Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Rifter - Benzín nebo nafta


Permer

Recommended Posts

Zdravím

 

Uvažujeme o koupi Rifteru v krátké verzi a rozhodujeme se mezi benzínem 1.2 PureTech 130 S&S s automatickou převodovkou a dieslem 1.5 BlueHDi 130 s manuální převodovkou. Všude čtu, že se diesel vyplatí při vyších ročním nájezdu. Ale úplně mi není jasné jestli je to z důvodu úspory, nebo využitelnosti motoru. Vzhledem k nižší ceně Rifteru s dieslovým motorem MAN6 oproti benzinu EAT8 mi ekonomicky výchází ta nafta. Ale pokud je pak potřeba najet určitý počet kilometrů za rok, aby se motor “zajel”, nebo je potřeba jezdit delší trasy, přesně řadit atd., tak pak je asi výhodnější ten benzin s automatickou převodovkou. Jen nevím jestli výkon bude dostačující pro plně naložené auto (2 dospělý, 3 děti + kola popřípadě lyže, zavazadla na 14 denní dovolenou) 😄

 

Díky za případné postřehy

Upraveno uživatelem Permer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poradím jediné, navštivte prodejce a svez se. Taky záleží co preferuješ, zda manuál/automat, benzín/naftu, jezdíš městské/delší jízdy... Na tohle si musíš odpověď sám a dát na svůj pocit z předváděcí jízdy. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Benzín bude mít jemnější projev a na krátkých trasách mu to bude více sedět a má vyšší maximálku, díky automatu bude pohodlnější hlavně ve městě (na automat jsem si rychl zvyknul a už bych do kvedlačky nešel). Na dovolenou apod. bych ovšem s benzínem jet nechtěl - měl jsem v září srovnání na 1800 km: jeli jsme nejprve v srpnu 1.0 EcoBoostem a potom tu samou trasu novým Rifterem 1.5 a opravdu velký rozdíl. Ale jak často budeš takové cesty podnikat...? Benzín se v zimě rychleji zahřeje, pokud ovšem přidáš k naftě nezávislé topení (což k benzínu nejde), tak motor nebude nikdy startovat studený :)

Taky bych popřemýšlel, jak dlouho si budeš auto nechávat, pokud 3-5 let, tak je to asi jedno, ale pokud déle, zvážil bych životnost 3válce v takovém autě.

Bude to, co člověk, to jiný názor...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se týká tras, tak minimálně 2x do roka trasy kolem 1600 km. Jinak město a o víkendech trasy okolo 100 km. Teď máme Opel Meriva v benzinu s ručním řazením 1.4/66 Kw bez turba a cesty jsme zvládali celkem v pohodě. Auto máme 10 let, tak minimálně stejně dlouho bych chtěl i to nové 😀

Jestli jsem tomu dobře rozumněl, tak delší trasy + delší doba vlastnictví = nafta, kratší trasy spíše benzín?

A výkon té 1.2 je na tak velké auto dostačující? I když asi pořád to bude výkonější než máme teď 😀

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já volil benzín 1.2 (81 kW) hlavně s ohledem na cenu. V době objednávky šel vybrat k GT Line i Allure - po městě nejezdím (bydlím v centru a všude dojdu pěšky), na víkendy jezdíme dál i nejdál a auto naložený 3 lidi a plný kufr ten motor utáhne v pohodě a ještě má nějakou dynamiku na zrychlení. Po dálnici s naloženým autem 250km za 6.1 l/100 není úplně špatný a to ten motor není zajetý. Tankuju do toho Vervu100 abych trochu předešel karbonizaci (snad to pomůže) a doufám, že za 5 let ho pošlu dál a koupím si slušný auto na alternativní pohon :) Ale je pravda, že moje Allure (s dovýbavou na "GT-line" - 3 sedačky vzadu, zatmavený okna, klima, rezerva, vyhřívaný sklo a sedačky) stálo na jaře 450 tisíc ... za což bych teď už takový nekoupil ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nafty není potřeba se bát? My právě měli vždy jenom benzin, s naftou jsem nikdy nejezdil (tak trošku mám obavu). 😀

No ale benzínku je v nabídce pouze 1.2 (96kW) s automatem (který jsme také neměli). No a verze s naftovým vychází levněji, tak můžu rozdíl dát do výbavy. Jen jsem se bál že ten motor s naftou bude trpět, když nejezdí pravidelně dlouhé trasy. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já osobně měl také vždycky jen benzín a letos jsem se poprvé rozhodl, že vyzkouším naftu. A proč? Protože jsem vybíral oturbený tříhrnkový benzín a všude jsem narazil na hromadu problémů. U všech značek co jsem prolezl se řeší převážně problémy s benzínem, navzdory tomu, že před lety to bylo naopak. A to ať se to týká PureTechu, TSI, Ecoboostu, TGDI ... Věnoval jsem pročítání a studování dlouhé týdny a nakonec jsem zjistil, že prostě vhodnější a jistější bude ta zlá, poruchová nafta. V týdnu povětšinou jezdím jen 2x12km/den do práce a z práce a o víkendu dám tedy pravidelně mezi 200-800km. A ačkoliv jsem z toho měl původně strach, tak v současné době jsem rád, že jsem se tak rozhodl. Vlastně jsem vždycky patřil ke skupině, která neřešila spotřebu, ale nakonec i tu spotřebu si užívám, páč mi měsíčně v peněžence zůstane zhruba o 1500Kč více a to je fajn, na ulici to člověk nenajde. Já osobně počítám se spotřebou jako u předchozího atmo benzínu a ušetřené kačky si ukládám a už mi to ušetřilo na sadu letních a sadu zimních pneu 🙂 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Charlie 1 napsal:

Dnešní nafty už umí regenerovat i při nízkých rychlostech,možná se tady ozve člen Ozzy 56 ,který už měl několik naft v Berlingu a jezdil s nima město a nikdy problém....

nechtěl jsem tu psát, protože můj názor je tady známý, ale donutil jsi mě :)--já bych si auto velikosti Riftera na benzín nekoupil, ale myslím, že nejlépe odpověděl @radim.1008 a proto jsem mu dal zelený bod :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Dobrý den, 

chtěl bych se zeptat, zda se vyplatí raději benzín, nebo nafta. Rozhoduji se mezi 1.2 PureTech 130 S&S EAT81.5 BlueHDi 130 S&S EAT8.

V týdnu by auto jezdilo po městě, většinou jen krátké trasy do pěti kilometrů. Někdy ani to ne. Děti do školy, nakoupit, děti ze školy, někam zajet.

O víkendech (asi tak jednou za dva týdny) by auto sloužilo k delším výletům po ČR (i dálnice). A několikrát do roka větší dálka po dálnici tak 6x 500 km.


Děkuji a přeji pěkný den.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A roční nájezd? Na konci minulého roku jsem řešil totéž, podobný způsob užívání, nájezd do 15.000 ročně, a šel jsem do 1.2 PureTech 130 S&S EAT8, zejména kvůli tomu krátkému poskakování po městě, kterému bude čelit prakticky každý den.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Radek Hurvajz changed the title to Rifter - Benzín nebo nafta

Elektromobil by byl na tohle popojíždění to nejlepší. Vzhledem k tomu, že budeme stavět, tak hledáme něco, co nás zatím obslouží.

Do ojetého auta se mi moc nechce, takže se díváme něco, kam se vejdeme a s čím jezdit po městě, ale i na delší výlet.

Tohle auto se mi celkem líbí, stejně jako 308 SW. Hlavně jsou v cenové kategorii, kterou jsem schopný ještě akceptovat.

Já moc po městě nejezdím, spíš řídím na delších trasách. A nevím, jestli mi prodejci půjčí auto na dálnici. :)

Děkuji všem za rady.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mám gt line 130 eat8 nafta a maximální spokojenost,jezdí s tím hlavně manželka do práce cca 20km dovolený atd. ročně cca 10-12 tis.,před tím kangoo taky nafta a nikdy žadný problém ohledně nájezdu apod.benzín bych nechtěl,už jen proto že má o třetinu menší kroutící moment,při mnohem vyšších otáčkách...nic proti benzínům,ale zrovna co nabízí rifter za motory tak do téhle "krabice" bych 130k benzín s 230 Nm nechtěl oproti naftě která má 300Nm,obsah ničím nenahradíš... ale chápu že je to i o ceně..

Upraveno uživatelem Wilda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...