdílet Odesláno 10. leden 2020 Mysím, že roční nájezd bude kolem 10 000 km za rok. Tipuji něco mezi 10 000 až 15 000 km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jemhadar Odesláno 10. leden 2020 Sdílet Odesláno 10. leden 2020 Tak ti nemohu poradit nic jiného, než co jsem udělal já a co píše i brixtr. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brixtr Odesláno 10. leden 2020 Sdílet Odesláno 10. leden 2020 V první řadě se s obojím svez, třeba se ti s dieslem bude jezdit lépe. Ale můj názor na poskakování s naftou jsem už napsal Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pavelu96 Odesláno 10. leden 2020 Sdílet Odesláno 10. leden 2020 Na takové poskakování by se hodil elektro mobil, ale do toho ještě Rifter nedospěl... Taková krabice by si zasloužila naftu, ale hodne záleží na svezení... brixtr ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pískáč Odesláno 10. leden 2020 Sdílet Odesláno 10. leden 2020 Elektromobil by byl na tohle popojíždění to nejlepší. Vzhledem k tomu, že budeme stavět, tak hledáme něco, co nás zatím obslouží. Do ojetého auta se mi moc nechce, takže se díváme něco, kam se vejdeme a s čím jezdit po městě, ale i na delší výlet. Tohle auto se mi celkem líbí, stejně jako 308 SW. Hlavně jsou v cenové kategorii, kterou jsem schopný ještě akceptovat. Já moc po městě nejezdím, spíš řídím na delších trasách. A nevím, jestli mi prodejci půjčí auto na dálnici. Děkuji všem za rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wilda Odesláno 10. leden 2020 Sdílet Odesláno 10. leden 2020 (upraveno) Ja mám gt line 130 eat8 nafta a maximální spokojenost,jezdí s tím hlavně manželka do práce cca 20km dovolený atd. ročně cca 10-12 tis.,před tím kangoo taky nafta a nikdy žadný problém ohledně nájezdu apod.benzín bych nechtěl,už jen proto že má o třetinu menší kroutící moment,při mnohem vyšších otáčkách...nic proti benzínům,ale zrovna co nabízí rifter za motory tak do téhle "krabice" bych 130k benzín s 230 Nm nechtěl oproti naftě která má 300Nm,obsah ničím nenahradíš... ale chápu že je to i o ceně.. Upraveno 10. leden 2020 uživatelem Wilda ozzy56, Charlie 1 a ZdeněkRifter ohodnotil 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.