Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

308 1.6 Vti skutečně na odpis?


matii

Recommended Posts

Pokud někdo mění pravideleně olej, nemontuje lpg, není to první generace motorů Prince 2006-2007/8 a majitel není kokos, tak ten motor funguje. Není to motor na plyn. Ale ten největší průšvih je, když lpg někdo má a přestane ho seřizovat. Kdo chce plyn v autě, tak ať si ho koupí od výrobce nebo ho dává na jednoduchý koncepce ne na Valvetronik. Většina lpg systémů jenom obchází řízení motoru a čím složitější a náročnější na emise jsou motory, tím je to víc nereálné. Ne aby to nějak fungovalo, ale aby to fugovalo dobře a nesnižovalo to životnost motoru.

Markus: Mě by zajímalo, jak se ti ty hobliny můžou dostat k solenoidům. Když do motoru nasypeš bordel, tak hrubý sítko zachytí nevětší bordel na koši čerpadla a pak to jde hned do plnoprůtokového filtru oleje (jedině, že by ten byl totálně ucpaný a jelo to obtokem). K solenoidům, stejně tak k hydroštelům, mazání vaček... to jde jedním kanálem. Zažil jsem, že na solenoidech byly kusy filtrační vložky (to je tak, když někdo koupí nekvalitní filtr oleje). Zajeď si na diagnostiku a podívej se, co je tam za chyby, takhle ten motor nemůže jezdit. Emisema neprojdeš proč?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak, jak se mohou dostat ty jemnoučký hoblinky na sítka u selenoidy netuším, tuhle otázku jsem si taky pokládal. Ale ty sítka byly oblepený totálně. Když jsem to zkontroloval naposledy a zjistli jsem, že už v okruhu nic z bordelu nezůstalo, tak jsem vyměníl olej s filtrem a ten starý filtr byl neporušený a čistý.

Emisema neprojdu myslím(nejsem si jist) kvůli CO2 a ani se nedivím- při takové spotřebě oleje se to musí někde projevit. Při výměně rozvodu jsem se ptal, zda to na vačkách není vydřený, ale tvrdil, že to vypadá dobře.

Diagnostiku mám koupenou přímo tu na Peugeoty a ta před problémem s rozvody psala stále koherekce sacích a výfukový ventilů- teď už nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A teď si vem, že jsi to koupil jako ojeté za pár korun. Já to koupil jako nové, vše jen autorizák, najeto poctivých 113 tisíc a větší peklo jsem nezažil. Auto je pohodlné, velké (mám SW) v interiéru vše funguje jak má.

Motor je zralý na generálku, ventily, pístní kroužky nejspíš i rozvody. Spojka blbne skoro od počátku, dle servisu to bylo ok... Řazení s tak dlouhými drahami se fakt jen tak nevidí. Vzdálenost mezi 2 a 5 je neuvěřitelná.

Můžu vyměnit oba vymezovače na předních dveřích, pěkně drhnou. U zadních mám odřený lak na koroserii od těsnicí gumy až na plech - u obou dveří.

Tak citlivé auto na vyvážení pneumatik jsem ještě nezažil.

Koupil jsem si nové auto, aby vydrželo a nebyly v tom pasti jako v ojetině. Hm. Tak Peugeot už nikdy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Markus: Pokud byly ucapné solenoidy pro vanosy, tak to psalo koherenci. Jestli je to teď čisté a koherenci to neukazuje, byl to ten důvod.

Dr.Taby: Po 113K ten motor nebude na generálku, jestli to dostávalo pravidelně servis. Pístní kruhy a ventily budou určitě dobrý, u VTI s MPI se jim nic nestane (karbon apod.). Spíš máš KO gufera na ventilech a to není takovej problém. Vyměníš gufera a motor zase bude šlapat bez problému a plnit emise, přitom už uděláš rozvody. Při výměně gufer musí hlava dolů, tím pádem i rozvody. Pokud to někdo neudělá jinou metodou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 4. 11. 2019 at 12:28, Dr. Taby napsal:

A teď si vem, že jsi to koupil jako ojeté za pár korun. Já to koupil jako nové, vše jen autorizák, najeto poctivých 113 tisíc a větší peklo jsem nezažil

Tie motory boli tusim od BMW, a preto sa ich ludia radi zbavuju,  a zial je to tak, auto uz nie je dlhodoba zalezitost, ale spotrebny tovar, cize nikto nerata, ze bude jazdit 10 ci 15 rokov bez vacsich problemov, zial ta doba presla, a skoncila okolo roku 2000.
Vsetky diely, spojka, dvojhmota, EGR, atd atd vydrzi max 100000 resp 200000 a potom adie. Udaje na prevodovkach dozivotny olej, ano 180 000km predpokladana zivotnost, potom cao.
Este by ma zaujimalo, ako to robi KIA pri 7 rocnej zaruke a kolko stran s malymi pismenkami je tam vyluk zo zaruky, po 7 rokoch je auto na odpis, brzdy, pneumatiky, stierace atd, sa ani nevztahuje zaruka, je to bezne opotrebitelny diel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 1. 11. 2019 at 23:21, inoxing napsal:

Pokud někdo mění pravideleně olej, nemontuje lpg, není to první generace motorů Prince 2006-2007/8 a majitel není kokos, tak ten motor funguje. Není to motor na plyn. Ale ten největší průšvih je, když lpg někdo má a přestane ho seřizovat. Kdo chce plyn v autě, tak ať si ho koupí od výrobce nebo ho dává na jednoduchý koncepce ne na Valvetronik. Většina lpg systémů jenom obchází řízení motoru a čím složitější a náročnější na emise jsou motory, tím je to víc nereálné. Ne aby to nějak fungovalo, ale aby to fugovalo dobře a nesnižovalo to životnost motoru. Markus: Mě by zajímalo, jak se ti ty hobliny můžou dostat k solenoidům.

Zase samy odbornici, co videli motor nanajvys na monitore a citia sa chytry. Olej menim pravidelne, mam lpg, mam nabehane cca 230 000 a rocnik 08 a je to motor na plyn. Doteraz som neserizoval LPG, lebo nie je treba, ked to beha ako ma. Toto je pesnicka servidakov a potom pisalkov vela vela chytrych, aby mali zabezpeceny staly prisun prace a menenia materialu na plyne. To male ja neviem napr. opotrebovanie kruzkov nema na to vplyv. Samozrejme keby ti natlacili tlaky na 2  tak by bolo treba ho prestavit. Aj ja som pozeral selenoidy a bolo tam trocha bordelu. Co sa tyka LPG bol problem v zasratych vstrekovacoch LPG, co akosi nikomu neslo do hlavy, ze sa dokazali zasrat po par tis. km. Kupil som nove a drzia uz 120 000 km. Ktovie co to tam sotek namontoval.

martinkovic. Spojka mi zatial drzi a dobre, asi nevies jazdit, alebo si vymyslas, dalsi chytry. Nemal som potrebu na ziadnom aute ju menit.  Dvojhmota je spotrebny material na smiesnych dyzloch. Vsetko co si vymenoval aj gumy, brzdy, stierace je SPOTREBNY MATERIAL. To si tak sprosty, ze to nevies? Mal si dat aj nadrz, ze sa ti kazde 2 tyzdne vypne motor, lebo sa spotrebuje benzin ty pablb. Vlastne u teba je cele auto spotrebak... tak co vypisujes voloviny? Ake rozsahy pises 100000 resp. 200000? hehehe resp. 300000 ty cao. Tak ani nevies odkial to boli motory, len tusis, ale si chytry.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Precital som si znova a nic mudre som tam opat nenasiel, len blabol nejakeho frajerika. Ja mam dost ludi okolo seba s tymto motorom, funguje im normale, len tie studene starty..., ale toto forum nepoznaju. Takze z 10000 aut ide len 10, zajtra im to musim povedat a aj pezotu. Toto je to sam si to napisal. Nemas potuchy, nevies ani si ho nevidel, ale uz si myslis, ze si chytry z internetu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 42 minutami, romandown napsal:

Ne, že by to asi někoho zajímalo, ale mám tento motor - r. 2010, najeto cca 160 tisíc a kromě brzd, klimy, jakéhosi stabilizátoru a běžného spotřebáku jsem na autě nemusel dělat vůbec nic.

Šťastný člověk. Mě se při cca 45 tis zvýšila spotřeba oleje - upozorňuji, že mě třeba v servise ani neupozornili, že se to může stát a tak mě zaskočilo, že v podstatě 2 měsíce po jarní prohlídce zasvítil olej. U předchozích aut jsem opravdu nemusel dolévat v podstatě ani kapku. Od začátku bylo řazení poměrně nekomfortní,  ale dle servisu je to prý ok v normě. U jiného je to na spojku, takže stejně mimo záruku.

A lehce nad 100 tis začal kouřit z výfuk spálený olej. To že se auto stalo lehce hlučnějším, beru jako jev stáří a kilometrů.

Buď rád, že si měl štěstí na kus. Ono napříč značkami, který tento motor a THP verzi obzvlášť, používají je těch problémů dost. Ten motor je prostě špatný. Samozřejmě, že může mít vliv třeba styl jízdy, skladba a profil tras atd., ale z principu jde o hodně nepovedený produkt. Nejsem škodolibý ani závistivý, takže jsem rád, že jsi spokojen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to beru z druhé strany. Auto jsem kupoval o 20-30% levněji než stojí koncern ve stejné výbavě,nájezd atd.. .

40 tisíc jsem tedy ušetřil při nákupu vozu. Po 3 letech stál provoz jen 20 tisíc  což jsou náklady na jakoukoli značku.   Spotřebu oleje mám 0.3-0.4L na 1000km. Olej stojí 5L cca 600kč a nemusím to řešit ,když najedu 7-8 tisíc ročně :)  Je to prostě městské vozítko na občasné výlety. 

Upraveno uživatelem David1993
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, to je v pořádku, ten motor nemusí být jenom špatný, když se správně servisuje a nedávává se na to plyn a nejsou to první ročníky s ocelovýma kruhama na vačkách. U 308 je dobrá i antikorozní ochrana a když vezmu první generaci 308, která je postavena na stejné platformě, jak 307, tak v porovnání s ní je 308 i pohodlnější, zvláště na rozbitých okrskách.

Jenom uživatel Donrom to evidentně nepochopil a naváží se do lidí, který ten motor měli několikrát rozdělaný a ví o co jde, narozdíl od něj. Aspoň z toho co napsal je mě jasné, že ten motor nikdy sám neskládal. Vůbec ten motor nezná zevnitř, stačilo mě přečíst první příspěvek. Ale bude tu kopat kolem sebe, dokud mu ten motor neklekne nebo nepojede po třech, pak bude rád, když si přečte, že někdo ten problém řešil/vyřešil a , laskavě, napsal jak. A kdybys dělal auta, tak by se ti možná taky obracel žaludek z toho, jak někteří plynaři montují plyn do aut. Vůbec nejde kolikrát o kvalitu dílů lpg, ale o způsob montáže a připojení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

V 4. 11. 2019 at 12:28, Dr. Taby napsal:

A teď si vem, že jsi to koupil jako ojeté za pár korun. Já to koupil jako nové, vše jen autorizák, najeto poctivých 113 tisíc a větší peklo jsem nezažil. Auto je pohodlné, velké (mám SW) v interiéru vše funguje jak má.

Motor je zralý na generálku, ventily, pístní kroužky nejspíš i rozvody. Spojka blbne skoro od počátku, dle servisu to bylo ok... Řazení s tak dlouhými drahami se fakt jen tak nevidí. Vzdálenost mezi 2 a 5 je neuvěřitelná.

Můžu vyměnit oba vymezovače na předních dveřích, pěkně drhnou. U zadních mám odřený lak na koroserii od těsnicí gumy až na plech - u obou dveří.

Tak citlivé auto na vyvážení pneumatik jsem ještě nezažil.

Koupil jsem si nové auto, aby vydrželo a nebyly v tom pasti jako v ojetině. Hm. Tak Peugeot už nikdy.

Ty jsi asi ještě neměl doopravdy problematické auto, co?😁

Nechci si z Tebe utahovat (a ani neutahuju), chápu, že jsi naštvaný. Ale když se na to podíváš s odstupem, tak to jsou prkotiny. Omezovač dveří stojí 1000Kč, mně jeden měnili na záruku. Už od novoty občas povrzával, až v něm začalo bouchat. Je to bolest Peugeotů i Citroenů, brácha to má na 308 a tchán na C5.

Se spojkou nevím, co máš, ale vzhledem k tomu, že jsi s ní najezdil přes 100tkm tak asi funguje?

Řazení z 2-5 má dlouhé dráhy - ale jak často tak řadíš? To ovšem porucha není.

Pokud ti dře těsnění lak, tak je řešení buď opravovat lak, nebo kritická místa olepit fólií, stačí i průhledná lepící páska. Ano, je to Do-Do, ale viděl jsem to i u jiných aut a není to nic, co by ze života s autem dělalo peklo.

Ano, na vyvážení kol je třeba si dát záležet.

Motor na generálku - to je subjektivní. Už jsem to psal předtím - pokud jsou emise OK a motor jezdí bez jiných příznaků a chyb, tak jsou to evidentně gufera ventilů a řešit to je chvályhodné, ale ne nutné. Auto nemá přímý vstřik, takže karbonovat by to nemělo. Skoro si říkám, že jsem to měl na autě taky, akorát jsem o tom nevěděl.

 

V 7. 11. 2019 at 21:16, mmartinkovic napsal:

Si jeden z tisíca na tomto fóre čo má auto s týmto motorom bez poruchy, tak nehraj mudreho, a nauč sa čítať a potom prečítaj, čo som písal. 

Samo Bmv aj Psa priznali ze to nebol vydarený motor.

Já jsem byl ten druhej z tisíce😃 Rozumím, že ti vadí jeho vyjadřování, mně se taky nelíbí. Ale jak píše inoxing, problémy někdy jsou, ale ve většině případů jsou řešitelné. Kromě mě mají auto s tímhle motorem mí dva bráchové a oba jen "lejou benzín, olej a jezdí". Jeden má najeto ke 100tkm, druhej počítám tak 180. V okolí znám dvě další auta - jeden Peugeot a druhé BMW - a taky nemají problémy.

Ona ta pravda většinou bývá někde uprostřed - někdo se stará, někdo ne, ale většinou všichni +/- bez problémů jezdí. Pak jsme my, co se tady bavíme na fórech a plešatíme kvůli problémům, které jsou často pod rozlišovací schopnost pouhých uživatelů. Jako třeba můj švagr, který jezdil se čtyřválcovým motorem asi měsíc na tři válce a kromě toho, že se mu zdálo, že to trochu hůř jede, si ničeho nevšiml. A kontrolky mu stejně pořád nějaké svítily, takže tam chybu taky neviděl. Ale to přiznávám už je docela extrém.😁

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...