Jump to content
paprna

Emise, přeběhové otáčky

Recommended Posts

Zdravím, 

 dnes sem teda naštěstí absolvoval komplet STK s Peugeotem 406 2.1 td. Co mně ale zarazilo, že 2 roky zpět při měření emisí byly přeběhové otáčky 4000 - 4800, letos je technik nastavil až na úctyhodných 5000 - 5200, což je prakticky na omezovač. Po nastavení otáček, sem technika upozornil, že 2 roky zpět byly otáčky nižší, proč je teď nastavil vyšší? Ptám se, zda se třeba změnila metodika. Odpověděl, že nezměnila, že každý motor je má tyto otáčky stanovené dle výrobce nebo co. Samozřejmě měl motor vyšší kouřivost, která nakonec nevadila a motor prošel, ale zážitek, kdy 20 let starý motor točí do omezovače a chvilku ho tam podrží je opravdu jenom pro otrlé. Tak se ptám, je tu někdo z STK a mohl by mně případně zjistit, které otáčky jsou správné. Nebo se se mnou někdo podělí o protokol z měření se stejným motorem? Díky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Emisích kam jezdim s Peugeotem Partner 1,6 HDI to vždy točil do omezovače, naposledy před týdnem, nikde nic nenastavuje, mašina mu řekne sešlápněte naplno pedál plynu a pak mu vypiše stop, mezi tim běží odpočet. Podle myho je ten ukon vždy o sešlápnutí plynu na max a podržení v max otáčkách.

To co nastavoval je možná jen informace pro mašinu ale motor se točí do omezovače.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dobře, tak to šetřil, tenhle další technik to nešetřil a šlapnul tak jak to ma v předpisech. Nic v tom nehledej asi jak se kterýmu chce, ale pokud to točí do omezovače tak je to v pořádku.

Edited by Radek Hurvajz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to předpis. Ten minulej technik měl pochopení ke stáří a nechtěl ti to zničit. Ikdyž by to motor měl bezproblému přežít, ale co si budem. Když máš na turbu nájezd 350K, tak to nebudeš štvát k přeběhovým schválně. Osobně se mě to taky nelíbí, jak se testujou nafťáky na emisích. U benzínu omezovač nezkouší, ale u nafťáku "musí" kvůli opacitě. Mám za to, že tohle by se mělo zrušit a max by byl u 4K ot. Občas se nějakej nafťák rozletí na ME...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inoxing: ano, motor to ustál bez úhony, doufám.

ozzy56: díky, příště zkusím měření emisí někde jinde, ne přímo na STK, třeba bude ta domluva jednodušší.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ví vůbec někdo ve svým okolí o někom komu by na měření emisí zakukal motor?
Nezajímá mě že jeden řikal v hospodě že Máňa z prasečáku to říkala, tak je to směroplatný. Zajímá mě - ano mýmu bráchovi, sousedovi, dědovi atd.. se to stalo.
Ze svýho okolí neznám jedinej případ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já motor nešetřím, běžně to točím do 3 tisíc sem tam tomu naložím víc, hlavně na 3 stupeň. Je teda pravda, že první 2 měření, než vyhnal saze a pořádně to prohřál, byly mimo toleranci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kirkiz pamatuju jednu starou R 5 Diesel, přiznávám, že víc nic, kdysi na Tatrách to bylo tak jedno auto za 14 dní, ale tam jsme podkládali regulátor otáček, aby to jelo..., jinak nemůžu říct, že bych tomu nešlápl na krk, ale vždycky v tahu, nikdy na volnoběh a do bezvědomí :bojim

jen tak mimochodem, při případné škodě na emisích, nedostanete ani korunu :nevim

Edited by ozzy56

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 34 minutami, paprna napsal:

Je teda pravda, že první 2 měření, než vyhnal saze a pořádně to prohřál, byly mimo toleranci.

No je to tak, na emise je záhodno motor pořádně ohřát. Ani bych se nebál říct že pořádně je třeba 50 km najet a nešetřit to.
Pak ideálně jít hned na měření.
Obecně si myslím, že nikdo nemá zájem druhýmu ničit auto, tak jak je to někdy prezentováno stylem: Bezmozek na emisích to vytáčel pořád dokola.... Dokonce si myslím že to dělají vícekrát, než je zdrávo i z důvodu , aby to naměřili a nemuseli dotyčnýho poslat pryč.
Lehce by mohli říct - Jo milý pane, milá paní nevyhovuje, tady máte protokol z cejchovanýho zařízení a až to opravíte, rádi Vás zase uvidíme i s Vašimi penězi. :roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mně motor přímo nezakukal, ale znatelně se zvýšila hlučnost.... Raději jsem nechal přebrousit kliku.... A začal jezdit na ME jinam.... Tam vám dovedli kouzla....

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 2 hodinami, brutall napsal:

Ne že nedostaneš ani korunu, ale ještě musíš emise zaplatit.

A ještě to uklidit. Viděl jsem na emisích, jak se auto poblilo. Mělo překousané kabely od sahary. Ale nakonec to dalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...