Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

Peugeot 407 sw 2.0 HDi,100 KW- občasné škubnutí, zdechnutí za jízdy a KO


Adam 988

Recommended Posts

Zdraví,

moc se omlouvám za nenastudované pravidla a nechtěl bych nic porušovat, nicméně s autem jsem doteď  neměl problémy a nebylo nic potřeba řešit. Pro příště nastuduji vše potřebné.

Problém nastal při poslední nádrži,  kdy auto za jízdy 2x škublo ( při různých jízdách) škublo a jelo dále. Po prvních mrazech jsem nastartoval, nechal auto na volnoběh a škrábal sklo. Po cca minutě auto zakuckalo a zdechlo. Hned naskočilo a bylo vše OK. Dnes při cestě cca po 1 km od startu auto zakuckalo a zdechlo. Nechal jsem ho dojet, uklidnil se ze šoku a znova nastartoval, volnoběh byl slabší a při přidání plynu vše OK, v momentě, kdy jsem pustil plyn, zakuckalo a zdechlo. Ani v jednom případě se nerosvítila žádná kontrolka Poté jsem už nenastartoval. zkoušel jsem i palivovou pumpičku, vždy po pokusu o start šla zmáčnkout, ale při startu jsem jenom točil a ani to nezakašlalo. Olej se všemi filtry jsem měnil cca před 3000 km. Naftu tankuji u benziny. rozvody byly dělány před 30000 km. EGR ventil byl rovněž měněn ale za bývalého majitele.

Ke všemu bylo auto nedávno na nové brzdy a nechal jsem udělat diagnostiku. Kromě rozdílu na dvou střicích ( 8 % ) vše v pořádku ( dia byla provedena po předchozím kuckání a zdechnutí).

Někde jsem se tu dočetl, že by mohl byt problém egr ventil, škrtící klapka nebo regulační ventil paliva. Sám se bojím, zda to není palivové čerpadlo. Auto má cca 250 000, měněn egr ventil, řízení, žhaviče, baterie před rokem. Jediný problém byl, když mi na dálnici začali mávat zrcátka (pomohla změna polohy přepínače) a dle servisu prasklý DPF. Auto nic nehlásí ale při dvojce, když" tomu vytnu" vyletí černý dým, údajně prasklá vložka DPF ( pokud to někdo bude číst, zajímalo by mě zda to udělá emise).

Bohužel auto zůstalo u rodiču na valašsku a já jsem teĎ v olomouci s půjčeným autem, vše domlouvám než se o víkendu dostanu domů a všichni známí servisáci s tím sekli. Teď jsem trochu v šoku jak to budu řešit při mojí práci a koho přemluvím o víkendu, vůbec nevím jak se vše skloubí (mám zařízeného kamaráda s dia) ale bojím se, že mi moc nepomůže a proto...

...má, prosím, někdo nějaký tip co by to mohlo být při tomto popisu? případně co můžu dělat? pokud mi někdo poradí co by to mohlo být, budu moc vděčný. Od nád do Zlína to je 40 km, do Olmu, kde je Peugeot tak 100 ( pokud někoho napadne, že pokud dia nic neukáže tak to musí do origo servisu).

Moc děkuji za případné poznámky nebo rady.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdechlo to 2 při chladném motoru, kopance to byly, nebyla to facka ale škublo to, jak kdyby se přerušil přívod paliva...hlavne když to pak chytlo, motor měžel když jsem přidal plyn, po pustění KO... pokoušel jsem se startovat i se sešláplým plynem a nic...byly cesty i OK 150 km a po dálnici 150... co jsem se bavil byl názor i snímač vačkového hřídele,ale to by potom nenaskočilo, záleží jestli něco ukáže dia, spíš mě napadlo jestli bude těžké zkontrolovat tu škrtící klapku nebo egr..... hlavně jsem doufal ( ne škodolibě), že to tady už někoho potkalo, pokud ne tak tu pak dám aspoň výsledek a třeba to v budoucnu někom pomůže... nevím, co jsem četl tak mi to přijde spíš originální problém...

doplněná poznámka - zdechlo to i škubalo , tuším, při otáčkách cca 2000, nebylo to v zátahu, tzn. při klidném běhu, řekl bych že bez sepnutého turba 

Upraveno uživatelem Adam 988
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

odhalí snímač vačky dia nebo to je první věc po které jít, pokud bude dia slepá? 

A prosimtě, nemáš nebo nevíš o někom kdo servisní manuál na toto auto? už se to tu řešilo ale linky byly nefunkční, resp. aspoň schéma, kde jej najdu.

Resp. potřeboval bych vědět kde jej najdu. Co jsem našel tak by měl být pod baterkou u převodovky, ale nevím, jestli to byl tento typ motoru.

Upraveno uživatelem Adam 988
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mozna to tu nekde mam ale ja mel podobny problem.

Jel jsem z Ikei a najednou ztrata vykonu a na Rudne na Benzine kam jsem dojel setrvacnosti jsem uz nenastartoval.

Uz tak 14 dni predtim jsem jednou tocil strasne dlouho a nestartovalo to.

Pak asi na x-ty pokus to chytlo.

Mel jsem tam malo nafty tak jsem si rikal ze je to tim...

 

Nakonec odtazeno do Peugeotu v Kladne.

Menil se EGR a vicko nadrze.

Vim ze jsem slysel ze i bez egr by to melo jit nastartovat ale me to proste neslo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

že jsem natankoval benzin mě taky napadlo, ale vyjela se skodo celá nádrž, to by nastal problém tuším o něco dříve.

Vyzkouším ten snímač otáček, už jsem slyšel o podobném problému se snímačem polohy vačkového hř., akorát když se mu to stalo už nenastartoval.

Chci se zeptat, mám domluvený snímač:

Generátor impulzů (akorát optimal)

https://dufy.cz/autodily/peugeot/407-sw/2.0-hdi-135-100kw/motor/elektricky-system-motoru?productId=243509

poté jsem našel ještě přímo snímač polohy:

https://dufy.cz/autodily/peugeot/407-sw/2.0-hdi-135-100kw/motor/elektricky-system-motoru?productId=995172&bn[0]=129

Lidi co mi radili, chci se zeptat co s těchto variant jste mysleli?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj už se chytám zakroužkovaný je snímač kliky a kousek nad ním snímač vačky předpokládám. 

mot.jpg

mám možnost ho vrátit , v sobotu to napichneme na diagnostiku a jestli je toto pravděpodobné (dám na doporučení) tak to zrovna odzkoušíme, nechce se mi to tahat 100 km do peugeotu a pak zase do jiného servisu. Třeba se nakonec zjistí, že mi kuny překousaly pár káblíků :) 

Upraveno uživatelem Adam 988
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2.0 HDI má ten snímač trochen na inom mieste,viď príloha. Ja netvrdím že to apriori musí byť tým,ale ak to kope ako divé ,na 99% je to snímačom. Z času na čas to drbne aj u mňa ,ale rádovo to je v tisícoch kilometrov ,tak predpokladám ,že dia respektíve ani čítanie live dát nepovie nič. To by musela byť zhoda: napichnutá dia a samozrejme prejavenie sa závady v tom okamžiku,síce je tu možnosť žeby zostal záznam vo výpise chýb ,to ano. Mne zatial vždy stačilo vyčistiť konektor a nakonzervovať piny proti oxidácii. Zatial som výmenu neriešil.

snímač otáčok.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak tak koukám, ty máš 3D model tohoto autka? :) kdyby se mi podařilo sehnat model a servisní příručku tak bych provedl samostudium a třeba bych příště poradil, V práci se hrabu spíš v čerpadlech...

Každopádně se mi podařilo sehnat známého, který to napichl na dia z aliexpresu bez mojí přítomnosti, hlásilo to asi 5 chyb snímačů. Podezdřívali nějaké zvířátko ale všimli si mokrého a trochu uvolněného kontaktu. Všechny snadno dostupné kontakty přitlačili, pokusili se nastartovat a auto chytlo napoprvé... o víkendu se pokusím všechny kontakty, kam se dostanu vyčistit ale zatím to vypadalo jako hlavní důvod.

Nevím o tom že bych přeletěl nějakou kaluž, ale je pravda, že mám trochu roz*neumím psát slušně*kovaný kryt motoru...neříkám že to je vyřešeno ale každopádně všem děkuji za podměty a hlavně konektory. Děkuji všem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro upřesnění, po přitlačení kontaktů ( kde se dostali), auto nastartovalo a jelo, nicméně na jedničku to udajně pořádně koplo. Vzpomínal jsem po jaké kaluži jsem přejel a hledal důvod.

A ejhle, cca před měsícem jsem přehazoval zimní kola a při té příležitosti jsem pořádně vystříkal vapkou podběhy a nápravu, kde jsem se dostal. Po fotce umístění snímače vačky a kliky mi došlo že jsem se mohl dostat i na tyto snímače (škubání začalo přibližně v této době)... o víkendu mě čeká shození kola a čištění všech konektorů.

Časem napíšu jak to dopadlo a jestli se problém vyřešil aby se diskuze uzavřela hodnotně a teď doufám i se samotnou příčinou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Zdravím,

po menší odmlce chci uzavřít tuto větev.

Jak jsem psal, vyčistil jsem všechny kontakty kde jsem se dostal (oddělat, vyfoukat kompresorem, nastříkat kontaktol, máznout vazelínou těsnění a zadělat).

Od té doby s autem nebyl žádný problém .... tzn. dávejte si pozor při čištění podvozku a podběhu vapkou :) 

Do budoucna mi radil kamarád, abych se vykašlal na kontaktol a mázl na piny trochu vazelíny, údajně je to dlouhodobé řešení, vyzkoušíl příště.

Každopádně děkuji všem kdo mi se záhadou škubání a vypovězení elektroniky pomohli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...

K tématu snímače vačky na RHR - diesel 2.0 100kW - mám jednu čerstvou zkušenost - auto mi přestalo startovat dvě jízdy poté, co se mi na dálnici rozletěl plochý řemen.

OBD diagnostika ukazovala současně chybu snímače vačky a kliky - P0337 a P0341. Měnil jsem nejdřív snímač na klice - je dobře přístupný a nabízelo se, že dostal od rozpadlého řemenu. Nepomohlo, chyby se po každém pokusu o start objevovaly znovu.

Nezbývalo než zkusit ještě vyměnit snímač vačky, i když podle zkušeností na fóru jsem se bál, že motor je potkaný. Bylo mi jasné, že to bude laparoskopie, v těchhle autech s krátkým čumákem je motor hned u kabiny a nejde si k němu stoupnout jinak než zpředu. Mobilem jsem šmejdil kolem krytu rozvodů a našel ho, je tam naležato, od víka rozvodů směrem ke středu motoru, výstupkem ven. 

Všechno jsem dělal poslepu a podle videa z telefonu, které jsem si vždycky předem natočil, rukou nataženou za motor, abych aspoň něco viděl. Pakárna bylo sundat konektor, ale pomocí malého šroubováčku se nakonec povedlo. Povolit imbusek, čidlo nasadit, nic neshodit za motor, trefit se výtupkem do otvoru do rozvodů, nasadit šroubek, zapojit konektor. Auto pak kupodivu vrčelo a ušetřil jsem si odtah a stání v servisu.

Nedozvěděl jsem se zatím, jestli to čidlo vačky mělo nějakou souvislost s plochým řemenem... 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...