Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Klepání motoru 206 1.4 55kw


Pulec73

Recommended Posts

Zdravím, chtěl bych zjistit co může způsobovat klepání motoru na volnoběžné otáčky u mé 206ky s motorem 1.4 55 kw, r.v. 2001. Klepe to pravidelně na volnoběžné otáčky, při přidání plynu se frekvence zvyšuje a při vyšších otáčkách (kolem 2500-3000) klepání úplně zmizí. Je to slyšet jak v kabině tak, u motoru (jeden děda to poslouchal a říkal že to dělá první válec) já to slyším spíš v přední části motoru u svodů, nebo to jde zespod od klikovky. Motor jinak startuje normálně a jezdí bez omezení výkonu. Ještě jedna věc, při studeném motoru to neklepe skoro vůbec, nebo jen jemně a po zahřátí už klepe docela silným zvukem a pravidelně. Budu rád za každou radu co s tím dělat :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Zdravím, tak ventily jsem seřídil a čekalo mě tam tady to překvápko, švagrová která mi auto darovala asi hoodně dlouho neměnila olej :D já olej vyměnil nyní, ale bojím se nějakého ucpání čerpadla nebo sacího koše, máte někdo zkušenosti jak se tomu vyvarovat nebo jak poznám že motor špatně maže ? Ale zas si říkám když to mazalo doteď :) každopádně klepání se ozývá pořád, takže to bude ta pověstná klika, jak je prej u těchto motorů běžné.

IMG_20191206_111859.jpg

IMG_20191206_090244.jpg

IMG_20191206_090231.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 39 minutami, Pulec73 napsal:

jak je prej u těchto motorů běžné.

A tenhle blábol jsi slyšel od koho? Podařilo se mi zachránit motor (ale jiné značky) v ještě vo fous horším (vizuálně) stavu.... Pokud jseš ochoten sundávat vanu, tak to za pokus možná stojí.... Jinak těchto motorů se válí v každým pangejtu mraky, takže nejistá oprava x nejistá výměna.... Tím chci naznačit, že vždy jdeš do rizika....

Upraveno uživatelem Hafity
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cetl jsem to uz i tady na fóru a tohle je z jineho zdroje: Věcí, která by asi mnohé neznalé a laiky, zpočátku i mne trochu lekala, byl nezvyklý klepavý zvuk od motoru, který je znatelnější při mírném stlačení plynu. Při aktivním hledání jsem se dozvěděl a na mnoha fórech je toto zmiňováno, že se jedná o klepání klikového hřídele, které je však pouze vizuálního charakteru a mnohé nové vozy se takto projevovaly i jako nové. Důležitý je fakt, že na vliv a funkci to nemá vliv.    Jinak ventily fakt neklepou. Serizoval jsem 0.20 saci a 0.40 vyfukovy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tuhle hrůzu bych taky viděl na výměnu motoru, nebo koupit celý sud oleje a vyměnit, nastartovat, vyměnit, nastartovat, vyměnit......

a začal bych sundáním nejen vany, ale i hlavy a nechal to někde umýt (pokud někde v okolí brousí hlavy, tak by ti mohli poradit, kde to umýt nebo to rovnou umyjí), ale stejně je možnost, že to ten motor nedá.

 

Myslím si, že na jednu výměnu to moc dlouho jezdit nebude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chápu vaše obavy, ale když ten motor jezdil x let s 1,5 litru oleje a zbytek mel ztvrdly kolem vačky tak myslim, ze ted s novym olejem se mu musi jezdit uplne jinak. Jenom je tu riziko ze se nekde neco přicpe.. do unora mam STK, tak kdyz do te doby bude jezdit, tak mu potom dopřeju novy olej a vyčištění te vany. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...