Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Zhasínání motoru v kolonách a chyba P0341


bbubakmp33

Recommended Posts

Zdravím, Omlouvám se za možná opakující se téma,  ale fakt nevím. Mám neustále opakující se chybu P0341, auto je čerstvě po rozvodech, výměně svíček, chladící kapaliny, napínací a vodici kladky s řemenem a senzor otáček hřídele byl vyměněn zhruba před měsícem. Jedná se o 307 1.6 16v  r.v.2002. Chyba P0341 se několikrát objevila i před výměnou rozvodů. Startování je bez problémů i otáčky volnoběhu jsou bez problému. Screenshot_20191016_200052.thumb.jpg.b5d267239b09884ef45580c8245ad46d.jpg

Zhasínání motoru se projevuje tak, že se v kolonach vyšplhá teplota chladící kapaliny na cca. 99°C a sepne ventilátor a teplota spadne na cca 93°C, výkon motoru klesne, duší se a zhasne a občas se objeví i závada P 0341. Po chvilce jde znova nastartovat, kontrolka motoru svítí nebo občas i zhasne a vše vypadá vporadku.To se projevuje několikrát za sebou zhruba po půl hodinovém popojižděni v kolonách, dokud nezchladim motor jízdou. Nevím jestli to má spojitost s vysokou teplotou chl. kapaliny, chladičem, čidlem teploty, rezistorem ventilátoru nebo s ventilátorem chladiče , který úplně ok není (při sepnutí píská).  Screenshot_20191016_203351.thumb.jpg.6cd6f0cc0e1d1b166f0e3bcb84dbc517.jpg

A zjistil jsem že mám u ventilátoru 2 relé, predpokladam ze to reguluje rychlosti ventilátoru chladiče, ale sepne jen vrchni. Rychlost ventilátoru je stejná jak při zapnutí klimy tak i bez klimy na teplotě 98-99°CIMG_20191016_170056.thumb.jpg.ca7eed4c9c9838c06d21640f075bf4da.jpg

Jestli by měl někdo nějaký napad co s tim, milé rád si ho přečtu. 

Upraveno uživatelem bbubakmp33
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rozvody jsou dobře nastavené? P0341 souvisí s tím čidlem otáček na převodovce.. nicméně to čteš nějakou uni diag a tam je zcela možné, že v jednotce je uplně jiná chyba ;) 

Chtělo by to origo diag a live data.. kde se nechá otestovat i ta sahara ;) Pokud by jsi měl zájem, mohu ti to na origo napíchnout a podívat se na to ;) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne, napsal jsi to dobře, CAMshaft position sensor je vačka. Ale problém je ten, že benzín 1.6 NFU žádnej senzor vačky nikdy nemělo. To, co ti napsal ChouLu je jediné řešení, jak se dopátrat správné závady- diagnostika na Peugeot/Citroen. Tyhle uni diagnostiky umí ukazovat nesmysly, jako je tenhle. Ikdyby byly rozvody špatně, jednotka to nemá z čeho poznat, senzor vačky není (maximálně sekundární závady typu lambda, missfire atp.)

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No u těch rozvodu nevím, jsou čerstvé vyměněný v servisu, tak doufám že jsou správně . Poprvé byly vyměněný při 115 tis km a teď po 9-ti letech ve 160 tis. Diag. je bt opravdu ta primitivní a chápu že se na ni nedá spolehnout. Lambda sonda mě taky napadla, ta je tam myslím původní. Na diag. se chystám. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak na diagnostice byla zjištěna chyba na rozvodech, pravděpodobně predkočený. Ale přijde mi divný, že výkon a zhasínání motoru se projeví jen v těch kolonách. Pravdou je, že ventily klepou dost, benzín je cítit víc . A nechápu jak je možný přehlédnout při výměně rozvodu správné nastavení. Měl s tim někdo zkušenost? Tuhle závadu jsem mě pravděpodobně i 2 mesice před výměnou rozvodů, mohlo se něco zničit? No jde to opět do servisu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...