Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

308 1.6 Vti skutečně na odpis?


matii

Recommended Posts

Mám ročník 2009 kupovaný nový a několik let klasickou již zde několikrát zmiňovanou závadu, se kterou si neví rady (nechce se s tím dělat) ani jeden ze dvou autorizovaných servisů v okolí. 

Po nastartování kolísají otáčky a pokud se s autem vyjede do pěti minut od nastartování, zhasíná při volnoběžných otáčkách motor a je jedno zda je neutrál nebo sešláplá spojka. Problém se stále zhoršuje a doba ohřátí prodlužuje. Občas vyskočí i klasická hláška Antipolution atd... 

 

Ví někdo opravdu co to způsobuje a zda se to dá ještě opravit? Nacpal jsem teď do auta asi 40 tisíc a nechce se mi ho vyhodit. 

 

Pokud by někdo věděl co s tím dejte vědět, dojedu a zaplatím, peníze nejsou problém. Nechce se mi tak hezké auto pohřbívat. 

 

Mimochodem, diagnostika ukázala nějakou špatnou koherenci na vačkách bla bla o ničem. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle jsme schopni vyřešit ;) 

První je výměna rozvodu a pak pravděpodobně čištění ventilů.. ;)  Cenově rozvody do 20ky s prací a dál ti bohužel nedokážu říci.. to podle toho co se tam najde ;) Ale tyhle motory řešíme běžně

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tyhle motory VTI trpí, mimo jiné, na vydírání drážek pro rozvod oleje k vanosům (obě vačky- u vti je vanos na obou vačkách), špatný solenoidy ovládání vanosů (přicpaný). Zakarbonování ventilů u vti se moc neděje, je to klasický mpi (tohle trápí přímovstřikové thp). Musíš si zajet na diagnostiku a zjistit, co je tam přesně za závady. Můžou to být natažené rozvody- řetěz, ale taky kroužky na vačkách (drážky v hliníkových domcích- v hlavě). Co můžeš udělat je prvně vyčistit solenoidy od vanosů (sítka a zkusit, jak "chodí" při přepouštění připojením na 12V). Pak prohodit snímače na obou vačkách (hally) a zjistit, jestli se chyba kohorence časování nepřesunuje na druhou vačku (pak je to jenom snímačem natočení vaček). Vyčerpej nejdřív ty nejlevnější varianty k nejdražšším- solenoidy-snímače- nový rozvody (stačí jenom řetěz, lišty, napínák)- kroužky na vačkách za nový a pak už zbývá jenom hlava/vyvložkování (to ale musíš zkontrolovat fyzicky, zda-li drážky jsou opravdu vydřené). Mimochodem, bývá i problém s tlakem mazání, kde vlivem větších vůlí v kombinaci s horším čerpadlem oleje dochází k nedostatečnému tlaku v hlavě (zejména na volnoběh) a jednotka pak nedokáže natočit vanosy do požadované hodnoty (pak ta koherence je taky).

Peníze jsou vždycky problém.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen ze zvědavosti kolik to má najeto? My ten motor máme v C4 momentálně má auto najeto přesně 74.000km a zajímalo by mě, na co se zaměřit a zda vůbec tomuhle lze předejít. Samozřejmě hledat umím, o VTI toho jsou tu popsány stohy.

Upraveno uživatelem StibTo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uložení vaček je problém a to nikdo z autorizáku nechce řešit, ani nemá dle oficiálních postupů jak jinak, než vyměnit motor za nový.

Ale motor, kde by se muselo řešit uložení pod 200 tis jsme u nás neměli.. většinou po 40-60 tis se dělají rozvody, zanesení atd

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To nebyla rada, to byl odkaz na absurditu cen za nový motor. Od cca roku 2008 už dávaly na vačky carbon-cosi materiál těsnící kroužky vaček pro vanosy, tam se to tak nevydíralo jak u prvních Prince motorů, který měli ještě ocelové kroužky. Tady ani nemůže být nějaká konkrétní rada, protože to může být banalina za pár korun- viz ty solenoidy, nebo vydřený drážky v domkách rozvodu oleje- aby jsme byli přesní, to není uložení vačky, to je domek pro rozvod oleje dutinou vačky k vanosu, co se vydírá. Pak tlak oleje utíká přes ty vzniklé vůle a je problém s časováním vaček (ta koherence časování), kdy jednotka pak otevře solenoid naplno a vanos se stejně nedokáže natočit do požadovaného úhlu a je začne svítit kontrolka motoru---) antipollution fault---) sahara naplno atd. Zjisti konkrétní chybu a pak se dá o něčem bavit (při jakých otáčkách, teplotě motoru, kod chyby, nahodila/stálá, kohernce/open circuit... chápeš..). Bez toho tady můžeme vtipkovat dále.

 

 

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...