matii Odesláno 27. říjen 2019 Sdílet Odesláno 27. říjen 2019 Mám ročník 2009 kupovaný nový a několik let klasickou již zde několikrát zmiňovanou závadu, se kterou si neví rady (nechce se s tím dělat) ani jeden ze dvou autorizovaných servisů v okolí. Po nastartování kolísají otáčky a pokud se s autem vyjede do pěti minut od nastartování, zhasíná při volnoběžných otáčkách motor a je jedno zda je neutrál nebo sešláplá spojka. Problém se stále zhoršuje a doba ohřátí prodlužuje. Občas vyskočí i klasická hláška Antipolution atd... Ví někdo opravdu co to způsobuje a zda se to dá ještě opravit? Nacpal jsem teď do auta asi 40 tisíc a nechce se mi ho vyhodit. Pokud by někdo věděl co s tím dejte vědět, dojedu a zaplatím, peníze nejsou problém. Nechce se mi tak hezké auto pohřbívat. Mimochodem, diagnostika ukázala nějakou špatnou koherenci na vačkách bla bla o ničem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ChouLu Odesláno 27. říjen 2019 Sdílet Odesláno 27. říjen 2019 Tohle jsme schopni vyřešit První je výměna rozvodu a pak pravděpodobně čištění ventilů.. Cenově rozvody do 20ky s prací a dál ti bohužel nedokážu říci.. to podle toho co se tam najde Ale tyhle motory řešíme běžně Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Karel Odesláno 27. říjen 2019 Sdílet Odesláno 27. říjen 2019 A co uložení pro sací vačkovou hřídel.? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 27. říjen 2019 Sdílet Odesláno 27. říjen 2019 Tyhle motory VTI trpí, mimo jiné, na vydírání drážek pro rozvod oleje k vanosům (obě vačky- u vti je vanos na obou vačkách), špatný solenoidy ovládání vanosů (přicpaný). Zakarbonování ventilů u vti se moc neděje, je to klasický mpi (tohle trápí přímovstřikové thp). Musíš si zajet na diagnostiku a zjistit, co je tam přesně za závady. Můžou to být natažené rozvody- řetěz, ale taky kroužky na vačkách (drážky v hliníkových domcích- v hlavě). Co můžeš udělat je prvně vyčistit solenoidy od vanosů (sítka a zkusit, jak "chodí" při přepouštění připojením na 12V). Pak prohodit snímače na obou vačkách (hally) a zjistit, jestli se chyba kohorence časování nepřesunuje na druhou vačku (pak je to jenom snímačem natočení vaček). Vyčerpej nejdřív ty nejlevnější varianty k nejdražšším- solenoidy-snímače- nový rozvody (stačí jenom řetěz, lišty, napínák)- kroužky na vačkách za nový a pak už zbývá jenom hlava/vyvložkování (to ale musíš zkontrolovat fyzicky, zda-li drážky jsou opravdu vydřené). Mimochodem, bývá i problém s tlakem mazání, kde vlivem větších vůlí v kombinaci s horším čerpadlem oleje dochází k nedostatečnému tlaku v hlavě (zejména na volnoběh) a jednotka pak nedokáže natočit vanosy do požadované hodnoty (pak ta koherence je taky). Peníze jsou vždycky problém. havran400 a Karel ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mmartinkovic Odesláno 29. říjen 2019 Sdílet Odesláno 29. říjen 2019 Nový motor..... inoxing ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 29. říjen 2019 Sdílet Odesláno 29. říjen 2019 Kdyby nový motor stál 30K Kč, tak by to ještě mělo možná smyls. No při cenovce 320K za úplně nový motor a 120K za repas... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mmartinkovic Odesláno 29. říjen 2019 Sdílet Odesláno 29. říjen 2019 Preto je nerentabilna oprava a auto na odpis. Žiaľ, auto je spotrebná vec. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Karel Odesláno 29. říjen 2019 Sdílet Odesláno 29. říjen 2019 Děkuji pěkně za takové rady. Péťa a ozzy56 ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest StibTo Odesláno 29. říjen 2019 Sdílet Odesláno 29. říjen 2019 (upraveno) Jen ze zvědavosti kolik to má najeto? My ten motor máme v C4 momentálně má auto najeto přesně 74.000km a zajímalo by mě, na co se zaměřit a zda vůbec tomuhle lze předejít. Samozřejmě hledat umím, o VTI toho jsou tu popsány stohy. Upraveno 29. říjen 2019 uživatelem StibTo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ChouLu Odesláno 29. říjen 2019 Sdílet Odesláno 29. říjen 2019 Uložení vaček je problém a to nikdo z autorizáku nechce řešit, ani nemá dle oficiálních postupů jak jinak, než vyměnit motor za nový. Ale motor, kde by se muselo řešit uložení pod 200 tis jsme u nás neměli.. většinou po 40-60 tis se dělají rozvody, zanesení atd Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Karel Odesláno 29. říjen 2019 Sdílet Odesláno 29. říjen 2019 Když už, tak stači vyměnit hlavu válců a ne celý motor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ChouLu Odesláno 29. říjen 2019 Sdílet Odesláno 29. říjen 2019 To sice ano Ale Peugeot má občas specifické postupy, které nejsou zrovna moc logické Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest StibTo Odesláno 29. říjen 2019 Sdílet Odesláno 29. říjen 2019 Jako po prvních 40-60? No nazdar... Já měl v plánu jen nechat při 80.000 zkontrolovat řetěz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 29. říjen 2019 Sdílet Odesláno 29. říjen 2019 (upraveno) To nebyla rada, to byl odkaz na absurditu cen za nový motor. Od cca roku 2008 už dávaly na vačky carbon-cosi materiál těsnící kroužky vaček pro vanosy, tam se to tak nevydíralo jak u prvních Prince motorů, který měli ještě ocelové kroužky. Tady ani nemůže být nějaká konkrétní rada, protože to může být banalina za pár korun- viz ty solenoidy, nebo vydřený drážky v domkách rozvodu oleje- aby jsme byli přesní, to není uložení vačky, to je domek pro rozvod oleje dutinou vačky k vanosu, co se vydírá. Pak tlak oleje utíká přes ty vzniklé vůle a je problém s časováním vaček (ta koherence časování), kdy jednotka pak otevře solenoid naplno a vanos se stejně nedokáže natočit do požadovaného úhlu a je začne svítit kontrolka motoru---) antipollution fault---) sahara naplno atd. Zjisti konkrétní chybu a pak se dá o něčem bavit (při jakých otáčkách, teplotě motoru, kod chyby, nahodila/stálá, kohernce/open circuit... chápeš..). Bez toho tady můžeme vtipkovat dále. Upraveno 29. říjen 2019 uživatelem inoxing pavelu96, Petr Šlosar a Ajap ohodnotil 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pe.Tr Odesláno 29. říjen 2019 Sdílet Odesláno 29. říjen 2019 před 2 hodinami, StibTo napsal: ...a zajímalo by mě, na co se zaměřit a zda vůbec tomuhle lze předejít. třeba tady Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest StibTo Odesláno 29. říjen 2019 Sdílet Odesláno 29. říjen 2019 @Pe.Tr Vážně? Odkaz na sauto.cz? Od člověka co měl 1.6VTI v Peugeot 207 bych to nečekal... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 29. říjen 2019 Sdílet Odesláno 29. říjen 2019 Proč mysliš že to prodal, a jeste k tomu do Aček nebo kam. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest StibTo Odesláno 29. říjen 2019 Sdílet Odesláno 29. říjen 2019 @Radek Hurvajz Ano, po asi 30.000km a 3 letech nebo jak dlouho. Vlákno jsem sledoval a ani dnes ho není těžké najít. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 29. říjen 2019 Sdílet Odesláno 29. říjen 2019 JJ, já vím... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pe.Tr Odesláno 30. říjen 2019 Sdílet Odesláno 30. říjen 2019 tvl for ne asi , nejak starnes Stibtaku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.