Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Ferryho manželky Ford Focus Tournier mk2 1,6TDCi - pripravy na STK


Ferry

Recommended Posts

@Péťa Je to v podstate jednoduchy. Kazdy dvere maji svuj modul, kterej je soucasti motoru stahovacky a je do auta pripojenej dvema draty na sbernici CAN a jeste dvema na + a - . Ty moduly pak ovladaji vsechny funkce jednotlivych dveri (ovladani oken a zamku, info o otevrenych dverich, ovladani zpetn.zrcatek, blinkry v zrcatkach apod.) na zaklade prikazu po sbernici. Obnasi to teda sehnat vsechny ty motory a moduly, natahnout do zadnich dveri ty draty CANu a prepojit par dratu ohledne napajeni +12V, nasledne pak konfigurace centralni jednotky pres diag.

@radim.1008 Noo, jako uplne uz neni, no, ale tahle zmena identity se nejakym zahadnym zpusobem deje u vsech mych aut :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...
V 18. 11. 2020 at 16:25, Ferry napsal:

jelikoz jsem pred namontovanim bufiku do auta tento bezprostredne nevyzkousel pres diag ( naposledy jsem ho zkousel asi tak rok zpatky a pak mi uz jen lezel cekajic na montaz v krabici), pri prvnim pokusu o zapnuti jsem zjistil, ze nefunguje obehove cerpadlo a bufik se kratce po startu prehreje a odstavi s chybou. Zraneni palce mi nedovolilo se okamzite pustit do vymeny cerpadla, tak jsem aspon objednal nove u Cinana a cekal na doruceni a uzdraveni. Ted jsem se konecne dostal k vymene, takze castecne vypusteni chladiciho okruhu, demontaz bufiku z auta a prohozeni cerpadel a uz vsechno beha bez prehrivani. (stare cerpadlo bylo nakonec jen seknute nejakou rzi uvnitr, takze pomohlo rozebrani a vycisteni, bude aspon do rezervy).

Z vybavy, na kterou jsem byl zvyklej ve 406, mi chybelo samostmivaci zpetne zrcatko a destovy senzor, takze sehnani potrebnych komponent, umotani dodatecneho kabeloveho svazku a povoleni pres diag v kofiguraci auta a uz vse maka :) Zaroven jsem sehnal i origo Bluetooth handsfree modul, ktery komunikuje s autoradiem a umoznuje i jednoduche ovladani nekterych funkci hlasem, takze dozapojeni a konfigurace a dalsi prvek vybavy navic :) No a jelikoz se mi z Peugeotu libi vic i cervene podsviceni, nez to zelene Fordi, tak jeste vymena budiku z faceliftove verze focusu s maxidot displejem a cerveno-bilym podsvicenim, co zobrazuje i udaje z autoradia, bluetooth modulu a ma funkci pestovani eco kyticek za styl jizdy :D

no a jako posledni vec, na kterou jsem byl zvyklej z moji 406, sekvencni stahovani oken, v soucasne vybave jezdi automaticky pouze okno ridice a to jeste jenom dolu. Nahoru uz se musi drzet tlacitko po celou dobu a spolujezdcovo okno neumi sekvenci vubec. Zadni okna jsou jen na svihadla. Ford umi ve vyssi vybave sekvenci na vsech ctyrech elektrickych oknech a umi i funkci globalniho otevreni/uzavreni vsech oken dalkovym ovladacem centralu - to proste musim, mit a tak uz je pripravenej set vsech ctyr stahovacek do vsech dveri :)

IMG_20201118_162143.jpg

WhatsApp Image 2020-10-29 at 17.21.31.jpeg

IMG_20201118_163432.jpg

čau, jak jsi řešil montáž jinýho zrcátka a toho senzoru?

Neuvažoval jsi rovnou i nad automatickýma světlama?
Chystám se na to stejný u Mondea mk4...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@thorr001 Sehnal jsem si patricnou patici a drzak senzoru (vzal jsem je z rozbiteho demontovaneho skla z peugeotu 407, drzaky jsou uplne stejny) a na sklo je prilepil PUR lepidlem na autoskla (s pouzitim cerneho primeru). Samozrejme nejjednodussi je vymenit celni sklo, ktery je urceny pro senzor, jenze to jsem menil cca pred rokem a tenkrat jsem o tom dodelavani jeste jen premyslel (nemel jsem v tu dobu ani sehnane potrebne dily) a tak jsem tam nechal dat obycejne. Jelikoz je furt skoro jak nove a momentalne nemam na celni sklo uzavreny pripojisteni, ze kteryho bych vymenu udelal, sel jsem touhle cestou (kdysi jsem to uz delal u 406tky, kde jsem taky dodelaval destovy senzor)

Automaticky sviceni jsem si samozrejme aktivoval taky, je to zatrhnuti jedne polozky v diag

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zavisi to auto od auta, nekdo uz tam pripravu ma natazenou, v jinym aute se to musi natahnout komplet. Ja mel v aute puvodne i vcelku nizkou verzi centralni ridici jednotky - GEMu, takze tu jsem menil za vyssi, co umi napriklad denni svetla, tempomat, destovy a svetelny senzor atd., u forda to maj oznaceny poslednima dvema pismenama v cisle dilu, cim vyssi pismeno v abecede, tim vetsinou lepsi a novejsi verze s vice funkcemi. V konektoru prave u toho GEMu, kterym je pripojen stresni elektricky svazek jsem mel v podstate jen stropni lampicku, takze draty pro zrcatko, senzor atd. jsem musel tahat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Minuly tyden dorazila z Ciny nova horkovzdusna pajka na SMD soucastky  a i samotne SMD LEDky (mmch 400ks cervenych a bilych tam stalo polovinu toho, co stoji v CR 10ks :D ) a tak jsem se o vikendu mohl pustit do predelavky interieroveho podsviceni ze zelene predfaceliftove do cerveno-bile, aby to ladilo s pofaceliftovymi budiky a radiem. Vysledek myslim stoji za to, aspon ja z toho mam az detinskou radost :D

pro zajimavost - podsviceni ovladace oken ma nestandartni LEDky  s reverzni montazi, sviti skrz dirku v desce plosneho spoje na druhou stranu, to jsem ani nevedel, ze takovy existujou :)

IMG_20201206_220702.jpg

IMG_20201206_221249.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Ferry changed the title to Ferryho manželky Ford Focus Tournier mk2 1,6TDCi - kdo si hraje, nezlobí - předělávka barvy podsvícení palubky

@Péťa Jak je ctena libost, tady je, stala cca 950, je to nezavisla kombinace klasicky mikropajky a horkovzdusky, kazda se reguluje zvlast, horkovzduch se automaticky vypina a chladi po odlozeni do drzaku. V baleni jsou jeste dalsi ruzne hroty a trubicky, nahradni topne telisko,  0,3mm trubickovy cin, pastova kalafuna, dratenka na cisteni hrotu, odsavacka cinu a spachtlicky a hroty na praci s smd

-932416793-1797642789.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tahle je fakt malinka a lehounka, ta regulace se vejde do dlane :) hmm se zdrojem, to je taky sikovny, skoda, ze neproslo, kolik jsi doplacel? Ja mam zdroj v planu udelat z nejakyho staryho PC ATX, co se mi valej v praci, jen z ty hromady musim vytahnout nejakej se spravnym ridicim integracem, kterej pujde dobre upravit na regulovatelnej :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...
  • O 3 týdny později...

Vyuzil jsem toho otepleni a konecne nahodil pridavnou nadrzku ostrikovacu spolu s dodelanim cidla hladiny. Puvodni nadrzka pobrala max asi 3l a kapalina mi dochazela dost casto, navic samozrejme v nejmene vhodnou dobu, tak ted se vleze alespon o litr vic a bude to vcas hlasit nizkou hladinu. Zaroven jsem dodelal vyhrivane ostrikovace, protoze ted v tech poslednich mrazech i s kapalinou -40 byly porad zamrzle, tak snad to pomuze. A kdyz uz jsem se vrtal pod kapotou, vymenil jsem i zamek kapoty s cidlem otevreni, takze ted uz budiky hlasi nedovreni vseho :) 

IMG_20210220_183333.jpg

IMG_20210220_183257.jpg

IMG_20210220_183316.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Ferry changed the title to Ferryho manželky Ford Focus Tournier mk2 1,6TDCi - kdo si hraje, nezlobí - vylepšení ostřikovačů
  • O 11 měsíců později...
  • Ferry changed the title to Ferryho manželky Ford Focus Tournier mk2 1,6TDCi - manžeta poloosy KO

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...