Ferry Odesláno 30. říjen 2019 Sdílet Odesláno 30. říjen 2019 (upraveno) Tohle auto jsem v roce 2016 vyženil a na rozdíl od manželky k němu stále ještě tak trochu hledám cestu Poslední dobou se náš vztah trochu zlepšuje a tak jsem se rozhodl založit tohle vlákno, kde bych trochu prezentoval ten náš společný vývoj K autu: je to faceliftovaný Ford Focus v kombíku, vyrobený v něměckém Saarlouis v březnu 2006. Motor je PSA-čková DV6TED4 tedy 1,6 16V Hdi 80kW, ve Fordu označena jako 1,6 Duratorq TDCi. Auto si moje žena koupila nějaký čas před tím, než jsme se seznámili, takže neznám úplně všechny podrobnosti od začátku. Bylo to dotažené z Německa, po kroupách, po lehké bouračce na předek a údajné km bych asi ještě někde dohledal, tuším, že to mělo být něco kolem 110tis km. Já jsem se s ním blíže seznámil ve chvíli, kdy jsme se se ženou znali asi tak měsíc, a poprvé odešlo turbo . To si tenkrát opravu zajistila ještě sama žena u nějakého vesnického garážisty, s tím, že když jí to nechalo někdy ve dvě v noci na Pražském okruhu cestou z práce, tak to odtáhli rovnou tam. Vesnický garážista dělal dle svého vyjádření diesely 20let (proč to zmiňuju, viz dále v textu) a vrazil tam repasovaný nový turbo bez hledání příčiny rozstřelení toho starého, žena vyplázla tenkrát asi 25tis, já to osobně tenkrát nějak moc dál neřešil a jezdilo se dál. Ovšem jenom asi půl roku, než se začalo turbo opět ozývat hvízdáním a po kontrole jsem našel vůli na osičce a obroušené hrany lopatek. Pro další servis jsem se už doma nominoval já sám . Po rozhovoru s garážistou jsem vytušil, že nic jiného nezbyde, neboť na servisní úkony, které jsou předepsány v technické dokumentaci od PSA pro tento motor po havárii turba se zvysoka vy... ( joo, prostě diesly před 20ti lety a dnes už nejsou to samé :p), kromě toho do motoru např. nalil olej 10W40, který tam neměl co dělat, no samá lepší zjištění… Vím, je to taky trochu moje chyba, ale dal jsem tenkrát ještě na tvrzení ženy, že k němu dávala auta vždy a nebyl problém, faktury si od něj nebrala , takže kontrola nebyla, no nezbývá, než to dneska už jen přejít mávnutím ruky . Po nějakém handrkování s garážistou, kdy jsem tehdá taky docela vyměknul a přistoupil pouze na částečnou kompenzaci škody v podobě sehnání dalšího repasovaného turba za nižší cenu od něj, jsem se do toho pustil. Když turbo dorazilo, následovalo sundání vany, vyčistění celého mazacího systému, výměna sacího koše olejového čerpadla, nové trubky a šrouby mazání turba a změření tlaku oleje. Zjistil jsem taky možnou příčinu a to ucpaný FAP takže po smontování následoval ještě krátký přejezd na dílnu k PP205 kde jsme ho pořešili. Ohledně toho ještě jedna zajímavá věc. Auto celou dobu nic nehlásilo, nesvítila žádná kontrolka motoru, nic co by nasvědčovalo problémy s FAPem. Co jsem zjistil později, tak příčinou možná bylo víčko nádrže, neboť manželce se kdysi povedlo zamčené víčko při pokusu o natankování ulomit, takže zmíněný vesnický garážista sehnal a vyměnil víčko z vrakáče, jenže to mělo tu chybu, že mu chyběl magnet, který je nutný pro sledování otvírání víčka a následného dávkování Eolysu. Tato trvalá chyba byla v jednotce aditivace Eolysu sice zapsána, ale dokud jsem si nepořídil diag kabel na Forda, nevěděl jsem o ní. Jak tedy probíhalo dávkování Eolysu a zda to skutečně mohlo být příčinou ucpání FAPu dodnes nevím. Už to vypadalo, že se bude jenom jezdit, ale další překvapení na sebe nenechalo dlouho čekat. Po dalších cca 3tis km se na dálnici ženě znovu ozvala z motoru rána a další turbo bylo KO. Inu kousíčky lopatky z toho prvního kleklého turba, které jsem já tenkrát ani neviděl, jak vypadalo, zůstaly zasekané v záhybech gumové hadice od airboxu (garážista ji nezkontroloval a já taky ne – druhé turbo mělo přeci jenom lehce obroušené lopatky, rozhodně jim nechyběly kusy materiálu, tak koho by to napadlo ) a přišlo to, co přijít muselo, nasály se pěkně do lopatek, v pořadí již třetího, turba. Následoval další odtah, protože s přeraženou osičkou začal jít do sání motoru olej a nebylo radno riskovat diesel run away. Takže sehnání a výměna dalšího turba, tentokrát origo peugeot – repas od PP205, spojeno s přetěsněním všech vstřiků – přelisování nových jímek, gufera, podložky atd. Od té doby, musím zaklepat, s turbem najeto 40tis. km a vše v pohodě. Ne však s Fordem jako takovým. Takže následovalo vyhřáté zadní ložisko od zatuhlého brzdiče (mění se komplet náboj), padnutí do nouzáku díky špatné žhavicí svíčce (vyměněny všechny 4, jedna zalomena, ale vytáhnul jsem ji z válce dírou po vstřiku na magnetu ) , při té příležitosti jsem taky vyčistil sání od karbonu, ve 190tis KO starter, po projetí hlubší louže KO obě přední ložiska (opět se mění celý náboj) … No a během toho bežný spotřebák, jako rozvody, brzdy, filtry... Ve srovnání se 406 mi taky nepřišel Ford zrovna příliš jistý na silnici. To, co jsem si dovolil se 406, jsem se s FoFíkem neodvážil ani ve snu. Všude v různých článcích vychvalované jízdní vlastnosti jsem zrovna nepozoroval a tak přišly na řadu i komplet tlumiče, což sice trochu pomohlo, ale při výměně jsem zjistil, že bude hlavně potřeba repas všech silentbloků zadní nápravy a přední ramena, takže to je to, co mě teď zrovna čeká. 406tku chci na zimu už trochu pošetřit, a tak Focus bude muset tu svou dosavadní péči řádně odsloužit Ale, abych zas jen tolik nehanil, jsou i věci, co se mi na něm líbí. To je například možnost vcelku jednoduchých (a mnou oblíbených) dodělávek výbavy. V podstatě stačí sehnat nejvyšší verzi centrální pojistkové skříňky (obdoba BSI u PSA) a pak jen stačí zapojovat a povolovat přes diag. Takže seznam dodělané výbavy a vylepšení: - tempomat (jelikož ovládání je tlačítky na volantu, přibyl s tím kožený 4-ramenný volant) - podsvícení prostoru nohou řidiče a spolujezdce + stropní světlo nad zadní sedačky - loketní opěrka s úložným prostorem - výhřev předních sedaček - senzor deště a automatických světel - samostmívací vnitřní zpětné zrcátko - budíky z focusu mk2.5 s maxidot informačním systémem palubního PC - originální bluetooth handsfree s funkcí voice-control - nezávislé topení Webasto ThermoTop C (dárce Citroen C8) - pružiny Eibach Pro kit - vyhřívání ostřikovačů, přídavná nádržka a hlídání otevření kapoty - v přípravě přestavba 2 předních el. oken na všechna 4 el.okna se sekvenčním stahováním Upraveno 17. prosinec 2022 uživatelem Ferry Pe.Tr a pavelu96 ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferry Odesláno 30. říjen 2019 Autor Sdílet Odesláno 30. říjen 2019 nevděčným společníkem je u Forda taky koroze, takže kromě turbo-trojboje je potřeba bojovat taky s ní pavelu96 a radim.1008 ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferry Odesláno 30. říjen 2019 Autor Sdílet Odesláno 30. říjen 2019 příprava náhradní zadní nápravy na repas, kupodivu, ač všude na fórech většinou píšou, že je potřeba řezat skoro všechny šrouby, já z celkových asi 12ti řezal jen tři - jeden u pomocného ramene a pak dva s excentrickou hlavou pro nastavování geometrie. Rozebraná náprava už je odvezená na pískování ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pavelu96 Odesláno 30. říjen 2019 Sdílet Odesláno 30. říjen 2019 https://www.peugeot-club.com/topic/110312-pavelu96-308/?do=findComment&comment=1825156 Tak proto jsi mi komentoval tenkrát Bobíka Jinak dobrá práce s Fix Or Repair Daily Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferry Odesláno 30. říjen 2019 Autor Sdílet Odesláno 30. říjen 2019 @pavelu96 jj, to bylo podle cerstvych zkusenosti Ano, pro křížovkáře - porucha na čtyři - FORD anebo Fordem tam a zpátky pěšky (vlakem apod.) pavelu96 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Almanil Odesláno 30. říjen 2019 Sdílet Odesláno 30. říjen 2019 Vidím, že se Ford moc nepoučil, naprosto stejná rezavá místa teď opravuji na přítelčině ST170 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kratales Odesláno 30. říjen 2019 Sdílet Odesláno 30. říjen 2019 Já se nedávno Focuse zbavil a nahradil jsem ho za 308. Měl jsem tedy po faceliftu, jeden z posledních z roku 2011. A ta koroze mě štvala neskutečně. Co se týče koroze nemělo to moc daleko k tomu tvému a to byl o 5 roků mladší kousek. Odhadem letošní zima a vypadal by stejně. To je bolístka Fordů no. Ale zase co se týče jízdních vlastností, tak to se s 308 vůbec nedá srovnávat, tam je Focus o několik tříd jinde. Ale asi už fakt stárnu, když jsem nyní dal přednost spíše pohodlí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferry Odesláno 30. říjen 2019 Autor Sdílet Odesláno 30. říjen 2019 jo, moje 406 zacla podobne reznout az pri dvojnasobnem stari, nez co focus Ja jsem hodne zvedav na ty jizdni vlastnosti po repasu napravy. Konstrukcne je dost podobna te u 406 a ta ma jizdni vlastnosti fakt dobry. 308 jsem nemel prilis tu cest projet, ale je jasny, ze vlecena naprava oproti nezavislemu zaveseni kol nebude srovnatelna. On je to i trochu jiny segmet vozu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kratales Odesláno 30. říjen 2019 Sdílet Odesláno 30. říjen 2019 Z vlastní zkušenosti i rozhozený multilink (teda alespoň u Focusu) je prostě furt mnohem lepší než torzka. Ale po repasi nápravy je to fakt pecka, to musím potvrdit. Hlavně pozor, zadní šrouby utahivat na zatíženém vozidle, jak se to utáhne na zvedáku, tak to jde velmi rychle do kopru. Ale tak to zřejmě víš, předpokládám. Bohužel ale toto neví ani řada mechaniků, bohužel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferry Odesláno 30. říjen 2019 Autor Sdílet Odesláno 30. říjen 2019 Jj, to je jasny, ze to musi byt na zemi, to by dostaly peknej stos, utahnout to pri zvednutym dik za poznamku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest StibTo Odesláno 30. říjen 2019 Sdílet Odesláno 30. říjen 2019 Řekl bych, že ta koroze je spíš VDĚČNÝM společníkem Jako twl tohle vidím a říkám si Forda fakt asi nikdy, jsem rád, že jsem nešel do toho Mondea. A když jsem loni u @Vena garážmistr měl možnost porovnat P308 rv09 od @Klemoň s Mondeo (tuším) 2012 od @Scratch sorry, nic osobního ale Pug na tom byl co do koroze byť o několik let starší výrazně lépe. Ten turbopříběh no comment - máte asi oba se ženou svatou trpělivost a/nebo skutečný vztah k vozu, alespoň v jejím případě Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Klemoň Odesláno 30. říjen 2019 Sdílet Odesláno 30. říjen 2019 (upraveno) No já to jen doplním - z mého pohledu tam vlastně na mé 308 žádná koroze nebyla. Ano taková ta povrchová smetánka na pár centimetrech podvozkových částí (tyče, klouby a pod) ale to bylo maximálně na utření , žádné ocelové kartáče a kila kitu a barvy . . . Asi takto to vypadalo Upraveno 30. říjen 2019 uživatelem Klemoň radim.1008, VojtouNerCZ a pavelu96 ohodnotil 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vena garážmistr Odesláno 30. říjen 2019 Sdílet Odesláno 30. říjen 2019 No kámoš jezdíval s přepravníkem na auta a ten říká že nejhůř se mu spalo když měl naložený Fordy že ty prej žere rez už když je vezou z fabriky a když to vidím tak na tom asi něco bude. ozzy56 a pavelu96 ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Péťa Odesláno 30. říjen 2019 Sdílet Odesláno 30. říjen 2019 Nestrašte mě, jo. To abych se podíval na Martiny FoFo... ... a nebo radši ne brixtr ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pavelu96 Odesláno 30. říjen 2019 Sdílet Odesláno 30. říjen 2019 @Péťa to by jsi slyšel jak to rezaví... proto @Vena garážmistr psal o špatném spaní... Klemoň ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VojtouNerCZ Odesláno 30. říjen 2019 Sdílet Odesláno 30. říjen 2019 Tak třeba na 307 mám povrch krásný, podběhy taky. Jen ty prahy co někdo pocuchal mi kazí radost Ale když vidím kolegovo mondeo MK3, který je o dost mladší a ta koroze mu leze z prahu ven... Tak si myslím svoje o tom jeho fuj Francouz, ford top xD inoxing a Klemoň ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest StibTo Odesláno 30. říjen 2019 Sdílet Odesláno 30. říjen 2019 Já jen doplním, že toho času 5 let starý Superb prošel bez ztráty kytičky dokonce byl na mnoha místech ještě nějaký vosk či nátěr či co to je z fabriky No jo, holt kdo nemá rád rez Fordu a Mazde se obloukem vyhne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Klemoň Odesláno 30. říjen 2019 Sdílet Odesláno 30. říjen 2019 To je pravda - SUP byl tak nakonzervovaný , že ani nechtěl pustit zapadlý šroubek z obložení VojtouNerCZ ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest StibTo Odesláno 30. říjen 2019 Sdílet Odesláno 30. říjen 2019 Ten zapadl mezi kotouč a ochranný štít vole Ale byla to sranda než se to vydloublo ven to jo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Klemoň Odesláno 30. říjen 2019 Sdílet Odesláno 30. říjen 2019 (upraveno) Tak snad každý na fotce vidí , že zrovna seřizuji světla do mlhy Upraveno 30. říjen 2019 uživatelem Klemoň Péťa ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.