Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Rozvody u 307, 1.6 16v - problém...(?)


berjan

Recommended Posts

Ahoj vespolek,

během víkendu jsem se pustil svépomocně do rozvodů u benzinové 1,6ky 16v - nejsou to mé první rozvody co jsem dělal, takže jsem problémy nečekal. Leč problémy nastaly.

Po rozebrání jsem chtěl zkušebně aretovat vačky a kliku (stále s namontovaným původním řemenem) - po aretaci kliky na setrvačníku ovšem mají obě vačky drobný offset, sací cca zub, výfuková od pohledu spíš dva zuby. Obě vačková kola mají offset proti aretačním dírám stejným směrem. Jako by to bylo skočené... ok, může se stát,  motor ale nezněl nijak špatně.

Ovšem při montáži, pokud jsem aretoval jak vačky tak kliku, pak nejde řemen nasadit dle značek (řemen INA, značky jsou stejně jako na originál), pokud nasadím značky tak, aby seděly na aretovaných vačkách (tj. mezi značkami 19 zubů) pak je mezi vačkami řemen minimálně o zub, spíše dva prověšený.

Jeví se mi to tak, jako by se vačková kola na vačkových hřídelích posunuly, nicméně dle dokumentace je na každé vačkové hřídeli drážka a na kole pero... je to tak? Vačková kola jsem nesundaval, nemám přípravek a nestihl jsem ho již vyrobit.

Nakonec jsem to složil podle toho, jak to bylo (tzn. motor nelze zaaretovat) jen s novými komponenty a vše vypadá OK, motor vrní pěkně ale nejsem s tímto stavem spokojen neb to nesedí dle jakékoliv dokumentace/videa apod.

Tedy dotaz na znalejší:

- setkali jste se někdy s něčím podobným?

- pokud na vačkových kolech nejsou pozitivní spoje pero/drážka, existuje dokumentace jak při aretované klice zjistit zda jsou polohy vaček kde mají být? 

- asi jako poslední možnost... tip na servis? Jakmile mi nesedí polohy vačkových kol vůči vačkám tak to je na mě asi již trochu moc.

Díky!

Honza.

P.S. Fotky bohužel nemám, snad příští víkend při druhé rozborce pokud se do toho pustím... auto bohužel musí jezdit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na řemenu jsou 3 rysky.. měli by ti všechny sedět.. 

Pokud zaaretuješ kliku a obě vačky, tak to lehounce nesedí, ale max tak o půlzub.. což po nějaké chvíli doladíš, ale určitě ne o 2 zuby.

Vačkový kola jdou sundat většinou rukou, tak je povol a stáhni.. je možné že jsou střižené klínky.. nebyl by jsi prví aní poslední 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, 3 rysky. Jenže na ty je to nemožné srovnat aby zároveň seděly aretace. Takže ano, to vypadá to na posunutá vačková kola, resp. kolo výfukové vačky. Auto není po bouračce, má servisní historii která je dle vedené servisní knížky v pořádku a u autorizoveného servisu - jak se toto může vůbec stát?!

Zpět k problému - předpokládám, že vačka jako taková bude ok, jen kolo má střihlý klínek a nyní drží jen na tření podle utažení šroubem k vačce. Hm. nic moc. (kdyby náhodou - tip na nová kola?)

Díky za reakci!

H.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, již jsem našel téma https://www.peugeot-club.com/topic/115738-peugeot-307-16-16v-80kw-pridusuje-se/?page=2 kde to popisuješ - děkuji! 😁

Já se při výměně vždy řídil aretacemi a rysky bral jen jako dodatečnou kontrolu a vždy to sedělo (jak na 8v 306 1,9d, a na ostatních značkách také). Pokud jsem to sestavil zde podle aretačních kolíku tak pochopitelně po několikerém protočení motoru ručně abych měl jistotu že nejde o kolizní stav bylo na první poslech slyšet, že je to špatně - zvuk jak traktor.

Čirou náhodou nemáte někdo vačková kola na prodej? Auto přes týden musí jezdit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Ahoj, tak dnes opět rozborka, čekal jsem, že najdu střihla pera, ale ta jsou ok.

Vacky jsou na střih, aretace ok ale podívejte se, jak je řemen mezi koly volný! Je tam 19 zubů, to je správně.

Nějaké nápady co s tím? Jsem v koncích s nápady...

Díky za případné rady.

+ Vzhledem k tomu, že se mi smazaly značky na řemenu, víte někdo kolik zubů má být mezi značkami? Nemůžu to nikde dohledat.

Díky!

H.

15751124721736522966947728949239.jpg

15751124964817695699877826421387.jpg

15751125166724231171216262064832.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, tak asi vyřešeno... Sice to moc nechápu, ale: dal jsem jiná kola z padlého motoru, nastavil kliku na správnou pozici (1. Píst v horní úvrati, bez hodinek je to docela piplacka ale ukázalo se, že aretace kliky proti správné hodnotě je jeden zub) a ejhle! Po sestavení je motor mnohem živější a neskutečně tichý proto tomu, co bylo. Motor má konečně moment i kolem 2000 ot., Takže se s tím dá i normálně rozjet.

Takže předchozí majitel s tím asi pár tisíc kilometrů takhle najel a asi i proto to prodával tak levně... Jen se jaksi nezmínil.

Uff a to mi do toho ještě sněžilo 😁

Díky za cenné rady a skvělé fórum!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě teď, ChouLu napsal:

na tomhle motoru jsem s tímhle ale také bojoval... a bylo to správně.. jenom stačilo vyndat aretace na vačkách a dopnout řemen na napínáků dle postupu... protočit 10x kliku a pak to hezky na aretacích vačky sedlo ;) 

Jo!!! Na 100% platí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...