paprna Odesláno 8. listopad 2019 Sdílet Odesláno 8. listopad 2019 Zdravím, dnes sem teda naštěstí absolvoval komplet STK s Peugeotem 406 2.1 td. Co mně ale zarazilo, že 2 roky zpět při měření emisí byly přeběhové otáčky 4000 - 4800, letos je technik nastavil až na úctyhodných 5000 - 5200, což je prakticky na omezovač. Po nastavení otáček, sem technika upozornil, že 2 roky zpět byly otáčky nižší, proč je teď nastavil vyšší? Ptám se, zda se třeba změnila metodika. Odpověděl, že nezměnila, že každý motor je má tyto otáčky stanovené dle výrobce nebo co. Samozřejmě měl motor vyšší kouřivost, která nakonec nevadila a motor prošel, ale zážitek, kdy 20 let starý motor točí do omezovače a chvilku ho tam podrží je opravdu jenom pro otrlé. Tak se ptám, je tu někdo z STK a mohl by mně případně zjistit, které otáčky jsou správné. Nebo se se mnou někdo podělí o protokol z měření se stejným motorem? Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 8. listopad 2019 Sdílet Odesláno 8. listopad 2019 Na Emisích kam jezdim s Peugeotem Partner 1,6 HDI to vždy točil do omezovače, naposledy před týdnem, nikde nic nenastavuje, mašina mu řekne sešlápněte naplno pedál plynu a pak mu vypiše stop, mezi tim běží odpočet. Podle myho je ten ukon vždy o sešlápnutí plynu na max a podržení v max otáčkách. To co nastavoval je možná jen informace pro mašinu ale motor se točí do omezovače. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
paprna Odesláno 8. listopad 2019 Autor Sdílet Odesláno 8. listopad 2019 Opravdu nekecám, minule šlapal akorát tak, aby překročil ty 4000 otáček, mám to i v protokolu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 8. listopad 2019 Sdílet Odesláno 8. listopad 2019 (upraveno) No dobře, tak to šetřil, tenhle další technik to nešetřil a šlapnul tak jak to ma v předpisech. Nic v tom nehledej asi jak se kterýmu chce, ale pokud to točí do omezovače tak je to v pořádku. Upraveno 8. listopad 2019 uživatelem Radek Hurvajz inoxing ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 8. listopad 2019 Sdílet Odesláno 8. listopad 2019 Je to předpis. Ten minulej technik měl pochopení ke stáří a nechtěl ti to zničit. Ikdyž by to motor měl bezproblému přežít, ale co si budem. Když máš na turbu nájezd 350K, tak to nebudeš štvát k přeběhovým schválně. Osobně se mě to taky nelíbí, jak se testujou nafťáky na emisích. U benzínu omezovač nezkouší, ale u nafťáku "musí" kvůli opacitě. Mám za to, že tohle by se mělo zrušit a max by byl u 4K ot. Občas se nějakej nafťák rozletí na ME... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 8. listopad 2019 Sdílet Odesláno 8. listopad 2019 když jsem měl diesel, tak u emisí byla ,,domluva'' -- přece mi nebude cizí bezmozek držet plný plyn do bezvědomí , prostě ne a nee stalo se jen jednou, že jsem musel jet jinam inoxing ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
paprna Odesláno 8. listopad 2019 Autor Sdílet Odesláno 8. listopad 2019 Inoxing: ano, motor to ustál bez úhony, doufám. ozzy56: díky, příště zkusím měření emisí někde jinde, ne přímo na STK, třeba bude ta domluva jednodušší. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 8. listopad 2019 Sdílet Odesláno 8. listopad 2019 Těžko říct jak bude domluva, když je ted všechno hlídaný, i čas po který musí být auto na lince TK, každá kravina se eviduje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Agrafik Odesláno 8. listopad 2019 Sdílet Odesláno 8. listopad 2019 Znám jednoho, co točí diesel max do 3000 a pak má hrůzu z emisí, že mu to točí k červeným. Jet s ním je utrpení pro motor i spolujezdce. Po dálnici 90... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Odesláno 8. listopad 2019 Sdílet Odesláno 8. listopad 2019 Ví vůbec někdo ve svým okolí o někom komu by na měření emisí zakukal motor? Nezajímá mě že jeden řikal v hospodě že Máňa z prasečáku to říkala, tak je to směroplatný. Zajímá mě - ano mýmu bráchovi, sousedovi, dědovi atd.. se to stalo. Ze svýho okolí neznám jedinej případ. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brutall Odesláno 8. listopad 2019 Sdílet Odesláno 8. listopad 2019 Já byl u toho, když na emisních zakukal motor přede mnou měřeného auta. Ten chlap se málem rozbrečel, ale vzteky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 8. listopad 2019 Sdílet Odesláno 8. listopad 2019 (upraveno) Během minulýho měsíce 3 starý vylítaných rotačky, všechno tdi vw. Upraveno 8. listopad 2019 uživatelem inoxing Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
paprna Odesláno 8. listopad 2019 Autor Sdílet Odesláno 8. listopad 2019 Já motor nešetřím, běžně to točím do 3 tisíc sem tam tomu naložím víc, hlavně na 3 stupeň. Je teda pravda, že první 2 měření, než vyhnal saze a pořádně to prohřál, byly mimo toleranci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 8. listopad 2019 Sdílet Odesláno 8. listopad 2019 (upraveno) @kirkiz pamatuju jednu starou R 5 Diesel, přiznávám, že víc nic, kdysi na Tatrách to bylo tak jedno auto za 14 dní, ale tam jsme podkládali regulátor otáček, aby to jelo..., jinak nemůžu říct, že bych tomu nešlápl na krk, ale vždycky v tahu, nikdy na volnoběh a do bezvědomí jen tak mimochodem, při případné škodě na emisích, nedostanete ani korunu Upraveno 8. listopad 2019 uživatelem ozzy56 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brutall Odesláno 8. listopad 2019 Sdílet Odesláno 8. listopad 2019 Ne že nedostaneš ani korunu, ale ještě musíš emise zaplatit. ozzy56 a dýzl ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Odesláno 8. listopad 2019 Sdílet Odesláno 8. listopad 2019 před 34 minutami, paprna napsal: Je teda pravda, že první 2 měření, než vyhnal saze a pořádně to prohřál, byly mimo toleranci. No je to tak, na emise je záhodno motor pořádně ohřát. Ani bych se nebál říct že pořádně je třeba 50 km najet a nešetřit to. Pak ideálně jít hned na měření. Obecně si myslím, že nikdo nemá zájem druhýmu ničit auto, tak jak je to někdy prezentováno stylem: Bezmozek na emisích to vytáčel pořád dokola.... Dokonce si myslím že to dělají vícekrát, než je zdrávo i z důvodu , aby to naměřili a nemuseli dotyčnýho poslat pryč. Lehce by mohli říct - Jo milý pane, milá paní nevyhovuje, tady máte protokol z cejchovanýho zařízení a až to opravíte, rádi Vás zase uvidíme i s Vašimi penězi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 8. listopad 2019 Sdílet Odesláno 8. listopad 2019 Mně motor přímo nezakukal, ale znatelně se zvýšila hlučnost.... Raději jsem nechal přebrousit kliku.... A začal jezdit na ME jinam.... Tam vám dovedli kouzla.... inoxing ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Agrafik Odesláno 8. listopad 2019 Sdílet Odesláno 8. listopad 2019 před 2 hodinami, brutall napsal: Ne že nedostaneš ani korunu, ale ještě musíš emise zaplatit. A ještě to uklidit. Viděl jsem na emisích, jak se auto poblilo. Mělo překousané kabely od sahary. Ale nakonec to dalo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.