bbubakmp33 Odesláno 16. říjen 2019 Sdílet Odesláno 16. říjen 2019 (upraveno) Zdravím, Omlouvám se za možná opakující se téma, ale fakt nevím. Mám neustále opakující se chybu P0341, auto je čerstvě po rozvodech, výměně svíček, chladící kapaliny, napínací a vodici kladky s řemenem a senzor otáček hřídele byl vyměněn zhruba před měsícem. Jedná se o 307 1.6 16v r.v.2002. Chyba P0341 se několikrát objevila i před výměnou rozvodů. Startování je bez problémů i otáčky volnoběhu jsou bez problému. Zhasínání motoru se projevuje tak, že se v kolonach vyšplhá teplota chladící kapaliny na cca. 99°C a sepne ventilátor a teplota spadne na cca 93°C, výkon motoru klesne, duší se a zhasne a občas se objeví i závada P 0341. Po chvilce jde znova nastartovat, kontrolka motoru svítí nebo občas i zhasne a vše vypadá vporadku.To se projevuje několikrát za sebou zhruba po půl hodinovém popojižděni v kolonách, dokud nezchladim motor jízdou. Nevím jestli to má spojitost s vysokou teplotou chl. kapaliny, chladičem, čidlem teploty, rezistorem ventilátoru nebo s ventilátorem chladiče , který úplně ok není (při sepnutí píská). A zjistil jsem že mám u ventilátoru 2 relé, predpokladam ze to reguluje rychlosti ventilátoru chladiče, ale sepne jen vrchni. Rychlost ventilátoru je stejná jak při zapnutí klimy tak i bez klimy na teplotě 98-99°C Jestli by měl někdo nějaký napad co s tim, milé rád si ho přečtu. Upraveno 16. říjen 2019 uživatelem bbubakmp33 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 16. říjen 2019 Sdílet Odesláno 16. říjen 2019 A motor je jakej? 1.6 benzín nebo nafta? Protože benzín 1.6 nemá žádnej snímač vačky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bbubakmp33 Odesláno 16. říjen 2019 Autor Sdílet Odesláno 16. říjen 2019 Jedná se o benzín a napsal jsem to špatně. Jedná se o senzor otáček hřídele. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ChouLu Odesláno 16. říjen 2019 Sdílet Odesláno 16. říjen 2019 rozvody jsou dobře nastavené? P0341 souvisí s tím čidlem otáček na převodovce.. nicméně to čteš nějakou uni diag a tam je zcela možné, že v jednotce je uplně jiná chyba Chtělo by to origo diag a live data.. kde se nechá otestovat i ta sahara Pokud by jsi měl zájem, mohu ti to na origo napíchnout a podívat se na to Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 16. říjen 2019 Sdílet Odesláno 16. říjen 2019 (upraveno) Ne, napsal jsi to dobře, CAMshaft position sensor je vačka. Ale problém je ten, že benzín 1.6 NFU žádnej senzor vačky nikdy nemělo. To, co ti napsal ChouLu je jediné řešení, jak se dopátrat správné závady- diagnostika na Peugeot/Citroen. Tyhle uni diagnostiky umí ukazovat nesmysly, jako je tenhle. Ikdyby byly rozvody špatně, jednotka to nemá z čeho poznat, senzor vačky není (maximálně sekundární závady typu lambda, missfire atp.) Upraveno 16. říjen 2019 uživatelem inoxing Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bbubakmp33 Odesláno 16. říjen 2019 Autor Sdílet Odesláno 16. říjen 2019 No u těch rozvodu nevím, jsou čerstvé vyměněný v servisu, tak doufám že jsou správně . Poprvé byly vyměněný při 115 tis km a teď po 9-ti letech ve 160 tis. Diag. je bt opravdu ta primitivní a chápu že se na ni nedá spolehnout. Lambda sonda mě taky napadla, ta je tam myslím původní. Na diag. se chystám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 16. říjen 2019 Sdílet Odesláno 16. říjen 2019 Neříkám lambda sonda, jenom ten kód z uni diagnostiky je blbost. Počkej na PSA diag a ta řekne kde je co špatně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bbubakmp33 Odesláno 18. říjen 2019 Autor Sdílet Odesláno 18. říjen 2019 No tak na diagnostice byla zjištěna chyba na rozvodech, pravděpodobně predkočený. Ale přijde mi divný, že výkon a zhasínání motoru se projeví jen v těch kolonách. Pravdou je, že ventily klepou dost, benzín je cítit víc . A nechápu jak je možný přehlédnout při výměně rozvodu správné nastavení. Měl s tim někdo zkušenost? Tuhle závadu jsem mě pravděpodobně i 2 mesice před výměnou rozvodů, mohlo se něco zničit? No jde to opět do servisu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ChouLu Odesláno 18. říjen 2019 Sdílet Odesláno 18. říjen 2019 To by mě zajímalo jak na 1.6 16V poznali přes diag skočený rozvody to měli asi křišťálovou kouli To nebyla origo diag, že ne ? inoxing ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bbubakmp33 Odesláno 18. říjen 2019 Autor Sdílet Odesláno 18. říjen 2019 Já psal pravděpodobně, takhle mi to bylo zděleno technikem. Vypsalo mu to chybu v nastavení, jestli je to mozny. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ChouLu Odesláno 18. říjen 2019 Sdílet Odesláno 18. říjen 2019 ne Tvůj motor nemá snímač na vačce a na klice.. má pouze na diferáku snímač otáček Chtělo by to origo diag.. a live data.. pak by se problém řešil podstatně lépe Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 18. říjen 2019 Sdílet Odesláno 18. říjen 2019 Snímač otáček je jen na klice- na setrváku. Snímač vačky není a nabyl na benzínovém motoru 1.6 16V 80kW NFU (ani EURO 3, ani EURO 4)! Rozvody klidně můžou být špatně. A hlavně, zajeď už za někým, kdo má originální diagnostiku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.